Skocz do zawartości

Drżenie kierownicy / opony nowe


KubaOBK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z drżeniem na kierownicy w Outbacku MY10.
Po zmianie opon na letnie przy prędkościach od 110 wzwyż, wibrowała cała buda - okazało się, że wszystkie 4 opony miały bicie mniejsze lub większe (4 letnie Pirelli P7!). Dzisiaj wymieniłem na 4 nowe Hankooki, dokładnie sprawdzone pod kątem bicia i dobrze,optymalnie wyważone.
Auto jedzie jak po sznurku do 120 km/h - nadwozie juz nie wibruje, jest spokój, ale pojawia się drżenie na kierownicy... ( jak ją puszczam, to pojawiają się szybkie ruchy lewo-prawo) i znika tak ok. 150-160 km/h...co trzeba sprawdzić, gdzie zaglądnąć? Jakieś drążki do wymiany..? Przegub..? Pomóżcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimówkach było ok? Jeśli tak, niech wyważą Ci jeszcze raz. Jak nie ogarną, zmień warsztat.

Parę razy przerabiałem temat, gdzie jeden warsztat był bezradny w każdym podejściu a inny ogarnął temat od razu.

Niestety znalezienie właściwego warsztatu nie jest łatwe.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie kojarzę do końca jak bylo na zimowkach...teraz zwróciłem uwagę na temat, bo na letnich było trzęsienie ziemi wiec jak zmieniłem to dokładnie zacząłem obserwować. Przed wymiana na nowe letnie, założyłem na przód 2 zimowki - nadwozie sie uspokoilo ale kierownica dalej drzala w tym przedziale prędkości. Dzisiaj przy zakładaniu powiedzieli cos o max 35 gramach, to chyba niewiele...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie same opony- 2 tyg temu pojechałem na zbieżność bo na letnich zaczął pływać. Skończyło się na wymianie większości el gumowych z przodu, sworzni, przy okazji regeneracja hamulców i lizniecie tokarką tarcz. Potem zbieżność, już było lepiej, nowe opony i teraz to jedzie!
A na zimowkach- nie było czuć w ogóle tego galimatiasu (z tym że zima 16' a lato 18').
Także przyczyną niekoniecznie muszą być opony albo wyważenie bo zmiana opony może mocno uwydatnić jakieś felerki zawiasu

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam Run Flatów, zwykłe Hankooki Ventus Prime 3 K125.

Jak miałem 2 zimówki z przodu, to tez drżało przy 120-130km/h, ale myślałem ze to od tylnych letnich, które też miały bicie.

Ale po wymianie wszystkich dalej to samo...do tych 120 km'h jest cisza i spokój.

Zawias ostatnio był sprawdzany i było ok, żadnych luzów...brać się za wymianę drążków, gum profilaktycznie? Czy doważyć dynamicznie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sambor napisał:

Wykrzywione tarcze bierzesz pod uwagę?

 

Da radę to sprawdzić na aucie czy trzeba ściągać?

 

51 minut temu, lojszczyk napisał:

Przegub wewnętrzny do wymiany lub w samym dyferencjale. Na podnośniku poruszaj półosią na wejściu do skrzyni.

Jaki ma przebieg?

 

A przegub nie dawałby znać przy każdej prędkości? Przebieg 150 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KubaOBK napisał:

A przegub nie dawałby znać przy każdej prędkości? Przebieg 150 kkm.

Mnie zaczynał trochę wariować przy 140 a przechodziło mu przy 160km/h. Po zmianie kół na letnie było to samo. Na podnośniku wyszło, że to mechanizm różnicowy. Trochę miało luz na wejściu do skrzyni. Nie twierdzę, ze u ciebie jest to samo, ale radzę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lojszczyk napisał:

Mnie zaczynał trochę wariować przy 140 a przechodziło mu przy 160km/h. Po zmianie kół na letnie było to samo. Na podnośniku wyszło, że to mechanizm różnicowy. Trochę miało luz na wejściu do skrzyni. Nie twierdzę, ze u ciebie jest to samo, ale radzę sprawdzić.

 

A ściąganie lekko na prawo też może byc z tym związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2017 o 13:09, lojszczyk napisał:

Przegub wewnętrzny do wymiany

Przerobiłem wymianę przegubów wewnętrznych. Bardzo nieprzyjemne drgania (na boki) całej budy były najmocniej odczuwalne przy dynamicznym przyśpieszaniu, zwłaszcza od 0 i z małych prędkości. Przy szybkiej (w miarę jednostajnej) jeździe objawów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak było, jeden wewnętrzny był już zmęczony i drganie odczuwalne było przy ruszaniu - dokładnie przy zmianie na 2 bieg w AT, wyczuwalne drgania na boki. Po wymianie wszystko ustało;) Ale przy większych prędkościach nie dawał o sobie znać.

Z oponami czasem tak jest, że trzeba po wymianie i wyważeniu przejechać kilka stówek i jak się ułożą jeszcze raz wyważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie przegub bo nie daje takich objawów jak piszecie, przy przyspieszaniu, obciążeniu na niższych prędkościach jest wszystko ok. Wszystko sprawdzone w zawiasie, opony wywazone ponownie, przełożone też stronami na próbę i jest jakby lepiej. Może się ułożą rzeczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaOBK widze że jesteś z Wrocławia. Nie wiem z jakiego wulkanizatora korzystasz ale panowie z Bzomy czy Latexu powinni pomóc w "ciężkich przypadkach" Przynajmniej mi kiedyś pomogli kiedy pseudo gumiarze problemu z biciem na kierownicy nie potrafili rozwiązac. Głównie chodzi o maszyny do wyważania kół. Nie wszystkim zakładom chce się je kalibrowac czy serwisowac/konserwowac... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaOBK, miałem podobny problem, z tym, że mocno ściągało mnie na prawo. Szukali, szukali, geometrie Hunterem mi mierzyli, wszystko ok, a ściągało. W końcu pojechałem do Gościa na Ślężnej (też z Wrocka jestem), łebski kolo, i on mi zmienił opony z lewej na prawą (nie całe koła tylko same opony) na próbę wbrew kierunkowi, i okazało się, że ciągnie na lewo... Kupiłem nowe opony i problem znikł na amen. Może załóż inne na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Karas napisał:

KubaOBK widze że jesteś z Wrocławia. Nie wiem z jakiego wulkanizatora korzystasz ale panowie z Bzomy czy Latexu powinni pomóc w "ciężkich przypadkach" Przynajmniej mi kiedyś pomogli kiedy pseudo gumiarze problemu z biciem na kierownicy nie potrafili rozwiązac. Głównie chodzi o maszyny do wyważania kół. Nie wszystkim zakładom chce się je kalibrowac czy serwisowac/konserwowac... 

Właśnie myślałem nad Bzomą i wyważeniem dynamicznym , znaczy bez zdejmowania kół, bo to chyba juz ostatnia deska ratunku..:)

 

13 godzin temu, krvrad napisał:

KubaOBK, miałem podobny problem, z tym, że mocno ściągało mnie na prawo. Szukali, szukali, geometrie Hunterem mi mierzyli, wszystko ok, a ściągało. W końcu pojechałem do Gościa na Ślężnej (też z Wrocka jestem), łebski kolo, i on mi zmienił opony z lewej na prawą (nie całe koła tylko same opony) na próbę wbrew kierunkowi, i okazało się, że ciągnie na lewo... Kupiłem nowe opony i problem znikł na amen. Może załóż inne na próbę.

 

A ściąganie to osobna i długa historia..:) geo ok, na oponach starych czy teraz na nówkach jest to samo..delikatnie, ale ściąga. Przełożone były tez stronami..Nie ma co ściągać, ale ściąga...czary:)

Edytowane przez KubaOBK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli "bije" a auto jest sprawne to albo wulkanizator dał ciała albo opony z wadą albo masz krzywe felgi (też należałoby to sprawdzić na wyważarce i oczywiście jest to robione w dobrych warsztatach jak im  powiesz o problemie z biciem) - nie ma innego wyjścia. Ja sie nauczyłem opony kupuje zawsze u wulkanizatora gdzie wyważam on jest gwarantem i niech się  martwi :) Ale ja to się strasznie wygodny w ostatnim czasie zrobiłem i nie szukam oszczędności gdzie nie musze

A z Hunterem też bywa że nie każdy potrafi go obsłużyć ale to temat na chyba inny wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...