Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, subleo napisał:

 

Poza generacją C8 gdzie może być quattro ultra, czyli bez Torsena. Wszystkie s-tronic C8 mają quattro ultra.

Nie wiem jak inne wersje ale np. nowe Q5 ma quattro ultra, działa to tak, oczywiście w skrócie, że rusza na 4 koła a jak "czuje", że jest ok to rozłącza tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, subleo napisał:

 

Poza generacją C8 gdzie może być quattro ultra, czyli bez Torsena. Wszystkie s-tronic C8 mają quattro ultra.

Oczywiście masz racje. Ale Ultra nie można nazwać Haldeksem, bo to nie napęd "dołączany" raczej bliżej mu do Torsena. Powinienem napisać "W żadnej A6 nie występował Haldex":biglol:

23 minuty temu, abrams napisał:

Nie wiem jak inne wersje ale np. nowe Q5 ma quattro ultra, działa to tak, oczywiście w skrócie, że rusza na 4 koła a jak "czuje", że jest ok to rozłącza tył.

Niektóre A4 B9 też już mają Ultra Quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, STIFF napisał:

 

Co innego będzie droższe niż w 2.0 w serwisie i jak często sie to będzie zmieniało? Ogólna eksploatacja będzie taka sama a jak już przyjdzie robić klocki czy tarcze to ile dołożę 20-30% do części? Kupie 2 świece więcej?  nie sądzę, żeby bieżąca eksploatacja i serwis (poza paliwem) wychodziły znacząco drożej niż 2.0 - bardziej bym zwracał uwagę na jakieś "bolączki" danego modelu - 3.0 ich ztcw nie ma więc czego tu sie bać? Chyba że czegoś nie wiem to piszcie żebym się nie wpakował :)

Wszystko jest droższe do silnika 6 cylindrowego począwszy od serwisu przez eksploatacje i inne rzeczy.Samego oleju wchodzi sporo wiecej.

Taka politykę serwisowa ma Audi ze serwis silnika R4 liczy inaczej niz za V6. Średnio moze byc ze 30% na wszystkim plus większe zużycie paliwa wiec mozna miało założyć ze utrzymanie V6 bedzie 20-30% droższe niz silnika R4.

Z drugiej strony tak jak ktos juz wcześnie powiedzal A6 zasługuje na silnik V6 i tylko z takim silnikiem daje wyrafinowanie w myśl którego było tworzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, turdziGT napisał:

Wszystko jest droższe do silnika 6 cylindrowego począwszy od serwisu przez eksploatacje i inne rzeczy.Samego oleju wchodzi sporo wiecej.

Taka politykę serwisowa ma Audi ze serwis silnika R4 liczy inaczej niz za V6. Średnio moze byc ze 30% na wszystkim plus większe zużycie paliwa wiec mozna miało założyć ze utrzymanie V6 bedzie 20-30% droższe niz silnika R4.

jasne - o to mi chodziło i z takim kosztem sie mniej więcej liczę. To że za olej z filtrami zapłace więcej o 2 stówy mnie nie boli bo robie 1-2 razy w roku, podobnie reszta eksploatacji. Wiadomo, że będzie drożej ale tak jak piszesz w normie. Istotne jest to, że nie ma niespodzianek jak kiedys słynny rozrząd na łańcuchu w 3.0TDI czy też wtryskiwacze w tymże. Kompresor też pewniejszy/bezpieczniejszy niż turbina. Jeździłem kilkoma V6 benz i diesel z turbo i biturbo więc przełożenie kosztów do R4 mniej więcej znam i w Audi zapewne będzie podobnie - wlasnie te 20-30% co przy bieżącym serwisie mnie nie boli. Szukam potencjalnych grubych spraw, które się zdarzają w tym silniku ale nie bardzo znajduję. czytałem o dosłownie kilku przypadkach pęknięcia bloku ale to zrzuciłbym na sposób eksploatacji auta. Poza tym nic nie znalazłem ale tez mało jest informacji od użytkowników a fora S4/S5 są dla mnie nieco specyficzne więc i informacje jakby nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, baki napisał:

Ale Ultra nie można nazwać Haldeksem, bo to nie napęd "dołączany" raczej bliżej mu do Torsena.

 

Oczywiście, że to napęd dołączany :) Aczkolwiek dość "inteligentny". Trochę tutaj.

 

Cytat

And it’s all meant to happen predictively, rather than reactively. One hundred times a second, the car’s electronic brain assesses all manner of parameters: how much grip the wheels have, how flamboyant the driver’s inputs are, the outside temperature, and so on. It uses the resulting data to assess whether four-wheel drive is necessary, and will hook up the rear axle half a second before slip occurs.

 

Cytat

During standard operation at low loads without the risk of wheel slip, the new quattro taps into all the advantages of front-wheel drive.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, baki napisał:

Oczywiście masz racje. Ale Ultra nie można nazwać Haldeksem, bo to nie napęd "dołączany" raczej bliżej mu do Torsena.

Jak to nie dołączany, a niby jaki, stały to taki co przekazuje napęd na obie osie w sposób ciągły i na różnej zasadzie realizuje zmianę rozkładu momentu na poszczególne osie/koła. A tu napęd jest może w większości przekazywany na obie osie ale jednak odpowiada za to komputer i tak nim steruje, a nie mechanika. Haldex z tego co kojarzę obecnie też w sposób ciągły przekazuje część momentu na druga oś, chyba w proporcji 90/10%

 

22 godziny temu, baki napisał:

Niektóre A4 B9 też już mają Ultra Quattro. 

te "zwykłe" w wersjach benzynowych posiadają ultra, diesel póki co jeszcze klasyczny, chyba że ostatnio podczas liftingu to zmienili, no i oczywiście S/RS klasyczny quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, STIFF napisał:

jasne - o to mi chodziło i z takim kosztem sie mniej więcej liczę. To że za olej z filtrami zapłace więcej o 2 stówy mnie nie boli bo robie 1-2 razy w roku, podobnie reszta eksploatacji. Wiadomo, że będzie drożej ale tak jak piszesz w normie. Istotne jest to, że nie ma niespodzianek jak kiedys słynny rozrząd na łańcuchu w 3.0TDI czy też wtryskiwacze w tymże. Kompresor też pewniejszy/bezpieczniejszy niż turbina. Jeździłem kilkoma V6 benz i diesel z turbo i biturbo więc przełożenie kosztów do R4 mniej więcej znam i w Audi zapewne będzie podobnie - wlasnie te 20-30% co przy bieżącym serwisie mnie nie boli. Szukam potencjalnych grubych spraw, które się zdarzają w tym silniku ale nie bardzo znajduję. czytałem o dosłownie kilku przypadkach pęknięcia bloku ale to zrzuciłbym na sposób eksploatacji auta. Poza tym nic nie znalazłem ale tez mało jest informacji od użytkowników a fora S4/S5 są dla mnie nieco specyficzne więc i informacje jakby nie na temat.

3.0 TFSI z kompresorem jest bardzo trwaly i najslabszym ogniwem jest tu Stronic ktorego nie ma w A6.

Jezeli pojawiaja sie jakies problemy to moze byc to podwyzszone zuczycie oleju autach pre 2012 ze wzgledu na odme.Poza tym padaja pompy wody przy wyzszych przebiagach , termostat i cewki.POza tym nic nie powino sie dziec a mlodych autach dobrze sewisowanych.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, subleo napisał:

 

Oczywiście, że to napęd dołączany :) Aczkolwiek dość "inteligentny". Trochę tutaj.

 

 

 

Potwierdzam :)

5 godzin temu, subleo napisał:

 

Oczywiście, że to napęd dołączany :) Aczkolwiek dość "inteligentny". Trochę tutaj.

 

 

 

Potwierdzam :) Działanie tego napędu pokazane jest na stronie Audi, jak ktoś chce zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2019 o 13:53, radekk napisał:

te "zwykłe" w wersjach benzynowych posiadają ultra

Jeździłem Alexa ALLROAD B9 więc pewnie z ultra , ale w warunkach normalnych " bez atrakcji " trudno poznać zalety , i wyższość tego napędu .

Nie wiem co dokładnie jest u mnie , ale wiem że napęd jest mega ! , z tego co ustaliłem technicznie to jest 60/40 tył/przód plus w wersji performance aktywny tylny mechanizm z pompą , który przekazuje moment na każde tylne koło .

Zwał jak zwał , marketing , teoria ,  bla bla bla ......

Ale to naprawdę zajebiście działa ! Najlepsze jest to , że program jest tak super zaprogramowany , że w momencie ruszania z pełnego buta , na np. wilgotnej nawierzchni , czy teraz na suchym na oponach zimowych , auto traci trakcję na 4 kołach , ale jest to tak zrobione , że mimo włączonego ASR , ESP itd. nie odcina momentu , obrotów itd. , tylko czujesz jak auto szuka przyczepności na każdym kole i idzie jak z procy w każdych warunkach . To jest dla mnie naprawdę fenomen !!! Mogę sie założyc z każdym , kto ma nawet grubo dłubniętego subaraka , z ALS , FS , że nie jest wstanie tak precyzyjnie przyspieszyć do np. 100-130km/h. ( oprócz Subaru WRC S12B gdzie z automatu i procedury zbijał sam do 3 biegu )  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety pewne jak w Haldexsie czyli mniejsze zurzycie paliwa po mniejsze opony w napedzie.

Co do samego aktywnego dyfra to dzala to na prawde super.Czuc jak trybie komfort naped jest jak z otwartym dyfrem a na dynamicznym programie bardzo spięty.Zwlaszcza w zimie jest to bardzo wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

Jeździłem Alexa ALLROAD B9 więc pewnie z ultra , ale w warunkach normalnych " bez atrakcji " trudno poznać zalety , i wyższość tego napędu .

To wprowadzili chyba właśnie z wprowadzeniem Allroada. Sądzę że głównie ma to ma celu obniżenie zużycia paliwa i redukcję zanieczyszczeń w celu wyrobienia norm. Niby póki co jakiegoś narzekania nie ma więc chyba awaryjne jakoś nie jest, ale jakoś mnie nie przekonuje. Pewnie znając mnie i moją historie napędów akurat ja bym zarżnął:biglol:  Szkoda tylko że powoli quattro przestają być prawdziwym quattro tylko jakimś dołączanym, bo teraz już chyba nawet w A6 to wkładają i powoli chcąc mieć faktycznie fajny napęd pozostaje szukać w gamie RS, a przynajmniej S. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, radekk napisał:

To wprowadzili chyba właśnie z wprowadzeniem Allroada. Sądzę że głównie ma to ma celu obniżenie zużycia paliwa i redukcję zanieczyszczeń w celu wyrobienia norm. Niby póki co jakiegoś narzekania nie ma więc chyba awaryjne jakoś nie jest, ale jakoś mnie nie przekonuje. Pewnie znając mnie i moją historie napędów akurat ja bym zarżnął:biglol:  Szkoda tylko że powoli quattro przestają być prawdziwym quattro tylko jakimś dołączanym, bo teraz już chyba nawet w A6 to wkładają i powoli chcąc mieć faktycznie fajny napęd pozostaje szukać w gamie RS, a przynajmniej S. 

Tak się zastanawiam, dlaczego rozpięcie napędu ma obniżyć spalanie? Powiedzmy, na wyjściu skrzyni biegów rozpinam tył, ale to oznacza, że tylne koła dalej napędzają tylni dyfer i wał - tyle tylko, że nie są one spięte na stałe ze skrzynia. Rozumiałbym jakieś oszczędności gdyby rozpięcie następowało w dwóch miejscach, tak by np wał się nie kręcił. Jeśli toczące się tylne koła dalej muszą wprowadzać w ruch wszystkie elementy przeniesienia napędu (do części gdzie nastąpiło rozłączenie) - to na czym ta oszczędność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Korton napisał:

Powiedzmy, na wyjściu skrzyni biegów rozpinam tył, ale to oznacza, że tylne koła dalej napędzają tylni dyfer i wał - tyle tylko, że nie są one spięte na stałe ze skrzynia.

 

Oczywoście, że rozpinane jest sprzęgło wielopłytkowe przy skrzyni (przód) i tylny dyfer. Wał i dyfer nie są napędzane w żaden sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Korton napisał:

Tak się zastanawiam, dlaczego rozpięcie napędu ma obniżyć spalanie? Powiedzmy, na wyjściu skrzyni biegów rozpinam tył, ale to oznacza, że tylne koła dalej napędzają tylni dyfer i wał - tyle tylko, że nie są one spięte na stałe ze skrzynia. Rozumiałbym jakieś oszczędności gdyby rozpięcie następowało w dwóch miejscach, tak by np wał się nie kręcił. Jeśli toczące się tylne koła dalej muszą wprowadzać w ruch wszystkie elementy przeniesienia napędu (do części gdzie nastąpiło rozłączenie) - to na czym ta oszczędność?

Na tym że właśnie sam silnik bedzie mial mniejsze straty energii mimo że opory zostaną przeniesione w większe opory toczenia.

Mysle samo to rozwiązanie odizolowane nie zmniejsza emisji jakoś widocznie ale suma tych zabiegów w całym układzie pewnie redukuje o 5-10% 

9 godzin temu, radekk napisał:

To wprowadzili chyba właśnie z wprowadzeniem Allroada. Sądzę że głównie ma to ma celu obniżenie zużycia paliwa i redukcję zanieczyszczeń w celu wyrobienia norm. Niby póki co jakiegoś narzekania nie ma więc chyba awaryjne jakoś nie jest, ale jakoś mnie nie przekonuje. Pewnie znając mnie i moją historie napędów akurat ja bym zarżnął:biglol:  Szkoda tylko że powoli quattro przestają być prawdziwym quattro tylko jakimś dołączanym, bo teraz już chyba nawet w A6 to wkładają i powoli chcąc mieć faktycznie fajny napęd pozostaje szukać w gamie RS, a przynajmniej S. 

@radekk żeby mieć "prawdziwe" Quattro to musisz mieć obecnie 6 lub więcej cylindrów nie wazne czy to A4 czy A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, subleo napisał:

 

Oczywoście, że rozpinane jest sprzęgło wielopłytkowe przy skrzyni (przód) i tylny dyfer. Wał i dyfer nie są napędzane w żaden sposób.

Czyli, że w dyfrach z przodu i z tyłu są szpery płytkowe?

Klasyczny Torsen ma chyba otwarte dyfry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, turdziGT napisał:

Jednak rozpina wał.

Ma to sens. Z drugiej strony jak tak wszystko jest rozpięte i nagle trzeba to spiąć wprowadzając dodatkową masę w ruch obrotowy bez utraty balansu auta.... no ale widocznie poradzili sobie z tym dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, turdziGT napisał:

@radekk żeby mieć "prawdziwe" Quattro to musisz mieć obecnie 6 lub więcej cylindrów nie wazne czy to A4 czy A6.

W A4 na polski rynek 6 cylindrów jedynie w S/RS. 3.0 TDI nie oferują, zresztą ja nie lubię diesli. A6 faktycznie jest nawet widzę że wprowadzili benzyne V6. Tyle że właśnie jeżdżę A6 C7 i stwierdzam że duża krowa. Na trasy całkiem ok, ale do miasta i jeżdżenia głównie sam, ewentualnie z dzieckiem to dla mnie bez sensu.

Tego ultra trochę się obawiam. Niby jest gwarancja ale to i tak. Jeśli i przeciętnych kowalskich jakoś się to trzyma to ja pewnie w czasie gwarancji już bym z dwa razy miał wymieniane:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, radekk napisał:

W A4 na polski rynek 6 cylindrów jedynie w S/RS. 3.0 TDI nie oferują, zresztą ja nie lubię diesli. A6 faktycznie jest nawet widzę że wprowadzili benzyne V6. Tyle że właśnie jeżdżę A6 C7 i stwierdzam że duża krowa. Na trasy całkiem ok, ale do miasta i jeżdżenia głównie sam, ewentualnie z dzieckiem to dla mnie bez sensu.

Tego ultra trochę się obawiam. Niby jest gwarancja ale to i tak. Jeśli i przeciętnych kowalskich jakoś się to trzyma to ja pewnie w czasie gwarancji już bym z dwa razy miał wymieniane:biglol:

 

Tutaj sie z toba absolutnie zgodze.Dla mine tez buda A6 to  jest po prostu za duże auto i to główny z powodów dla którego nie kupiłem RS6 mimo ze kocham ten samochod ale jest tak duże i tak szerokie ze dla mnie nadaje sie tylko na autostrady lub trasy.Ten samochod nie nadaje sie na takie jazdy jak ja robię , zakupy odbieranie i zawrzenie dzieci a wszystko to po wąskich ulicach.Juz i tak sa wystarczające problemy na parkingu zeby RS4 zaparkować a co dopiero tego kolosa plus to ze tym juz nie poszalejemy w zimie na jakies bocznej wąskiej drodze bo za duże.Ale na autostrady i trasy gdzie trzeba duzo bagażu zabrać kozak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...