Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, filipk93 napisał:

Ciekaw jestem jak DSG to ogarnia :) Chętnie bym polatał takim golfidłem, miałem mk6 GTD i bardzo dobrze go wspominam :) 

Zależy która ma, tu rozpiska ile która wytrzyma https://pl.wikipedia.org/wiki/DSG_(Direct_Shift_Gearbox)

 

Ciekawe, ze DL501 (do 600Nm) była montowana w a4 2.0 TFSI jak i 4.0TFSI (RS6/RS7). Superb ma DQ380 (do 380Nm) więc tu z programem jesteśmy juz ponad limit. Nie wiem, co siedzi w golfie R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2019 o 19:50, Korton napisał:

Wpadł dziś u mnie program sterownika silnika i skrzyni biegów s-tronic (wyżej odcinka, podniesione limity Nm dla poszczególnych biegów i szybsza zmiana biegów):

Nowszej generacji 2.0 TFSI (0d 2014r) ma potencjał, jak na sam soft:

jak kultura?

W dniu 29.01.2019 o 19:50, Korton napisał:

Wpadł dziś u mnie program sterownika silnika i skrzyni biegów s-tronic (wyżej odcinka, podniesione limity Nm dla poszczególnych biegów i szybsza zmiana biegów):

Nowszej generacji 2.0 TFSI (0d 2014r) ma potencjał, jak na sam soft:

jak kultura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem w stanach zaczęły się odbiory RS5 SB. Przyznam szczerze że bardziej do mnie przemawia niż Coupe. No i najważniejsze doskonały wife factor :)

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, turdziGT napisał:

Tymczasem w stanach zaczęły się odbiory RS5 SB. Przyznam szczerze że bardziej do mnie przemawia niż Coupe. No i najważniejsze doskonały wife factor :)

 

 

 

 

Za chiny ludowe  nie mogę się przekonać do lini A5/RS5 a do  A7/RS7  to wogóle dramat . 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, STIFF napisał:

jak kultura?

 

Tzn? Bo nie bardzo wiem o co chodzi? Na pewno nie oddaje liniowo mocy jak np wolnossace v8. Tutaj dajesz gaz i po iluś tam dziesiętnych sekund łup w plecy.

 

Ma jeden filmik jak jedzie po programie: 

 

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Korton napisał:

Tzn? Bo nie bardzo wiem o co chodzi? Na pewno nie oddaje liniowo mocy jak np wolnossace v8. Tutaj dajesz gaz i po iluś tam dziesiętnych sekund łup w plecy.

 

Ma jeden filmik jak jedzie po programie: 

 

2.0 TFSI to taki diesel na benzynę.Bardzo przyjemy na duzo dżin bo jedzie bardzo ładnie z dołu ale niestety przez małe turbo strasznie zdycha powyżej 5 tys. 

Pod tym wzgledem K04 czyli Rka czy S3 czy Superb jest bardziej ekscytujący bo ciągnie lepiej w górnym zakresie.

1 godzinę temu, carfit napisał:

 

Za chiny ludowe  nie mogę się przekonać do lini A5/RS5 a do  A7/RS7  to wogóle dramat . 

To prawda ale bardziej mi chodziło o połączenie mocnego silnika , AWD i praktyczności nadwozia typu liftback niz sam design.Ja nie lubię świateł przednich w nowym A5 linia boczna i tył jest dla mnie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2019 o 20:44, Korton napisał:

Tzn? Bo nie bardzo wiem o co chodzi? Na pewno nie oddaje liniowo mocy jak np wolnossace v8. Tutaj dajesz gaz i po iluś tam dziesiętnych sekund łup w plecy. 

 

No właśnie jak turbodziura, czy skrzynia daje rade czy zaczyna wariować, szarpać? Ogólnie czy jak na dupowóz na codzień jeździ się miło czy po mapie ubyło mu delikatności? Myśle o 3.0 TFSI ale może 2.0 + mapa będzie miała większy sens?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, STIFF napisał:

No właśnie jak turbodziura, czy skrzynia daje rade czy zaczyna wariować, szarpać? Ogólnie czy jak na dupowóz na codzień jeździ się miło czy po mapie ubyło mu delikatności? Myśle o 3.0 TFSI ale może 2.0 + mapa będzie miała większy sens?

 

Turbodziury nie ma tu nie widzę różnicy, skrzynia tez ok. Jeździ się ok, ale napewno ubyło mu delikatności, trzeba delikatniej operować gazem, naciskając gaz jak przed zmianą powoduje, że auto mocniej i gwałtowniej przyspiesza.

Sam myślałem o 3.0 tfsi, ale brakło funduszy, musiałbym S4 kupić a przy budżecie jaki miałem musiałbym kupić 2-3 lata starszy model, czyli przed liftem, a koniecznie chciałem polifta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TFSi zrobione jeździ jak 3.0 TFSI z S4 czy S5 to czego brakuje tylko to dźwięku no i opcji sportowego dyfra ale za to bije zdecydowanie mniejszym spalaniem i kosztami serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, turdziGT napisał:

2.0 TFSi zrobione jeździ jak 3.0 TFSI z S4 czy S5 to czego brakuje tylko to dźwięku no i opcji sportowego dyfra ale za to bije zdecydowanie mniejszym spalaniem i kosztami serwisu.

Naprawdę? Zawsze mnie takie teorie zastanawiają... może odbywa się to jakimś kosztem - np trwałości? Wiesz, może ja mało wiem o życiu i biznesie, ale gdyby tak było, to czy nie miałoby sensu dla Audi wsadzać "zrobione" 2.0 TFSI i emulator dzwięku  za +20k zamiast 3.0 TFSI  z wyższą akcyzą? 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Audi produkuje samochody patrząc na przepisy jakiegoś państewka w którym sobie wymyślili jakąś akcyzę na pój powyżej 2.0? Nie sądzę że jesteśmy dla nich aż takim rynkiem zbytu żeby pod Polskę mieli dostosowywać produkcję.

Zresztą 3.0 w ten sam sposób można pomodzić i osiągnąć więcej, więc sens tego S4 jednak jest.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Naprawdę? Zawsze mnie takie teorie zastanawiają... może odbywa się to jakimś kosztem - np trwałości? Wiesz, może ja mało wiem o życiu i biznesie, ale gdyby tak było, to czy nie miałoby sensu dla Audi wsadzać "zrobione" 2.0 TFSI i emulator dzwięku  za +20k zamiast 3.0 TFSI  z wyższą akcyzą? 

Za silnikiem V6 idzie przede wszystkim mniejsze wysilnie i wyrafinowanie któremu nie moze równać sie silnik R4 a wiec trafia sie w inna grupę docelowa a dodatkowo konkurencja ma tez 6 cylindrów choć teraz to juz zaczyna mniej mniejsze znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, turdziGT napisał:

2.0 TFSi zrobione jeździ jak 3.0 TFSI z S4 czy S5 to czego brakuje tylko to dźwięku no i opcji sportowego dyfra ale za to bije zdecydowanie mniejszym spalaniem i kosztami serwisu.

 

u mnie dywagacje dotyczą A6 C7 nie S4. Za 3.0 idzie nieco więcej plusów bo kompresor a nie turbina, skrzynia to 8 biegów ZF z dużym zapasem a nie DSG (które po modzie jest na granicy). No i 3.0 można w rożnych prostych konfiguracjach dmuchnąc na 400-450 koni np. pozostając przy Pb95 i dając mniejsze kółko kompresora można uzyskać 410-420km a przy PB98 sam program ponad 450. Oczywiście pytanie czy 3.0 jeszcze bym chciał pompować - z początku raczej nie ale kto wie. miło miec możliwośc takiej perspektywy albo sporego zapasu w serii. Poza tym ztcw A6 2.0 to haldex a 3.0 Torsen. Minusy oczywiście też zapewne są ale nie za wiele znalazłem - spalanie nie jest drastycznie większe chyba że się butuje bez opamiętania. Ja robię głównie trasy podmiejskie z mojej wioski autostradą na Okęcie a po centrum 1 w tygodniu - sąsiad ma 3.0 w a6 C6 i robi w podobnych jazdach 11-12/100. generalnie ile więcej weźmie od 2.0 - 2-3/100? Mam znajomego z S4 >450koni na Pb98 - mieszka w centrum i jeździ tylko po mieście z raczej cięzkoą nogą - robi 17-19/100.

Co innego będzie droższe niż w 2.0 w serwisie i jak często sie to będzie zmieniało? Ogólna eksploatacja będzie taka sama a jak już przyjdzie robić klocki czy tarcze to ile dołożę 20-30% do części? Kupie 2 świece więcej?  nie sądzę, żeby bieżąca eksploatacja i serwis (poza paliwem) wychodziły znacząco drożej niż 2.0 - bardziej bym zwracał uwagę na jakieś "bolączki" danego modelu - 3.0 ich ztcw nie ma więc czego tu sie bać? Chyba że czegoś nie wiem to piszcie żebym się nie wpakował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, radekk napisał:

A to Audi produkuje samochody patrząc na przepisy jakiegoś państewka w którym sobie wymyślili jakąś akcyzę na pój powyżej 2.0? Nie sądzę że jesteśmy dla nich aż takim rynkiem zbytu żeby pod Polskę mieli dostosowywać produkcję.

Zresztą 3.0 w ten sam sposób można pomodzić i osiągnąć więcej, więc sens tego S4 jednak jest.

Różne kraje mają różnie liczone stawki, niemcy kiedyś (nie wiem jak teraz) mieli stawki liczone od mocy, dlatego naście lat temu hot-hatche miały maks 150KM, bo powyżej była duża zwyżka.

19 minut temu, STIFF napisał:

 

u mnie dywagacje dotyczą A6 C7 nie S4. Za 3.0 idzie nieco więcej plusów bo kompresor a nie turbina, skrzynia to 8 biegów ZF z dużym zapasem a nie DSG (które po modzie jest na granicy).

Do a6 zdecydowanie 3.0,  inna klasa auta i inna kultura silnika. Co DSG to wcale w 2.0 TFSI nie jest na granicy po modzie, DL501 jest do 600Nm, więc zapasu ma jeszcze trochę. To samo dsg bylo w S4 montowane i w S6 z 4.0TFSI.

https://pl.wikipedia.org/wiki/DSG_(Direct_Shift_Gearbox)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, STIFF napisał:

u mnie dywagacje dotyczą A6 C7 nie S4. Za 3.0 idzie nieco więcej plusów bo kompresor a nie turbina, skrzynia to 8 biegów ZF z dużym zapasem a nie DSG (które po modzie jest na granicy).

 

Ale w 3.0 TFSI też jest DSG, czy tam ichniejszy S-Tronic. W 3.0TDi był ZF. Nawet w S6 4.0TFSi była 2-sprzęgłówka. ZF jest dopiero w RS6.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym B9 siedzi już ZF, w B8 faktycznie był S-tronic ale do ok 600Nm niby daje radę

 

34 minuty temu, Korton napisał:

Różne kraje mają różnie liczone stawki, niemcy kiedyś (nie wiem jak teraz) mieli stawki liczone od mocy, dlatego naście lat temu hot-hatche miały maks 150KM, bo powyżej była duża zwyżka.

oczywiście, ale jednak rynek zbytu na te modele też był, może niekoniecznie w PL bo tu faktycznie cena była dość zaporowa. Ale np w takiej GB już wychodziło całkiem przyzwoicie. Gdyby nawet jednak tylko trochę wyższe koszty wybrałbym takie 3.0 w serii niż modził 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, chojny napisał:

 

Nie wiedziałem że w AUDI ZF to taki sztos, w BMW chyba nawet byle 1ka ma ZFa. ;) 

Wiesz....ZFow jest troche rodzaji, chodzi to ten 8 biegowy co wytrzymuje Nm od 700Nm :)

W RS6 siedzi ZF 8HP90, pokaz mi 1-ke z ta skrzynia.

 

Wytrzymuje 900-1000Nm - żadnej bmki:

8HP90 900 1000 Rolls-Royce Ghost,[16] Rolls-Royce Wraith (2013), Bentley Mulsanne, Bentley Continental GT, Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Charger SRT Hellcat, Bentley Bentayga, Audi RS 6, Audi SQ7
Godzinę temu, subleo napisał:

 

ZF jest dopiero w RS6.

Jest w innych modelach też:

8HP55 550 550 Audi A4 (B8.5), Audi A6 (C7), Audi A8 and A8L (D4), Audi Q5, Audi Q7
Edytowane przez Korton
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Korton napisał:

Wiesz....ZFow jest troche rodzaji, chodzi to ten 8 biegowy co wytrzymuje Nm od 700Nm :)

W RS6 siedzi ZF 8HP90, pokaz mi 1-ke z ta skrzynia.

 

W 1ce też siedzi 8 biegowy ale nie wiem czy akurat ten co wytrzymuje 700NM bo zwyczajnie taki jest nie potrzebny, może jest 8HP50 , więc pewnie jakiś taki co wytrzymuje 700NM  siedzi w innych modelach... np. u nas  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...