Skocz do zawartości

Znacie ten dźwięk? Cykanie Forester


Piotr Habela

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Niedawno nabyłem subaru forester 2.0 158km. Auto jeździ i pracuje normalnie, jednak niepokoi mnie pewien dźwięk. Słychać go w prawie pełnym zakresie obrotów, natomiast  najbardziej jest słyszalny około 2500 obrotów. Nie jest bardzo głośny, jednak trochę denerwuje, szczególnie podczas trasy na autostradzie z tempomatem. Przypomina cykanie, jakby dźwięk wiatraczka, który o coś delikatnie zahacza :)  Częstotliwość cykania jest zależna od obrotów silnika. Na zewnątrz w zasadzie nie słychać, ciężko zlokalizować pod maską, natomiast w kabinie dźwięk dochodzi ewidentnie z lewej strony z przodu. Macie jakieś pomysły? W nagraniu najbardziej słychać dźwięk od 15 sekundy. Nie mam porównania do innych Forków, może to normalne? Pozdrawiam!

Cykanie.m4a

Edytowane przez Piotr Habela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz manual?. Ja miałem w imprezie manual ze sprzęgłem na lince nie wysprzęgliku i podczas pracy silnika łapa sprzęgła radośnie sobie telepała a dźwięk generowała "kulka" rwgulacyjna na lince sprzęgła. w końcu dopatrzyłem się ze według starej dokumentacji na łapie powinien być jeszcze taki magiczny ciężarek. Po dociążeniu łapy prawie  zniknął ten świerszcz. U ciebie zapewne jest już wysprzęglik ale zawsze możesz poobserwować to miejsce.

 

UPS powinienem najpierw przesłuchać potem pisać, u mnie w forku też jest ten dźwięk ale cichnie po przełączeniu na LPG, więc obstawiam wtryskiwacze benzynowe, ewentualnie "tłumik tętnień" w układzie paliwowym, jeśli jest u ciebie.

Edytowane przez qra_633
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już je wyregulujesz - będziesz mógł napisać ile to kosztowało ? W Gdyni chyba to kosztuje ok 2400pln, niby zależności od tego co tam jest do wymiany w głowicy ale i tak zawsze wychodzi im, że prawie wszystko i cena 2400pln. Napisz jak tam u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zbyszek_ napisał:

Jak już je wyregulujesz - będziesz mógł napisać ile to kosztowało ? W Gdyni chyba to kosztuje ok 2400pln, niby zależności od tego co tam jest do wymiany w głowicy ale i tak zawsze wychodzi im, że prawie wszystko i cena 2400pln. Napisz jak tam u Was ?

Witaj. W DOHC, jak u Ciebie, raczej zawsze będzie drożej niż w przykładowym Forku 2,0 158KM. Poza tym zależy czy patrzymy na samą regulację, czy również - uszczelnienia, prowadnice zaworów, ile tych zaworów wymaga regulacji, czy samo sprawdzenie wystarczy, itp. itd. Czy w koszt wchodzą również płyny....

Zbyszek, tak przy okazji: rozbebeszyli Ci znowu silnik? Pomierzyli cylindry?

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2017 o 13:42, Piotr Habela napisał:

Macie jakieś pomysły?

 

Nie bardzo słyszę na nagraniu, ale - jak masz gaz - to być może wtryskiwacze rezonują z kolektorem.

Sprawdź czy taki sam dźwięk wydaje zarówno na Pb jak i Lpg. Jak nie masz lpg to być może wtryski Pb :)

 

[Edit] Doczytałem, że dźwięk jest identyczny na lpg i pb. Nie było tematu  :D 

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz ten dźwięk po lewej stronie silnika - spróbuj przyłożyć stetoskop warsztatowy lub lekarski do czarnej puszki na przewodzie paliwowym, często w tym wieku dla niegarażowanych aut pada "tłumik hydrauliczny" na przewodzie paliwowym.

Poszukaj na tu forum forester lub legacy kilka razy było opisywane.

Część nieregenerowalna = tylko zakup nowej.

 

Procedura wymiany prosta, pamiętaj o ciśnieniu paliwa w przewodach = aby je zmniejszyć wyjmujesz bezpiecznik od pompy paliwowej, odpalasz auto aż samo zgaśnie, wymieniasz, odpowietrzasz i cieszysz się ciszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cykania już nie ma. Mechanik zrobił porządek z luzami zaworowymi a przy okazji zaobserwował, że w jednym miejscu kolumna kierownicza była źle "zamontowana". Taka uszczelka-uchwyt źle trzymała kolumnę, przez to kierownica miała delikatne luzy na boki, co trochę ignorowałem. Przy okazji była jakaś dziura między komorą silnika a kabiną, cykanie mogło być tego efektem. Ale mogło być też efektem ciasnych zaworów wydechowych, tego już się nie dowiemy :)

Edytowane przez Piotr Habela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...