Ps_jam4 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Witam Kilka dni temu stałem się posiadaczem Outbacka z 2004r z silnikiem 2.5 SOHC z LPG i automatem. Jako że dziś auto zaczęło sprawiać problemy, a sprzedawca dał mi miesiąc gwarancji, chciałbym zasięgnąć Waszej rady co i w jaki sposób ew. zgłaszać. Do rzeczy: 1. Auto stało ze 2 noce pod wiatą, ale na deszczu, Dziś odpaliło normalnie, pokazało się ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa i po ok. 10 minutach jazdy po mieście silnik zgasł po dojeździe do świateł. Przekręcanie kluczyka skutkowało jedynie zapaleniem się kontrolek na desce, rozrusznik nie kręcił. Po kilkudziesięciu sekundach i n-tej próbie rozrusznik zaskoczył i samochód odpalił. Po kilku minutach sytuacja powtórzyła się. Po uruchomieniu auta pojechałem na stację, dolałem benzyny i już do końca trasy auto nie zgasło - czy niski poziom paliwa (komputer na początku tak czy owak pokazywał 60km zasięgu) może być przyczyną takich kwiatków? Nie wydaje mi się, ale że wcześniej użytkowałem starą Astrę , więc może nie znam się na nowocześniejszych konstrukcjach. 2. Auto posiada instalację gazową (niestety nie zlokalizowałem centralki, na reduktorze dostrzegłem jedynie logo "autogas") - w kabinie jest przełącznik pokazujący stopień zatankowania (za pomocą 5 diod), przycisk z napisem "LPG" i dwie diody sygnalizacyjne. Po uruchomieniu silnika jedna z diod sygnalizacyjnych mruga na zółto-zielono (zakładam że to znak że auto chodzi na benzynie). Ile czasu potrzeba i od czego może zależeć "przeskoczenie" na gaz? Rano po odpaleniu auto "mrugało" dalej po pół godziny jeżdżenia po mieście. Później z kolei po postoju pod sklepem przełączyło się na "zielone" w kilkanaście sekund po odpaleniu silnika. Czy to w jakiś sposób normalne? 3. Czy normalne jest spalanie (to pokazywane przez komputer) na poziomie 16l w mieście? Dość zatłoczonym, ale nie stojąc non stop w korku - i jadąc tak delikatnie, jak się da. Z góry dzięki z pomoc i zainteresowanie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Problemy z LPG - tutaj: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/page-277 Ad 1. - bez wizyty u mechanika się nie obejdzie nawet jakby tutaj pojawiła się wróżka i dżin (bez toniku) . Subaru nie lubią za niskiego poziomu paliwa. W ogóle sprawdzałeś auto przez zakupem ? Masz ASO w Łodzi więc znajdziesz rozwiązanie szybko... Spalanie mówisz... da się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzzoin Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Przy sprawnej instalacji przełączenie następuje dość szybko a jest uzależnione od ustawionej temperatury przełączenia i temperatury otoczenia tzn im jest zimniej tym później zostanie osiągnięta ustalona temperatura. Sytuacja którą opisałeś nie jest normalna. Najlepiej poszukaj polecanego na forum gazownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Jak masz auto na miesięcznej gwarancji to zgłoś się do tego gościa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Pytanie na czym polega ta gwarancja? Dał Ci ją na piśmie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Witam ponownie - dzięki za zainteresowanie Gwarancja obejmuje wszelakie usterki niezwiązane z elementami eksploatacyjnymi typu filtry, oleje, itp. Mam na piśmie. Auto od wczoraj stoi u sprzedawcy w warsztacie, zobaczymy co będzie tym bardziej że wcześniej kiedy pojechałem za miasto sprawdzić spalanie w pewnym momencie zapalił się check engine Martwi mnie spalanie, liczyłem się z 14-15l LPG w mieście (sprzedawca deklarował średnio 12), a Subarak jadąc w mieście jak emeryt pokazuje 16 (i to benzyny, jak mniemam, więc trzeba doliczyć jeszcze). Za miastem, jadąc po emerycku 70km/h zszedłem poniżej 8, jadąc normalnie 9-10. To wyniki z komputera, nie zdążyłem sprawdzić rzeczywistego. Edytowane 6 Października 2016 przez Ps_jam4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 Chyba coś jednak nie tak z tym spalaniem szczególnie, że jednego i drugiego paliwa bierze dużo więcej. Mój 2,5 165 przy nieemeryckiej jeździ 100% miasto bierze ~14,5l/100LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 Hmmmm.... nie do końca emerycka jazda i mój 2,5 w automacie pali mi średnio pomiędzy 10,5, a 11,5 gazu, choć bywają przy szybkiej jeździe odskoki w zużyciu paliwa. Do sprawdzenia tutaj: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/74556 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) otóż to, palić 16 nie powinien - tym bardziej że udało mi się skontaktować z osobą która użytkowała to auto przez ostatnie lata - twierdzi że po mieście palił 12-13 gazu. Dziś go odebrałem, przeczyścili przepustnicę rzekomo. Pojeżdzę, potestuję Edytowane 7 Października 2016 przez Ps_jam4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Wojtalik Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 A powiedziano Ci jaki błąd się pojawił ? Jeżeli zapalił się check, coś musiało to spowodować. Może np sonda, co przy źle wyregulowanym lpg może być prawdopodobne. Tłumaczyło by to wysokie spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 otóż to, palić 16 nie powinien - tym bardziej że udało mi się skontaktować z osobą która użytkowała to auto przez ostatnie lata - twierdzi że po mieście palił 12-13 gazu. Dziś go odebrałem, przeczyścili przepustnicę rzekomo. Pojeżdzę, potestuję Miasto miastu nierówne - mnie po Krakowie normalnie pali 16 a jak krótkie trasy i zimniejsza pogoda to nawet do 18 dochodzi. 12-13 to naprawdę dla mnie "mission impossible" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Łódź podobno najbardziej zakorkowana w Polsce Póki co zrobiłem jakieś 50km 60/40% trasa/miasto i komp pokazuje 11.4 bodajże. Niestety nie powiedzieli co pokazał check, nie dopytałem - jak się pokaże ponownie to już sam sprawdzę wpierw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Ja zauwazylem lecz w H6 3.0 automat ze jak traktuje go po emerycku wiecej pali niz jak mu depcze. Serio serio. Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 to podeptam i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 U mnie średnia to 12 L/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) ocena spalania na podstawe wskazań komputera (3,14 psycholitra / 2 mln. kocich kroków) to abstrakcja. zatankuj do odbicia, pojeździj, zatankuj na tej samej stacji i po trzech takich operacjach możesz liczyć na w miarę przybliżoną do rzeczywistości średnią. masz holenderską instalację, całkiem przyzwoitą, ale jak jej się coś nie podoba (np. podciśnienie albo mało gazu) to nie przełączy się na gaz (wtedy miga ta diodka po prawej na dole) i może być tak, że nie popuści aż do zgaszenia silnika i odpalenia znowu. jak za szybko przełączysz na LPG zimny silnik a jeszcze pełzasz w korkach to możesz się spodziewać błędu wypadania zapłonu i zapalenia kontroliki CHECK bo będzie ci silnik zalewało gazem. zresztą czuć wtedy, że mu się nie podoba, szarpie, telepie się i ogólnie ma za złe. jak go przełączasz przy ciepłym silniku, idzie normalnie - przynajmniej mój tak ma Edytowane 19 Października 2016 przez maup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Dzięki za porady Póki co zatankowałem pod korek, przejechałem z Łodzi to Tarnowa i spalanie wg kompa wyszło 8,6. Rzeczywiste po dotankowaniu dokładnie 10/1000, wiec chyba ok - z tego co wyczytałem komputer zaniża o 0,5 i trzeba doliczyć 10-15% jako że to gaz. Niestety check znów się pojawił w trakcie jazdy - pod koniec trasy, więc wsio rozgrzane i działające. Wydaje mi się ze wyskoczył przy przejeździe przez jakąś dziurę - aczkolwiek wcześniej wielokrotnie trafiałem na większe nierówności (polskie drogi...) i nic się nie działo. Jest jakaś metoda sprawdzenia kodu błędu bez czytnika? W astrze zwierało się piny spinaczem i mrugał diodą Znalazłem jakąś procedurę z włączaniem i wyłączaniem świateł na zmianę z naciskaniem resetu licznika km, ale nie działa. Jest też inna w której należy spiąć jakowyś kabel diagnostyczny wystający w skrzynce bezpieczników, alem go nie znalazł, acz wyczytałem że może być konieczny demontaż osłony pod kierownicą. Ewentualnie, czytnik za 2 dychy z allegro sie nada? Jak tak to który? I jeszcze: na początku podróży jeszcze na zimnym silniku na ułamek sekundy mrugnęła kontrolka AT OIL TEMP. Sprawdzić coś należy czy na razie się nie martwić? Być może zadaję głupie pytania, ale wcześniej miałem astrę f skladającą się z 5 części na krzyż, a jeszcze wcześniej poloneza - a od tego to prostsze w konstrukcji są jedynie taczki, i to takie jednym kółkiem. A tu jakieś komputery, automaty, cuda niewidy Edytowane 19 Października 2016 przez Ps_jam4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Ewentualnie, czytnik za 2 dychy z allegro sie nada? Kupi kolega EML 327 na bluetooth + telefona z androidem i aplikacją Torquee. Da się odczytać błędy i ewentualnie je wykasować (po rozwiązaniu problemu) Outback III ma OBDII? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Outback III ma OBDII? ma, to ta sama generacja co Legacy IV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Witam ponownie Udało się zdiagnozować "checka" - P0420, katalizator. Fakt że kilkanaście km wcześniej zatakowałem gaz, więc może był podlejszy. Ale, jako że auto ma najechane juz 270kkm, uprzejmie zapytuję - czy wizyta na stacji i podłączenie do analizatora spalin pozwoli zdiagnozować czy problem leży w samym katalizatorze? Wymiana wiadomo, kosztowna, a z tego co wyczytałem problem może być i w akurat gorszym paliwie, i w kalibracji LPG, czy też uszkodzenia samej sondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlody Technik Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Witam, Po Przerwie Oleju Nie Bierze??? Jesli Nie Zakladaj Emulator (2)-ej Sondy I But W Podloge... Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 emulator sondy czyli tulejka wkręcana w katalizator, nie żadne elektroniczne czary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ps_jam4 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Witam Oleju (chyba) nie bierze - zdołałem póki co sprawdzić przed i po kilkudniowego jeżdżenia i pokonaniu ok. 800km Na powrocie do domu check P0420 pojawił się znowu, zaświecił się kilka km po dotankowaniu LPG do pełna, tak samo jak za pierwszym razem - ma to jakiś wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 poniższe wątki raczej wyczerpują temat P0420: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/70407-po420/ http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/57737-zapalenie-kontrolki-serwisowej-i-mrugajaca-kontrolka-tempomatu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Dokładnie Inna sprawa, że tak czy inaczej zalecałbym zakup interfejsi OBDII bo się w tym modelu prędzej czy później przyda.Jakbyś nie kupił a był znowu w Tarnowie na testach to zapraszam na kasowanie pasludztwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się