Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwe ze w standartowych fotelach tak jest , u mnie są Recaro i takiej opcji nie ma . Nie mniej są rewelacyjne
konfigurowałem XC40 , i wyszło mi 227 tys. , ale dużo bajerów nie brałem , żonka i tak tego nie wykorzysta Musze to zobaczyć na żywo , ale to jest kandydat na zmianę za FXT
Dokładnie. W standardowych stolkach jest podparcie pod uda, w tych opcjonalnych recaro brak :-( tez ubolewam... ale trzymanie boczne i to jak ten fotel obejmuje rekomensuje ten brak. :-)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zbędnych gadżetów typu HUD, to tak to wygląda w Volvo:

c70bd6d8cfc0ba145e46076505d8af57.jpg

Muszę powiedzieć, że po jazdach próbnych nie byłem jakoś specjalnie pod wrażeniem. Jednak po 14h za kierownicą + przeciskaniu się po zakorkowanej Warszawie z włączoną nawigacją, stwierdzam że to fajny patent. W zasadzie nie miałem potrzeby patrzenia na zegary czy mapę, bo na tyle jest to czytelne i akurat dobrze na linii moje wzroku.

Szkoda że Volvo poszło w mapy Here tak jak BMW i Mercedes a nie w google jak Audi. Plusem jest to że się automatycznie aktualizują jak samochód jest podłączony do internetu.
Co ciekawe system pokładowy może korzystać z wbudowanego programu „Google locations” i „Wiki locations” (czy jakoś tak) do wyszukiwania adresu w internecie i potem przerzuca go do pokładowej nawigacji jako cel podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek fajnie się rozwinął. Było juz o miejskich suvach z silniczkami 1.2. Teraz o miejskich suvach premium i systemach bezpieczeństwa, światłach etc. Moze warto zmienić nazwe wątku na: "O motoryzacji. Przemyślenia rożne". :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał:

Co do zbędnych gadżetów typu HUD, to tak to wygląda w Volvo:

c70bd6d8cfc0ba145e46076505d8af57.jpg

Muszę powiedzieć, że po jazdach próbnych nie byłem jakoś specjalnie pod wrażeniem. Jednak po 14h za kierownicą + przeciskaniu się po zakorkowanej Warszawie z włączoną nawigacją, stwierdzam że to fajny patent. W zasadzie nie miałem potrzeby patrzenia na zegary czy mapę, bo na tyle jest to czytelne i akurat dobrze na linii moje wzroku.

Szkoda że Volvo poszło w mapy Here tak jak BMW i Mercedes a nie w google jak Audi. Plusem jest to że się automatycznie aktualizują jak samochód jest podłączony do internetu.
Co ciekawe system pokładowy może korzystać z wbudowanego programu „Google locations” i „Wiki locations” (czy jakoś tak) do wyszukiwania adresu w internecie i potem przerzuca go do pokładowej nawigacji jako cel podróży.

Pytam z ciekawosci bo nie wiem jak to jest w Volvo ale czy możesz sobie zrzucić cel podróży z telefonu w sensie nie podpinajac co do niczego po prostuwyslac do auta ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja mówi że można na dwa sposoby ale nie próbowałem jeszcze:

https://support.volvocars.com/pl/Pages/article.aspx?article=2fb5e1febf92b640c0a801513fbda138

Zupełnie sprawnie działa to „Google Locations” więc póki co nie było takiej potrzeby (no i samochód mam od czwartku, więc mało jeszcze wiem ;) )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał:

Co do zbędnych gadżetów typu HUD, to tak to wygląda w Volvo:

c70bd6d8cfc0ba145e46076505d8af57.jpg

Muszę powiedzieć, że po jazdach próbnych nie byłem jakoś specjalnie pod wrażeniem. Jednak po 14h za kierownicą + przeciskaniu się po zakorkowanej Warszawie z włączoną nawigacją, stwierdzam że to fajny patent. W zasadzie nie miałem potrzeby patrzenia na zegary czy mapę, bo na tyle jest to czytelne i akurat dobrze na linii moje wzroku.

 

HUD jest spoko ale mam wrażenie że sprawdza się lepiej jak masz klasyczne zegary.U mnie były by wyświetlone te same informacje jedna nd druga.To trochę bez sensu dlatego nie brałem.

IMG_20180222_175127_919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam ustawione tak, że między zegarami mam mapę lekko oddaloną żeby widzieć wcześniej jak się na pasach ustawiać. Wskazówki na HUD pojawiają się na jakieś 300-400 mtr przed samym skrętem.

Dobrze widać wtedy np. który zjazd na rondzie wybrać, lub jak jest kilka uliczek obok siebie, to w którą skręcić.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, matros1 napisał:

Instrukcja mówi że można na dwa sposoby ale nie próbowałem jeszcze:

https://support.volvocars.com/pl/Pages/article.aspx?article=2fb5e1febf92b640c0a801513fbda138

Zupełnie sprawnie działa to „Google Locations” więc póki co nie było takiej potrzeby (no i samochód mam od czwartku, więc mało jeszcze wiem ;) )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dla mnie to jest właśnie genialne.

Wybieram sobie sobie cel na telefonie w Google maps i wysłałam sobie za pomocą appa myAudi do samochodu.

Jak wsiadam do auta odpalam navi to już tam jest zamiast pitolic się na wyświetlaczu w samochodzie. Działa bosko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu minus?

 

Bo lubię google maps, szczególnie w widoku satelity

 

Nie jest to żaden dramat, zwyczajnie preferencja. Na plus jest to że Volvo (w przeciwieństwie do BMW) ma AndroidAuto i można sobie wyświetlić google maps z telefonu na ekranie centralnym.

Tylko wtedy nie ma mapy na wirtualnych zegarach ani wskazówek na HUD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, matros1 napisał:

 

Bo lubię google maps, szczególnie w widoku satelity emoji6.png

 

Nie jest to żaden dramat, zwyczajnie preferencja. Na plus jest to że Volvo (w przeciwieństwie do BMW) ma AndroidAuto i można sobie wyświetlić google maps z telefonu na ekranie centralnym.

Tylko wtedy nie ma mapy na wirtualnych zegarach ani wskazówek na HUD.

graficznie to owszem fajnie to wygląda. Ale jadąc jakiś czas temu po Europie i też lokalnie mając te obie, stwierdzam że here lepiej prowadzi i też ma dokładniejsze mapy, znalezienie jakiegoś pensjonatu w górach nie sprawiało problemu, kiedy Google albo nie miało, albo w innym miejscu niż faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Ten wątek fajnie się rozwinął. Było juz o miejskich suvach z silniczkami 1.2. Teraz o miejskich suvach premium i systemach bezpieczeństwa, światłach etc. Moze warto zmienić nazwe wątku na: "O motoryzacji. Przemyślenia rożne". :)

 

Myślę że każdemu był potrzebny taki wątek żeby się po prostu dzielić swoimi przemyśleniami i wymieniać doświadczenia z różnych marek bez znaczenia czy jest to Subaru , 600+ konny RS czy Volvo w dyszlu.To tak na dobra sprawę kopalnia wiedzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał:

Co do zbędnych gadżetów typu HUD, to tak to wygląda w Volvo:

c70bd6d8cfc0ba145e46076505d8af57.jpg

Muszę powiedzieć, że po jazdach próbnych nie byłem jakoś specjalnie pod wrażeniem. Jednak po 14h za kierownicą + przeciskaniu się po zakorkowanej Warszawie z włączoną nawigacją, stwierdzam że to fajny patent. W zasadzie nie miałem potrzeby patrzenia na zegary czy mapę, bo na tyle jest to czytelne i akurat dobrze na linii moje wzroku.

Szkoda że Volvo poszło w mapy Here tak jak BMW i Mercedes a nie w google jak Audi. Plusem jest to że się automatycznie aktualizują jak samochód jest podłączony do internetu.
Co ciekawe system pokładowy może korzystać z wbudowanego programu „Google locations” i „Wiki locations” (czy jakoś tak) do wyszukiwania adresu w internecie i potem przerzuca go do pokładowej nawigacji jako cel podróży.

Szkoda, że nie wyświetlił się jakiś celownik ja namierzył tą Skodę i chociażby wirtualnie nie można postrzelać :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetliła się za to punktacja w skali 0-50 oceniający samochód stojący z przodu. Skoda (co nie jest dziwne) uzyskała maksymalną notę

 

 

 

graficznie to owszem fajnie to wygląda. Ale jadąc jakiś czas temu po Europie i też lokalnie mając te obie, stwierdzam że here lepiej prowadzi i też ma dokładniejsze mapy, znalezienie jakiegoś pensjonatu w górach nie sprawiało problemu, kiedy Google albo nie miało, albo w innym miejscu niż faktycznie.

 Mi widok z satelity bardzo ułatwia poruszanie się w nieznanym terenie. Szczególnie jak już szukam konkretnego adresu. Wtedy też street view jest super.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matros1 napisał:

Wyświetliła się za to punktacja w skali 0-50 oceniający samochód stojący z przodu. Skoda (co nie jest dziwne) uzyskała maksymalną notę emoji6.png

 

 

 

 

 Mi widok z satelity bardzo ułatwia poruszanie się w nieznanym terenie. Szczególnie jak już szukam konkretnego adresu. Wtedy też street view jest super.

 

 

To prawda Google Maps w połączeniu z Virtual Cokpite to po prostu szok.

jak jechałem w gory o 23.00 w nocy nieznana Kreta droga to Matrixy i Były niezastąpione.

19 minut temu, kubanow napisał:

a ja w swoim autku za ułamek ceny Waszych fur tak sobie to rozwiązałem

20180127_092421.jpg

Hehe tak samo to rozwiązuje w Fiescie i tez działa ;)

 

 

BTW  jutro po robocie jadę 200Km w górny i sam nie wiem czy bardziej sie ciesze na Drivig Experiance czy na to ze zrobię ta trasę RSem.I to jest genialne w tym samochodzie.Kazda podróż to czysta przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenia dotyczące technologicznej przepaści miedzy ledami a zwykłymi reflektorami w XC60..

Jak poczytałem to o ile w Audi rzeczywiście jest lux, to w XC60 ledy wypadają gorzej od zwykłych HIDów.

Dla porównania również światła w OBK. 

a google maps ? - przecież każdy ma to teraz w telefonie :-) 

xc hid.png

xc led.png

obk hid.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię tak samo w OBK i Megance J

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ciekawe spostrzeżenia dotyczące technologicznej przepaści miedzy ledami a zwykłymi reflektorami w XC60.. Jak poczytałem to o ile w Audi rzeczywiście jest lux, to w XC60 ledy wypadają gorzej od zwykłych HIDów.

Dla porównania również światła w OBK. 

a google maps ? - przecież każdy ma to teraz w telefonie :-) 

5aa513e0c9386_xchid.png.ad3eacd2f4d93f104f8c0797821fa156.png

5aa514040afc5_xcled.png.db2d9b91c2c887ce1558479865847e45.png

5aa5148f56451_obkhid.thumb.png.9eaa523b54fe2f4f972d981941bcf2c1.png

 

 

Tylko to jest dla wersji USA gdzie nie ma dostępnych aktywnych/adaptacyjnych świateł

Jedynie przełączanie między długie/krótkie i chyba doświetlanie zakrętu.

 

Temat był poruszany mocno na swedespeed. W USA ze względu na przepisy nie mają dostępnych tych wszystkich „gadżetów”.

Któryś szwedzki magazyn testował światła w GLC, Q5 i XC60 i wszystkie wypadły podobnie (chyba z lekką przewagą Audi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taka refleksję... zaczęło się od wątku "co zamiast STI" i poszło w kierunku wszelkich cudów technologii, łącznie z sugestia, ze na aktywnym tempomacie można stać w korku i na Forum siedzieć. Wszystko to prawda, technologie proponowane przez Audi, BMW etc są wspaniałe. Ale czy w STI, Mazdzie MX-5, BRZ, nie chodzi o coś innego? O czystą radochę z obcowania z mechaniczną technologia, "łącznością kierowcy z pojazdem"? Chyba żadne z tych 3 aut nie nadaje się na jedyne auto w domu, szczególnie jak się ma rodzinę. Ale każde daje mega frajdę, jeśli nie trzeba być "skazanym" tylko na nie. I chyba po to powstały. :)

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co zamiast można rozumieć na wiele sposobów. Zamiast jako alternatywa, ale również jako coś po prostu szybkiego, dającego jakąś namiastkę przyjemności z jazdy, nie tylko przemieszczania się z punktu A do B, ale jednak zupełnie odmiennego.

 

Dla każdego może to znaczyć coś innego, bo jak np byś mi odpowiedział na co zamiast MX5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, radekk napisał:

 

 

Dla każdego może to znaczyć coś innego, bo jak np byś mi odpowiedział na co zamiast MX5?

Jako posiadacz dwóch Mazd Mx5 (w tym nieodżałowanej do dziś seryjnej turbomiaty)...  ewentualnie BMW Z3? Jak nie musi być cabrio to BRZ/GT86 :)

Szukając kompromisu dla turbomiaty (rodzina się powiększyła - miało być cabrio, ale 4 miejscowe i RWD) wymieniłem na E-klasę. I mógłbym dużo pisać, w czym od tej Miaty jest lepsza, ale w kategorii "Fun drive" niestety nie. Kompromisy, jak to ktoś kiedyś powiedzial, zawsze są trochę "zgniłe". A auta "bezkompromisowe" skazane na niszę. Spieszmy się kochać te "niszowe", tak szybko odchodzą (vide STI w Europie). 

 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

A ja mam taka refleksję... zaczęło się od wątku "co zamiast STI" i poszło w kierunku wszelkich cudów technologii, łącznie z sugestia, ze na aktywnym tempomacie można stać w korku i na Forum siedzieć. Wszystko to prawda, technologie proponowane przez Audi, BMW etc są wspaniałe. Ale czy w STI, Mazdzie MX-5, BRZ, nie chodzi o coś innego? O czystą radochę z obcowania z mechaniczną technologia, "łącznością kierowcy z pojazdem"? Chyba żadne z tych 3 aut nie nadaje się na jedyne auto w domu, szczególnie jak się ma rodzinę. Ale każde daje mega frajdę, jeśli nie trzeba być "skazanym" tylko na nie. I chyba po to powstały. :)

 

To prawda aczkolwiek mysle ze STI my15 równie dobrze radzi sobie jako samochod rodzinny bo zarówno miejsce w kabinie jak i komfort zawieszenia ma rewelacyjny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, QbaqBA napisał:

Abarth 124 ;)

Dla 5 osobowej rodziny każdy po 150 kg:D

 

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Jako posiadacz dwóch Mazd Mx5 (w tym nieodżałowanej do dziś seryjnej turbomiaty)...  ewentualnie BMW Z3? Jak nie musi być cabrio to BRZ/GT86 :)

Szukając kompromisu dla turbomiaty (rodzina się powiększyła - miało być cabrio, ale 4 miejscowe i RWD) wymieniłem na E-klasę. I mógłbym dużo pisać, w czym od tej Miaty jest lepsza, ale w kategorii "Fun drive" niestety nie. Kompromisy, jak to ktoś kiedyś powiedzial, zawsze są trochę "zgniłe". A auta "bezkompromisowe" skazane na niszę. Spieszmy się kochać te "niszowe", tak szybko odchodzą (vide STI w Europie). 

 

Więc właśnie zależy co kto potrzebuje, jak wyżej dla rodziny więcej niż 2 już będzie to co innego niż co wymieniłeś, dla 1-2 osobowej może to być właśnie to, a dla innego coś z klatką;)

Jak patrzę na swoją MX5 to mimo że od kilku lat robię nią w niektóre lata po 2 tys km to nawet nie myślę o sprzedaży bo nie widzę alternatywa, choćby też pod względem że przez 11 lat poza kosztami przeglądów, kosztowała mnie mniej niż 1000 zł, zwyczajnie nic się w niej nie psuło, obawiam się że pod tym względem znalazłbym coś zamiast na podobnym poziomie.

 

I tak w zamian STI, wybierając czy RS6 czy RS3, czy nawet R8 żadne z nich nie da tego co może zaoferować STI choć pod jakimiś względami da coś innego czego akurat STI nie da. Więc właśnie ten wątek jest taki trochę że możemy tu mówić i o coś z silnikiem 1.2 jak i 8.0, albo elektrycznym.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...