Skocz do zawartości

Legacy IV - Tatowóz na dzień ojca


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Hookie napisał:

A jak tam zawiasy w Legasiu IV sobie z tym radzą? Drzwi nie opadną?

U siebie nie zauważyłem negatywnych zmian, a zdjęciowo widziałem dużo "grubszą" zabudowę na nich i nie słyszałem/czytałem o negatywnych skutkach od autora.

 

Dalszy update: drzwi prawe (kierowcy)

E0BF98E9-1461-48A3-AB64-2A4D1FAD4068_1_105_c.thumb.jpeg.7196fa0aeec8ed72bd7244ce4d666f57.jpeg

 

93121CD6-0384-4AB2-BEA3-83F2F36DA186_1_105_c.thumb.jpeg.a00a88685a4a04febb54e6079b2745ce.jpeg

 

DC13BBBF-AC96-42D2-8E17-1AEA1AD73712_1_105_c.thumb.jpeg.eb09f3d42980e09fbe15cb27827dbefe.jpeg

 

 

7243C3E8-C128-4182-913C-D00F57CCB4C6_1_105_c.jpeg

 

Nie zrobiłem zdjęcia boczka, postaram się przy montażu głośników, jak będę wrzucał kable, dystanse etc.

 

W najbliższych planach, wytłumienie tylnych drzwi - nie pod audio, tylko dla lekkiej poprawy komfortu w kabinie, a z tych resztek co zostaną wyklejenie bagażnika/nadkoli.

 

Na parę przednią poszło 4m2 maty.

 

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czekker napisał:

Mogłeś od razu profilaktycznie wymienić silniczek centralnego na nowy, bo jak Ci teraz padnie (a lubią padać) to współczuję :rolleyes:

 

W kilku autach w których robiłem, też był to lubiący padać element ;) ale przez okres użytkowania nie padł, na co "odpukać" i tu mam nadzieję. Ale jbc, to opalarka i delikatne zdejmowanie mat i też dużego problemu nie ma, ot trochę więcej pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamul napisał:

W najbliższych planach, wytłumienie tylnych drzwi - nie pod audio, tylko dla lekkiej poprawy komfortu w kabinie, a z tych resztek co zostaną wyklejenie bagażnika/nadkoli.

Podobno wytłumienie sufitu daje dobry efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Hookie napisał:

A jak tam zawiasy w Legasiu IV sobie z tym radzą? Drzwi nie opadną?

Jeżdżę od roku z "dociążonymi" drzwiami i nie widzę żadnych problemów. Można też w moim temacie zobaczyć zdjęcia z roboty.

 

3 godziny temu, kamul napisał:

U siebie nie zauważyłem negatywnych zmian, a zdjęciowo widziałem dużo "grubszą" zabudowę na nich i nie słyszałem/czytałem o negatywnych skutkach od autora.

 

Dalszy update: drzwi prawe (kierowcy)

E0BF98E9-1461-48A3-AB64-2A4D1FAD4068_1_105_c.thumb.jpeg.7196fa0aeec8ed72bd7244ce4d666f57.jpeg

 

93121CD6-0384-4AB2-BEA3-83F2F36DA186_1_105_c.thumb.jpeg.a00a88685a4a04febb54e6079b2745ce.jpeg

 

DC13BBBF-AC96-42D2-8E17-1AEA1AD73712_1_105_c.thumb.jpeg.eb09f3d42980e09fbe15cb27827dbefe.jpeg

 

 

7243C3E8-C128-4182-913C-D00F57CCB4C6_1_105_c.jpeg

 

Nie zrobiłem zdjęcia boczka, postaram się przy montażu głośników, jak będę wrzucał kable, dystanse etc.

 

W najbliższych planach, wytłumienie tylnych drzwi - nie pod audio, tylko dla lekkiej poprawy komfortu w kabinie, a z tych resztek co zostaną wyklejenie bagażnika/nadkoli.

 

Na parę przednią poszło 4m2 maty.

 

Dobrze, że zastosowałeś blachę.

Jedyne co ja bym zrobił inaczej to bym jeszcze docisnął matę żeby lepiej przywierała do drzwi. Samo wałkowanie wg mnie to trochę za mało. 

Edytowane przez Bonless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bonless napisał:

Jeżdżę od roku z "dociążonymi" drzwiami i nie widzę żadnych problemów. Można też w moim temacie zobaczyć zdjęcia z roboty.

 

Dobrze, że zastosowałeś blachę.

Jedyne co ja bym zrobił inaczej to bym jeszcze docisnął matę żeby lepiej przywierała do drzwi. Samo wałkowanie wg mnie to trochę za mało. 

Twoja instalacja zainspirowała mnie do tego, żebym w ogóle zaczął ;) , ale nie oglądam już za często, bo nachodzą mnie "kosztotwórcze" myśli.

Boczki i tak będą jeszcze zdejmowane bo koło głośnika jest nawet nic nie ruszone, także może podjadę jakimś klockiem dociskowym jeszcze. Na razie liczę, że czas pozwoli mi zabrać się w przyszłym tygodniu za big 3 i przerzucenie zasilania do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kamul napisał:

Twoja instalacja zainspirowała mnie do tego, żebym w ogóle zaczął ;) , ale nie oglądam już za często, bo nachodzą mnie "kosztotwórcze" myśli.

Cieszę się, że do czegoś się mój temat przydaje :)

1 godzinę temu, kamul napisał:

Boczki i tak będą jeszcze zdejmowane bo koło głośnika jest nawet nic nie ruszone, także może podjadę jakimś klockiem dociskowym jeszcze.

Ja zawsze dociskam rączką jakiegoś śrubokręta.

2 godziny temu, kamul napisał:

Na razie liczę, że czas pozwoli mi zabrać się w przyszłym tygodniu za big 3 i przerzucenie zasilania do kabiny.

To jest w Legacy dosyć proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie zrobione wszystkie drzwi, tylne tak samo poza blachą i boczkiem, gdyż tam granie zostaje tylko do słuchania bajek.

Z przodu oczywiście pojawiła się scena.

 

Zmiana jest zauważalna, a myślę, że samo to może już być rekomendacją do zrobienia tego moda. W trasie 140 na tempomacie z dużo lepszym komfortem można rozmawiać w kabinie, także z tyłu dzieciaki wyraźnie słychać.


Jest jeszcze kilka planów bo trochę materiałów zostało.

 

A, że odwiedziłem rodzinny dom to i starą szafę otworzyłem, z czymś co na budżet projekt nada się idealnie:

 

 

AF8FCB24-0731-4010-9681-20E0F4029F54.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygłuszania ciąg dalszy:

- wygłuszona komora silnika, vibroflitr + fabryczne, niestety jedna spinka ucierpiała.

- od strony kabiny tu gdzie dało się podjechać bez zbytniej rozbiórki, część grodzi + kawałek podłogi (mniej więcej do wysokości szyn siedzeń) z przodu, po odtłuszczeniu poszedł vibrofiltr i przy tunelu gąbka/mata.

 

Materiały się skończyły, ale dziś przyszedł nowy taki sam set, więc w planach jest wygłuszenie bagażnika, tj. nadkoli + całej podłogi. Jest spora szansa, że jeśli zostanie mi materiał to wygłuszę także pod kanapą. Temat dachu przynajmniej na razie odpuszczam.

 

Miejsca na big3 znalezione, głównie dzięki forum lgt ;) LINK

Miejsce do przejścia przez gródź znalezione dzięki tematowi @Bonless (chyba, że nie twój, a tylko zbieżność nicków ;) ) LINK

 

Piecyk czeka, jako, że nie znalazłem nic ciekawego budżetowego, to całkiem prawdopodobne, że wrzucę zestaw "ślimaków" ale to jeszcze całkiem różnie może być. Na zmianę sygnału z HI-IN kupiłem konwerter Audison Connection, ale też jeszcze nie jestem pewien czy w tę stronę to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff bagażnik wygłuszony, 5h pracy, rąk nie czuję. Ale rozebrany, wyklejony mata + pianka, poskładany, jedynie na ponowny montaż kratki nie miałem już chwili, więc ponownie zamontuję w najbliższym czasie. Czy będzie ciszej, planuję sprawdzić w piątek przy najbliższej trasie. Szło w miarę łatwo, "odpukać" 0 śladów rdzy itp, także wyczyszczenie, odtłuszczenie, matowanie, piankowanie i fajrant na razie z wygłuszaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żeby nie było, że nic się nie dzieje w temacie audio, którego się podjąłem :) 

Prace dość powoli, bo jedynie po krótkiej chwili przez wiele wieczorów ale idą do przodu:

- zrobione jest big3 na kablach 35mm2

- przeciągnięte zasilanie do wzmacniacza - tu także kable 35mm2

- zrobiona masa, wzięta spod kanapy

- zrobiony jakiś wstęp do ukrycia pieca w bagażniku

- kable są zabezpieczone bezpośrednio przy aku na dorobionym mocowaniu

- stelaż pod "styropianem" jest zrobiony z dębowych desek

 

725D6D7E-3A80-4035-8B67-D70280E9F661_1_105_c.thumb.jpeg.d35db40bf949b07a19ceaf8ed36c8414.jpeg

 

Postaram się dorobić jeszcze jakieś zdjęcia.

 

Dodane zdjęcia big3:

91213CF4-A605-42C3-8AC9-A9468F75B5BF_1_105_c.jpeg

56124ED5-08E2-4F1E-8EE0-3EC3D03E65C3_1_105_c.jpeg

B789E0CA-7267-4270-B1EB-C6D919B3E74C_1_105_c.jpeg

Edytowane przez kamul
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobię up, auto już jakiś miesiąc temu dostało zmianę oleju i klocków na przodzie (ferodo) i nabicie klimy :) ogarnięte w MK Autoserwis Nieporęt jak zawsze.

Po drodze zrobiła się "nieszczelność" i przejechałem chwilę z "rasowym bulgotem":

 

1228634371_Screenshot2021-07-07at11_47_44.png.4c9a125387fba63c3bab254ba9a9ab6b.png

Naprawione również w Nieporęcie, przy okazji śruby mocujące zostały wymienione na nowe :) 

 

Co do audio, to temat trwa i trwa ;) a mnie już przewinęło się sporo pomysłów i zmian... Najpierw miał być budżet, potem doszedłem do wniosku, że jak w szafie mam swoje ulubione sety z Micro Precision to może i to, potem szukanie zwrotki, żeby zgrać serię 5 i 7 :D udało się znaleźć i... z braku czasu a chęci grania, chwilowo odpuściłem montaż MP (ze względu na wymiary całkiem P&P to nie jest ;) ). 

 

Dlatego teraz wygląda to tak:

- Zestaw na przód - Macrom Extreme 6.0 na seryjnych zwrotkach (zamontowany w całkowicie fabrycznych miejscach) co oczywiste ma to swoje plusy i minusy.

- Zasilany przez u-Dimension JR.4300 (choć w szafie leży równie mały Genesis Compact Four, więc może za jakiś czas zrobię podmiankę)

- Tył - bo dzieci też czasem coś chcą (z resztę i tak właściwie systemu słucham, jak jadę sam - o ile mam okazję) Hertz DCX 165.3 - fabryczna końcówka

- do tego w przyszłym tygodniu (bo w tym już raczej się nie wyrobię) sub Audio System HX08SQ w skrzynce BR:

 

17F655C4-765B-402A-AAB5-340BAB40A636_1_105_c.thumb.jpeg.3a1c3a687f9f574bfa021215d6805c52.jpeg

- Radio Sony XAV3005DAB - jeszcze nie do końca to wygląda, ale będzie mam nadzieję lepiej (udało mi się zmieścić ramkę 2 DIN), teraz kwestia "doszlifowania" kratki nawiewów, żeby było odrobinę bardziej schowane + umieszczenie usb + zamaskowanie "pustego" miejsca itp itd, także jeszcze sporo pracy, ale tak po szybkiej "wrzucie":

 

 

IMG_8909.thumb.jpeg.3a7d9546817d7819e8c9d5004b06413d.jpeg

 

Radio zmienione ze względu na CarPlay, który jednak jest dużo wygodniejszy niż natywny android, no i nieco prościej ogarnąć właściwe połączenia :) 

 

Także jeszcze sporo przede mną, ale coś się dzieje.

 

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I cóż temat audio nie stoi, miało być budżetowo, ale nie do końca mi to wyszło, zdążyły się przewinąć:

- Macrom EXT

- Micro Precision 5.16 + 7.28

- A obecnie siedzą na stalowych pierścieniach TEC LS155 + MP7.28, przy pasywnym podziale

 

Głośniki są absolutnie w fabrycznych miejscach, więc w sumie nie ma co fotografować :P 

 

Wzmacniacze też nieco się pozmieniały:

- był uDimension JR4.300

a teraz jest Genesis Q100X i DLS A6 (na subie).

 

Kablomania jeszcze trochę "do ogarnięcia" ale na chwilę obecną wygląda to tak:

IMG_9286.thumb.jpeg.9ab3b8fa4e92d05771d4b384a2d5adc9.jpeg

  • Super! 4
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i cóż, temat poszedł nieco dalej :) niż pierwotnie zakładałem, ale że dawno nie pisałem to up auta: 

- sprawy oczywiste, tj, oleje płyny itp, na bieżąco w MK Autoserwis Nieporęt

- nowe zimówki (zakup z oponeo więc powinno być ok) Dunlop Winter Sport 5 i jak na razie sprawują się bdb

- nowe Xenony Bosch

 

Co do instalacji Car Audio małe podsumowanie:

1. Drzwi zrobione materiałami VibroPlast 2mm + Vibrofiltr Flex 6, otwory technologiczne zasłonięte blachą alu, bezpośrednio za wooferem TacMat, cięgna również osłonięte Flexem

2. Boczek zrobiony VibroPlast 2mm + Vibrofiltr Flex 6

3. Instalacja jest typu "stealth", czyli właściwie nie widoczna ;) 

4. Woofery Tec LS155 już wiele lat ze mną siedzą na stalowych pierścieniach, przykręcone imbusami

5. Tweetery Micro Precision 7.28 również wiele lat ze mną, po wielu wariacjach Scan Speaka D2904 wybrałem właśnie te :) ot taki mój gust a trochę tego "przerobiłem", zamontowane są w miejscu fabrycznych tweeterów

6. Okablowanie to HW Energetic Pro 1,5mm2 do tweeterów i 2,5mm2 do wooferów, RCA również HW Energetic Pro

7. Radio (żaden Hi-End) Sony XAV3005DB, a dlaczego takie, bo obsługuje CarPlay i Android Auto, wymiarami pasuje tak, że mogłem je w miarę sensownie zabudować w miejsce fabrycznej nawigacji, jakieś podstawowe opcje też ma, ale przede wszystkim szybko i fajnie działa. USB jest przeniesione obok zapalniczki, więc w miarę na fabrykę wygląda.

8. Wygłuszenie, maska i bagażnik (cały spód i boki) jak wszędzie VibroPlast 2mm + Vibrofiltr Flex 6mm, prawdopodobnie na dniach uda się wygłuszyć klapę

9. Zabudowa, cóż w miejscu narzędzi nad kołem zapasowym, obecnie jest ciasno, więc kolejny temat to będzie przebudowa, chłodzenie itp. na razie przy obecnych temp jest ok, ale zostawiłem sobie pole do poprawki ;) 

10. Małe detale, uwidaczniające, że mimo tego, że nie widać to jednak coś tam jest :) 

11. Ah i co w tej zabudowie: Genesis Q100X, czyli całe 30W w klasie A (używam 2 kanałów, więc pole do zabawy jest bo wzmacniacz jest 4 kanałowy), być może zmienię go na "podwójną" A klasę, na sub'a DLS A6, zasilanie wspomagają kondensatory Brax'a. Całość na chwilę obecną jest cięta na zwrotnicach Alpine SPX-F17T i coś tam gra :) 

12. No i sub, bo byłbym zapomniał, Helix P10 w skrzynce zamkniętej 15L, więc dużo miejsca nie zajmuje, skrzynka MDF18mm, wyklejona i uszczelniona Vibrofiltrem, tu też jeszcze jest sporo pola do zabawy także jak czas będzie pozwalał to mam co dalej robić.

 

Także @czaszunia1 miałem nie robić a jednak coś tam się udało.

 

Zdjęcia:

 

IMG_0042.jpeg

IMG_0015.jpeg

IMG_9430.jpeg

IMG_0014.jpeg

IMG_0013.jpeg

IMG_0010.jpeg

IMG_0011.jpeg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
13 godzin temu, Orear napisał(a):

Halo halo! Takie audio, a w temacie jakoś głucho... :D

W instalacji jest nieco inaczej, bo zamiast zwrotnic jest teraz DSP Helix Mini, na moje potrzeby w zupełności wystarczający. Nie mam czasu tego uładnić i skończyć ale coś tam sobie plumka. Na razie pochłaniają mnie dzieci i rower po nocy ;)

 

Co do samego auta to tak:

przeglądy zawsze wzorowo (wymiany typu lampka od rejestracji).

Oba reflektory zostały wymienione w ASO na nowe ori, bo stare były spękane - najpierw jeden (nie pamiętam, czy dorzucałem to do tematu), robione było w ASO Dacewicz,  a ze 2 mce temu drugi w ASO Nivette - obydwu dziękuję za fachową obsługę - choć po dostępność części w drugim wypadku musiałem poprosić o pomoc Dyrekcję.

Obecnie w majówkę dostałem ryskę na przedniej szybie od kamyka (ok.3mm), także w wolnej chwili (nie wiem kiedy) pojadę na wymianę szyby.

Auto myte, woskowane itp, więc rdzy czy przebarwień lakieru nie ma, natomiast pewnie lakier przydałoby się odświeżyć. Jak pojadę znów "na wieś" to może wrócę do robienia mu fotek.

 

Nastukane na chwilę obecną 240kkm więc trochę jeździ, choć pracuję z domu to stoi sobie w garażu, ale nie strach nim pojechać na drugi koniec Polski i dalej jak potrzeba ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dawno nic nie było a auto tak:

- dalej bez awarii :) 

- wymienione oleje, filtry, serwis klimy jak co roku

- przegląd, poza żarówką tablicy rejestracyjnej bez problemu

- na wydechu końcowym zaczyna pojawiać się mała dziurka więc przy kolejnej wizycie jeśli nie będzie przeszkadzać to będzie zrobione

 

Obecnie ma wrzucony na dach bagażnik Thule z aero belkami ;) bo z rowerami czasem się bujniemy. W środku ponowna impregnacja 303 fabric guard, na kierę colourlock. Przy innych rzeczach nie ma czasu grzebać, audio sobie gra w miarę sensownie, choć kiedyś w końcu muszę znaleźć chwilę na kablomanię.

 

Jak tak dalej pójdzie to dojadę do drugiej wymiany rozrządu a na razie pozdrawiam zdjęciem :D

 

 

 

 

 

E0625D51-FC1C-4EE5-A956-F5329F13EFBF.JPG

C87E1BCC-7C20-4DAC-B3BA-A3B0B2654DB2.JPG

Edytowane przez kamul
  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...