Skocz do zawartości

Wymiana piasty.


krvrad

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, krvrad napisał:

Hej.

No więc wyje łożysko w kole z tyłu. Przymierzam się do wymiany i tutaj moje pytanie. Prosto? Trudno? Średnio? Dam rade bez jakichś specjalistycznych gratów?

Pozdro!

 

Jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to chyba łożysko jest kompletne razem z piastą ( nad czym bardzo ubolewam bo taniej było by wciągnąć samo łożysko ), więc wymiana nie powinna nastręczać wielkich problemów. Raczej prosto by powiedział. I nie potrzeba do tego wózka narzędziwego za dużo pln-ów ( ale taki mi się marzy:rolleyes: tylko nie wiem co kupić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się w ściągacz 3 ramienny by półośkę wypchnąć z piasty bo nawalanie młotkiem było modne w syrence. Reszta narzędzi podstawowych wystarczy. I marker biały  do zaznaczenia ustawienia konta by po naprawie nie jechać na ustawianie zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

 

Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie....

 

W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować"  i trzeba się trochę młotem nawalać.

 

Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, house_1 napisał:

:facepalm:

 

Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie....

 

W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować"  i trzeba się trochę młotem nawalać.

 

Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna...

lozysko-kola-z-piasta-do-subaru-legacyoutbackimprezaforester-przod.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat niedawno, wszystko idzie naprawdę gładko, do momentu w którym chcemy piastę wybić, z tyłu nie ma jeszcze tragedii, bo półoś da się na tyle głęboko wcisnąć, że da się jakoś z młotkiem podejść, ale i tak 2h walki żeby to wybić.

@krvrad widzę, że Twój Legaś tylko 2 lata młodszy od mojego, także jak piasty nie były nigdy ruszane, to może być podobnie, skorodowane po obwodzie bardzo mocno. Chyba najlepszy byłby tutaj ściągacz bezwładnościowy, ale da się bez.

Tak czy inaczej, powodzenia, może u Ciebie ruda aż tak mocno tego nie posklejała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi Panowie. Jakbym chciał kupić ściągacz to jaki najlepiej? Pozdro!

Kurde, chyba będe działał bez ściągacza :) Jeszcze muszę zlokalizować czy prawy tył czy lewy.. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zaopatrz się w najzwyklejszy trojramienny ściągacz, bo jednak przegub trzeba czymś wypchnąć, a młotkiem to tak nie bardzo. Samą piastę da się wybić metodą młotkową.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Raci! Chyba się zaopatrzę w taki ściągacz, koszt niewielki a przyda się pewnie w przyszłości ;) Pozdro!

Dobra Panowie, jeszcze Was trochę pomęczę. Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego tutoriala. Jakie klucze mieć ze sobą? Coś oprócz kluczy i ściągacza jest potrzebne? Jakiś smar? No i jakie najlepiej łożysko kupić? Pozdro i dzięki z góry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tummi za schemat, dam radę :D

Wracając do piast, kupić oryginalną 545zł, zamiennik BTA 390zł, czy jeszcze jakąś inną?

Druga sprawa to filtry i olej. Olej chyba najlepiej 5w30 a filtr oleju OEM.

Co do reszty...polecicie jakiś zamiennik filtra powietrza i przeciwpyłkowego?? Kurcze różnią się rozmiarami i już zgłupiałem... Rocznie robię maks 10tyś km, więc chyba nie zbrodnią będzie kupić zamienniki. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Subaru, to ja pakuje wszystko OEM. Co do piasty, miesiąc temu kupowałem za 440zł OEM, także tu już różnica w cenie się robi tak mała, że nawet nie ma się nad czym zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, krvrad napisał:

Druga sprawa to filtry i olej.


 

Takie tam z moich notatek:

 

Filtr powietrza    Premium B27016PR, ADS72213, 16546AA090, K&N - 33-2304, FILTRON AP121/3

Filtr kabinowy    ADT32504 JFAA-SB2 SAG02526, Filtron K1083; 72880AG000
Filtr oleju    Blueprint ADM52106; Mann 67/1; Filtron OP595, 15208AA100 - nie kupowac Filtrona                    

 

O oleju jest caly duzy watek ;) Uzywam X-cess 5w40 od kilku lat i jest OK. Zapewne wieksze znaczenie maja czeste i regularne zmiany niz naklejka na bance ;)


 

Piasty przod - kupilem SNR (R181.19), a na pudelku "NTN inside" ;) OEM: 28373FG000, 28373AG001, 28373AG000 - od najnowszego do nastarszego, wszystkie opisane jako 'alternate'; Zamienniki robi m.in.. SKF (VKBA6885), SNR (R181.19), NTN (HUB213T-5) 

 

T.

 

Edytowane przez Tummi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tummi za przydatne info!

Kolega z forum polecił sklep i tam wszystko kupiłem. Wziąłem OEM, bo ceny niezłe. Za piaste OEM zapłaciłem 440zł, SNR 340zł.

 

Teraz tylko znaleźć wolny czas i trzeba się wziąć za robotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ta piasta pasuje do Legacy 2004?

https://subarak.pl/pl/naped-piasty-i-lozyska/735-oryginalna-piasta-z-lozyskiem-kola-przedniego-do-subaru-impreza-forester-xv-28373fg000.html

 

Według opposed parts, powinien być numer 28373AG000. 

Czy ta z linku będzie w jakikolwiek sposób gorsza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...