krvrad Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Hej. No więc wyje łożysko w kole z tyłu. Przymierzam się do wymiany i tutaj moje pytanie. Prosto? Trudno? Średnio? Dam rade bez jakichś specjalistycznych gratów? Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 2 godziny temu, krvrad napisał: Hej. No więc wyje łożysko w kole z tyłu. Przymierzam się do wymiany i tutaj moje pytanie. Prosto? Trudno? Średnio? Dam rade bez jakichś specjalistycznych gratów? Pozdro! Jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to chyba łożysko jest kompletne razem z piastą ( nad czym bardzo ubolewam bo taniej było by wciągnąć samo łożysko ), więc wymiana nie powinna nastręczać wielkich problemów. Raczej prosto by powiedział. I nie potrzeba do tego wózka narzędziwego za dużo pln-ów ( ale taki mi się marzy tylko nie wiem co kupić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Zaopatrz się w ściągacz 3 ramienny by półośkę wypchnąć z piasty bo nawalanie młotkiem było modne w syrence. Reszta narzędzi podstawowych wystarczy. I marker biały do zaznaczenia ustawienia konta by po naprawie nie jechać na ustawianie zbieżności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 21 minut temu, ipsx82 napisał: I marker biały do zaznaczenia ustawienia... Pobudka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 To jesteś optymistą , bo często piasta nie chce wyjść i trzeba całość zdemontować z wahacza i amortyzatora i w imadle umocowawszy rozpołowić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie.... W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować" i trzeba się trochę młotem nawalać. Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 58 minut temu, house_1 napisał: Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie.... W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować" i trzeba się trochę młotem nawalać. Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Przerabiałem temat niedawno, wszystko idzie naprawdę gładko, do momentu w którym chcemy piastę wybić, z tyłu nie ma jeszcze tragedii, bo półoś da się na tyle głęboko wcisnąć, że da się jakoś z młotkiem podejść, ale i tak 2h walki żeby to wybić. @krvrad widzę, że Twój Legaś tylko 2 lata młodszy od mojego, także jak piasty nie były nigdy ruszane, to może być podobnie, skorodowane po obwodzie bardzo mocno. Chyba najlepszy byłby tutaj ściągacz bezwładnościowy, ale da się bez. Tak czy inaczej, powodzenia, może u Ciebie ruda aż tak mocno tego nie posklejała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Dzięki za odpowiedzi Panowie. Jakbym chciał kupić ściągacz to jaki najlepiej? Pozdro! Kurde, chyba będe działał bez ściągacza Jeszcze muszę zlokalizować czy prawy tył czy lewy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Na pewno zaopatrz się w najzwyklejszy trojramienny ściągacz, bo jednak przegub trzeba czymś wypchnąć, a młotkiem to tak nie bardzo. Samą piastę da się wybić metodą młotkową. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Dasz sobie radę bez ściągacza, tylko trzeba troszkę ponapierniczać w piastę na około, a przegub u mnie wyszedł sam, problem piasta-zwrotnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Jaki rozmiar tego ściągacza powinienem kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Jaki rozmiar tego ściągacza powinienem kupić? Ja mam taki i mniejszy spokojnie by wystarczył.Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Dzięki Raci! Chyba się zaopatrzę w taki ściągacz, koszt niewielki a przyda się pewnie w przyszłości Pozdro! Dobra Panowie, jeszcze Was trochę pomęczę. Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego tutoriala. Jakie klucze mieć ze sobą? Coś oprócz kluczy i ściągacza jest potrzebne? Jakiś smar? No i jakie najlepiej łożysko kupić? Pozdro i dzięki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 Tylu jeszcze nie ruszalem, ale po zrobieniu przodu zostaly mi takie notatki: "nasadka 32mm, klucz udarowy". Pamietam, ze byl problem z ta nakretka 32mm, a udarem poszlo w kilka sekund. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Lekki offtop. Ma ktoś może jakieś zdjęcie poglądowe/schemat gdzie znajduje się w 2.0DOHC korek spustowy oleju silnikowego??? Trudno znaleźć? Da się pomylić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Chyba ciezko bedzie pomylic Mnie sie nie udalo http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_84/lubrication_system/oil_pan/ T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Dzięki Tummi za schemat, dam radę Wracając do piast, kupić oryginalną 545zł, zamiennik BTA 390zł, czy jeszcze jakąś inną? Druga sprawa to filtry i olej. Olej chyba najlepiej 5w30 a filtr oleju OEM. Co do reszty...polecicie jakiś zamiennik filtra powietrza i przeciwpyłkowego?? Kurcze różnią się rozmiarami i już zgłupiałem... Rocznie robię maks 10tyś km, więc chyba nie zbrodnią będzie kupić zamienniki. Jak myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Jeśli chodzi o Subaru, to ja pakuje wszystko OEM. Co do piasty, miesiąc temu kupowałem za 440zł OEM, także tu już różnica w cenie się robi tak mała, że nawet nie ma się nad czym zastanawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 5 godzin temu, krvrad napisał: Wracając do piast, kupić oryginalną 545zł, zamiennik BTA 390zł, czy jeszcze jakąś inną? Ja kupowałem SNR (ta firma robi na pierwszy montaż) Cena - na przód 220zł, tył 280zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 (edytowane) 16 godzin temu, krvrad napisał: Druga sprawa to filtry i olej. Takie tam z moich notatek: Filtr powietrza Premium B27016PR, ADS72213, 16546AA090, K&N - 33-2304, FILTRON AP121/3 Filtr kabinowy ADT32504 JFAA-SB2 SAG02526, Filtron K1083; 72880AG000 Filtr oleju Blueprint ADM52106; Mann 67/1; Filtron OP595, 15208AA100 - nie kupowac Filtrona O oleju jest caly duzy watek Uzywam X-cess 5w40 od kilku lat i jest OK. Zapewne wieksze znaczenie maja czeste i regularne zmiany niz naklejka na bance Piasty przod - kupilem SNR (R181.19), a na pudelku "NTN inside" OEM: 28373FG000, 28373AG001, 28373AG000 - od najnowszego do nastarszego, wszystkie opisane jako 'alternate'; Zamienniki robi m.in.. SKF (VKBA6885), SNR (R181.19), NTN (HUB213T-5) T. Edytowane 11 Maja 2018 przez Tummi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Dzięki Tummi za przydatne info! Kolega z forum polecił sklep i tam wszystko kupiłem. Wziąłem OEM, bo ceny niezłe. Za piaste OEM zapłaciłem 440zł, SNR 340zł. Teraz tylko znaleźć wolny czas i trzeba się wziąć za robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matios16 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Czy ta piasta pasuje do Legacy 2004? https://subarak.pl/pl/naped-piasty-i-lozyska/735-oryginalna-piasta-z-lozyskiem-kola-przedniego-do-subaru-impreza-forester-xv-28373fg000.html Według opposed parts, powinien być numer 28373AG000. Czy ta z linku będzie w jakikolwiek sposób gorsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 a ta się nie będzie kręcić? https://sklepmotonet.eu/partscatalogue/r181-19-snr-zestaw-lozysk-kola,11-R181~919-0110-00654--SNRR181~919.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matios16 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Wygląda jakby miała, ale to SNR to w końcu nie to samo co OEM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się