Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedyś sam kupiłem CSC wygrywający testy na mokrym i 3 razy rozwaliłem almerę bo tak fatalnie hamowały na mokrym.

 

Polecam kursy doszkalające... ile razy na totalnie łysej oponie musiałem po mokrym wracać i niczego nie rozbiłem do tej pory... :P

 

Co do reszty... no cóż :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch ogarnij się człowieku,

no pojechałem, przyznaje :P

ale mam swoje powody :evil:

 

6 miejsce w tym teście

no to patrz

hamowanie na mokro:najlepszy Continental Sport Contact 5 i Dunlop Sport Maxx RT - 43,7 m
- kluczowa kategoria dla odbiorcy końcowego

 

na mokro:6- Hankook, Dunlop, Uniroyal5+ Goodyear, Nokian, Continental
a tutaj nagle tyle marek?

 

na sucho najlepsze:6- Hankook5+ Goodyear Eagle F1 Assymetric 2, Nokian Z G2, Dunlop, Pirelli5 Bridgestone Potenza S001, Continental, Michelin Primacy 3, Nexen, Toyo, BF Goodrich

i tutaj znowu

 

a teraz

 

podziel opony na eco, ala sport, i prawdziwe performance

 

no i jak ma się continental?

dlaczego go lokują tak wysoko?

dlaczego jest na poziomie opon eco?

czyżby bali się zestawienia z innymi oponami z grupy do której ten wyrób należy?

 

sorry, miałem 2 opony topowe tego producenta, zimówki i letnie. obie dno. Dwa razy kupiłem continentala na podstawie testów i nie obchodziło mnie końcowe zestawienie bo zawiera cenę zużycie i hałas które nie są kluczowe.

 

dlatego uważam, że testy niemieckie propagują swoich producentów i tyle.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch ogarnij się człowieku,

no pojechałem, przyznaje :P

ale mam swoje powody :evil:

 

jakby nie patrzeć Conti jest szósty w tym teście i tyle, a to nie jest wysoka pozycja i do zakupu specjalnie nie zachęca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanko. Kupiłem opony Bridgestone'a ER300 Ecopia. Czy to jest "prawdziwa" e-opona bo piszą o niej

"Ograniczając tarcie wewnętrzne, rewolucyjna mieszanka opon ECOPIA znacznie zmniejsza opór toczenia bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie stabilności, przyczepności czy dynamicznej jazdy. Niesamowite właściwości opon ECOPIA przekładają się na większy przebieg, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz płynniejszą, bardziej wydajną jazdę."

czyli cuda na patyku. Ale czy tak jest na prawdę ? Widziałem, że w jakimś teście były przed Nokianami V czyli są nie najgorsze na to wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 miejsce w tym teście

no to patrz

hamowanie na mokro:najlepszy Continental Sport Contact 5 i Dunlop Sport Maxx RT - 43,7 m
- kluczowa kategoria dla odbiorcy końcowego

 

na mokro:6- Hankook, Dunlop, Uniroyal5+ Goodyear, Nokian, Continental
a tutaj nagle tyle marek?

 

może dlatego, że testy na mokro, to nie tylko hamowanie, ale jeszcze: aquaplaning, aquaplaning na łukach, prowadzenie i jazda po okręgu. opona, któa jest świetna w hamowaniu, nie musi być super w jeździe w kółko 8)

 

podziel opony na eco, ala sport, i prawdziwe performance

 

tu się zgadzam, ale z pewnym zastrzeżeniem. oczywiście opony powinny być testowane w swoich klasach, jak samochody. ale dla szarego użytkownika taki pomieszany test może być interesujący (jeśli potrafi wyciągać wnioski sam, a nie tylko oglądając końcową tabelkę :mrgreen: )

 

nie ukrywam, że chciałem trochę namieszać, ale głównie chodziło mi o, moim zdaniem, bardzo niedocenioną markę, jaką jest Barum. niby budżetowy, ale w wielu testach dorównuje oponom premium, czy sport z najwyższej półki.

 

specjalnie pominąłem wyniki testów "koszty" (poza cena/trwałość), ale na specjalne życzenie zamieszczam też:

 

trwałość (po ilu km grubość bieżnika będzie wynosić 1,6 mm):

najlepszy BF Goodrich - 37.360 km

Toyo - 27.280 km

Barum - 25.080 km

najgorszy Nexen - 17.060 km

 

opory toczenia:

najlepszy Michelin - 9,09 kg/t

Barum - 10,64 kg/t

Toyo (przedostatnie) - 12,52 kg/t

najgorszy Nexen - 12,90 kg/t

 

zużycie paliwa:

najlepszy Michelin - 4,86 l/100km

Barum - 4,93 l/100km

Toyo - 5,10 l/100km

najgorszy Nexen - 5,23 l/100km

 

jak się zbiorę i znajdę jeszcze czas, to zamieszczę pełne wyniki tylko tych ważnych konkurencji 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ograniczając tarcie wewnętrzne, rewolucyjna mieszanka opon ECOPIA znacznie zmniejsza opór toczenia bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie stabilności, przyczepności czy dynamicznej jazdy. Niesamowite właściwości opon ECOPIA przekładają się na większy przebieg, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz płynniejszą, bardziej wydajną jazdę."

typowo reklamowy bełkot...nie da się pogodzić wody z ogniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ograniczając tarcie wewnętrzne, rewolucyjna mieszanka opon ECOPIA znacznie zmniejsza opór toczenia bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie stabilności, przyczepności czy dynamicznej jazdy. Niesamowite właściwości opon ECOPIA przekładają się na większy przebieg, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz płynniejszą, bardziej wydajną jazdę."

typowo reklamowy bełkot...nie da się pogodzić wody z ogniem

 

Jeżeli coś ma w nazwie 'eco', to nie kupuję. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ograniczając tarcie wewnętrzne, rewolucyjna mieszanka opon ECOPIA znacznie zmniejsza opór toczenia bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie stabilności, przyczepności czy dynamicznej jazdy. Niesamowite właściwości opon ECOPIA przekładają się na większy przebieg, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz płynniejszą, bardziej wydajną jazdę."

typowo reklamowy bełkot...nie da się pogodzić wody z ogniem

 

Jeżeli coś ma w nazwie 'eco', to nie kupuję. :twisted:

 

Sugerowałem się tym porównaniem...http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-ace-2011-w-rozmiarze-205-55-r16 gdzie jak widać na mokrej jest lepiej niż dobrze ale skoro padło hasło, że media kłamią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

banda niemieckich wieśniaków zrobiło idiotyczny test.

 

tak, auto bild, czyli auto świat typowy niemiecki szmatławiec tworzący testy pod niemieckich producentów.

 

no to się zirytowałem

 

pozdrawiam

 

Adaś ale się nakręciłeś na tego biednego AŚ/Bilda. Prawda jest że to gazeta motorozycyjno-brukowa, ale przeznaczona jest ona dla przeciętnego zjadacza chleba, który o technice ma zerowe pojęcie, a nie jest to gazeta dla pasjonata.

Co do testu, to aż pójdę kupię sobie AŚ co by poczytać i przejrzeć poszczególne wyniki.

Zanim to jednak zrobię to skomentuję parę rzeczy bo widzę że niektórzy chyba wyciągają niewłaściwe wnioski lub mają trochę wypaczone spojrzenie na niektóre sprawy.

Odnosząc się do poszczególnych części Twojej wypowiedzi :

ciekawostka: pirelli cinturato to "zilone" opony a nie performance jak csc5 czy dunlop sport maxx

 

typowi wieśniacki test promujący niemieckich producentów na polski rynek bo ten rynek w 50% uważa, że niemieckie to dobre a wiadomo, że skończyło się to pod koniec lat 90-tych

Ja kiedyś sam kupiłem CSC wygrywający testy na mokrym i 3 razy rozwaliłem almerę bo tak fatalnie hamowały na mokrym. Od tego momentu, nic co niemieckie bo jest co najwyżej poprawne.

 

na dodatek dołączyli potenzę s001 która jest jeszcze innym segmentem

 

banda niemieckich wieśniaków zrobiło idiotyczny test. Nie wiem jak inne opony czy są wersją eco, performance, czy turystyczne, ale sądząc po pirelli to wybrali tak, aby jak zwykle wygrał continental.

 

jakoś do ferrari montują s001, a do bmw pirelli p zero. nie wiem jak inni topowi producenci.

 

dlaczego a banda nie wybrała michelin pilot super sport

Opona opracowana specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach
a wybrała

primacy 3

BEZPIECZEŃSTWO DO POTĘGI 3

 

Doskonałe osiągi

w hamowaniu na SUCHEJ nawierzchni(1)

w hamowaniu na MOKREJ nawierzchni(1)

w przyczepności na ZAKRĘTACH na mokrej nawierzchni(1)

 

oraz wyjątkowe doświadczenie MICHELIN w dziedzinie trwałości opon i oszczędności paliwa

buhhha następna eko opona

 

no to wyśmiejmy jeszcze promowanego continentala

Nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki fenomenalnej przyczepności.

ContiSportContact 5 – Sportowe emocje pod kontrolą.

 

 

 

Opona ContiSportContact 5 równie dobrze nadaje się do aut sportowych, jak i SUV-ów ze sportowymi ambicjami. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model odzwierciedla postęp, jaki poczynili inżynierowie z branży oponiarskiej:

 

 

 

- Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych.

- Znakomita przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakretów.

- Mniejsze zużycie paliwa i większe przebiegi.

 

 

 

Wszystko to dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki BlackChilli, gwarantującej maksymalne przenoszenie sił podczas hamowania i niski opór toczenia w czasie jazdy. Aby było to możliwe, nowoczesny technologicznie skład mieszanki, wykorzystuje różne wibracje opony.

 

tak, auto bild, czyli auto świat typowy niemiecki szmatławiec tworzący testy pod niemieckich producentów.

 

no to się zirytowałem

 

pozdrawiam

 

-- 20 mar 2012, 23:07 --

 

dlaczego te zacofane nasienie nie wrzuciło do testu ContiEcoContact 3?

bo by przewaliło jak nic

 

pozdrawiam

1.) Ciezko nazwać test promocją niemieckich producentów skoro zajmują oni miejsca 6, 9 i 13 :roll:

2.) Dobór marek to sprawa indywidualna i wydaje się być całkiem ok, ale tak naprawdę idelnie byłoby zbadać przynajmniej z 30 najpopularniejszych brandów (nie producentów) - brakuje np. Klebera, Firestona itd.

3.) Dobór wzorów bieżników odpowiada temu co dany producent głównie sprzedaje i promuje w tym rozmiarze, a jednocześnie klienci szukają i kupują. Dla tego mamy np. Cinturato, a nie P zero i Michelina Primacy a nie Super Sport. A jeszcze inna sprawa że wymieniasz modele bieżników które w testowanym rozmiarze nie wystepują. Tego typu test ma odzwierciedlać realia rynkowe, a nie życzenia garstki ludzi którzy mają motoryzacyjnego hopla.

4.) Wszystkie testowany opony to produkty eco lub ala sport (mocno naciągane) - opon performance tak jak Ty napisałeś tu nie ma :!: Opony performence to są np. R888 czy RE070. A napis Sport czy inna Potenza opony sportowej z niej nie robi :wink: . Dodatkowo hasło że Pirelli czy inny producent idzie z danym modelem do Ferrari czy Porsche to niestety słąby argument - opony posiadające dodatkową homologacje/oznaczenie pod konkretnego producenta mogą się znacznie różnić od tego samego modelu bez homologacji - jak bardzo tego nikt oficjalnie nie zdradzi, a i w koncernach mało ludzi to wie.

5.) Dobry wynik hamowania na suchym opony Cinturato P7 wcale mnie nie dziwi - opona ma dużą powierzcznię przylegania z mała ilością rowków nacięć itd, ale to sie częściowo mści na wodzie.

6.) Natomiast ten test ma jedną dużą zaletę - mamy podane konkretne wyniki w metrach, sekundach itd i jak ktoś ma trochę oleju w głowie to wybierze te parametry które go interesują i będzie miał swojego zwycięzcę wg swoich własnych potrzeb - sucho/mokro/cicho/komfortowo czy na czym mu tylko zależy.

7.) Pamiętać też trzeba że w tym roku wchodzi etykietowanie opon i część z nich jest już "zrobiona" pod to żeby dobrze to wyglądało, a niestety tylko jeden parametr " zachowanie na mokrym" ma wpływ na bezieczeństwo i jest mocno sprzeczny z dwoma ekologicznymi czyli hałasem i zuzyciem paliwa.

Dla podsumowania powiem że jestem mocno i pozytywnie zaskoczony wynikiem Hankooka i Nokiana.

 

 

 

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ograniczając tarcie wewnętrzne, rewolucyjna mieszanka opon ECOPIA znacznie zmniejsza opór toczenia bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie stabilności, przyczepności czy dynamicznej jazdy. Niesamowite właściwości opon ECOPIA przekładają się na większy przebieg, mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz płynniejszą, bardziej wydajną jazdę."

typowo reklamowy bełkot...nie da się pogodzić wody z ogniem

 

Jeżeli coś ma w nazwie 'eco', to nie kupuję. :twisted:

 

+1 mam dokładnie ten sam "odruch" przez te eko wymysły. Jeżeli ktoś kiedyś zrobi produkt którego reklama powie że ich produkt jest nie ekologiczny i ma zapewniać max trwałości i max pożytku (osiągów) z produktu to mogę liczyć na moje zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Znacie opone Bridgestone RE002 ?...

 

właśnie mi dziś zmieniono koła, więc od jutra zaczynam jej/ich poznawanie 8)

 

-- 21 mar 2012, o 20:04 --

 

http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-letnich-sprawdzamy-ktore-sa-najlepsze

http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-le ... epsze-lato

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto ... pony-3.jpg

 

 

jakby w odpowiedzi na Twoje życzenie na początek przetestowali 50 modeli i tylko 15 z nich (te najlepiej hamujące) były testowane dalej ...

 

o, to własnie to, co ja tu cytowałem. a'propos tabelki:

kto mi wyjaśni, czemu Toyo są "dobre", a Uniroyale tylko "warunkowo polecane", jeśli w testach Toyo ma 4+, 5, 5-, a Uniroyal 6-, 5-, 5 :mrgreen: ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P zero trudno dostac w tym rozmiarze, S001 okolo 1000zl, Dunlop S Maxx - nie lubie tej opony, Michelin - fakt, to jest opcja, ale wydaje mi sie dosc miekka opona (nie mialem jej subaru). ContiSport mi nic nie mowi :/

Z tego wszystkiego RE050A wypada w najlepszym stosunku cena/jakosc.... A zajezdzilem juz kilka kompletow tych opon (no, wliczajac RE050).

 

Np S001 komplet nowy mam za 2400pln w rozmiarze 225/40R18, 225/45R18 juz za 4000pln. Paranoja

 

Jest jeszcze T1R...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jakas totalna masakra w rozmiarze 225/45R18. Jestem skazany na RE050A ?

też mam z tym problem. Szukam odp felg 18" ale niedobór opon jest taki sam jak w 215/55r17 wiec szukanie 18" traci sens. Lepiej kupić 17" pod złote brembo i tyle. Opony też powinny być tańsze

 

- Pirelli P zero

ale w wersja nero i cinturato. a 225/40r18 jest od groma

 

nowe lexusy maja też te dziwne rozmiary więc może oferta będzie się na ryku zmieniać

 

generalnie jest kicha nie licząc s001 i może czegoś tam jeszcze

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Michelin - fakt, to jest opcja, ale wydaje mi sie dosc miekka opona (nie mialem jej subaru)

 

Nie wiem jak ich inne modele ale Premacy HP jest moim zdaniem beznadziejna (a przynajmniej zdecydowanie nie warta swojej ceny) i jest zdecydowanie za miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxx

ja ich nie lubię za słowo maxx :mrgreen: oraz TT bo kojarzy mi się z autem z pewnej grupy która szerzyła zapaść technologiczną a cennik z opcjami dodatkowymi które wydawałoby się za oczywiste w wersji podstawowej powala. No ale nie mi to oceniać, bo dzięki temu producentowi i pewnej famie o niezawodności, mnóstwo mechaników w tym moich kolegów ma co robić :twisted:

 

Ja jakoś nigdy nie byłem przekonany do dunlopa.

 

Pozdrawiam

 

-- 21 mar 2012, 22:23 --

 

Premacy HP

a to nie opona turystyczno/komfortowa?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...