Jump to content

Serwisowanie OKB 2.5


Adam Turlej

Recommended Posts

Proszę o informację jakie macie koszty realne serwisu OBK'a 2.5. Czy zawory to się w nim reguluje, czy ma to zrobione na popychaczach olejowych. Bo jak zaczynam rozgarniać temat to mi włosy dęba stają. Za przegląd mojego CRV 2.0 płacę około 700,- PLN, za taki większy max 1100,- . Więc jak tu czytam cena przeglądu 2500,- to idę do BMW bo przynajmniej będę miał cenę premium za markę premium. Za przeglądy mojego poprzedniego OBK 2.0 D płaciłem do max 1100,- PLN. Co to się porobiło.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Adam Turlej napisał:

Więc jak tu czytam cena przeglądu 2500,- to idę do BMW bo przynajmniej będę miał cenę premium za markę premium.

 

Nigdy wcześniej BMW nie jeździłem, natomiast od marca b.r. tak się poukładało, że stałem się klientem ASO BMW i drakońskie ceny to mit.

W porównaniu do Subaru - którego ASO też byłem klientem - wymagane interwalami przeglądy wychodzą nie drożej a skłonny jestem powiedzieć, że wręcz taniej dla silnika o pojemności 2.0 dm3.

Pomijam kwestię rozpiętości interwałów bo i tak olej wymieniam co 15 k km a nie wg. wskazań co w praktyce oznaczałoby co 27-30 k km drastycznie obniżając łączne koszty serwisowania z dłuższego przebiegu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Adam Turlej napisał:

Proszę o informację jakie macie koszty realne serwisu OBK'a 2.5

 

Każde ASO ma swoje ceny. Także zamiast szukać pomocy w Bravo, weź telefon do ręki, przedzwoń do ASO  w swoim zasięgu i będziesz wiedział konkretnie co i jak :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tak ale staram sie okreslic zakres i komplikacje serwisu silnika 2.5 oraz wtedy jestem w stanie sobie to przelozyc na pracochlonnosc przy poszczegolnych serwisach. Bo jakby kwota 2.4 tys za wymiane oleju i filtrow jest dla mnie troche porażająca. W VW serwis kosztuje 1,5 tys i jest co 30 tys. Ok moze to za rzadko na wymiane oleju. Ale jak kros tu policzyl ze serwisy Forestera kosztowaly go bez opon i klockow .19 gr za kilometr to lekkie przegiecie. Ja Subaru postrzegam jako marke na rowni z Honda czy Mazda. Lexus  czy Infinity to inna polka. I zaperzanie sie ze jak sie nie podoba to cie nie stac nie zmieni tego ze Subaru marka premium nie jest nie bylo i nie bedzie. W US wybieraja Subaru bo jest tanio. Mojego poprzedniego OBK diesel serwsowalem gratami z US i ceny to inna bajka. Wiec nie ma co sie podniecac. Przy takich cenach serwisu to sie oplaca ryzykowac i olac serwis ASO. Czy tu ma ktos serwisowke do tego silnika.

Edited by Adam Turlej
Link to comment
Share on other sites

Ale te ceny, które podajesz, czyli 2400 za zwykły przegląd mają się nijak do rzeczywistości. Ja za taki przegląd płacę 1/3 tej kwoty. Jakbym miał płacić te stawki z tabelki to już dawno bym markę zmienił...Także zadzwoń wpierw do ASO, ustal cenę a potem można się zastanawiać

Link to comment
Share on other sites

ceny w ASO Subaru sa jakie są... przy 15k km wymienią Ci 3 filtry ( powietrza, oleju, kabinowy), olej, podkladkę pod korek i  wbija pieczątkę w książkę, przy 30k km to samo + płyn hamulcowy, przy 45k km znów 3 filty i olej , przy 60k km filtry , olej, olej w tylnym dyfrze, płyn hamulcowy , płyn chłodniczy i zapewne będzie to najdroższy przegląd. Natomiast po okresie gwarancji ( tzn już w 3 roku użytkowania auta) przeglądów za grube $$ robić nie musisz bo nic już nie dają i wtedy koszt serwisowania auta wychodzi niedrogo w szczególności że te auta ( z wolnossacym silnikiem )się po prostu nie psują

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Adam Turlej napisał:

Proszę o informację jakie macie koszty realne serwisu OBK'a 2.5. Czy zawory to się w nim reguluje, czy ma to zrobione na popychaczach olejowych. Bo jak zaczynam rozgarniać temat to mi włosy dęba stają. Za przegląd mojego CRV 2.0 płacę około 700,- PLN, za taki większy max 1100,- . Więc jak tu czytam cena przeglądu 2500,- to idę do BMW bo przynajmniej będę miał cenę premium za markę premium. Za przeglądy mojego poprzedniego OBK 2.0 D płaciłem do max 1100,- PLN. Co to się porobiło.

Chodzi o koszty serwisu nowego OBK? Nie rozumiem pytania o zawory, jeżdżąc na benzynie nikt tam nigdy nie zagląda, na pewno nie przed 200k. Ceny w tabelkach to ceny maksymalne za przegląd, warto dzwonić po dealerach i popytać.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Adam Turlej napisał:

OK to po cholerę ta tabelka żeby ludzi  straszyć, kompletnie nie rozumiem idei publikacji takiego babola.

 

10 godzin temu, GREGG napisał:

Też nie rozumiem, po co SIP odstrasza w ten sposób klientów :rolleyes:

tabelka imo w miarę wiarygodna. . Z doświadczenia - ceny są niższe o te 100-200pln (przynajmniej na dolnym śląsku dla XV ) niż w tabelce ale nie oczekiwałbym że nagle będą wynosiły 50% ceny z tabelki. Serwisowanie w ASO Subaru jest drogie jak na czynności które wykonują ( wymiana 3 filtrów i oleju w 30 min za  1200 pln ) ale nikt nikogo do niczego nie zmusza

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karas napisał:

tabelka imo w miarę wiarygodna

 

Jak już napisałem, w moim przypadku jest kompletnie niewiarygodna. Także zamiast szukać tutaj jedynych prawd objawionych :rolleyes: trzeba sprawdzić ceny w konkretnym ASO i na tej podstawie podjąć decyzję

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 5.11.2017 o 00:45, STomasz napisał:

Jak kupisz subaru w benzynie to nie widzę sensu przepłacania za przeglądy w aso. Z dieselem to loteria, choć ponoć te nowe są poprawione...

nie zgodze sie z tym...fachowa obsluga aso wydłuży bezproblemowe użytkowanie - jestem tego najlepszym przykładem...

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, Lukasz123 napisał:

nie zgodze sie z tym...fachowa obsluga aso wydłuży bezproblemowe użytkowanie - jestem tego najlepszym przykładem...

 

34 minuty temu, Lukasz123 napisał:

Jak kupisz subaru w benzynie to nie widzę sensu przepłacania za przeglądy w aso. Z dieselem to loteria, choć ponoć te nowe są poprawione...

Moim zdaniem najlepiej serwisować Subaru ( w benzynie) w zaufanym serwisie/warsztacie (nie ASO) specjalizującym się w Subaru

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Lukasz123 napisał:

nie zgodze sie z tym...fachowa obsluga aso wydłuży bezproblemowe użytkowanie - jestem tego najlepszym przykładem...

co to znaczy fachowa obsługa? Moje doświadczenia z naprawą/obsługa w ASO Subaru są bardzo bardzo średnie. Panowie nawet oleju nie potrafią nalac tak żeby nie przelać, o naprawie blacharsko lakierniczej nawet nie będę się wypowiadał... Subaru to nie prom NASA. Nie mając 2 lewych rąk a posiadając  klucz dynamometryczny , manuala, podnosnik ( ten z bagażnika wystarczy    możesz sobie auto serwisować samemu i gwarantuje Ci że wykonasz to lepiej i solidniej niż jakiekolwiek ASO - pisze o czynnościach serwisowych takich  jak wymiana oleju, filtra oleju, powietrza, kabinowego, klocków hamulcowch, tarcz, płynu  hamulcowego, oleju w  dyfrze czy  w skrzyni biegów. 

4 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Moim zdaniem najlepiej serwisować Subaru ( w benzynie) w zaufanym serwisie/warsztacie (nie ASO) specjalizującym się w Subaru

i to bardzo dobra rada

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Moim zdaniem najlepiej serwisować Subaru ( w benzynie) w zaufanym serwisie/warsztacie (nie ASO) specjalizującym się w Subaru

 

A po co takie generalizowanie... Najlepiej to jest serwisować w dobrym serwisie, zamiast z góry zakładać, że lepsze będzie ASO albo nie ASO. To są niezależne firmy i każda ma swoje plusy i minusy. Ja korzystam od lat z jednego ASO i wszystko gra. Ale są też kiepskie ASO i wtedy trzeba szukać dobrej alternatywy

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
11 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

ja na szczescie mam w dow rej napisane legacy outback wiec nie mam takich watpliwosci

lepiej zapytaj dyrekcje :mellow:

A ja w dow.rej. mam napisane tylko Legacy  :)

Link to comment
Share on other sites

kolega ma obk 3 z 98 roku 2,5 bez turba. za regulacje zaworów zapłacił 210zł robocizna + 90zł uszczelki dekli. (w aso powiedzieli mu 900zł z uszczelkami) - w moim forku s-turbo dałem 1200 - 1000 za wyjęcie silnika i 200 za szlifowanie płytek i uszczelki (do aso nawet nie dzwoniłem hehe) - reszta jak oleje, filtry, rozrządy itp ceny jak każde inne auta. można zrobić po kosztach na tańszych częściach (zamiennikach) albo lepiej na droższych (oem).... jak kto woli.

 

Pozdrawiam

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...