Skocz do zawartości

slabe ogrzewanie


niebieskiultras

Rekomendowane odpowiedzi

Czy subaru ma tak slabe ogrzewanie ? Dzis po 20km jazdy dmuchało letnim powietrzem dopiero gdy dałem zimne i z powrotem cieple to dmuchalo w miare ciepłym.

 

Wymieniony płyn,chłodnica, zrobione płukanie układu i nadal nic.

 

Auto posiada gaz -węże parownika wpiete w obwód ogrzewania (chyba tak powinno byc?)

Juz nie mam pomysłu co może byc nie tak.

 

W hyundaiu mialem gorące powietrze juz po przejechaniu 3km a po 15km jazdy musiałem przykrecac ogrzewanie bo w aucie sauna sie robiła.

 

 

Czy wymiana korka na chłodnicy może cos zmienić ? Jest jakis termostat do nagrzewnicy(w oplu matki byl osobny termostat od ogrzewania) ?

Jakies porady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w obu Subarakach grzeje tak jak powinno, czyli da sie doprowadzic do momentu, ze ogrzewanie trzeba zmniejszyc. Cos musisz miec nie tak. Raczej gazu bym w to nie mieszal. A co pokazuje wskazowka temp? Jest mniej wiecej w polowie skali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciężko wytrzymać więcej jak 30 min na full ogrzewaniu, jak przytrzymam rękę koło nawiewów to po chwili potrafi parzyć. Trochę ostatnio miałem przygód z układem chłodzenia (na szczęście nie upg mimo 20 osób zapewniających że upg) i jeśli jest jakaś nieszczelność to leci letnie powietrze układ się zapowietrza i po chwili odpowietrza, powinna skakać temp cieczy co jakiś czas. Ale jak płynu Ci nie ubywa to raczej z tym jest ok. Znajomy w polonezie miał też taki przypadek że nie miał ogrzewania przez zapchaną nagrzewnicę, ale to już jakiś fachowiec od chłodnic w Kato zdiagnozował nie wiem czy można to samemu jakoś sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaka woda wchodzi i wychodzi z nagrzewnicy , jeżeli używałeś samo-uszczelniaczy to nagrzewnica jest do wymiany .

Na nagrzewnicy masz klapkę która miesza ciepłe powietrze z zimnym to ją ustawiasz pokrętłem , może pokrętło albo klapka odmówiły współpracy .

Są jeszcze takie oczywiste tematy jak temp wody w układzie , najłatwiej odczytać jakimś ELM z telefonu 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze takie oczywiste tematy jak temp wody w układzie , najłatwiej odczytać jakimś ELM z telefonu

W gf my98 nie da się skomunikować przez elm auto gada przez ssm1

Wskazówka temp stoi idealnie w połowie skali (zatrzymuje sie na tym obrazku od temp)

 

Węże które idą do trójnika (parownik,nagrzewnica jest podpieta od trojnik) są gorące.

 

W piatek po odpaleniu auta wziąłem sie za odśnieżanie podjazdu i chodnika i po 30minutach pracy temp stała idealnie w połowie skali a wentylator ani razu sie nie załączył.

 

 

Uszczelniaczy nie używałem wolałem całą chłodnicę wymienić.

 

 

 

Przed wymiana chłodnicy mialem taka sytuacje ze bylo za Malo płynu chłodniczego to podczas jazdy w aucie zrobiło sie naprawde ciepło ale wskazówka temp jak stała tak stała idealnie w połowie skali.

 

Czasem słychać zaraz po odpaleniu tak jakby powietrze w układzie sie przemieszczało.

Może wystarczy przedmuchać nagrzewnice -nie mam filtra kabinowego i jest tam pewnie mnóstwo syfu

Na nagrzewnicy masz klapkę która miesza ciepłe powietrze z zimnym to ją ustawiasz pokrętłem , może pokrętło albo klapka odmówiły współpracy .

 

Rozumiem że bez prucia deski nie zobaczę czy to działa czy nie ?

Cos musisz miec nie tak. Raczej gazu bym w to nie mieszal.

Gdzies czytałem ze jak parownik jest wyżej niz nagrzewnica to układ może się zapowietrzać -u mnie parownik jest minimalnie wyżej niz prawa podłużnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często bywa tak,że przy wymianie płynu i chłodnicy zapowietrza się własnie nagrzewnica, wtedy trzeba ją odpowietrzyć, na wężach doprowadzających płyn do nagrzewnicy z reguły są zaworki.Trzeba odpalić silnik, dobrze rozgrzać, by płyn na weżach był wyrażnie gorący ,i popuścić delikatnie śrubokrętem te zaworek,lub zaworki jesli są dwa, musisz uwazać na gorący płyn by nie trysnął z zaworka, trzeba to robić ostrożnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że mam identyczny problem u siebie w STi. Chłodnica była wyjmowana do założenia nowego skraplacza klimy. Filtr kabinowy nowy. klapki nawiewów działają prawidłowo. W zasadzie zostaje zapowietrzona nagrzewnica. Co ciekawe, jak zatrzymam auto i pracuje na wolnych to zaczyna lecieć zimne, a jak dodam gazu to się ociepla. Cuda na kiju. W poprzednich Subarakach krótko po odpaleniu waliło takim ogniem z kratek, że aż w ręce parzyło. :P

 

Czy do tych zaworków można dostać się bez rozbiórki wnętrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś włączyłem obieg powietrza wewnętrzny i w aucie tak jakby bylo cieplej

No to w sumie logiczne, bo jak zamkniesz obieg to nagrzewnica nie jest studzona powietrzem z zewnątrz :P

Ale to nie jest rozwiązanie.

Ostatnio jak przeleciałem pół metra od drzewa i wypadłem w pole to musiałem wyjść z auta, bo tak ciepło mi się zrobiło :)

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś włączyłem obieg powietrza wewnętrzny i w aucie tak jakby bylo cieplej

 

A może nagrzewnica jest zapchana? Wszystkie objawy jakie opisujesz sugerują zbyt małą wydajność nagrzewnicy, tak jakby tylko jakiś % jej powierzchni grzał.

W jaki sposób płukany był układ?

Ja miałem identyczny problem w starym wozidełku i udało mi się pod domem wystarczająco przepłukać nagrzewnicę, żeby odpuścić jej wymianę.

Zrobiłem to w ten sposób, że wypiąłem węże: wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy. Jeden wąż podłączyłem do pompki na wiertarkę i następnie do miski z płynem, a drugi wąż do drugiej miski aby zaobserwować wypłukane z nagrzewnicy cuda. Najpierw zalałem na 30min wodą z octem, potem przepompowałem tejże wody z octem kilka litrów. Płukałem też wodą z "kretem", aczkolwiek tutaj nie jestem pewny czy "kret" i miedź się lubią. Tak czy inaczej robiłem to bardzo szybko i na koniec wypłukałem czystą wodą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze jedno zjawisko = słabo działająca pompa wody;

po dodaniu gazu wzrastają obroty silnika a tym samym pasek klinowy rozpędza pompę wody więc zrozumiałe że wzrasta skuteczność nagrzewnicy/ogrzewania. 

 

Ale podejrzewam:

1` zapchany zawór mieszający lub samą nagrzewnicę

2` banalniejszy powód = nieodpowietrzony układ,

3` technicznie niesprawny termostat = sprawdzasz czy po pierwszych 3-4 km grzeje się chłodnica samochodu = jeżeli tak obstawiam termostat.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pasek klinowy rozpędza pompę wody
Pasek rozrządu w Subaru napędza pompę wody. Niska wydajność pompy  spowoduje przegrzewanie się silnika na postoju.

 

niebieskiultras sprawdź czy termostat działa jak należy, zrób kilka kilometrów i jeśli dolny wąż od chłodnicy będzie ciepły to masz przyczynę, i termostat do wymiany. jak nagrzejesz silnik do jakiś 95 C postaw auto przodem pod górkę na noc. Rano dolejesz ewentualnie troszkę płynu do chłodnicy. Jesli masz lpg czasem ciężko jest odpowietrzyć bo tworzy się poduszka powietrza i postawienie przodu auta pod górkę pomaga.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieskiultras sprawdź czy termostat działa jak należy, zrób kilka kilometrów i jeśli dolny wąż od chłodnicy będzie ciepły to masz przyczynę, i termostat do wymiany. jak nagrzejesz silnik do jakiś 95 C postaw auto przodem pod górkę na noc. Rano dolejesz ewentualnie troszkę płynu do chłodnicy. Jesli masz lpg czasem ciężko jest odpowietrzyć bo tworzy się poduszka powietrza i postawienie przodu auta pod górkę pomaga.

Lpg mam bo to jedyne słuszne paliwo na studencki budżet ;)

 

 

zastanawia mnie jedno dlaczego były dwa typy korków chłodnicy 1.1bar i 0.9 bar ( u mnie jest ten 0.9 bar)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy Power Gamoniu jest dobrym paliwem. Chodzi o to że parownik zakłuca zaprojektowany obieg płynu i utrudnia odpowietrzenie bo gazownicy to często montują aby im wygodniej było.

Montują korek chłodnicy o niższym ciśnieniu otwarcia ?

 

U mnie jest to oem rozwiązanie- tak przynajmniej wychodzi ze schematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Węże które idą do trójnika (parownik,nagrzewnica jest podpieta od trojnik) są gorące.

 

Moim zdaniem problem tkwi własnie w trójnikach. Kiedyś miałem tak samo. Co prawda w innym aucie ale efekt braku myślenia gazowników.

Reduktor i nagrzewnicę wpina się szeregowo a nie równolegle. Tak to cała ciecz albo przynajmniej jej większość zasuwa przez reduktor omijając nagrzewnicę.

Moja rada - wywal trójniki, przepłucz nagrzewnicę bo pewnie znowu tak osiadł syf skoro był słaby przepływ a potem ciesz się ciepłem w kabinie B) .

Płukanie nagrzewnicy można zrobić nawet wężem ogrodowym i wodą - po rozpięciu trójników podepnij wąż pod wlot a wylot do miski albo na ziemię. Na początek odkręcasz wodę delikatnie a jesli widzisz że nie ma oporów to trochę mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Węże które idą do trójnika (parownik,nagrzewnica jest podpieta od trojnik) są gorące.

Moim zdaniem problem tkwi własnie w trójnikach. Kiedyś miałem tak samo. Co prawda w innym aucie ale efekt braku myślenia gazowników.

Reduktor i nagrzewnicę wpina się szeregowo a nie równolegle. Tak to cała ciecz albo przynajmniej jej większość zasuwa przez reduktor omijając nagrzewnicę.

Moja rada - wywal trójniki, przepłucz nagrzewnicę bo pewnie znowu tak osiadł syf skoro był słaby przepływ a potem ciesz się ciepłem w kabinie B) .

Płukanie nagrzewnicy można zrobić nawet wężem ogrodowym i wodą - po rozpięciu trójników podepnij wąż pod wlot a wylot do miski albo na ziemię. Na początek odkręcasz wodę delikatnie a jesli widzisz że nie ma oporów to trochę mocniej.

Wywalę trójniki to co w ich miejsce dać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wywalę trójniki to co w ich miejsce dać ?

No w miejscu łączenia dajesz po prostu kawałek rurki i opaski.

 

Tak łopatologicznie to z silnika masz 2 rurki, które oryginalnie były połączone z nagrzewnicą. Jedna to zasilanie nagrzewnicy, czyli wylot ciepłej wody z silnika (czyli wlot nagrzewnicy)  a druga to powrót z nagrzewnicy (czyli jej wylot).

Ja to łączyłem w ten sposób:

wylot ciepłej wody z silnika -> reduktor

reduktor -> wlot nagrzewnicy

powrót z nagrzewnicy -> silnik (tutaj wracasz z połączaniem do oryginału)

 

W tym układzie najpierw masz reduktor więc możesz dość szybko się przełączyć na gaz a ogrzewanie trochę później zacznie grzać. Jak priorytetem jest grzanie to najpierw nagrzewnica a potem reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...