Skocz do zawartości

Impreza WRX 2001


Turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Zestaw na przód zdobyty (niestety razem z tyłem, więc wcześniej nabyte zaciski trzeba sprzedać) - ciągle kupują się klocki p+t i tarcze na przód. Chciałbym już to pozakładać, ale jeszcze jest problem z osłonami tarcz, więc nie wiem kiedy coś z tego będzie. 

 

Tymczasem miałem jakieś zaćmienie umysłowe i kupiłem wysoki spoiler na znanym portalu ogłoszeniowym. Potem miałem jeszcze większe zaćmienie, bo po rozpakowaniu paczki, widząc jak wygląda, i tak zdecydowałem się go założyć. Trzecie zaćmienie miało miejsce przy wyborze sposobu montażu.

 

Z daleka prezentował się nieźle:

IMG_1114.thumb.jpg.53d57a8bd8cf7c91ee3d93cc0c7db20e.jpg

 

Ale z bliska było kiepsko - przez pęknięcia do środka konstrukcji i w efekcie do bagażnika leciała woda - nie było powodzi, ale wykładzina była w połowie mokra, a spód klapy był cały czas zroszony. 

Trzeba było zrobić ctrl-z i zdjąć ten spoiler - jak postanowiłem tak zrobiłem, ale to co zobaczyłem po zdjęciu go to był obraz nędzy i rozpaczy. Wcześniej było kilka malutkich babelków, ale niewidocznych. Przez te ~2 tygodnie kiedy duży spoiler był na aucie (akurat pechowo bo deszczowe), lejąca się niezauważenie i dużo mocniej woda, dopełniła dzieła zniszczenia. Pojawił się "bąbelkowy trądzik" na sporym kawałku, dodatkowo, ponieważ niewiele myśląc połączenie podstawy z klapą zrobiłem z pomocą silikonu (to było to trzecie zaćmienie). Odklejenie spoilera nie było problemem, ale pozostało sporo tego świństwa i niestety, miejscami schodził razem z lakierem. Po półgodzinnej walce z tym, uznałem że szkoda czasu, bo i tak nie będzie to już nijak wyglądać dobrze, a że rdza się rozhulała to już w ogóle nie miało sensu. 

Żeby bardziej nie przynudzać, dalszy ciąg zwięźle - mój stary podwyższany naleśnik nie nadawał się do montażu, bo przy zdejmowaniu tychże podwyższeń jedna śruba z mocowania odpadła z niego - widać ktoś tam kiedyś już coś przykombinował. Poszedł na śmieci.

Kupiłem klapę w kolor i w pojedynkę zdemontowałem swoją, zamontowałem świeżo kupioną, oczyściłem i odkleiłem oznaczenia modelu (nie dało rady pozostałości po nich w 100% doczyścić, już i tak przytarł się klar - nie chciałem ryzykować, zostały tylko takie super twarde kawałeczki - mniej widoczne niż na tym foto, bo zdrapałem trochę jeszcze później. Potem i tak zostały w większości przykryte właściwymi napisami), bo były inne:

IMG_1225.thumb.jpg.c1b93257d0fef1420a1bdd35db449365.jpg

 

Przełożyłem ze swojej zamek (i to nie tylko część na kluczyk, także mechanizm, bo ciężko było domknąć i otwarcie z kluczyka nie działało jak należy - po przełożeniu jest ok (banalnie prosta sprawa).

Ze starej klapy odkleiłem wszystkie literki, przy czym do IMPREZA W R X miałem cały czas zachowany oryginalny szablon, natomiast do S U B A R U nie (i tak był on mało użyteczny) - zrobiłem więc swój i przekleiłem literki:

IMG_1227.thumb.jpg.d2bff462cef9e5a7fb5e5543a600a2ad.jpg

Pasek szerokiej taśmy, marker i drugi pasek szerokiej taśmy żeby się nie zmazywało. z obu stron docięty po krawędzi klapy, żeby mieć od razu na odpowiedniej wysokości.

Dzisiaj zamontowałem świeżo odebrany naleśnik oraz nakleiłem pozostałe oznaczenia.

Finalnie wygląda to tak:

IMG_1228.thumb.jpg.08aff56a4a3989140f4ce08a30051e54.jpg

 

Nie jest idealna, ale na dłuższy czas zostanie tak jak jest, bo wymęczyła mnie ta sytuacja - wtopiłem bez sensu dobrych kilkaset złotych i kilkanaście godzin z życia. Niemniej można już się pokazać między ludźmi :) 

Muszę odezwać się do @eurojanek po świnkę, bo tego już się przekleić nie dało :) 

Edytowane przez Turbo
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 13.02.2018 o 22:33, Turbo napisał:

 

2 dni temu (każdy ma takie walentynki, jakie lubi :D)   odebrałem bardzo solidny zakup:

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3f7.thumb.jpg.df942ac06aebac0c5a29bf53319d3c1b.jpg

 

Wczoraj dorzuciłem do tego sprężyny od @Pan Dziedzic

 

GC6y2mVvQoOAy3H7fuJNHg_thumb_3f8.thumb.jpg.8687fb061a795b3dda4e785fa7940bdd.jpg

 

(

 

Zamontowane Kayaby prezentują się znakomicie:

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3ff.thumb.jpg.36d578e628f185dda4325b3d44ba0431.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3fe.thumb.jpg.88c88c07526005e6d8298bfd4a2b4f35.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3fd.thumb.jpg.a46e9b4e0a2ea73260008d28d4413465.jpg

 

Pierwsze wrażenie po wyjechaniu z warsztatu - WOW. Po prostu WOW. Jedzie teraz zupełnie inaczej, różnica na plus względem tego co miałem wcześniej - ogromna :)

Jutro jeszcze czeka mnie ustawienie geometrii/zbieżności.

 

A dzisiaj jeszcze pojechałem zrobić badanie techniczne bo termin się zbliża, co też odbyło się bez przygód. Przy okazji sprawdzono ustawienie świateł, które okazało się być bez zarzutu - miło, szczególnie że sam je ustawiałem niedawno na ścianie wg instrukcji znalezionej w necie :) 

 

No i geometria zrobiona - można śmigać: 

 

 

hej, masz gdzie moze jeszcze numery katalogowe tych ultra sr? rozumiem, ze springi poszly tez wrx, tylko swiezsze? ultra sr na grubej ladze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało się skompletować już chyba wszystko, co potrzebne do swapu zacisków z STi

 

225905372_.thumb.jpeg.0ba70d49c23e82f7b6b45a4e8909b374.jpeg

 

Na montaż, oprócz zacisków P+T, czekają tarcze DBA T3 na przód, gładkie DBA do wrxowego ręcznego na tył, klocki Galfer, a oprócz tematów hamulcowych wymieniona zostanie rura dolotowa do turbiny i wreszcie wskoczy downpipe na szerokim kołnierzu od @Pan Dziedzic :) 

Wszystko to na początku września dopiero niestety - okres urlopowy to zło ;) 

 

Ostatnio jedyne co się zadziało, to klapa została przyozdobiona Eurojankową świnką :) 

 

IMG_1303.thumb.jpg.c4c6cab7d47fa712b6499b605d694d6d.jpg

 

Następny wpis mam nadzieję, że będzie już pełen entuzjastycznych wrażeń z jazdy na nowych częściach ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czym dłużej czekam na naprawę drugiego wozu, tym więcej jeżdżę Imprezą i tym więcej w niej dłubię :D 

 

Na pierwszy ogień, w oczekiwaniu na termin wymiany hamulców, poszły... po raz trzeci fotele. Trochę się biłem z myślami, czy to robić, ale ponieważ cena była atrakcyjna - zdecydowałem się.

Na miejsce skórzanych z Hawka WRX, wskoczyły "zwyczajne" z Bloba WRX:

 

IMG_1529.thumb.jpg.198d028b2b7a4493e626d1df815e9c1f.jpgIMG_1528.thumb.jpg.93dbb170a53dcf3a5110df2e7141e5b1.jpg

 

To praktycznie ten sam "model", który fabrycznie był w Bugu, tylko w innych kolorach. Bardzo fajnie trzymają w zakrętach, chociaż jedna rzecz mnie zaskoczyła - fotel z Hawka dało się odczuwalnie niżej ustawić. Zdjęcia trochę kłamią - one są w jednym, czarnym kolorze, tylko materiał się troche różni i aparat to przekłamuje. Z zakupu jestem bardzo zadowolony, są w bardzo dobrym stanie, jedynie mocowania przednie fotela kierowcy są dość mocno skorodowane - muszę coś z tym zrobić, żeby się kiedyś nie rozleciały.

 

Druga rzecz, którą skończyłem montować dzisiaj, a która też pojawiła się nieco z przypadku (przeglądanie działu Sprzedam/Części grozi nieplanowanymi zakupami...) to short shifter który nabyłem od @Paweł.C.

Montaż jest banalny, pod warunkiem że ma się odpowiednio duży gumowy młotek - ja kupiłem jak się okazało za mały (a raczej za lekki - 600g to za mało), musiałem lecieć po większy:

IMG_1546.thumb.jpg.72ff3190200244e30cae38ba71c67832.jpg

 

Z jego pomocą nowy lewarek nabił się bez problemu i można było ruszyć na jazdę próbną:

 

IMG_1547.thumb.jpg.7469d5e2e1b888f60afae985a1437847.jpg

 

Wymagało to zdemontowania metalowej ramki, gdyż wymaga ona modyfikacji, jako że punkt zaczepienia na lewarku jest wyżej, a ramka ta bez wycięcia kawałka w lewym górnym rogu, blokuje możliwość wrzucenia 1 i 2. W środku zrobiło się bardzo głośno, bo ta ramka dociska gumę, która z kolei jest jedynym izolatorem od zewnętrza. Swoją drogą ta "rura" która idzie do skrzyni, jako że jest wyżej, trze o tę gumę i trochę to trzeszczy - na szczęście przy włączonym silniku jest niesłyszalne. Nic z tym nie robiłem, podejrzewam że się wyrobi po jakimś czasie.

 

Po docięciu ramki:

IMG_1548.thumb.jpg.e6e33d126a23e86de134cb4f29b23b63.jpg

 

I zmontowaniu wszystkiego, całość wygląda tak:

 

IMG_1549.thumb.jpg.5703ff72ac9ccdf88d3f897de075bba3.jpg

 

Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne - różnica w skoku lewarka jest subtelna, ale wyraźna i np żeby wbić 5 nie muszę się wyciągać w prawą stronę, a trochę tak było wcześniej. Zdecydowanie warto, bo koszt operacji stosunkowo niewielki, pracy niedużo, a efekt bardzo fajny.

 

Chcę jeszcze spapugować patent od @Yaros i pomalować srebrne ramki od radia i nawiewów na czarny mat - mam już ten sam lakier, którego on użył, mam też zapasową ramkę na której przetestuję swoje umiejętności malarskie ;) może w tygodniu się za to zabiorę

 

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy__ Wyjęcie jest bez problemowe absolutnie - trzeba odkręcić od tego zacisku, obrócić o 180 stopni, położyć tak jakbyś chciał 2 albo 4 wrzucić i przycisnąć - robi się dźwignia i wyskakuje bez problemu (ta kulka jest lekko płaska od spodu, pewnie dlatego) :) 

Edytowane przez Turbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aQq napisał:

Kostka od air baga i klaksonu pasowała Ci p&p czy musiałeś przerabiać ?

 

Ładunek przełożyłem z innego airbagu, z pasującą wtyczką :) 

 

36 minut temu, Sikooo11 napisał:

Wyszło super :D , jaki to nr lakieru ? ;)

 

To dokładnie ten: CZARNY SATYNA LAKIER SAMOCHODOWY AKRYL SPRAY 500ml http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7506707143

 

@taxus wszyscy jak wszyscy, zawsze to jakaś odmiana, a do zrobienia szybko, tanio i samemu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tego... w minioną sobotę wybierałem się do znajomego na ślub i wyjeżdżając z myjni (co by nie jechać upaćkanym wozem), zagapiłem się chcąc zmienić pas i przydzwoniłem w inne auto :( 

Na szczęście szkody nie są duże - grill poszedł na śmieci (ale mam zapasowy), leciutko wgniotła się maska no i trochę gorzej zderzak. Udało się przyhamować na tyle, że tylko estetyka ucierpiała - nic nie doszło głębiej, nie naruszone zostały też lampy (to byłby ból).

 

Po zdjęciu roztrzaskanej ramki na rejestrację i pękniętego grilla, wyglądało to tak:

IMG_1602.thumb.jpg.792cf9ecb0e09009ddfd6c5893596f3e.jpg

 

Zderzak nie odpadł, maska się domknęła, więc Imprezka wróciła o własnych siłach do domu. 

Pół niedzieli spędziłem przeglądając Allegro/OLX/grupy na FB w poszukiwaniu zderzaka i maski na zamianę, niestety wszystko co znalazłem było w jakimś stopniu gorsze - a to zaczepy pourywane, a to już naprawiane wcześniej, maski to w ogóle pogniecione gorzej od mojej, albo po jakichś gradobiciach.

 

Tymczasem na poniedziałek (paradoksalnie) miałem umówioną wizytę w serwisie m.in. na swap hamulców  - a ponieważ żadne z powyższych uszkodzeń nie wykluczały zrobienia tego wszystkiego, to na umówioną wizytę pojechałem :)

Dzisiaj rano odebrałem auto, zeswapowane hamulce prezentują się na 17" ATSach tak:

IMG_1607.thumb.jpg.603ef7718780f82eac8431a62c82f739.jpg

IMG_1606.thumb.jpg.a0d4fe02e886b0d2ee36a747cb8c3477.jpg

 

Więcej fotek, ani sensownych wrażeń z jazdy nie mam, bo prosto z serwisu pojechałem do zaprzyjaźnionego blacharza/lakiernika na oględziny - z braku lepszych części zamiennych dostępnych w tej chwili, postanowiliśmy prostować wszystko, bo uszkodzenia na to pozwalały i samochód już tam został.

A po południu wyglądał tak:

IMG_1608.thumb.jpg.116b05c72f78f94f0fb556f4b5a9bfee.jpg

 

Przedni pas naprostowany, zderzak i maska również - czekają w kolejce do malowania, najdalej za tydzień Imprezka będzie z powrotem w moich rękach - dopiero wtedy porządnie pojeżdżę i będę mógł ocenić jakość hamowania po swapie :)  

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z małym poślizgiem, ale auto odebrane od lakiernika! :) Wygląda wszystko bardzo ładnie, masce i kurnikowi na pewno nie zaszkodziło pomalowanie na nowo ;) 

 

IMG_1730.thumb.jpg.66ae25094a9f6b1df8f4c74b3d714650.jpg

 

Zrobiłem dobre 30km, także przetarłem troszkę klocki i tarcze - już czuję że złote Brembo to była dobra inwestycja :) 

 

Akurat dzisiaj jeszcze doszedł zakup z przed stłuczki, który niezwłocznie zamontowałem - myślę że w połączeniu z przemalowanymi panelami wygląda to super:

 

IMG_1734.thumb.jpg.cfbd917c060a2b696728c5445f529e44.jpg

 

Mowa oczywiście o czerwonym JDMowym przycisku od awaryjnych :) 

A jak dobrze pójdzie, to jutro bedzie jeszcze jeden JDMowy fant do zamontowania B)

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek nie doszło, ale dzisiaj już odebrałem ostatni z zaplanowanych większych zakupów do autka.

 

JDMizacji ciąg dalszy nastąpił, a to przez japońskie zegary wyskalowane do 180km/h, z obrotomierzem po środku :) 

 

Tak to wygląda, już na moim aucie,  w świetle dnia:

IMG_1773.thumb.jpg.a8cead237c980f830ea2430e0debcab8.jpg

 

A tu udało mi się uchwycić prawie wszystkei kontrolki po przekręceniu kluczyka:

IMG_1778.thumb.jpg.b8725e6c2cc939f0a7c321ce5aea1a71.jpg

 

Od ręki udało mi się skorygować przebieg, co w przypadku tych zegarów oznaczało spore go podbicie ;) no i "zamknięcie budzika" nie będzie już żadnym wyzwaniem :D 

Muszę się trochę przestawić, bardzo przyzwyczaiłem się do prędkościomierza po środku - ale jestem zadowolony, zakup uważam za udany.

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...