ketivv Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 4 godziny temu, chojny napisał(a): Byłoby super gdyby nie podatki, akcyzy, kary za CO2 i inne. Widział ktoś ostatnio zestawienie ile w cenie samochodu jest realnie ceny za samochód? 1. cło np. dla auta z US 10% (CIF koszt, ubezpieczenie, fracht) 2. akcyza 3,6% do 2000 cm3 powyżej 18,7% 3. podatek VAT przy cleniu w PL 23% opłat za przekroczenie emisji flotowych CO2 nie znam, a te będą się pojawiać w coraz większej części świata (w różnych formach) można powiedzieć, że jest to opłata za "korzystanie ze środowiska" 2 największe motoryzacyjne rynki świata już chyba zaostrzyły wymagania, Chiny miało być wprowadzone w lipcu 2023 chyba jest rok karencji bo dealerzy sprzedawali spalinówki znacząco poniżej kosztów zakupu, żeby zdążyć przed coś około 2000 dealerów ogłosiło bankructwo US - szczegółów nie znam ale EPA zdecydowanie zaostrza przepisy, do tego IRA of 2022 w którym zawarta jest wsparcie w postaci dopłat bezpośrednich dla aut elektrycznych w zależności o % pochodzenia z US 7500 USD i 3750 USD UE - znamy to jest coś około 3/4 światowej sprzedaży - mogę się trochę mylić bo z pamięci - cały świat coś ok 70 mln rocznie Chiny ca. 25 mln US ok 15 mln UE jakieś 11,5 mln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 32 minuty temu, ketivv napisał(a): 1. cło np. dla auta z US 10% (CIF koszt, ubezpieczenie, fracht) 2. akcyza 3,6% do 2000 cm3 powyżej 18,7% 3. podatek VAT przy cleniu w PL 23% Jeszcze marże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 Aion - tu akurat ich hypercar - czyżby urodził się nam 3 światowy dominant produkcji aut BEV ? Może, bo GAC i marka Aion to już potęga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Hi za około 6 miesięcy wchodzą w Chinach nowe regulacje dotyczące emisji aut - producenci znali terminy od ok 6 lat, plus Chińczycy nieco wydłużyli termin - ocena się, że jest tam obecnie ok 4 miliony nowych aut, które praktycznie już są "niesprzedawalne" głównie tzw. "tradycyjnych producentów" to rynek ca. 1/3 światowej sprzedaży USA - o ile nic się nie zmieni - rynek będzie czy wręcz jest mocno blokowany - nie bezpośrednio - dla "tradycyjnych pojazdów" z jednoczesnym wsparciem produkcji własnej dla "elektryków" i o ile chińscy producenci mają tu "pod górkę" to General Motors, Ford, VW i może paru innych skupią się na tym lub/i głównie na tym rynku (GM zdecydowanie, Ford prawdopodobnie) produkując lokalnie, japońscy producenci raczej będą stawać się "niszą" to rynek ca. 1/5 światowej sprzedaży UE - relatywnie duży, otwarty rynek z coraz mocniejszą tendencją do elektryfikacji transportu jak też kluczowego odejścia od zależności od paliw kopalnych, co może spowodować, że współpraca z Chinami będzie nam potrzebna i nie "ograniczymy dostępu do rynku" jak USA (które ma swoje paliwa kopalne na czas transformacji) to rynek ca 1/5 światowej sprzedaży (odrobinę przeszacowałem ale niewiele) 33%+20%+20% = 73% światowego rynku czy w tym okresie warto jest kupować nowe auto spalinowe ? ja odpowiem teraz nie, za niedługo tak - gdzieś trzeba będzie upłynnić to co jeszcze można sprzedać, zdecydowanie nie w Chinach a to może spowodować "chęć przetrwania" producentów w USA i UE jak tylko analitycy dotrą do zarządów z cyferkami za rok 2023 myślę, że szczególnie może to dotyczyć producentów aut japońskich bo oni nie mają elektrycznych alternatyw dla rosnącego rynku tych pojazdów i w najbliższych 2-5 latach zwyczajnie nie zdążą nadrobić zaległości czy w tym okresie warto kupować nowe auto BEV (elektryczne bateryjne) ? w PL (obecnie bo ta sytuacja się zmieni) - nie, jeśli musisz ładować je głównie na stacjach ładowania - tak jeśli możesz ładować ze swojego gniazdka, przy założeniu, że to będzie twoje min 85% "tankowań" auta BEV będą tanieć i/lub będą coraz doskonalsze dlatego ostrożnie z decyzją bo konkurencja na rynku europejskim dopiero się zaczyna moim zdaniem minimalne wymagania dla elektryka to: - możliwość ładowania z siły - 3 fazy na 16 A - minimalna prędkość szybkiego ładowania DC 150kW (bez ograniczeń ilości ładowań w ciągu 24 h jak to ma miejsce w przypadku np. Toyoty) - aktywne zarządzanie temperatura baterii - to już standard ale nie np. w Nissanie Leaf - a to kluczowe "w dłuższej trasie" - dostęp do sieci "szybkich ładowarek" ze strony producenta auta nie musi to być rozwiązanie jak w Tesli ale choćby "promo ceny" np. dostęp do Ionity (to taki warunek do przemyślenia) moim zdaniem śpiewki kupujcie bo nie będzie, bo brak chipów i inne wymówki się już dawno skończyły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 No a prund? Naprawdę świat jest gotowy na elektryfikacje mobilności indywidualnej? Jakąś nową technologią ujrzy światło dzienne? Czy to sposób na zmniejszenie mobilności indywidualnej i przekierowanie w zbiórkom? Pożyjo zobaczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Coś dla tych wątpiących w elektryfikację i że prądu zabraknie. To też odpowiedź na pytanie, czy jest sens inwestować w węgiel czy atom. https://www.cnbc.com/2023/05/10/microsoft-agrees-to-buy-power-from-sam-altman-backed-helion-in-2028.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Mi też się marzy fuzja. W wielu aranżacjach i układach. To juz za chwilę ten 28 rok. Ciekawe ile będzie kosztował patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 2 godziny temu, skwaro napisał(a): czy jest sens inwestować w węgiel czy atom. sens jest żaden a teraz trochę o Tesli Y 1. w filmiku jest mowa o FSD - Full Self Driving i testowaniu, tego systemu nie da się testować w EU, obecnie tylko US choć można mieć u nas hardware w aucie i jest on nieco pomocny 2. Superchagery Tesli - ceny są znacząco niższe jak na innych ładowarkach o podobnej mocy oraz średnia "działaność" to 96% u innych operatorów średnia "działaność" stacji ładowana waha się od 60-80% 3. dla chcących do modeli 3 i Y można sobie dokupić "ugdrade" do trybu sport co - jak dla mnie - znacząco zmienia "nastawy pedału przyśpieszenia" i nie tylko 4. mówiąc o emocjach z jazdy to Y Long Range jest zwykłym autem a porównanie "emocji z jazdy" do Porsche Taycan warto zrobić z Teslami Performance i/lub Plaid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 22 godziny temu, ketivv napisał(a): 4. mówiąc o emocjach z jazdy to Y Long Range jest zwykłym autem a porównanie "emocji z jazdy" do Porsche Taycan warto zrobić z Teslami Performance i/lub Plaid Przyspieszenie robi wrażenie i tyle z emocji... a jak wiadomo, do przyspieszeń szybko się przyzwyczajamy a wtedy emocji dostarczają pozostałe zalety auta, których w Tesli brak. EV dla petrolhead'a to naprawdę nudziarstwo do potęgi. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 1 godzinę temu, chojny napisał(a): EV dla petrolhead'a to naprawdę nudziarstwo do potęgi. może chodzi o ten "petrol" a nie samą motoryzacje "in total" która jest pojęciem nieco szerszym dla każdego coś miłego, bo ludzie mają różne potrzeby i różne poziomy stymulacji łącznie z "near death experience" gdzie "nudą" jest wszytko poniżej tego progu, co można próbować analizować ale to nie wątek ku temu inną sprawą jest to, że przejazd wyglądający na "nudny" może być w istocie szybki czasami musi się "coś dziać" żeby "poczuć" o takie nasze mechanizmy z czasów gdy zagrożeń w naszym otoczeniu było tak wiele, że nasze mechanizmy samoobronne były w pełnym trybie czuwania a mój punkt numberek four odnosi się tylko i wyłącznie do porównania gruszek z gruszkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 26 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2023 ładnie się fajczą te elektryki. Widowiskowo... FDownloader.Net - 253911797308116(720p).mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 (edytowane) trzynastka nie zawsze szczęśliwa ? https://moto.trojmiasto.pl/Pozar-elektrycznego-Mustanga-na-stacji-paliw-n178577.html#gallery1photo640713 Edytowane 28 Maja 2023 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 https://francuskie.pl/stellantis-prowadzi-akcje-serwisowa-zwiekszone-ryzyko-pozaru-w-roznych-modelach-phev-ds-citroen-opel-i-peugeot/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 LG Chem - o ile dobrze pamiętam obecnie takie sa montowane w Mach-E - podobno 90% przypadków samozapłonów dotyczy baterii "tradycyjnych litowo-jonowych" od LG Chem Ford będzie przechodził na litowo-żelazowe LFP (LiFePO4) na filmiku różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Czyli za jakieś 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 w Polsce rocznie płonie około 9000 samochodów, było nie było aut elektrycznych już na świecie trochę jest nawet biorąc pod uwagę "feralne baterie LG Chem" (akurat te z Forda Mach E sa produkowane w PL) BEV palą się rzadziej jak ICE 6 godzin temu, chojny napisał(a): Czyli za jakieś 5 lat. przypuszczam, że za 5 lat temat aut elektrycznych będzie już "przyziemny" i w ramach osobówek będą stanowiły ok 70-80% ogółu sprzedaży nowych aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 1 minutę temu, ketivv napisał(a): przypuszczam, że za 5 lat temat aut elektrycznych będzie już "przyziemny" i w ramach osobówek będą stanowiły ok 70-80% ogółu sprzedaży nowych aut Dokładnie tak może być… albo i nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durbos Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 43 minuty temu, ketivv napisał(a): w Polsce rocznie płonie około 9000 samochodów, było nie było aut elektrycznych już na świecie trochę jest nawet biorąc pod uwagę "feralne baterie LG Chem" (akurat te z Forda Mach E sa produkowane w PL) BEV palą się rzadziej jak ICE przypuszczam, że za 5 lat temat aut elektrycznych będzie już "przyziemny" i w ramach osobówek będą stanowiły ok 70-80% ogółu sprzedaży nowych aut "Przyziemny" może będzie, ale nie podziemny, coraz więcej budynków mieszkalnych wprowadza zakaz parkowania elektryków, co blokowiskach dużych miast, gdzie nikt nie zostawia miejsc parkingowych na zewnątrz, doprowadzi do ucieczki od elektryków. Oczywiście przepisy wymuszą takie miejsca w nowych inwestycjach, ale przecież nie wszyscy właściciele elektryków marzą o szybkiej przeprowadzce... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Nie bedzie zadnej ucieczki od aut elektrycznych. Raczej sie przepisy dostosuje zeby elektryki mogly parkowac wszedzie, takze na obiektach istniejących To sa takie male pobozne zyczenia petrolheadow, ze "cos" spowoduje odwrot od elektrykow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 W dniu 28.05.2023 o 21:23, Blixten napisał(a): trzynastka nie zawsze szczęśliwa ? Spalił się ze wstydu bo zobaczył po czym nazwali go Mustang. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 https://www.instalki.pl/aktualnosci/technika/59440-elektryczny-jaguar-i-pace-wycofany-usa-akcja-serwisowa-pozary-samochodow-elektrycznych.html?fbclid=IwAR2cX5gpLn7ZpzUAa52VV3rr8AljQLEOQEzJlmSOuXDaSuC1U50nRm_4LWo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 W dniu 29.05.2023 o 21:10, ketivv napisał(a): przypuszczam, że za 5 lat temat aut elektrycznych będzie już "przyziemny" i w ramach osobówek będą stanowiły ok 70-80% ogółu sprzedaży nowych aut Mam nadzieję, że nie. W dniu 29.05.2023 o 21:57, Durbos napisał(a): Przyziemny" może będzie, ale nie podziemny, coraz więcej budynków mieszkalnych wprowadza zakaz parkowania elektryków, co blokowiskach dużych miast, gdzie nikt nie zostawia miejsc parkingowych na zewnątrz, doprowadzi do ucieczki od elektryków. Oczywiście przepisy wymuszą takie miejsca w nowych inwestycjach, ale przecież nie wszyscy właściciele elektryków marzą o szybkiej przeprowadzce... Bo na blokowiska w przyszłości nie będziesz miał swojego auta. W dniu 30.05.2023 o 05:33, Barney napisał(a): To sa takie male pobozne zyczenia petrolheadow, ze "cos" spowoduje odwrot od elektrykow Na razie jest sytuacja odwrotna. Ciekawym jak rozwinie się cały background elektryczności. Tam musi się czaić jakas rewolucja technologiczna w produkcji i dystrybucji prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 "The Phoenix cell The next-generation Phoenix cell can deliver a range of 621 miles (1,000 km) on a single charge. According to Huang, the use of superconducting materials and thermal management technology in the cell ensures that the battery can be heated back from temperatures as low as -4 Fahrenheit (-20 degrees Celsius) to 77 Fahrenheit (25 degrees Celsius) in just five minutes." https://interestingengineering.com/innovation/chinese-startup-new-ev-battery-any-weather Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 do setki w mniej niż 4 sek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się