KubaOBK Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Witam, Mam problem z drżeniem na kierownicy w Outbacku MY10. Po zmianie opon na letnie przy prędkościach od 110 wzwyż, wibrowała cała buda - okazało się, że wszystkie 4 opony miały bicie mniejsze lub większe (4 letnie Pirelli P7!). Dzisiaj wymieniłem na 4 nowe Hankooki, dokładnie sprawdzone pod kątem bicia i dobrze,optymalnie wyważone. Auto jedzie jak po sznurku do 120 km/h - nadwozie juz nie wibruje, jest spokój, ale pojawia się drżenie na kierownicy... ( jak ją puszczam, to pojawiają się szybkie ruchy lewo-prawo) i znika tak ok. 150-160 km/h...co trzeba sprawdzić, gdzie zaglądnąć? Jakieś drążki do wymiany..? Przegub..? Pomóżcie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Na zimówkach było ok? Jeśli tak, niech wyważą Ci jeszcze raz. Jak nie ogarną, zmień warsztat. Parę razy przerabiałem temat, gdzie jeden warsztat był bezradny w każdym podejściu a inny ogarnął temat od razu. Niestety znalezienie właściwego warsztatu nie jest łatwe. Edytowane 9 Maja 2017 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Wlasnie nie kojarzę do końca jak bylo na zimowkach...teraz zwróciłem uwagę na temat, bo na letnich było trzęsienie ziemi wiec jak zmieniłem to dokładnie zacząłem obserwować. Przed wymiana na nowe letnie, założyłem na przód 2 zimowki - nadwozie sie uspokoilo ale kierownica dalej drzala w tym przedziale prędkości. Dzisiaj przy zakładaniu powiedzieli cos o max 35 gramach, to chyba niewiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Niekoniecznie same opony- 2 tyg temu pojechałem na zbieżność bo na letnich zaczął pływać. Skończyło się na wymianie większości el gumowych z przodu, sworzni, przy okazji regeneracja hamulców i lizniecie tokarką tarcz. Potem zbieżność, już było lepiej, nowe opony i teraz to jedzie! A na zimowkach- nie było czuć w ogóle tego galimatiasu (z tym że zima 16' a lato 18').Także przyczyną niekoniecznie muszą być opony albo wyważenie bo zmiana opony może mocno uwydatnić jakieś felerki zawiasuWysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Moze dowazyc te kola dynamicznie? Tylko jak to zrobic w AWD bezpiecznie dla napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Możesz też zrobić wyważanie z testem drogowym - pomaga przy problematycznych oponach/felgach. To jest podobno dobry zakład: http://www.iwomar.eu/ Miałem identyczne drgania na startych (pościnanych) letnich. Po zmianie opon nic nie drga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Masz Run Flat czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Nie mam Run Flatów, zwykłe Hankooki Ventus Prime 3 K125. Jak miałem 2 zimówki z przodu, to tez drżało przy 120-130km/h, ale myślałem ze to od tylnych letnich, które też miały bicie. Ale po wymianie wszystkich dalej to samo...do tych 120 km'h jest cisza i spokój. Zawias ostatnio był sprawdzany i było ok, żadnych luzów...brać się za wymianę drążków, gum profilaktycznie? Czy doważyć dynamicznie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Wykrzywione tarcze bierzesz pod uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Przegub wewnętrzny do wymiany lub w samym dyferencjale. Na podnośniku poruszaj półosią na wejściu do skrzyni. Jaki ma przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 2 godziny temu, sambor napisał: Wykrzywione tarcze bierzesz pod uwagę? Da radę to sprawdzić na aucie czy trzeba ściągać? 51 minut temu, lojszczyk napisał: Przegub wewnętrzny do wymiany lub w samym dyferencjale. Na podnośniku poruszaj półosią na wejściu do skrzyni. Jaki ma przebieg? A przegub nie dawałby znać przy każdej prędkości? Przebieg 150 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 1 godzinę temu, KubaOBK napisał: A przegub nie dawałby znać przy każdej prędkości? Przebieg 150 kkm. Mnie zaczynał trochę wariować przy 140 a przechodziło mu przy 160km/h. Po zmianie kół na letnie było to samo. Na podnośniku wyszło, że to mechanizm różnicowy. Trochę miało luz na wejściu do skrzyni. Nie twierdzę, ze u ciebie jest to samo, ale radzę sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 26 minut temu, lojszczyk napisał: Mnie zaczynał trochę wariować przy 140 a przechodziło mu przy 160km/h. Po zmianie kół na letnie było to samo. Na podnośniku wyszło, że to mechanizm różnicowy. Trochę miało luz na wejściu do skrzyni. Nie twierdzę, ze u ciebie jest to samo, ale radzę sprawdzić. A ściąganie lekko na prawo też może byc z tym związane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Ja bym sprawdził co z tym przegubem Może też uciekł smar i trochę się blokuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Dnia 10.05.2017 o 13:09, lojszczyk napisał: Przegub wewnętrzny do wymiany Przerobiłem wymianę przegubów wewnętrznych. Bardzo nieprzyjemne drgania (na boki) całej budy były najmocniej odczuwalne przy dynamicznym przyśpieszaniu, zwłaszcza od 0 i z małych prędkości. Przy szybkiej (w miarę jednostajnej) jeździe objawów nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 U mnie też tak było, jeden wewnętrzny był już zmęczony i drganie odczuwalne było przy ruszaniu - dokładnie przy zmianie na 2 bieg w AT, wyczuwalne drgania na boki. Po wymianie wszystko ustało;) Ale przy większych prędkościach nie dawał o sobie znać. Z oponami czasem tak jest, że trzeba po wymianie i wyważeniu przejechać kilka stówek i jak się ułożą jeszcze raz wyważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 To nie przegub bo nie daje takich objawów jak piszecie, przy przyspieszaniu, obciążeniu na niższych prędkościach jest wszystko ok. Wszystko sprawdzone w zawiasie, opony wywazone ponownie, przełożone też stronami na próbę i jest jakby lepiej. Może się ułożą rzeczywiście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 KubaOBK widze że jesteś z Wrocławia. Nie wiem z jakiego wulkanizatora korzystasz ale panowie z Bzomy czy Latexu powinni pomóc w "ciężkich przypadkach" Przynajmniej mi kiedyś pomogli kiedy pseudo gumiarze problemu z biciem na kierownicy nie potrafili rozwiązac. Głównie chodzi o maszyny do wyważania kół. Nie wszystkim zakładom chce się je kalibrowac czy serwisowac/konserwowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 KubaOBK, miałem podobny problem, z tym, że mocno ściągało mnie na prawo. Szukali, szukali, geometrie Hunterem mi mierzyli, wszystko ok, a ściągało. W końcu pojechałem do Gościa na Ślężnej (też z Wrocka jestem), łebski kolo, i on mi zmienił opony z lewej na prawą (nie całe koła tylko same opony) na próbę wbrew kierunkowi, i okazało się, że ciągnie na lewo... Kupiłem nowe opony i problem znikł na amen. Może załóż inne na próbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 (edytowane) 18 godzin temu, Karas napisał: KubaOBK widze że jesteś z Wrocławia. Nie wiem z jakiego wulkanizatora korzystasz ale panowie z Bzomy czy Latexu powinni pomóc w "ciężkich przypadkach" Przynajmniej mi kiedyś pomogli kiedy pseudo gumiarze problemu z biciem na kierownicy nie potrafili rozwiązac. Głównie chodzi o maszyny do wyważania kół. Nie wszystkim zakładom chce się je kalibrowac czy serwisowac/konserwowac... Właśnie myślałem nad Bzomą i wyważeniem dynamicznym , znaczy bez zdejmowania kół, bo to chyba juz ostatnia deska ratunku..:) 13 godzin temu, krvrad napisał: KubaOBK, miałem podobny problem, z tym, że mocno ściągało mnie na prawo. Szukali, szukali, geometrie Hunterem mi mierzyli, wszystko ok, a ściągało. W końcu pojechałem do Gościa na Ślężnej (też z Wrocka jestem), łebski kolo, i on mi zmienił opony z lewej na prawą (nie całe koła tylko same opony) na próbę wbrew kierunkowi, i okazało się, że ciągnie na lewo... Kupiłem nowe opony i problem znikł na amen. Może załóż inne na próbę. A ściąganie to osobna i długa historia..:) geo ok, na oponach starych czy teraz na nówkach jest to samo..delikatnie, ale ściąga. Przełożone były tez stronami..Nie ma co ściągać, ale ściąga...czary:) Edytowane 19 Maja 2017 przez KubaOBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Tak, jak Ci wcześniej pisałem możesz jeszcze zrobić wyważanie z testem drogowym. Adres warsztatu w Długołęce wrzuciłem wyżej, a w Latexie też mają Huntera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Ja też walczyłem Hunterem z wibracjami - skończyło się na uznanej reklamacji opon i wymianie - importer też weryfikował Hunterem i wyszło jak w moim warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 jeżeli "bije" a auto jest sprawne to albo wulkanizator dał ciała albo opony z wadą albo masz krzywe felgi (też należałoby to sprawdzić na wyważarce i oczywiście jest to robione w dobrych warsztatach jak im powiesz o problemie z biciem) - nie ma innego wyjścia. Ja sie nauczyłem opony kupuje zawsze u wulkanizatora gdzie wyważam on jest gwarantem i niech się martwi Ale ja to się strasznie wygodny w ostatnim czasie zrobiłem i nie szukam oszczędności gdzie nie musze A z Hunterem też bywa że nie każdy potrafi go obsłużyć ale to temat na chyba inny wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 7 godzin temu, Karas napisał: Ja sie nauczyłem opony kupuje zawsze u wulkanizatora gdzie wyważam on jest gwarantem i niech się martwi I to jest bardzo dobre rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się