Skocz do zawartości

Outback III, 2.5 - kilka problemów


Ps_jam4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kilka dni temu stałem się posiadaczem Outbacka z 2004r z silnikiem 2.5 SOHC z LPG i automatem. Jako że dziś auto zaczęło sprawiać problemy, a sprzedawca dał mi miesiąc gwarancji, chciałbym zasięgnąć Waszej rady co i w jaki sposób ew. zgłaszać. Do rzeczy:

 

1. Auto stało ze 2 noce pod wiatą, ale na deszczu, Dziś odpaliło normalnie, pokazało się ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa i po ok. 10 minutach jazdy po mieście silnik zgasł po dojeździe do świateł. Przekręcanie kluczyka skutkowało jedynie zapaleniem się kontrolek na desce, rozrusznik nie kręcił. Po kilkudziesięciu sekundach i n-tej próbie rozrusznik zaskoczył i samochód odpalił. Po kilku minutach sytuacja powtórzyła się. Po uruchomieniu auta pojechałem na stację, dolałem benzyny i już do końca trasy auto nie zgasło - czy niski poziom paliwa (komputer na początku tak czy owak pokazywał 60km zasięgu) może być przyczyną takich kwiatków? Nie wydaje mi się, ale że wcześniej użytkowałem starą Astrę , więc może nie znam się na nowocześniejszych konstrukcjach.

 

2. Auto posiada instalację gazową (niestety nie zlokalizowałem centralki, na reduktorze dostrzegłem jedynie logo "autogas") - w kabinie jest przełącznik pokazujący stopień zatankowania (za pomocą 5 diod), przycisk z napisem "LPG" i dwie diody sygnalizacyjne. Po uruchomieniu silnika jedna z diod sygnalizacyjnych mruga na zółto-zielono (zakładam że to znak że auto chodzi na benzynie). Ile czasu potrzeba i od czego może zależeć "przeskoczenie" na gaz? Rano po odpaleniu auto "mrugało" dalej po pół godziny jeżdżenia po mieście. Później z kolei po postoju pod sklepem przełączyło się na "zielone" w kilkanaście sekund po odpaleniu silnika. Czy to w jakiś sposób normalne?

 

3. Czy normalne jest spalanie (to pokazywane przez komputer) na poziomie 16l w mieście? Dość zatłoczonym, ale nie stojąc non stop w korku - i jadąc tak delikatnie, jak się da.

 

Z góry dzięki z pomoc i zainteresowanie

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z LPG - tutaj:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/page-277

 

Ad 1. - bez wizyty u mechanika się nie obejdzie nawet jakby tutaj pojawiła się wróżka i dżin (bez toniku) . Subaru nie lubią za niskiego poziomu paliwa.

W ogóle sprawdzałeś auto przez zakupem ? Masz ASO w Łodzi więc znajdziesz rozwiązanie szybko...

 

Spalanie mówisz... da się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnej instalacji przełączenie następuje dość szybko a jest uzależnione od ustawionej temperatury przełączenia i temperatury otoczenia tzn im jest zimniej tym później zostanie osiągnięta ustalona temperatura. Sytuacja którą opisałeś nie jest normalna. Najlepiej poszukaj polecanego na forum gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie - dzięki za zainteresowanie :)

 

Gwarancja obejmuje wszelakie usterki niezwiązane z elementami eksploatacyjnymi typu filtry, oleje, itp. Mam na piśmie. Auto od wczoraj stoi u sprzedawcy w warsztacie, zobaczymy co będzie tym bardziej że wcześniej kiedy pojechałem za miasto sprawdzić spalanie w pewnym momencie zapalił się check engine

 

Martwi mnie spalanie, liczyłem się z 14-15l LPG w mieście (sprzedawca deklarował średnio 12), a Subarak jadąc w mieście jak emeryt pokazuje 16 (i to benzyny, jak mniemam, więc trzeba doliczyć jeszcze). Za miastem, jadąc po emerycku 70km/h zszedłem poniżej 8, jadąc normalnie 9-10. To wyniki z komputera, nie zdążyłem sprawdzić rzeczywistego.

Edytowane przez Ps_jam4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to, palić 16 nie powinien - tym bardziej że udało mi się skontaktować z osobą która użytkowała to auto przez ostatnie lata - twierdzi że po mieście palił 12-13 gazu.

Dziś go odebrałem, przeczyścili przepustnicę rzekomo. Pojeżdzę, potestuję :)

Edytowane przez Ps_jam4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to, palić 16 nie powinien - tym bardziej że udało mi się skontaktować z osobą która użytkowała to auto przez ostatnie lata - twierdzi że po mieście palił 12-13 gazu.

Dziś go odebrałem, przeczyścili przepustnicę rzekomo. Pojeżdzę, potestuję :)

 

Miasto miastu nierówne - mnie po Krakowie normalnie pali 16 a jak krótkie trasy i zimniejsza pogoda to nawet do 18 dochodzi. 12-13 to naprawdę dla mnie "mission impossible" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocena spalania na podstawe wskazań komputera (3,14 psycholitra / 2 mln. kocich kroków) to abstrakcja. zatankuj do odbicia, pojeździj, zatankuj na tej samej stacji i po trzech takich operacjach możesz liczyć na w miarę przybliżoną do rzeczywistości średnią.

masz holenderską instalację, całkiem przyzwoitą, ale jak jej się coś nie podoba (np. podciśnienie albo mało gazu) to nie przełączy się na gaz (wtedy miga ta diodka po prawej na dole) i może być tak, że nie popuści aż do zgaszenia silnika i odpalenia znowu.

jak za szybko przełączysz na LPG zimny silnik a jeszcze pełzasz w korkach to możesz się spodziewać błędu wypadania zapłonu i zapalenia kontroliki CHECK bo będzie ci silnik zalewało gazem. zresztą czuć wtedy, że mu się nie podoba, szarpie, telepie się i ogólnie ma za złe. jak go przełączasz przy ciepłym silniku, idzie normalnie - przynajmniej mój tak ma :)

Edytowane przez maup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady ;)

 

Póki co zatankowałem pod korek, przejechałem z Łodzi to Tarnowa i spalanie wg kompa wyszło 8,6. Rzeczywiste po dotankowaniu dokładnie 10/1000, wiec chyba ok - z tego co wyczytałem komputer zaniża o 0,5 i trzeba doliczyć 10-15% jako że to gaz.

Niestety check znów się pojawił w trakcie jazdy - pod koniec trasy, więc wsio rozgrzane i działające. Wydaje mi się ze wyskoczył przy przejeździe przez jakąś dziurę - aczkolwiek wcześniej wielokrotnie trafiałem na większe nierówności (polskie drogi...) i nic się nie działo. Jest jakaś metoda sprawdzenia kodu błędu bez czytnika? W astrze zwierało się piny spinaczem i mrugał diodą :)

Znalazłem jakąś procedurę z włączaniem i wyłączaniem świateł na zmianę z naciskaniem resetu licznika km, ale nie działa. Jest też inna w której należy spiąć jakowyś kabel diagnostyczny wystający w skrzynce bezpieczników, alem go nie znalazł, acz wyczytałem że może być konieczny demontaż osłony pod kierownicą.

Ewentualnie, czytnik za 2 dychy z allegro sie nada? Jak tak to który? :)

 

I jeszcze: na początku podróży jeszcze na zimnym silniku na ułamek sekundy mrugnęła kontrolka AT OIL TEMP. Sprawdzić coś należy czy na razie się nie martwić?

 

Być może zadaję głupie pytania, ale wcześniej miałem astrę f skladającą się z 5 części na krzyż, a jeszcze wcześniej poloneza - a od tego to prostsze w konstrukcji są jedynie taczki, i to takie jednym kółkiem. A tu jakieś komputery, automaty, cuda niewidy ;)

Edytowane przez Ps_jam4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Udało się zdiagnozować "checka" - P0420, katalizator. Fakt że kilkanaście km wcześniej zatakowałem gaz, więc może był podlejszy. Ale, jako że auto ma najechane juz 270kkm, uprzejmie zapytuję - czy wizyta na stacji i podłączenie do analizatora spalin pozwoli zdiagnozować czy problem leży w samym katalizatorze?

Wymiana wiadomo, kosztowna, a z tego co wyczytałem problem może być i w akurat gorszym paliwie, i w kalibracji LPG, czy też uszkodzenia samej sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Oleju (chyba) nie bierze - zdołałem póki co sprawdzić przed i po kilkudniowego jeżdżenia i pokonaniu ok. 800km

Na powrocie do domu check P0420 pojawił się znowu, zaświecił się kilka km po dotankowaniu LPG do pełna, tak samo jak za pierwszym razem - ma to jakiś wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...