Skocz do zawartości

Forester SG 2.0 lift


Daniel2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Po przywitaniu szanownych forumowiczów pora przedstawić swoje auto. Forester SG '07 2.0 w kolorze szary metalik. Sprowadzony z Niemiec w wersji Ecomatic. Ale zacznijmy od początku. Po kilku latach męki z francuskim dieslem (2.2 HDI) we włoskim (ale tylko teoretycznie) samochodzie czyli Lancii Phedra (bliźniacza konstrukcja do Peugeota 807, Citroena C8...), zachciało mi się czegoś co jeździ a nie miga kontrolkami ostrzegawczymi, wyrzuca błędy i ciągle jeździ w trybie awaryjnym. Lubię aktywnie spędzać czas, góry itd. więc myślałem od razu o jakimś podwyższonym aucie. Doświadczenie motocyklowe (zjeździłem pół Europy m.in. Honda VFR 800 FI) podpowiadało japońską motoryzację. CRV, X Trail, XC 70 lub Subaru. Outback lub Forester. I jest Forester. Brałem pod uwagę SG przed i po lifcie w każdej konfiguracji silników i skrzyń biegów poza 125 KM z automatem. Generalnie nie jest to to czego szukałem. Chciałem panoramę, lepsze radio itd. No ale jak się nie ma co się lubi... Nasze początki tez nie były za ciekawe. Zaczęło się już podczas powrotu do domu po kupnie.... ale to może innym razem :D Moje Subaru ma kilka przypadłości. Korozja. Niby blachy i podłoga zdrowe ale elementy podwozia, zawieszenia jak śruby, zaciski czy bębny hamulcowe są mocno skorodowane. podobnie pod maską. Kolejna rzecz to mocno zniszczona przednia szyba. Dużo mikroskopijnych odprysków. Kilka wgniotek na karoserii, odpryski na lakierze... Mam nadzieje że będę mógł się tutaj pochwalić od czasu do czasu postępami w doprowadzaniu Forestera do stanu zadowalającego. Mieszkam pod Rzeszowem, pracuje w Rzeszowie i tu najczęściej można nas spotkać ;) Wrzucam kilka zdjęć zrobionych zaraz po kupnie. Nie są aktualne ale jednym z moich hobby jest fotografia więc myślę że będzie się tu pojawiało sporo kolejnych fotek.
Idąc w ślady innych forumowiczów napiszę co już zdążyłem zrobić i co jest w planach ;)

Zrobione:
-homologacja na butle na kolejne 10 lat (77l. duża droga butla więc się opłacało)
-wymieniony mechanizm wycieraczki tylnej wraz z silnikiem (spalony silnik, widać na zdjęciach unieruchomiona wycieraczkę)

-uzupełnione podświetlenie wskaźników
-odświeżony/pomalowany hak holowniczy

-wymieniony olej w silniku i przekładni tylnej (Motul 6100 Synergie+ 10W40, Motul Gear 300 75W90)
-wymienione filtry oleju, powietrza i kabinowy
-wymienione świece zapłonowe (NGK)
-wymieniony napęd rozrządu
-sprawdzone luzy zaworowe (wszystkie w normie)
i wiele innych drobniejszych rzeczy.

W planach:
-nowy komplet opon wielosezonowych o profilu o działkę wyższym (pewnie Nexen)
-wymiana SLSów na zwykłe amortyzatory + sprężyny
-konserwacja podwozia
-jakieś relingi do przewozu rowerów itd, może mały boks
-wymiana szyby czołowej (mocno zbita kamieniami)

 

IMGP1375.JPG

IMGP1395.JPG

IMGP1343.JPG

IMGP1346.JPG

IMGP1352.JPG

IMGP1353.JPG

IMGP1355.JPG

IMGP1357.JPG

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny leśnik w ładnym kolorze , jedynie ten wlew w błotniku trochę razi , no ale cóż takie mają przepisy.  Rdza na elementach podwozia ,zawieszenia to niestety standard w SUBARU , nawet młodszych rocznikowo. Gratuluję zakupu i niech służy jak najlepiej. A i obowiązkowo dołącz do SKP ,wspaniali ludzie ,super atmosfera ,:P a w razie czego wesprą wiedzą i doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tedimy99 napisał:

Fajny leśnik w ładnym kolorze , jedynie ten wlew w błotniku trochę razi , no ale cóż takie mają przepisy.

No właśnie, a jakie są te przepisy? Mam imprezę my08 też z Niemiec z elpegie montowanym u dealera i mam wlew w zderzaku, a nie w błotniku.

 

Natomiast Forek bardzo fajny, dbaj i wstawiaj ładne fotki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pierwszej dłuższej wycieczce moim Foresterem. Rzeszów-Beskid Śląski-Rzeszów + trochę kręcenia się po okolicy. Jakieś 750 km. w 4 dni. Całą rodzina czyli 2 + 2 małych dzieci. Moje spostrzeżenia: ciasno i głośno ;)  No ale nie aż tak żebym jutro zmieniał auto :P Z tym że będzie głośno na autostradzie liczyłem się wcześniej a na przyszły sezon chciałbym zamontować boks dachowy. Mam pomniejszony bagażnik przez dużą butlę LPG. Niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi. Zużycie paliwa przy spokojnej autostradowej jeździe (120-130 km/h) i jazda na miejscu to 10,3 l/100km. LPG więc chyba nieźle. Wcześniejsze pomiary to maks. 12,5 l/100km. (jazda z przewagą miasta). Bałem się też zużycia oleju dla tego monitoruję to cały czas. Mimo małego dystansu trochę chyba ubyło ale nie na tyle żeby dolewać... Generalnie wycieczka udana, napotkane dużo miejscowych Foresterów i innych Subaryn. Zwłaszcza miło kiedy inni użytkownicy Foresterów pozdrawiają :D
Co do wcześniejszych wpisów to też chętnie się dowiem co to za przepisy w Niemczech nakazują taki montaż wlewu LPG. Ciężko to zrozumieć :) Zgadzam się z kolegą Zodiak że to najładniejsza buda Forka ;) Powiem więcej. Kolejne wersje na tyle zmieniły wygląd (nie wiem czy charakter też) że póki co raczej nie upatruję w nich następcy mojego SG :P Wrzucam już aktualne zdjęcia Forka.
Pozdrawiam!

IMGP1875.JPG

IMGP1853.JPG

IMGP1879.JPG

Edytowane przez Daniel2.0
dodanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny forek, ta lotka z tyłu powoduje, że nawet mnie nie razi opadnięty zawias (a na to w forkach jestem wyjątkowo mocno wyczulony) :) 

Przepisy dot. LPG w Niemczech to zapewne - zgaduję - wynikają z tego, że jesli samochod ma zamontowaną instalację to musi to byc jakos widoczne na zewnątrz (w niektore miejsca nie mozna przecież wjeżdżać z LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po kupnie nowych opon, zmiana zawieszenia tylnego będzie kolejną inwestycją. Mam pytanie, ta lotka to jakaś opcja fabryczna za dopłatą była czy to akcesorium dołożone już przez właściciela później? Bo przyznaje że wygląda dosyć dobrze i skłaniam się ku fabrycznemu tuningowi.... Szczególnie dobrze taka (podobna) lotka wygląda w wersji na zdjęciu poniżej:D (moja aktualna tapeta ;)  )
 

Forek STI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend znów miałem okazję zrobić sobie małą wycieczkę Foresterem. Tym razem w moje ukochane Bieszczady. Pojeździłem trochę leśnymi drogami Wysokiego Działu. Jednak bez jakiegoś offroadu bo przepustki z nadleśnictwa mieliśmy tylko na drogi utwardzone. Tak że przeważnie szutry z wieloma przejazdami przez rzeki.... Piękna okolica. Towarzyszył mi Hyundai Santa Fe. Forek miał nawet okazję sprawdzić się jako camper. Szału nie ma ale przespać się można. Jednak następnym razem rozłożę oparcie kanapy i śpię z tyłu zamiast na fotelu kierowcy :P
 

IMGP2092.JPG

IMGP2091.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do listy planowanych wydatków na mojego Forestera wkradła się nowa pozycja. W dodatku bez kolejki:) W ostatnich dniach sprzęgło wyzionęło ducha. Od jakiegoś już czasu, po wciśnięciu pedału sprzęgła słychać było szelest łożyska jednak miałem nadzieje że jeszcze trochę wytrzyma. Niestety kilka dni temu podczas parkowania poczułem że pedał sprzęgła nagle zmiękł a w aucie poczułem zapach przypalonego sprzęgła. Od tej pory do szelestu łożyska doszło jeszcze kilka innych odgłosów. Piski itd. Zaczęło też szarpać podczas ruszania. Poniżej zdjęcia zestawu jaki zawitał w Forku. Domyślałem się że łożysko wyciskowe się rozleciało ale zastanawiałem się nad stanem pozostałych elementów. Czy czasem wymiana wszystkiego to nie wyrzucanie pieniędzy. Jednak po weryfikacji starych elementów, rozmowie z mechanikiem i tym jak teraz pracuje sprzęgło i skrzynia biegów, nie żałuję wydanych pieniędzy;) Sprzęgło teraz pracuje lżej, ciszej, jest dużo lepiej wyczuwalne a ruszanie płynniejsze. Do tego wsteczny zaczął lepiej ,,wchodzić''. Zużycie widać na wszystkich elementach ale łożysko rozsypało się całkiem. Z ciekawości sprawdziłem stare części i było to taki sam zestaw jak ten nowy tzn. EXEDY. Nie znalazłem tylko żadnych symboli na łożysku. Niestety nie wiem czy stare sprzęgło było jeszcze oryginalne. Przy okazji zostało też wyciszone mocowanie stabilizatora z przodu. Co do cen i szczegółów wymiany zapraszam na priv.

IMGP2215.JPG

IMGP2218.JPG

IMGP2220.JPG

IMGP2222.JPG

IMGP2227.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jest w nim trzecie światło stopu. Miejsce w klapie gdzie normalnie jest to światło jest zaślepione oryginalna nakładką (trzecie zdjęcie). Całość jest dobrze spasowana i solidnie się trzyma. Wygląda to na fabryczna robotę. Jednak kształt tej lotki jest inny niż np. w STI (np. tym ze zdjęcia kilka wpisów wyżej). Światło stopu tez nie zawsze występuje w tych lotkach z tego co widzę na zdjęciach. Bardzo mnie cieszy ten detal bo baaaardzo poprawia wygląd Forka:)
 

IMGP2236.JPG

IMGP2237.JPG

IMGP2238.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i zdjęcia, już mi się podoba i chcialbym zainstalowac w swoim Forku.

 

Gdyby ktoś z kolegów znał numer  części i sklep gdzie taki zestaw można kupić (lotka + zaślepka na wewnętrzna światło stop) będę wdzięczny za podpowiedź  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2017 o 18:43, Daniel2.0 napisał:

Co do wcześniejszych wpisów to też chętnie się dowiem co to za przepisy w Niemczech nakazują taki montaż wlewu LPG. Ciężko to zrozumieć

 

W dniu 14.09.2017 o 14:02, raveout napisał:

Przepisy dot. LPG w Niemczech to zapewne - zgaduję - wynikają z tego, że jesli samochod ma zamontowaną instalację to musi to byc jakos widoczne na zewnątrz (w niektore miejsca nie mozna przecież wjeżdżać z LPG).

 Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak.

Co do Twojego forka, to bardzo ładnie się prezentuje, kiedyś o takim marzyłem :)  Dzisiaj chyba bałbym się rudej.

Dla mnie chyba jedyna buda forestera, która świetnie się prezentuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak.
Co do Twojego forka, to bardzo ładnie się prezentuje, kiedyś o takim marzyłem   Dzisiaj chyba bałbym się rudej.
Dla mnie chyba jedyna buda forestera, która świetnie się prezentuje.
Potwierdzam.
Mój Fotek ma instalacje LPG założoną u Dealera w Niemcowni.
Korek wlewu gazu w błotniku na wysokości wlewu paliwa.
Jak rozmawiałem z Diagnostą na pierwszym przeglądzie, to mówił że wlew gazu musi być u nich w stałej części pojazdu.
Ale u mnie już przeniesiony pod tablice rejestracyjną, która teraz unosi się na zawiasie.

BTW Bardzo ładny Forek.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Forester dostał nowe kapcie. Są to nowe wielosezonowe opony Nexen N'blue 4 Season w rozmiarze 215/65 16 a więc o jedna działkę wyższe niż przewiduje fabryka. Z dotychczasowych spostrzeżeń, opony mieszczą się bez problemu. Nie zauważyłem wzrostu głośności na asfalcie względem letnich ale i producent podaje tylko 69 dB. Komfort jazdy nieco wyższy. Wizualnie nie widać zwiększenia prześwitu. A szkoda. Co ważne, myślałem że prędkościomierz przestanie zawyżać rzeczywistą prędkość jednak nadal pozostała różnica licznik/GPS. Przy 100 km/h licznikowo, GPS pokazuje 95 km/h tak że nadal jest jakiś marginesik :) Cieszą mnie te nowe oponki bo w końcu są wszystkie jednakowe. Wcześniej ktoś dopuścił się druciarstwa i założone były dwie różne pary opon letnich. Cena kompletu to 1180 zł. Jest ciekawie bo za oknem sypie od kilku godzin śnieg, więc być może rano będzie okazja do kolejnych testów :D Kolejny cel to zmiana tylnych sprężyn i amortyzatorów.
 

20171202_123104.jpg

20171202_123120.jpg

20171202_123136.jpg

Edytowane przez Daniel2.0
Poprawa opisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Daniel2.0 napisał:

Jest ciekawie bo za oknem sypie od kilku godzin śnieg, więc być może rano będzie okazja do kolejnych testów :D

To dzięki modłom wznoszonym wczoraj przez SKP na spocie w Parku Papieskim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Guliwer napisał:

To dzięki modłom wznoszonym wczoraj przez SKP na spocie w Parku Papieskim!

Przed chwilą widziałem film na fb z tego spotkania. Faktycznie widziałem jakieś rytuały związane z dymem i ogniem ale w jakimś parkingu zadaszonym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fany Forek :) Lotka mogła by być trochę dłuższa :) a jeśli chodzi o ten wlew to On w niemczech  był tak montowany? Na mazurach gdzie pracuje jezdzi Forek z tam zamontowanym wlewem ale myślałem że ktoś mu robote spier..... że tak założony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2017 o 17:03, woocash2 napisał:

 

 Wlew do tankowania LPG w samochodzie rejestrowanym z homologacją na niemiecki rynek musi być zamontowany na niedemontowalnym (w teorii) elemencie pojazdu. nie może to być zderzak.

To jedyna sensowna odpowiedź jaką do tej pory uzyskalem na temat tego wlewu lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Daniel2.0 napisał:

Przed chwilą widziałem film na fb z tego spotkania. Faktycznie widziałem jakieś rytuały związane z dymem i ogniem ale w jakimś parkingu zadaszonym :D

Dogrywka na Podpromiu dla lepszego efektu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel2.0, Twój forek fajnie wygląda z tą lotką na klapie bagażnika, dodaje pazura autu ;) Jestem ciekaw w jakim stopniu zapobiega ona brudzeniu tylnej szyby w stosunku do klap bez lotek. W moim v70 również mam coś takiego i jakiejś specjalnej różnicy nie widzę.

A wracając do korka wlewu lpg, to mam nadzieję, że Niemcy tego nie spartolili i blacha dookoła niego jest dobrze zabezpieczona.

Edytowane przez woocash2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lotki to ciężko mi powiedzieć czy zapobiega brudzeniu szyby w jakimś stopniu bo nie mam porównania z innymi Foresterami bez lotki. Wiem tylko że moja szyba się brudzi i wycieraczka tylna jak najbardziej ma co robić ;)
A z tym korkiem to Niemcy się nie przyłożyli bo raz już ruda była wyganiana stamtąd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że tydzień bez zrobienia czegoś przy Subaru to tydzień stracony, dzisiaj tez postanowiłem coś ulepszyć;) Mianowicie zaczepy do siatki bagażowej w bagażniku. Wiem że oryginalnych nie brakuje w kufrze Forestera ale albo są nie tam gdzie mi pasuje albo są niedostępne w moim Forku ze względu na podwyższona podłogę (duża butla LPG). Długo szukałem czegoś gotowego, dedykowanego do tego celu ale kiepsko z tym więc udałem się do hipermarketu budowlanego jednej ze znanych sieci. Zestaw jaki widać na drugim zdjęciu kosztował mnie ok. 10 zł. Siatka do mocowania bagażu na motocyklu to koszt kilku - kilkunastu złotych. Resztę widać na zdjęciach. Dodatkowo, zamiast szarego kartonu wylądował w bagażniku mojego Forka organizer na gaśnicę, kompresorek (nie mam zapasu), kamizelkę... Tak że jest już porządek:D Nie wiem jak wygląda to w innych Foresterach ale u mnie jest podwyższona podłoga z czegoś ala MDF grubości 10 mm. + obicie, więc miałem do czego zamocować kotwy.

IMGP2403.JPG

IMGP2393.JPG

IMGP2404.JPG

IMGP2405.JPG

IMGP2406.JPG

Edytowane przez Daniel2.0
poprawa literówki
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...