Jump to content

legacy III


DonRadosław

Recommended Posts

witam... zakupiłem legacy III mam kilka pytań... czy w subaru istnieje cos takiego jak samo-diagnostyka czy ewentualne problemy to pod komputer trzeba podpinać... 2 L silniki 125km maja zmienne fazy rozrządu....   

Edited by DonRadosław
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, DonRadosław napisał:

słabo jedzie do 4600 po tych obrotach jest wyczuwalny dość mocno skok mocy... jakieś pomysły co jest nie tak

Brakuje turbiny :D

Link to comment
Share on other sites

Odepnij aku na 30 min i wtedy sprawdź. Jak będzie szedł dobrze to złapałeś winowajcę - knock sensor na 90%

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Na bloku silnika od strony przegrody- poszukaj na forum bo nawet jeśli to jego wina, wymiana nie zawsze pomaga

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, recki napisał:

wymiana nie zawsze pomaga

Ale można zbudować nieduży filterek przeciwzakłóceniowy - chyba gdzieś na forum takie coś jest pokazane.

Link to comment
Share on other sites

Ale można zbudować nieduży filterek przeciwzakłóceniowy - chyba gdzieś na forum takie coś jest pokazane.

Dokładnie tak. Z tym że ponieważ problem jest znany, wałkowany i wiele aut było z nim w ASO na całym świecie to moim zdaniem dżapanis endżinirs już się nad tym pochylili. Skoro nie zrobili choćby akcji serwisowej dla knocka z zakładaniem takiego filtra to znaczy że jednak posiadanie takiego stłumionego filtra może być mocno ryzykowne. Czym grozi spalanie stukowe to chyba jasne.
Mi się udało wyeliminować problem doprowadzeniem do porządku silnika zawieszenia. I teraz już dziury i opóźnienia zapłonu brak.
Zaznaczam że to tylko moje zdanie i naprawdę wiele osób stosuje takie filtry, robi duże przebiegi i jest bardzo zadowolona!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Knock sensor łapie stuki zawieszenie, silnika albo osprzętu jako spalanie stukowe i robi swoje czyli cofa zapłon, robi dziurę.
Nie powiem co konkretnie u mnie powodowało wzbudzenia bo robiłem hurtem ale jak doprowadziłem wszystko do sprawności knock przestał dawać fałszywe odczyty

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tutaj po części wkraczamy na poziom wiary- czy wierzysz że filtr wytnie tylko fałszywe stuki a faktyczne spalanie stukowe puści do ECU. Mi się udało bez wiary (aczkolwiek parę peelenow to kosztowało).
Z tego co widziałem schematy to filtr poprostu obniża czułość knocka.
Możesz spróbować odkręcić knock sensor, gdzieś podwiesić żeby nie dyndał, zresetować kompa odłączając kleme i trochę pojeździć- zobaczysz czy będzie ok a za pareset km to nic złego się nie stanie silnikowi. Pamiętaj potem o odpowiednim momencie dokrecania- lubią pękać jak ktoś ma za dużo pary w łapce

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, recki napisał:

Tutaj po części wkraczamy na poziom wiary- czy wierzysz że filtr wytnie tylko fałszywe stuki a faktyczne spalanie stukowe puści do ECU. Mi się udało bez wiary (aczkolwiek parę peelenow to kosztowało).
Z tego co widziałem schematy to filtr poprostu obniża czułość knocka.
Możesz spróbować odkręcić knock sensor, gdzieś podwiesić żeby nie dyndał, zresetować kompa odłączając kleme i trochę pojeździć- zobaczysz czy będzie ok a za pareset km to nic złego się nie stanie silnikowi. Pamiętaj potem o odpowiednim momencie dokrecania- lubią pękać jak ktoś ma za dużo pary w łapce

U mnie prawdopodobnie "knock" się wczoraj odezwał... Auto jakby się "odmuliło" i zaczęło przyzwoicie biegać, ale drażni mnie ta kontrolka checka...
Wiesz jakim momentem przykręcić ten czujnik?
Jeszcze dziś podjadę do gazownika, żeby rzucił okiem na mieszankę podtlenku LPG i może jak trzeba ją wzbogacił, zrobię reset kompa i będę widział co się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Odlaczylem kleme poczekalem i przez pół dnia bylo ok później od nowa to samo może zaczac od wymiany  czujnika A później kombinować jak by co

Nie będę zakładał nowego tematu chce kupić felgi do mojego legacy myślałem o 17 jaka szeroka powinna być i jakie et co by nie  obcierala i nie wystawala poza nadkole dodam że chciałbym jeszcze obniżyć auto 

Edited by DonRadosław
Link to comment
Share on other sites

Skoro temat w miarę świeży i nie trzeba nic odkopywać, a znaleźć odpowiedniego tematu nie moge to zadam swoje pytanie tutaj. Z jakiego samochodu najlepiej wziąć bazę na wyrzeźbienie ulepu do naprawy blacharskiej tylnych błotników w Legacy III kombi? Jeden niestety składa się już tylko z lakieru i trzeba coś z tym zrobić.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, DonRadosław napisał:

Odlaczylem kleme poczekalem i przez pół dnia bylo ok później od nowa to samo może zaczac od wymiany  czujnika A później kombinować jak by co

Nie będę zakładał nowego tematu chce kupić felgi do mojego legacy myślałem o 17 jaka szeroka powinna być i jakie et co by nie  obcierala i nie wystawala poza nadkole dodam że chciałbym jeszcze obniżyć auto 

Ja rozwiązałem problem z "knock sensorem", sprawdź sobie świece... u mnie pewien człowiek spaprał robotę właśnie ze świecami... Za słabo przykręcił... Całe szczęście, że nic się poważnego nie stało... Ale auto słabło w najmniej oczekiwanym momencie, i na koniec właśnie checka wywaliło... Wykręciłem świece bez większego oporu.. :facepalm: z każdego cylindra, jakby tylko delikatnie wkręcone były, wyczyściłem i dokręciłem tak jak się należy. Check zniknął, a autu wróciła moc. :D

Co do felg, polecam WRXowe 17 ET55, ale ET42 powinno wejść i szerokość felgi 7 cali. Jak chcesz obniżyć to załóż kapcie z mniejszym profilem, albo zrób konkret zawias. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja ma felgi z Toyoty 17/7 ET45. Z oponą 215/45 nic nie obciera, nie wystaje, ale koło jest ciut bardziej na zewnątrz niż OEM. Wygląda wg. mnie lepiej. ;)

Link to comment
Share on other sites

no ja własnie myślałem o 17/7 tylko opone chciałem 205/50 

a dokładka jakaś do tego modelu na przód istnieje 

a i jeszcze jeden temat jak kupie same sprężyny obniżające to czy seryjne amory dadzą rade bo one wtedy nie będą pracowały w swoim normalnym położeniu  

Link to comment
Share on other sites

Dokładka istnieje, ale to bardzo rarytaśny towar, więc radzę ustawić się w kolejce oczekujących, jak w końcu @thomson0073 się zdecyduje puścić swoją w świat (czyt. do mnie). :lol:

A jak masz ciśnienie na dokładkę, to na kresce poszukaj użytkownika Skyline15 - niedawno rozsprzedawał na części JDM'owe GT-B. Powinien mieć jeszcze przedni zderzak z OEM dokładką.

Wg. forów hamerykańskich pasuję też dokładki od Imprezy GD (blob/hawk?) i od Integy DC2. Ja przyczepiłem sobie od Opla Omegi MV6. :rolleyes:

Co do obniżających sprężyn - przyjmuje się, że na oryginalne amory można zakładać springi z obniżeniem nie więcej niż 35mm. Zawsze możesz kupić sztywniejsze żółte Bilstein'y dedykowane do wersji TwinTurbo.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, DETT napisał:

jak w końcu @thomson0073 się zdecyduje puścić swoją w świat (czyt. do mnie). :lol:

Za 101 lat. :P
 

 

12 godzin temu, DETT napisał:

Co do obniżających sprężyn - przyjmuje się, że na oryginalne amory można zakładać springi z obniżeniem nie więcej niż 35mm. Zawsze możesz kupić sztywniejsze żółte Bilstein'y dedykowane do wersji TwinTurbo.

Z tym, że chyba na Bilsteinie autko idzie troszkę do góry.

Link to comment
Share on other sites

Jak szukałem dla siebie to były dwie opcje na Billsteina, obniżające i normalne(zostawiamy na boku gwinty). Seria w Twin Turbo chyba jednak faktycznie nie obniża (w moim wątku można zobaczyć jak auto stoi, troszkę się tam minąłem z prawdą z tym obniżaniem ale to dlatego ze poprzedni właściciel dołożył do seryjnego zawiasu tulejki a ja po przesiadce na Bilsteina poczułem się jak w gokarcie, porównałem ostatnio z innym Gackiem i jest mniej więcej tak samo, inna sprawa że prowadzenie jest duuużo lepsze:D

Edited by kunu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...