Piotr Habela Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Witam wszystkich! Niedawno nabyłem subaru forester 2.0 158km. Auto jeździ i pracuje normalnie, jednak niepokoi mnie pewien dźwięk. Słychać go w prawie pełnym zakresie obrotów, natomiast najbardziej jest słyszalny około 2500 obrotów. Nie jest bardzo głośny, jednak trochę denerwuje, szczególnie podczas trasy na autostradzie z tempomatem. Przypomina cykanie, jakby dźwięk wiatraczka, który o coś delikatnie zahacza Częstotliwość cykania jest zależna od obrotów silnika. Na zewnątrz w zasadzie nie słychać, ciężko zlokalizować pod maską, natomiast w kabinie dźwięk dochodzi ewidentnie z lewej strony z przodu. Macie jakieś pomysły? W nagraniu najbardziej słychać dźwięk od 15 sekundy. Nie mam porównania do innych Forków, może to normalne? Pozdrawiam! Cykanie.m4a Edytowane 22 Października 2017 przez Piotr Habela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazur6662 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 mój forek też tak cyka od dwóch lat więc może TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Habela Opublikowano 22 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 @Mazur6662 dzięki za odpowiedź! Od początku posiadania forka tak miałeś? W czwartek oddaję auto do sprawdzenia zaworów, umówiłem się żeby upewnić się czy to nie ma nic wspólnego z tym, a przy okazji i tak warto to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Możliwe ze zawory do regulacji, czas dziwne dźwięki wydaje kończący się napinacz paska rozrządu, warto sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 44 minuty temu, STomasz napisał: dziwne dźwięki wydaje kończący się napinacz paska rozrządu Podobnie terkocze też napinacz paska wielorowkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Na forum pojawił się tez temat o takim terkotaniu, gdzie przyczyną był Fuel Damper - po wymianie przeszło. U mnie jest podobnie od 2 lat i ciągle nie zlokalizowałem co to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazur6662 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 u mnie luzy zaworowe były sprawdzane i są w granicach normy, wymieniony rozrząd oraz rolki pasków i dalej tak cyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 (edytowane) Czy masz manual?. Ja miałem w imprezie manual ze sprzęgłem na lince nie wysprzęgliku i podczas pracy silnika łapa sprzęgła radośnie sobie telepała a dźwięk generowała "kulka" rwgulacyjna na lince sprzęgła. w końcu dopatrzyłem się ze według starej dokumentacji na łapie powinien być jeszcze taki magiczny ciężarek. Po dociążeniu łapy prawie zniknął ten świerszcz. U ciebie zapewne jest już wysprzęglik ale zawsze możesz poobserwować to miejsce. UPS powinienem najpierw przesłuchać potem pisać, u mnie w forku też jest ten dźwięk ale cichnie po przełączeniu na LPG, więc obstawiam wtryskiwacze benzynowe, ewentualnie "tłumik tętnień" w układzie paliwowym, jeśli jest u ciebie. Edytowane 23 Października 2017 przez qra_633 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Habela Opublikowano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 @qra_633 mam manual, przyjrzę się lince, ale dźwięk jest w 100% zgrany z obrotami silnika, nie brzmi to na rezonowanie linki. Jeśli chodzi o wtryski to u mnie dźwięk jest bez zmian zarówno na benzynie jak i LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Habela Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Zawory wydechowe do regulacji - zobaczymy czy cykanie zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Jak już je wyregulujesz - będziesz mógł napisać ile to kosztowało ? W Gdyni chyba to kosztuje ok 2400pln, niby zależności od tego co tam jest do wymiany w głowicy ale i tak zawsze wychodzi im, że prawie wszystko i cena 2400pln. Napisz jak tam u Was ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) Godzinę temu, Zbyszek_ napisał: Jak już je wyregulujesz - będziesz mógł napisać ile to kosztowało ? W Gdyni chyba to kosztuje ok 2400pln, niby zależności od tego co tam jest do wymiany w głowicy ale i tak zawsze wychodzi im, że prawie wszystko i cena 2400pln. Napisz jak tam u Was ? Witaj. W DOHC, jak u Ciebie, raczej zawsze będzie drożej niż w przykładowym Forku 2,0 158KM. Poza tym zależy czy patrzymy na samą regulację, czy również - uszczelnienia, prowadnice zaworów, ile tych zaworów wymaga regulacji, czy samo sprawdzenie wystarczy, itp. itd. Czy w koszt wchodzą również płyny.... Zbyszek, tak przy okazji: rozbebeszyli Ci znowu silnik? Pomierzyli cylindry? Edytowane 27 Października 2017 przez rydzada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) W dniu 22.10.2017 o 13:42, Piotr Habela napisał: Macie jakieś pomysły? Nie bardzo słyszę na nagraniu, ale - jak masz gaz - to być może wtryskiwacze rezonują z kolektorem. Sprawdź czy taki sam dźwięk wydaje zarówno na Pb jak i Lpg. Jak nie masz lpg to być może wtryski Pb [Edit] Doczytałem, że dźwięk jest identyczny na lpg i pb. Nie było tematu Edytowane 27 Października 2017 przez camel00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Jeżeli masz ten dźwięk po lewej stronie silnika - spróbuj przyłożyć stetoskop warsztatowy lub lekarski do czarnej puszki na przewodzie paliwowym, często w tym wieku dla niegarażowanych aut pada "tłumik hydrauliczny" na przewodzie paliwowym. Poszukaj na tu forum forester lub legacy kilka razy było opisywane. Część nieregenerowalna = tylko zakup nowej. Procedura wymiany prosta, pamiętaj o ciśnieniu paliwa w przewodach = aby je zmniejszyć wyjmujesz bezpiecznik od pompy paliwowej, odpalasz auto aż samo zgaśnie, wymieniasz, odpowietrzasz i cieszysz się ciszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Habela Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 (edytowane) Cykania już nie ma. Mechanik zrobił porządek z luzami zaworowymi a przy okazji zaobserwował, że w jednym miejscu kolumna kierownicza była źle "zamontowana". Taka uszczelka-uchwyt źle trzymała kolumnę, przez to kierownica miała delikatne luzy na boki, co trochę ignorowałem. Przy okazji była jakaś dziura między komorą silnika a kabiną, cykanie mogło być tego efektem. Ale mogło być też efektem ciasnych zaworów wydechowych, tego już się nie dowiemy Edytowane 10 Listopada 2017 przez Piotr Habela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się