imgw Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 na tor rozumiem ze wyzsze, ale do normalnej jazdy ? re 70 i tak jest bardzo twarda :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Do cywilnej to circa +0.2. Wychodze z zalozenia ze seryjne cisnienie ma dawac duzo komfortu i mniejsza nerwowosc... i tak pewnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Pamiętajcie, że niższe ciśnienie to zazwyczaj większy komfort i mniejszy hałas, stąd takie, a nie inne rekomendacje producentów. Ja obserwuję sposób zużywania się opony - jak zewnętrzne kanty zdzierają się za głęboko, to znaczy, że należy dopompować. I tak doszedłem do owych 2.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 (...) Praktyka wykazala jednak, ze najlepiej jezdzi sie gdzies pomiedzy 2.4/2.4 a 2.5/2.5 (...) potwierdzam :cool: i Impreza, i Forek lepiej jezdza, jak cisnienie z przodu i z tylu jest jednakowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 (...) Praktyka wykazala jednak, ze najlepiej jezdzi sie gdzies pomiedzy 2.4/2.4 a 2.5/2.5 (...) potwierdzam :cool: i Impreza, i Forek lepiej jezdza, jak cisnienie z przodu i z tylu jest jednakowe Będę musiał sprawdzić u siebie tą polecaną koncepcję - czy ona jest słuszna, ta koncepcja? :wink: Do tej pory dokładałem do wartości ciśnienia zalecanych przez producenta po 0,1 atm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Pamietaj tez, ze slabiej napompowana opona bardziej sie ugina w czasie jazdy co powoduje wzrost temperatury a za tym cisnienia. Wstepnie 'przepompowane' opony zachowuja sie podobnie na poczatku jazdy, jak i po kilkunatu(dziesieciu) kilometrach. Na torze to i tak niewiele pomoze, bo co kolko - dwa biegam z manometrem, upuszczam (kiedys z 2.5 poszlo na grubo ponad 3.0 bo nie pilnowalem) a jak ostygna to auto na flakach stoi I jeszcze slodkie pierdzenie o eko-oponach http://www.wnp.pl/wiadomosci/102865.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Na torze to i tak niewiele pomoze, bo co kolko - dwa biegam z manometrem, upuszczam (kiedys z 2.5 poszlo na grubo ponad 3.0 bo nie pilnowalem) a jak ostygna to auto na flakach stoi Może azotem warto pompować. Generalnie same zalety - sami z resztą wiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Podobno. Niestety nie mialem okazji przetestowac. A mam butle... w zasadzie gdybym ogarnal porzadny reduktor pierwszego stopnia i pistolet z manometrem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 i Impreza, i Forek lepiej jezdza, jak cisnienie z przodu i z tylu jest jednakowe Wyjątkowo się z Tobą zgadzam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 by znikały tak szybko, jak R888 . Ten Michelin szybko znika bo nowy ma tylko 5mm głebokości i na wodzie też nie zaciekawie. Zależy mi na osiągach, W jeździe codziennej czy torowej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Co do azotu -> http://www.opony.autko.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Wolnyssaczek ma miec 2.3/2.1 (co ciekawe przy tej samej budzie ale turbo 2.3/2.2). U mnie jest 2,2/2,0. GT ma mięć 2,3/1,9, dlaczego jeszcze mniej z tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Tyle ze autko bedzie ciut bardziej mulowate. Sławek86, ile twoje autko ma KM? Bo ja bym Ci proponowal pojsc nie tylko w mniejsza srednice, ale i w troche wezsze. Gdybym mial tym autem jezdzic 'codziennie' po rozpierdzielonych przez zime drogach (a naprawia je moze juz na jesieni) , to bym zalozyl max. 195/60/15. Artykul z dzisiejszego Bankiera http://www.wnp.pl/wiadomosci/102815.html Magazynowanie opon nie wpływa znacząco na ich jakość PAP - 24-02-2010 19:03 Roczne, czy nawet kilkuletnie nieużywane opony, przechowywane w odpowiednich magazynach, nie zmieniają swoich właściwości i są tak samo wartościowe, jak wyprodukowane w danym roku - wynika z badań zaprezentowanych w środę w Poznaniu.Rok magazynowania opon ma taki wpływ na ich starzenie się, jak trzy tygodnie normalnego użytkowania. Według kierownika laboratorium ogumienia Ośrodku Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil w Poznaniu Jerzego Warszczyńskigo, dotyczy to jedynie produktów najwyższej jakości. Warszczyński podkreślił, że badania przeprowadzone przez różne organizacje testujące ogumienie wykazały brak zmian w wytrzymałości opon nowych i magazynowanych przez trzy lata. Nie stwierdziły też istotnych zmian w osiągach na śniegu i mokrej nawierzchni. Zaznaczył jednak, że dotyczy to produktów przechowywanych w optymalnych warunkach. "Polska norma dopuszcza przechowywanie opon do trzech lat w odpowiednich warunkach: określonej temperaturze, czy wilgotności. Dużo zależy też od gumy, z której wykonano produkt. Dobra opona, w której zastosowano odpowiednie technologie, może być śmiało przechowywana przez trzy lata" - powiedział PAP Warszczyński. Jak dodał, na proces starzenia się opon wpływ mają takie czynniki jak promieniowanie UV, wilgotność, temperatura, a także woda, sól, światło, chemikalia, oleje, smary, i benzyny. "Do tej pory klienci często odmawiali zakupu rocznych, czy dwuletnich opon. Tymczasem według badań opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w użytkowaniu. Rok magazynowania ma taki wpływ na oponę jak trzy tygodnie użytkowania. Nie bierzemy pod uwagę takich zdarzeń jak uderzenia w krawężniki, przeciążenia, przegrzania - to wszystko też ma wpływ na zniszczenie opony" - powiedział PAP Tomasz Młodawski, manager produktu Michelin Polska. Jak dodał, badania były prowadzone także na oponach wyprodukowanych 4 lub 5 lat wcześniej. Pod względem wytrzymałości opony nie stwierdzono między nową a pięcioletnią oponą żadnej różnicy. Według specjalistów, należy co roku kontrolować stan opon, a po maksymalnie 10 latach od daty produkcji wymienić je bez względu na wysokość bieżnika. Zapomnieli dodac, ze jak bieznik odlazi platami to tez nie ma co czekac stawiam transporter gorzały , że ten tekst jest sponsorowany przez hurtowników opon niestety taka jest prawda że w hurtowniach zalegają potworne ilości opon 2-3-4 letnich i nikt ich nie chce kupować :roll: :???: i mają wielki problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Pytanie z innej beczki, nie chce mi się całego wątku przeglądać. vredestein sportrac 3 Zna ktoś? Warte coś te opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 ztcw to nawet całkiem całkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 stawiam transporter gorzały , że ten tekst jest sponsorowany przez hurtowników opon niestety taka jest prawda że w hurtowniach zalegają potworne ilości opon 2-3-4 letnich i nikt ich nie chce kupować :roll: :???: i mają wielki problem Tak naprawdę to histerię dotyczącą starych dotów rozkręciły właśnie gazety. A jeżeli chodzi o Jerzego Warszczyńskiego to jest on uznawany za guru wiedy o oponach i w sprawach spornych producent vs klient jego zdanie jest uznawane za wykładnię przez producentów i nikt nie dyskutuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Na adac.de pojawił się nowy test opon letnich. Ciekawa jest pozycja ER300 ecopia i "- etwas höherer Kraftstoffverbrauch". Co więc jest w niej 'eco' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 czy te opony beda cos warte Falken FK-452 bo sa w dosc rozsadnych pieniadzach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 stawiam transporter gorzały , że ten tekst jest sponsorowany przez hurtowników opon niestety taka jest prawda że w hurtowniach zalegają potworne ilości opon 2-3-4 letnich i nikt ich nie chce kupować :roll: :???: i mają wielki problem Edwin, Ty nam lepiej kosmicznie dobra cene na te 4-letnie opony zalatw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 W jeździe codziennej czy torowej ? Ja na tor, jak już jadę, jadę legacem. Natomiast na co dzień jeżdżę, jak po torze - niski komfort mi nie przeszkadza itp. Nie znoszę kompromisów - wóz ma być zawsze 100% gotowy do ostrej jazdy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Tak naprawdę to histerię dotyczącą starych dotów rozkręciły właśnie gazety. A jeżeli chodzi o Jerzego Warszczyńskiego to jest on uznawany za guru wiedy o oponach i w sprawach spornych producent vs klient jego zdanie jest uznawane za wykładnię przez producentów i nikt nie dyskutuje. zgadza się, że to pisma motoryzacyjne przez parę lat nakręcały histerię z DOT'ami, więc może teraz czas na odrobinę realizmu :?: z Warszczyńskim też masz rację, facet zna sie na oponach jak mało kto w kraju nad Wisłą :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 vredestein sportrac 3 Miałem podobny bieżnik jak przez moment jeździłem Volvo 850 T5. Sporo hałasował, a w czasie deszczu zostawiał za sobą straszną mgłę i trudno było za mną jechać. Nie pamiętam jakiej marki to były opony ale na pewno nie były to Vredestein'y (może to były Goodyear EAGLE F1?). Taki bieżnik bardzo dobrze wygląda na aucie i subiektywnie dodaje mu tak z 20 KM :smile:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Wiem, że RE070 występuje w Polsce w jednym rozmiarze, ale czy zawsze jest to 90W czy inne parametry też są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Wiem, że RE070 występuje w Polsce w jednym rozmiarze, ale czy zawsze jest to 90W czy inne parametry też są? Tylko 90W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Jezdzil ktos na takim badziewiu? http://www.allegro.pl/item949582783_opo ... rakow.html Da rade poupalac, czy rozpadna sie w pierszej minucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się