Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, turdziGT napisał:

Tesla

Ostatnio z Alex , i bębnem mieliśmy okazję być na prezentacji najnowszych tesli , nie jeździliśmy , bo chyba nikt by nam nie dał bo imprezie u bębna ;) , ale póki co to Tesla , jeśli nie poprawi jakości wykonania , długo nie zagrzeje na wymagającym rynku europejskim :( . Jakość materiałów , spasowanie , wykonanie , to jakiś żart , manufaktura produkowana przez więźniów za karę :) . Sam właściciel jednej z Tesli , sam nam potwierdził , że jak kupił , to myślał że bity :biglol::biglol: , bo tak elementy nadwozia były spasowane. Długa droga przed nimi , choć technologia z pewnością z przyszłością , tylko nie w tym, wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wogle daj spokój ja to wogle traktuje jako fenomen i to utrzymywany przez Californie i Norwegię tylko.Jak jeszcze S wyglada wykonaniem jak podrzędnej koreańskie auto bez urazy dla Kia i Hyundaia tak Tesla Model 3 to po Prost kpina.

Norwegów wogóle popitolilo na punkcie aut elektrycznych zwłaszcza tych których jeszcze nie da sie kupic.W salonach robia sie wręcz kolejki na Ampere czeka sie w tej chwili dwa lata , na Audi Etron wpłaciło zaliczki ponad 4000 tys osób a nikt auta nie widzal , czy nim jechał nie wiadomo tez nic o technologi to samo Porsche E mission zaledwie tydzień temu pokazali na wyłącznej prezentacji dla Norwegi to samo tylko koncept dostawa najwcześniej 2019 a juz ponad 1000 osób wpłaciło zaliczki i większośc to właściciele Tesli :) 

pod tym względem to tak głupi naród ze ciezko to aż sobie wyobrazic...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, turdziGT napisał:

Nie no wogle daj spokój ja to wogle traktuje jako fenomen i to utrzymywany przez Californie i Norwegię tylko.Jak jeszcze S wyglada wykonaniem jak podrzędnej koreańskie auto bez urazy dla Kia i Hyundaia tak Tesla Model 3 to po Prost kpina.

Norwegów wogóle popitolilo na punkcie aut elektrycznych zwłaszcza tych których jeszcze nie da sie kupic.W salonach robia sie wręcz kolejki na Ampere czeka sie w tej chwili dwa lata , na Audi Etron wpłaciło zaliczki ponad 4000 tys osób a nikt auta nie widzal , czy nim jechał nie wiadomo tez nic o technologi to samo Porsche E mission zaledwie tydzień temu pokazali na wyłącznej prezentacji dla Norwegi to samo tylko koncept dostawa najwcześniej 2019 a juz ponad 1000 osób wpłaciło zaliczki i większośc to właściciele Tesli :) 

pod tym względem to tak głupi naród ze ciezko to aż sobie wyobrazic...........

ha ha ha nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, radekk napisał:

Znaczy 4 mln?:P

4 tyś.  co jak na 4 miliony mieszkańców a i  milion w Oslo bo to ten region kupuje listy najbardziej o sporo.Socjaliz najczystszej  maści.

A tu podsumowanie Tesli prze z Müllera który pięknie trafia w sedno sprawy.

 

http://www.carscoops.com/2017/10/vw-boss-slams-tesla-saying-it-sells-few.html?m=1

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

pod tym względem to tak głupi naród ze ciezko to aż sobie wyobrazic...........

po 4 latach w Norge przyznaję, że naród głupi, ale to, że zamawia Tesle i E-trony to nie tylko głupota, oni są po prostu bogaci dzięki ropie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni kupują głównie dlatego że elektryki są u nich sporo tańsze od spalinowych samochodów + różne bonusy w postaci buspasów itd. (choć to się pewnie zaraz skończy). Do tego mam wrażenie że u nich teraz jest taka moda na bycie Eco na pokaz. Coś jak u nas mieć Skodę z 1.9 TDI i Crocs'y

 

A to czy są głupi czy nie ... to jednak to Wy mieszkacie i pracujecie dla nich a nie odwrotnie

 Ropa faktycznie pomogła im się wzbogacić, jednak gdyby byli tacy głupi to cała kasa zostałaby roztrwoniona. Tymczasem pozakładali różne fundusze (np. tzw. Oil Fund) które pracują na obywateli a ich firmy (niekoniecznie mające coś wspólnego z olejem) są znane i cenione na całym świecie.

Za to jak wiadomo, my bystrzachy co to potrafią wszystko mamy kraj w długach a sami ryramy po całym świecie żeby na chleb zarobić

 

Cytuj
The Government Pension Fund Global, also known as the Oil Fund, was established in 1990 to invest the surplus revenues of the Norwegian petroleum sector. It has over US$1 trillion in assets, including 1.3% of global stocks and shares, making it the world’s largest sovereign wealth fund. In September 2017 it was worth $192,307 per Norwegian citizen.

 

 

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, turdziGT napisał:

A tu podsumowanie Tesli prze z Müllera który pięknie trafia w sedno sprawy.

 

Ale czego się spodziewałeś po VW ;) ? Oni najchętniej "klepaliby" Passaty z silnikami Diesla do oporu. To, że niemieckie marki są opóźnione w rozwoju napędów elektrycznych to fakt, któremu trudno zaprzeczyć. Zatem będą starali się jak najdłużej utrzymywać obecny stan. A finalnie pewno kupią technologię od Amerykanów, tudzież Japończyków, dopracują i ... pozostaną nadal wiodącym producentem na rynku europejskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, matros1 napisał:

Oni kupują głównie dlatego że elektryki są u nich sporo tańsze od spalinowych samochodów + różne bonusy w postaci buspasów itd. (choć to się pewnie zaraz skończy). Do tego mam wrażenie że u nich teraz jest taka moda na bycie Eco na pokaz.

  '

mają cały lub niemalże cały prąd ze źródeł odnawialnych (głównie hydro) tak więc w ich przypadku to nie jest "eco na pokaz" do tego jest to eco które się zwyczajnie opłaca w skali kraju, płacąc za "paliwo do elektryka" płacą sami sobie jednoczenie nie zużywając zasobu, który sprzedają innym a bez którego ci inni nie potrafiliby już żyć

sami natomiast mimo wszystko uczą się żyć bez tego zasobu ;)

 

Statoil to już nie "oil & gas company" tylko "energy company" bardziej zaczyna sprzedawać rozwiązania jak surowce 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ketivv napisał:

est to eco które się zwyczajnie opłaca w skali kraju, płacąc za "paliwo do elektryka" płacą sami sobie jednoczenie nie zużywając zasobu, który sprzedają innym a bez którego ci inni nie potrafiliby już żyć

sami natomiast mimo wszystko uczą się żyć bez tego zasobu ;)

Głupki jedne ;)

 

Sam chętnie bym kupił jakąś hybrydę (gdyby nie zaporowe ceny). Jeździłem Volvo V60 i XC90 z takim rozwiązaniem i bardzo mi przypadło do gustu. Jakby jeszcze taka hybryda miała możliwość jazdy tylko na prądzie przez około 40-50 km to byłoby to dla mnie idealne rozwiązanie. Zazwyczaj w ciągu dnia po mieście więcej nie zrobię. Na noc spokojnie ładowałbym sobie pod domem. W trasie natomiast nie martwiłbym się że nagle zostanę bez prądu. 

Niby są takie hybrydy na rynku dostępne ale ich ceny skutecznie mnie zniechęcają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, subleo napisał:

 

Ale czego się spodziewałeś po VW ;) ? Oni najchętniej "klepaliby" Passaty z silnikami Diesla do oporu. To, że niemieckie marki są opóźnione w rozwoju napędów elektrycznych to fakt, któremu trudno zaprzeczyć. Zatem będą starali się jak najdłużej utrzymywać obecny stan. A finalnie pewno kupią technologię od Amerykanów, tudzież Japończyków, dopracują i ... pozostaną nadal wiodącym producentem na rynku europejskim.

Przeciez maja ta tchnologie juz od dawna -> E golf i E up plus chybrydowe golfy passaty i A3 tylko po co cos rozwijac ja na razie jest tylko jedne malenki kraj na swiecie ktory jest rynkiem zbytu. Przeciez to colkowice zrozumiale.

6 godzin temu, matros1 napisał:

A to czy są głupi czy nie ... to jednak to Wy mieszkacie i pracujecie dla nich a nie odwrotnie emoji14.png

 

Matros ja pracuje dla nich bo jestem dobry w tym co robie i zostalem o to poproszony , pozatym musza miec kontak z ludzmi ktorzy choc troche maja kontakt z ziemia inaczej zgineli w krotkim czase :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, turdziGT napisał:

Matros ja pracuje dla nich bo jestem dobry w tym co robie i zostalem o to poproszony , pozatym musza miec kontak z ludzmi ktorzy choc troche maja kontakt z ziemia inaczej zgineli w krotkim czase :P 

 

Podobnie myślę o sobie od 16 lat :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, turdziGT napisał:

Przeciez maja ta tchnologie juz od dawna -> E golf i E up plus chybrydowe golfy passaty i A3 tylko po co cos rozwijac ja na razie jest tylko jedne malenki kraj na swiecie ktory jest rynkiem zbytu.

 

Ta ich technologia to dopiero raczkuje ... w porównaniu do tego gdzie jest np. Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

Przeciez maja ta tchnologie juz od dawna -> E golf i E up plus chybrydowe golfy passaty i A3 tylko po co cos rozwijac ja na razie jest tylko jedne malenki kraj na swiecie ktory jest rynkiem zbytu. Przeciez to colkowice zrozumiale.

 

3 godziny temu, subleo napisał:

Ta ich technologia to dopiero raczkuje ... w porównaniu do tego gdzie jest np. Tesla.

 

technologię produkcji auta elektrycznego mają tylko w przeciwieństwie do Tesli auta elektryczne VW są adaptacjami w nadwoziach spalinówek

Tesla ( i nie tylko) od samego początku była projektowana jako auto w 100% eletryczne

to podstawowe różnice fizyczne do tego całkiem inny model biznesowy gdyż Tesla uparcie trzyma się sprzedaży aut sama bez pośrednictwa dealerów 

 

bez wątpienia to co zrobiła Tesla to był przełom, którego długo byśmy nie widzieli w wykonaniu skostniałych, konserwatywnych dużych producentów aut okopanych na swoich pozycjach

Tesla stworzyła funkcjonalne auto elektryczne wraz z jakaś tam bazą stacji szybkiego ładowania - coś jakby pokazać, proszę da się to zrobić i tak żyć 

 

tylko Tesla jest tylko częścią wizji Muska, dochodzi jeszcze optymalizacja użycia aut w ramach współużytkowania, odnawialne źródła energii (głównie FV), magazynowanie energii (w tym instalacje off-grid) jak też szybki, sprawny transport publiczny (szczególnie na duże odległości)

 

jest to "odrobinę inny świat" jaki znamy obecnie a Musk nie jest jedynym któremu się takowy marzy, faktem niezaprzeczalnym jest, że facet wizje realizuje 

 

 

 

kto z was budując dom/blok myśli o tym, żeby był dodatni energetycznie ? 

 

100 000, 200 000 czy 400 000 PLN na nowy zapewne ekscytujący samochód, który będzie głównie generował koszty jest dość akceptowalnym wydatkiem ale zaledwie 100 000 pln żeby przez 25-50 lat mieć podstawową energię niemalże za gratis już nie ;-)

 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, subleo napisał:

 

Ta ich technologia to dopiero raczkuje ... w porównaniu do tego gdzie jest np. Tesla.

 subleo technologie maja tylko nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie projektowal ( przynajmniej do tej pory ) samochodu od podstaw z mysla o napedzie elektrycznym zeby sprzedawac og w liczbie 20 tys tylko w jednym kraju.

W przyslym roku wchodzi do sprzedazy SUV Audi Etron i bedzie to piewszy calkowicie od podstaw zbudowany EV tego koncernu i jego paramaetry dorownoja / przewyzszaja te w Tesli. Ograniczeniem VW tak jak pisze Ketivv jest wlasnie uzycie konvencjonalengo nadwozia. Za Audi idzie Porsche E Mission ktore tez bedzie tansze od Tesli i zapewne tez wyznaczy standard jezeli chodzi o sportowy EV.

Warto tez zworocic uwage ze bada to samochody koncernow gdzie masz normaly serwis i wszystkie inne przywileje kienta powaznej firmy ktora nie odsyla cie do forow internetowych z rozwiazaniem problemow jak robi to Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał:

 

 

bez wątpienia to co zrobiła Tesla to był przełom, którego długo byśmy nie widzieli w wykonaniu skostniałych, konserwatywnych dużych producentów aut o

100 000, 200 000 czy 400 000 PLN na nowy zapewne ekscytujący samochód, który będzie głównie generował koszty jest dość akceptowalnym wydatkiem ale zaledwie 100 000 pln żeby przez 25-50 lat mieć podstawową energię niemalże za gratis już nie ;-)

 

 

 

No jasne, przecież domem nie pojeździsz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, turdziGT napisał:

W przyslym roku wchodzi do sprzedazy SUV Audi Etron i bedzie to piewszy calkowicie od podstaw zbudowany EV tego koncernu i jego paramaetry dorownoja / przewyzszaja te w Tesli.

 

Czyli są jakieś 10 lat za Teslą :) A co Audi wyjdzie to dopiero zobaczymy jak E-tron wyjedzie na drogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale po co mieli robić to wcześnie jak trend i konkurencja jest bardzo lokalna.Zwroc tez uwage co VAG wypuszcza , ano SUVa i 5 drzwiowym samochod sportowy a wiec ewidentne targetem jest Tesla X i Tesla S.I mysle ze Musk juz sra wgacie po jak te auta wejdą na rynek to Tesla ma pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, turdziGT napisał:

No ale po co mieli robić to wcześnie jak trend i konkurencja jest bardzo lokalna.Zwroc tez uwage co VAG wypuszcza , ano SUVa i 5 drzwiowym samochod sportowy a wiec ewidentne targetem jest Tesla X i Tesla S.I mysle ze Musk juz sra wgacie po jak te auta wejdą na rynek to Tesla ma pozamiatane.

dokładnie , jak VAG + inne wielkie koncerny wejdą w pełni w elektryki , Tesla ma pozamiatane ! i będzie jedynie ciekawostką w wikipedi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, turdziGT napisał:

I mysle ze Musk juz sra wgacie po jak te auta wejdą na rynek to Tesla ma pozamiatane.

 

Musk już zrobił swoje w autach elektrycznych i zapisał się na kartach historii motoryzacji :) A jak za kilka lat wykona pierwszy załogowy lot na Marsa to zapisze się na kartach podboju kosmosu. To wizjoner, dla którego pieniądze mają 2-rzędne znaczenie, a VAG-owcy to korpoludki patrzące tylko na EBITDA ;)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, turdziGT napisał:

I mysle ze Musk juz sra wgacie po jak te auta wejdą na rynek to Tesla ma pozamiatane.

Musk zdaje sobie z tego sprawę i nie ma nawet zamiaru konkurować z wielkimi koncernami.

Natomiast powiedzmy sobie szczerze- gdyby nie Tesla to jeszcze długo w ofercie producentów byłyby co najwyżej hybrydy.

Edytowane przez Giechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, subleo napisał:

 

Musk już zrobił swoje w autach elektrycznych i zapisał się na kartach historii motoryzacji :) A jak za kilka lat wykona pierwszy załogowy lot na Marsa to zapisze się na kartach podboju kosmosu. To wizjoner, dla którego pieniądze mają 2-rzędne znaczenie, a VAG-owcy to korpoludki patrzące tylko na EBITDA ;)

możliwe , ale dla przeciętnego Kowalskiego ;) nie liczą się wizje na Marsa czy w kosmos , a finalny produkt , bo to ja za to płacę i mam głęboko gdzieś wizję właściciela Tesli . Dla mnie właściciel grupy VAG może i siedziec w wiezieniu za dieselgate , to w sumie bez znaczenia , dla kowalskiego jak ja , liczy sie finalny produkt a nie wizja kosmosu :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patenty Tesli już jakiś czas temu zostały udostępnione do stosowania, popularyzacja aut elektrycznych jest też na rękę Tesli nawet jeśli inni producenci w to wejdą 

1. infrastruktura do ładowania stanie się dużo bardziej dostępna co ułatwi użytkowanie także Tesli

2. softowo Tesla wyprzedza wszystkich konwencjonalnych producentów a to dzisiaj 2/3 istoty pojazdu ;-)

 

16 minut temu, carfit napisał:

liczy sie finalny produkt a nie wizja kosmosu

 

nie do końca, wiele rozwiązań które byłby niezbędne w trakcie wyścigu w kosmos użytkujemy dzisiaj, jego eksploracja to choćby systemowe hale stalowe, Teflon czy też GPS jak też dawna komunikacja satelitarna (telefon, telewizja)

 

"W 1967 roku podczas testów przedstartowych misji Apollo zapalił się jeden z modułów w kokpicie. W wyniku pożaru śmierć poniosła 3-osobowa załoga. Tragiczne zdarzenie zapoczątkowało wprowadzenie przez NASA wielu procedur, które miały zapobiec takim wypadkom w przyszłości. Zwrócono również większą uwagę na materiały, z jakich robi się kombinezony. W Formule 1 takim momentem zwrotnym w podejściu do produkcji ubrań ochronnych był rok 1976 i wypadek Niki Laudy, który omal nie spłonął żywcem
w swoim bolidzie. Współczesne kombinezony charakteryzują się dużą wytrzymałością, tworzone są z nomexu i mają kilka warstw."

https://profiauto.pl/blog/2016/01/15/technologie-w-motoryzacji-ktore-zawdzieczamy-eksploracji-kosmosu-i-wojskowosci/

 

https://www.philips.pl/c-w/malegrooming/philips-space/space/10-kosmicznych-wynalazkow-ktore-sa-ci-blizsze-niz-sie-tego-spodziewasz.html

 

trzeba próbować przekraczać kolejne granice nie ma innej opcji, dzięki temu jesteśmy na takim etapie rozwoju i pewnie dzięki temu nasza dominacja się kiedyś skończy ;-)

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...