Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Bede zmuszony wymienic opony letnie w tym sezonie i w zwiazku z tym prosilbym o porady (szczegolnie od lukass'a i carfita) :)

Krotka charakterystyka:

- WRX 2002, bez modyfikacji

- uzywane praktycznie tylko do zabawy (na codzien mam sluzbowe auto)

- jezdzone we Wloszech, glownie po pagorkach - temperatury w lecie okolo 33-36, raczej niewiele deszczu, czasem na torze

- powiedzmy dwie trasy dluzsze po autostradzie (w koncu trzeba do Sacza na przeglad dojechac :D)

 

Obecnie sa RE070 i bylem z nich bardzo zadowolony. Dlatego glowne pytanie dotyczy tego czy zmieniac cokolwiek, czy kupic ponownie RE070.

Przeszedłbym na nowe RE002 Adrenalin i wrócił do fabrycznego rozmiaru 215/45R17, który przy RE070 nie występuje, a seryjny WRX na 225 najzwyczajniej sie męczy.

Dzieki za opinie!

Myslisz, ze bedzie to warte roznicy w cenie - 225 okolo 120EUR/szt a 215 okolo 140EUR/szt?

RE070 kosztuja w granicach 130EUR/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 strony nie będę czytał :shock: , może ktoś podpowiedzieć i uzasadnić które opony lepiej wybrać:

 

1. CONTINENTAL SportContact 3 205/45/17 84V RSC czy,

2. BRIDGESTONE POTENZA RE050A 205/45R17 88W

 

Przeznaczenie - asfalt/beton ( tor Poznań i okoliczne lotniska), auto SI Type R.

 

Która z tych opon ma twardsze ścianki?

Jeżeli ta Conti to Runflat (bo sugeruję się że to RSC to pomyłaka z opisem SSR) to będzie miała mega pancerne boki.

 

-- 16 mar 2012, o 15:28 --

 

Myslisz, ze bedzie to warte roznicy w cenie - 225 okolo 120EUR/szt a 215 okolo 140EUR/szt?

Myślę że to nie jest porażająca różnica a WRX zdecydownie bardziej zwinny jest na 215.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Widziałem gdzieś miedzy postami w tym wątku, że odrzucono oponę Matador MP46. Jaki był powód? Podpowiecie coś więcej?

Oglądałem dziś tą oponkę, wygląda całkiem nieźle - w rozm 215/45/17 91V i przy cenie ok 350 zł wydaje się być dobrą propozycją - tym bardziej, że to podobno Continental i (jak wyczytałem z opony) Made in France.

Oczywiście rozważam Brodgestone s001, re050a i wszystkie inne ogólnie powszechne "rewelacje".

Choć do codziennej jazdy, po mieście, do pracy, sklepu itd..powyższe chyba przewyższają moje wymagania.

Więc, co sądzicie o Matadorze MP46?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byście polecili do seryjnego WRX'a do jazdy po mieście - sporadycznie z wypadem na jakąś pojeżdżawkę?

Co powiecie o tych oponach: http://allegro.pl/225-45-r17-federal-595-rs-r-semi-slick-racingtires-i2182663759.html?

Jest jeszcze model FZ-201, może o nim coś więcej? Może to przerost formy nad treścią do serii WRX'a? Jeśli tak to co innego i nie przekraczającego 500 zł/szt? Wiadomo - im taniej tym lepiej, ale chinoli nie chcę :).

Dodam że felgi są 17 x 7,5 - lepiej 225, czy 215?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRB, chcesz na tych federalach jeździć po mieście..?! Osz ty! ;-)

A propos rozmiaru - jeździłem na 225 - auto nie prowadziło się zbyt precyzyjnie - stąd wracam do zalecanego 215, zresztą powyżej również pisali o zaletach seryjnego rozmiaru nad 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym raczej po mieście :oops: . Dlatego pytam czy jest sens 8) .

Jeżeli tym autem jeździsz na co dzień i nie masz masz drugich kół to wszelkie semislicki to raczej słaby pomysł. Zainteresuj sie raczej dobrymi oponami cywilnymi, które będą w miarę znosiły upalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już są 8)

bridgestone potenza adrenalin re002 205/50/16. pierwsze wrażenie: cholernie sztywne. przy nacisku z góry na samą oponę, nie chce się poddać :shock:

pewnie w przyszłym tygodniu założę na felgi i na auto, to po krótkiej jeździe napiszę ze dwa słowa kolejnych głębokich przemysleń :mrgreen:

 

http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_66e1e1118b9b765590824b7cddf80ca1.jpg[/im]

 

koła zamontowane na felgi, ale na auto założę je dopiero w środę. ciekawostka: pan gumiarz jak je przywiozłem i mu przekazałem, pomacał i zapytał: "to run flaty?" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym raczej po mieście :oops: . Dlatego pytam czy jest sens 8) .

Jeżeli tym autem jeździsz na co dzień i nie masz masz drugich kół to wszelkie semislicki to raczej słaby pomysł. Zainteresuj sie raczej dobrymi oponami cywilnymi, które będą w miarę znosiły upalanie.

Otóż to!

lukass, słyszałeś opinie kogoś kto przejeździł te MP46, o których wspomniałem wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, słyszałeś opinie kogoś kto przejeździł te MP46, o których wspomniałem wyżej?

Matador to marka należąca do Continentala, od 2007 lub 2008r. Wcześniej pod koniec lat 90 zawiązana została spólka join venture z Contim i na Słowacji były produkowane opony ciężarowe grupy Conti, choć i częśc osobowa na tym skorzystała w postaci wiedzy i technologii. Mozna przyjąć że od tego czasu jakośc wyraźnie się poprawiła. Jednak trzeba pamiętać że w portfolio koncernu jest to marka budżetowa i pozycjonowana ciut poniżej Baruma, więc fajerwerków nie ma co oczekiwać. Jak masz $ to do WRX warto zainwestować w coś sprawdzonego przynajmniej z półki środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym raczej po mieście :oops: . Dlatego pytam czy jest sens 8) .

Jeżeli tym autem jeździsz na co dzień i nie masz masz drugich kół to wszelkie semislicki to raczej słaby pomysł. Zainteresuj sie raczej dobrymi oponami cywilnymi, które będą w miarę znosiły upalanie.

 

Co w takim razie z tego typu opon (dobre cywilne), byś polecił? Bo ja jestem zielony w temacie :oops: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz sobie coś z tej gamy: http://www.bridgestone.pl/opony/osobowe ... bowe/sport :)

A najoptymalniej chyba sprawdzone RE050A - u mnie tez sie chyba tak skończy. Co byś nie wybrał bedzie dobrze, z tym że nie każdy model występuje w oczekiwanym rozmiarze.

Chyba się nie mylę..?

 

-- Wt mar 20, 2012 12:58 am --

 

lukass, słyszałeś opinie kogoś kto przejeździł te MP46, o których wspomniałem wyżej?

Matador to marka należąca do Continentala, od 2007 lub 2008r. Wcześniej pod koniec lat 90 zawiązana została spólka join venture z Contim i na Słowacji były produkowane opony ciężarowe grupy Conti, choć i częśc osobowa na tym skorzystała w postaci wiedzy i technologii. Mozna przyjąć że od tego czasu jakośc wyraźnie się poprawiła. Jednak trzeba pamiętać że w portfolio koncernu jest to marka budżetowa i pozycjonowana ciut poniżej Baruma, więc fajerwerków nie ma co oczekiwać. Jak masz $ to do WRX warto zainwestować w coś sprawdzonego przynajmniej z półki środka.

Dzięki lukass - moje zainteresowanie tymi oponami wzbudził właśnie fakt, że to produkt continentala, że opona całkiem nieźle wygląda, że wyprodukowano ją we Francji a nie na Słowacji i że jest jeszcze ciepła - 9 tydzień 2012 roku. Z tego co wiem nie ma ich za dużo w magazynach...podobno idą jak ciepłe bułeczki.

A nie widzę nic pośredniego pomiędzy mp46 a re050a...:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym raczej po mieście :oops: . Dlatego pytam czy jest sens 8) .

Jeżeli tym autem jeździsz na co dzień i nie masz masz drugich kół to wszelkie semislicki to raczej słaby pomysł. Zainteresuj sie raczej dobrymi oponami cywilnymi, które będą w miarę znosiły upalanie.

 

Co w takim razie z tego typu opon (dobre cywilne), byś polecił? Bo ja jestem zielony w temacie :oops: .

Jak będziesz w niedzielą na Służewcu to pogadamy - będę się kręcił przy Justynie.

 

-- 20 mar 2012, o 13:38 --

 

A nie widzę nic pośredniego pomiędzy mp46 a re050a...:-(

Jest wiele pozycji godnych uwagi pomiędzy tymi 2 skrajnościami (także cenowymi). Pytanie tylko co kto oczekuje od opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy takie opony nadają się do mojego forka, zależy mi na dobrym prowadzeniu przy większych prędkościach.

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-2-215-60-r16-95-h

http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-excellence-215-60-r16-95-h

 

Nie będą przypadkiem za wolne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabs napisał(a):

A nie widzę nic pośredniego pomiędzy mp46 a re050a...

 

Jest wiele pozycji godnych uwagi pomiędzy tymi 2 skrajnościami (także cenowymi). Pytanie tylko co kto oczekuje od opony.

więc? tak jak wspomniałem wcześniej - cywilna jazda po mieście, mając jednak na uwadze czerpanie przyjemności z jazdy - bez dłuższego upalania, bez jazdy po torze...noo może raz lub dwa - ale zawsze można kupić inne oponki tylko do tego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytań ciąg dalszy:

Jakieś doświadczenia z oponami Yokohama ADVAN Sport V103. W związku z niezbyt dużym wyborem w rozmiarze 215/55/17 zaczynam dopuszczać myśl o alternatywie w postaci 225/50R17. Do tego felgi z ET 38 do mojego forka. Będzie tarło o nadkola? Jak taka oponka będzie się sprawować? I jak będzie się prowadził forek na takim zestawie? Jazda raczej kapelusznicza głównie po asfalcie.

lukass, może inne opcje w 225/50/17 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym raczej po mieście :oops: . Dlatego pytam czy jest sens 8) .

Jeżeli tym autem jeździsz na co dzień i nie masz masz drugich kół to wszelkie semislicki to raczej słaby pomysł. Zainteresuj sie raczej dobrymi oponami cywilnymi, które będą w miarę znosiły upalanie.

 

Co w takim razie z tego typu opon (dobre cywilne), byś polecił? Bo ja jestem zielony w temacie :oops: .

Jak będziesz w niedzielą na Służewcu to pogadamy - będę się kręcił przy Justynie.

 

Będę, więc się zgłoszę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynam dopuszczać myśl o alternatywie w postaci 225/50R17. Do tego felgi z ET 38 do mojego forka. Będzie tarło o nadkola?

Podejrzewam że felgi tak z 7,5" szerokości. W żadnej imprezie GD z rozstawem 5x100 taki zestaw (225 + ET38) nie przejdzie. Forek ma tą samą podłogę i wyższe zawieszenie oraz trochę inne nadkola, więc jest szansa, ale i ryzyko. Może ktoś inny miał podoby zestaw i coś podpowie.

Jak taka oponka będzie się sprawować? I jak będzie się prowadził forek na takim zestawie?

Forek na 225/50R17 jeździ jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

możecie podzielić się doświadczeniami z wymianą opon w warszawie, a konkretnie gdzie można to tanio i porządnie zrobić?

Najlepiej w okolicach Woli, Mokotowa lub Śródmieścia?

 

Polecam ASO Rogujski przy Dworcu Zachodnim. Bardzo fachowi, jest możliwość doważenia aut na samochodzie. Chłopaki wiedzą jak obsługiwać Subaraki, bo często do nich jeżdżę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu strasznie forował Toyo Proxes T1 Sport, a inny "niszczył" Barum Bravuris... no, to proponuję lekturę testu opon 225/45/17 w Auto Świecie z 12 marca 2012. dla tych, których ominęło:

 

hamowanie na mokro:

najlepszy Continental Sport Contact 5 i Dunlop Sport Maxx RT - 43,7 m

Barum Bravuris 2 ("trójka" jest ponoć lepsza) - 46,1 m

Toyo Proxes T1 Sport (przedostatnie) - 46,8 m

najgorsze Kumho Ecsta Le Sport KU39 - 46,9 m

 

hamowanie na sucho:

najlepsze Pirelli Cinturato P7 - 35,1 m (przy okazji warto zwrócić uwagę na różnicę mokro/sucho)

Toyo - 36,9 m

Barum - 37,2 m

najgorsze Kumho - 37,9 m

 

prowadzenie na mokro (średnia prędkość na torze):

najlepszy Hankook Ventus S1 Evo2 - 79 km/h

Barum - 76,4 km/h

Toyo - 75,9 km/h

najgorsze BF Goodrich g-Force Profiler - 74,5 km/h

 

prowadzenie na sucho (średnia prędkość na torze):

najlepsze Toyo i Dunlop - 113/9 km/h

Barum (przedostatnie) - 111,8 km/h

najgorszy Uniroyal RainSport 2 - 111,5 km/h

 

aquaplaning prosto:

najlepszy Uniroyal - 85,8 km/h

Barum - 82,8 km/h

najgorsze Toyo - 75,8 km/h

 

aquaplaning na łuku (w m/s2):

najlepszy Nexen N8000 - 3,52

Barum - 2,88

najgprsze Toyo - 2,47

 

jazda po okręgu na mokro:

najlepszy Hankook - 12,01 s

Toyo - 12,26 s

Barum - 12,29 s

najgorszy BF Goodrich - 12,52 s

 

hałaśliwość zewnętrzna (przy 60 i 80 km/h):

najlepszy BF Goodrich - 68,2 i 71,7 db

Barum - 69,4 i 72,9 db

Toyo - 70,0 i 73,9 db

najgorszy Continental - 71,2 i 74,5 db

 

cena/trwałość (koszty na 1000 km):

najlepszy BF Goodrich - 50,67 zł

Barum - 65,52 zł

Toyo - 68,47 zł

najgorszy Dunlop - 101,59 zł

 

na sucho najlepsze:

6- Hankook

5+ Goodyear Eagle F1 Assymetric 2, Nokian Z G2, Dunlop, Pirelli

5 Bridgestone Potenza S001, Continental, Michelin Primacy 3, Nexen, Toyo, BF Goodrich

 

na mokro:

6- Hankook, Dunlop, Uniroyal

5+ Goodyear, Nokian, Continental

5 Bridgestone, Barum, Nexen

 

koszty:

6- Fulda Sport Control, BF Goodrich

5+ Michelin

5 Goodyear, Nokian, Bridgestone, Continental, Pirelli, Barum, Uniroyal

 

łączny wynik testu:

1. Goodyear

2. Nokian

3. Hankook

4. Dunlop

5. Bridgestone

6. Continental

7. Pirelli

8. Michelin

9. Barum

10. Fulda

11. Nexen

12. Toyo

13. Uniroyal

14. BF Goodrich

15. Kunho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka: pirelli cinturato to "zilone" opony a nie performance jak csc5 czy dunlop sport maxx

 

typowi wieśniacki test promujący niemieckich producentów na polski rynek bo ten rynek w 50% uważa, że niemieckie to dobre a wiadomo, że skończyło się to pod koniec lat 90-tych

Ja kiedyś sam kupiłem CSC wygrywający testy na mokrym i 3 razy rozwaliłem almerę bo tak fatalnie hamowały na mokrym. Od tego momentu, nic co niemieckie bo jest co najwyżej poprawne.

 

na dodatek dołączyli potenzę s001 która jest jeszcze innym segmentem

 

banda niemieckich wieśniaków zrobiło idiotyczny test. Nie wiem jak inne opony czy są wersją eco, performance, czy turystyczne, ale sądząc po pirelli to wybrali tak, aby jak zwykle wygrał continental.

 

jakoś do ferrari montują s001, a do bmw pirelli p zero. nie wiem jak inni topowi producenci.

 

dlaczego a banda nie wybrała michelin pilot super sport

Opona opracowana specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach
a wybrała

primacy 3

BEZPIECZEŃSTWO DO POTĘGI 3

 

Doskonałe osiągi

w hamowaniu na SUCHEJ nawierzchni(1)

w hamowaniu na MOKREJ nawierzchni(1)

w przyczepności na ZAKRĘTACH na mokrej nawierzchni(1)

 

oraz wyjątkowe doświadczenie MICHELIN w dziedzinie trwałości opon i oszczędności paliwa

buhhha następna eko opona

 

no to wyśmiejmy jeszcze promowanego continentala

Nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki fenomenalnej przyczepności.

ContiSportContact 5 – Sportowe emocje pod kontrolą.

 

 

 

Opona ContiSportContact 5 równie dobrze nadaje się do aut sportowych, jak i SUV-ów ze sportowymi ambicjami. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model odzwierciedla postęp, jaki poczynili inżynierowie z branży oponiarskiej:

 

 

 

- Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych.

- Znakomita przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakretów.

- Mniejsze zużycie paliwa i większe przebiegi.

 

 

 

Wszystko to dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki BlackChilli, gwarantującej maksymalne przenoszenie sił podczas hamowania i niski opór toczenia w czasie jazdy. Aby było to możliwe, nowoczesny technologicznie skład mieszanki, wykorzystuje różne wibracje opony.

 

tak, auto bild, czyli auto świat typowy niemiecki szmatławiec tworzący testy pod niemieckich producentów.

 

no to się zirytowałem

 

pozdrawiam

 

-- 20 mar 2012, 23:07 --

 

dlaczego te zacofane nasienie nie wrzuciło do testu ContiEcoContact 3?

bo by przewaliło jak nic

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

możecie podzielić się doświadczeniami z wymianą opon w warszawie, a konkretnie gdzie można to tanio i porządnie zrobić?

Najlepiej w okolicach Woli, Mokotowa lub Śródmieścia?

 

http://www.wulkanizacja.com.pl/ - polecam ;). Ja od jakichś 3 sezonów tylko tam zmieniam i kupuję opony, a mój Ojciec to i myślę, że z 10 lat będzie jak u nich zmienia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

typowi wieśniacki test promujący niemieckich producentów na polski rynek bo ten rynek w 50% uważa, że niemieckie to dobre a wiadomo, że skończyło się to pod koniec lat 90-tych

Ja kiedyś sam kupiłem CSC wygrywający testy na mokrym i 3 razy rozwaliłem almerę bo tak fatalnie hamowały na mokrym. Od tego momentu, nic co niemieckie bo jest co najwyżej poprawne.

 

banda niemieckich wieśniaków zrobiło idiotyczny test. Nie wiem jak inne opony czy są wersją eco, performance, czy turystyczne, ale sądząc po pirelli to wybrali tak, aby jak zwykle wygrał continental

 

AdaSch ogarnij się człowieku, bo gdzie ty tu widzisz by jak zwykle wygrał Continental - 6 miejsce w tym teście

to chyba ma być forum do wymiany opinii a nie bezsensownego wylewania żółci :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...