Adam12 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 AdaSch widze, ze stanelismy przed tym samy wyborem i tym samy dylematem. Moje letnie zostaly juz w CNF jako smieci. Wrzucilem juz zimowki i teraz rozgladam sie za czyms na przyszly sezon. Myslalem o Nokianach, na zime wlasnie zalozylem Nokiany. Letnia maja dobra cene (okolo 500 zł brutto). Znajomy handluje oponami, ma mi poszukac cos w dobrej cenie. Do OBK bezkonkurencyjna będzie Turanza ER300. Tylko koszty pewnie znacznie wyższe..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 thx lukass, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 jeżdżę na toyo t1r i bardzo sobie chwale, wcześniej miałem jakiegoś goodyeara , to dużo lepiej mi się jeździ na toykach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Do OBK bezkonkurencyjna będzie Turanza ER300 a boków nie ma miękkich? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 to zależy od punktu odniesienia i oczekiwań. Według mnie to dobre połączenie komfortu i przyczepności. Zachowują się nieporównywalnie lepiej od seryjnych a w porównaniu GY Excellence boki mają twardsze i nie mają takiego "balona". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Do OBK bezkonkurencyjna będzie Turanza ER300 a boków nie ma miękkich? Pozdrawiam Nie ma. Cała grupa Bridgestona słynie z dość twardych boków, a okupione to jest wyraźnie większą masą. Ostatnio zrobiliśmy bardzo ciekawy test opon zimowych 205/55R16 (razem około 100szt - po kilka kompletów jednego modelu) różnych producentów marek premium. Porównywaliśmy wagę i wyważenie oraz siły działające na karkas (test na Hunterze). Ogólnie rzecz ujmując Bridgestone był średnio 1,5-2 kg cięższy na sztuce od konkurencji. Taki wzrost masy nieresorowanej i wirującej ma spory wpływ na pracę zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
repman Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 A jakie opony do OBK, który musi jeździć sporadycznie po błotnistym terenie? Chodzi mi o rozmiar 225/55/17 zastanawiam się nad Continentalem ContiCrossContact a Bridgestone Dueler Sport. Ma ktoś jakieś doświadczenia. Seryjne Geo przestały istnieć na bokach po 2 sezonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Geo przestały istnieć na bokach po 2 sezonach u mie po jednym ale to nie wina opon tylko zawieszenia. jak się kładzie to zjada boki ale w geo i tak mniej niż w innych. Teraz mam Proxes S/T i specjalnie się nie strzepią ale i nie trzymają. Mam wrazenie ze hamuja dobrze ale na boki to tak sobie (bardzo mi to nie przeszkadza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Geo przestały istnieć na bokach po 2 sezonach u mie po jednym ale to nie wina opon tylko zawieszenia. jak się kładzie to zjada boki ale w geo i tak mniej niż w innych. Teraz mam Proxes S/T i specjalnie się nie strzepią ale i nie trzymają. Mam wrazenie ze hamuja dobrze ale na boki to tak sobie (bardzo mi to nie przeszkadza) to może lepiej sprawdzić zawias i trzymać odpowiednie ciśnienie? W MY06 na Geo9000 zrobiłem ponad 60k km. a w obecnym na Geo9500 ponad ok. 30k km i ścierały/ścierają się w miarę równo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 kumpel pozbywal sie Dunlopow 205/45 R16 Niestety mam seryjne zawiesznie i sa szczudla, a kola wydaja sie malutkie :? Jezdzi ktos na takim rozmiarze + obnizenie? Foto? :wink: Nie wiem jaki plan obrac :x -na wiosne kupic cos z profilem 50 -kupic springi -45mm -kupic eibach pro kit -30mm -na wiosne wsadzic z powrotem Sunny i słuchac wycia jak ze skrzyni bez oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 przejrzałem wątek i chcę podsumować - jakie opony letnie mają twarde boczki i nie uginają się na zakrętach jak gąbka: Nokian V 99 V XL Bridgestone RE050A SZ90 A co np z Continental ContiSportContact 3, Yokohama C.drive? Guma ma być w rozmiarze 215/50/17 i jak najmniej kłaść się na boki, być dobra na suchym i mokrym :roll: -- 3 lis 2011, o 00:56 -- Znalazłem ciekawy hint Pirelli będzie najtwardsza, potem Nokian i Yoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac_rokko Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 A ja poszedlem w koreanskie:)) dobra cena byla - Kumho ku 31;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Nie znam Nokiana V99 VX L więc trudno mi się odnieść do niej ale SZ90 mą baaaaardzo twarde boki. RE50A przy nich to opona do dupowozów. Mój gumiarz zawsze się musi nieźle namęczyć, żeby delikatne operując łyżką je zdjąć. Kupiłem je dwa lata temu nowe jako tańsza alternatywa RE70 ale z tego co słyszałem to w chwil obecnej ceny się wyrównały. Opony zachowują się bardzo przewidywalnie i dobrze czuć kiedy łapią uślizg. Problem może być w rozmiarze. Nie wiem czy występuje 215/50. Jeszcze jedno. Przed ostrzejszą jazdą trzeba je lekko rozgrzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Czas na zakup opon letnich (przewrotnie kupuję w zimie letnie a w lecie zimowe). Aktualnie założone są Brigestone'y Potenza RE050A i pytanie, czy Turanzy ER300różnią się znacząco od w/w? Ponieważ ostatni wyjazd na Ukrainę nie pozostawił wątpliwości, że niskoprofilowe opony nie są przeznaczone na tamtejsze drogi, a w perspektywie są kolejne wyprawy, zamierzam zwiększyć profil z 45 na 50. Seria 215/45/17'' zostałaby zamieniona na 215/50/17'' (różnica średnicy koła to 21 mm tj. 3.4%), trochę więcej niż jest zalecane...ale raczej nie powinno być problemów :roll:. Ktoś zmieniał, testował? ...i dlaczego nie kupiłem Outback'a ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 subleo, a nie lepiej 16" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 subleo, a nie lepiej 16" ? Rozważam i taką opcję. Obecnie na 16'' mam zimówki Dunlop WinterSport 3D 205/55...tylko te opony są strasznie 'spolegliwe' :wink: w zakrętach...wiem, wiem to jednak zimówki...ale nie chciałbym tracić zbytnio charakteru prowadzenia zwiększając profil aż do 55. Może 3-ci komplet stalówek na Ukrainę :roll: od razu z ustawionym ciśnieniem na 1.6 atm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Mam Turanze ER300 i bardzo sobie chwalę Mam jeszcze prawie nowe Nankangi NS2, warte to jest coś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A nie obawiacie sie zmian rozmiarow w kontekscie ew.roszczen odszkodowawczych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Mój gumiarz zawsze się musi nieźle namęczyć, żeby delikatne operując łyżką je zdjąć. kto dzisiaj zdejmuje opony łyżką :shock: :shock: :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A nie obawiacie sie zmian rozmiarow w kontekscie ew.roszczen odszkodowawczych? O ile wiem homologacja mówi o nośności i Vmax opony, ale nie określa profilu/szerokości. Niech 'mnię' fachowiec poprawi jeżeli się mylę (a może tak być). Mój gumiarz zawsze się musi nieźle namęczyć, żeby delikatne operując łyżką je zdjąć. kto dzisiaj zdejmuje opony łyżką :shock: :shock: :?: :?: A ja tam zawsze doceniam rzemieślnicze rękodzieło Sentyment... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A nie bedzie zarzutu" nieorygianlnego" rozmiaru opony nieprzewidzianego przez producenta i proby odstapienia TU od wyplaty odszkodowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Subleo - masz racje. Ważny jest indeks nośności. Nawet prędkość nie ma znaczenia chyba, że udowodnią Ci, że przekroczyłeś dopuszczalną na oponie. Ten temat przewijał się kilka razy w pytaniach do dyrekcji. OBK jest homologowany na 225/60/17 oraz..... 235/45/18...... Łyżką to gumiarz się "wspomaga". Innymi słowy nakłada oponę na tą sprytną maszynę. Przy SZ90 zawsze klnie Widziałem ostatnio nowe RE50A wyglądają zacnie jak na cywilne zastosowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Ponieważ ostatni wyjazd na Ukrainę nie pozostawił wątpliwości, że niskoprofilowe opony nie są przeznaczone na tamtejsze drogi, a w perspektywie są kolejne wyprawy, zamierzam zwiększyć profil z 45 na 50. Seria 215/45/17'' zostałaby zamieniona na 215/50/17'' (różnica średnicy koła to 21 mm tj. 3.4%), trochę więcej niż jest zalecane...ale raczej nie powinno być problemów . Ktoś zmieniał, testował? ...i dlaczego nie kupiłem Outback'a ... subleo, szacun! ja bym Subaru z moimi kołami 17 na Ukrainę nie pojechał Tam to nawet profil 50 Ci nie pomoże obawiam się. Stalowe 16 to jest IMO słuszne rozwiązanie, w razie czego kowal Ci naprostuje i pojedziesz dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Subleo - jaki masz hamulec w legacy ? Od H6/Spec B może się nie zmieścić w 16". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Subleo - jaki masz hamulec w legacy ? Od H6/Spec B może się nie zmieścić w 16". Standard, więc 16'' spokojnie wchodzi. subleo, szacun! ja bym Subaru z moimi kołami 17 na Ukrainę nie pojechał Raczej moja głupota :roll:, tudzież złudna nadzieja, że w ramach przygotowań do Euro 2012 coś się na Ukrainie zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się