Jump to content
sebekian

X Subariada Kaukaz północny 9-20 października 2017

Recommended Posts

 

Wszystko zależy od przewodnika i doświadczonych doradców w grupie :-)

 

Decydujące znaczenie ma jednak właściwy łącznik między kierownicą a pedałem gazu.  ;)

 

:biglol:  :biglol:  :biglol:  aauuła, :o ... Sorry żoncia  :rolleyes:

...i jazda głową a nie nogami  ;)

:th_dash:

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Chłopaki, no co jest? Wstawcie się za mną

Ja się za Tobą wstawię! Dasz radę i tyle... Jesteś już doświadczonym offroadowcem, czyli dobrze przewodzisz prąd między pedałem i kierownicą, a XV to dzielne auto!

 

 

 

Sebastian i jeszcze pytanie do Ciebie: czy chcesz żebym już zaczęła ogarniać tą Subariadę? Z Subariady do Mołdawii może zrobią się niedługo dwa wątki i będziesz miał urwanie głowy w sumie z trzema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Justyna, śmiało możesz sie zająć tym wątkiem, dziękuje.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już oglądnęliśmy i skomentowaliśmy. :)

 

Niecierpliwie czekamy i odliczamy dni. :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto ma dostęp do FB - od jednego z uczestników dostaliśmy nową porcję zdjęć z tegorocznej wyprawy po Kaukazie północnym. Miłego zaostrzania apetytu:

https://www.facebook.com/janko.muzykant.927/media_set?set=a.1801091136804926.1073741837.100007121700110&type=3

 

 

To jest właśnie galeria na którą czekaliśmy. Marcin i Marta to uczestnicy pierwszej Subariady do Gruzji, pasażerowie Miłosza. 

 

Po Subariadzie nabyli nowego Forka XT  ;) więc może nie forumowicze ale nasi jak nic  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Po Subariadzie nabyli nowego Forka XT 

 

cos Ty?? Tego nie wiedzialem :) Fajnie bylo ich spotkac po drodze, taka mila niespodzianka! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I chyba wtedy mieli Landka, a teraz byli land cruiserem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I chyba wtedy mieli Landka, a teraz byli land cruiserem.

 

Dokładnie tak właśnie ;)

 

No mówię Ci ;)

Marta uwielbia swojego Forka ;)

 

Typowo kobieca nadinterpretacja :P

A to nie wiem, żony się muszę zapytać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No mówię Ci ;)

 

 

Marta uwielbia swojego Forka ;)

Typowo kobieca nadinterpretacja :P

 

Typowo męska zazdrość  :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już za niecały rok :yahoo:

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby Landek nie był w  serwisie, gdyż ponieważ się okazało, że tracił moc w związku z wybuchem intercoolera w Dagestanie to bym wsiadł i pojechał dzisiaj... i jeszcze gdyby nie praca, gdyby nie obowiązki, gdyby nie...

 

Kto jeszcze się nie zdecydował to niech nie gdyba "one life, live it!!" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem czy jechać? Tyle kilometrów, rozkładanie gratów, posiłki na komendę, zimno potem gorąco, jazda po wertepach... Nie ma gdzie się pchać. Lepiej w domciu posiedzieć przed TV  :P

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

posiłki na komendę

Ależ to jest moja ulubiona komenda! :D Poza tym nie mamy telewizora, więc niestety... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było niebezpiecznie ... można kijem dostać ( film - 3'48" ) :krecka_dostal:

Edited by MUrsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na rezerwową zawsze :). Jutro zedytuję listę.

 

 

 

Aktualizacja listy
1.Dyrekcja
2. MUrsus
3. Justi&przemekka
4. ppmarian
5. pumex1
6. wipolak
7. Subary
8. bvb 

Rezerwa
9. IzoTom
10. dzemik
11. B-52
12. Paweł Węgliński

13. MateuszKramek

Edited by Justi

Share this post


Link to post
Share on other sites

W związku z potwierdzeniem pewnego terminu dla drugiej w 2017 roku Subariady w Mołdawii uprzejmie proszę o zmianę numeracji niniejszej Subariady na Nr. X

Czyli będzie pierwszy Subariadowy jubileusz ( już zaczynam myśleć, jak to uhonorować  :biglol:  - propozycje ? ).

Jako że najpewniej począwszy od Nr. IX Subariada będzie objęta patronatem medialnym National Geographic także ta jubileuszowa będzie gościła dziennikarzy z szacownego wydawnictwa.

 

Pozdrowienia

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W związku z potwierdzeniem pewnego terminu dla drugiej w 2017 roku Subariady w Mołdawii uprzejmie proszę o zmianę numeracji niniejszej Subariady na Nr. X

 

Zrobione :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Poniżej szczegóły Subariady na Kaukaz północny.

 

Program – wyjątkowo dla tej wyprawy nie będzie programu dzień po dniu. Dlaczego? Bo:
- do końca nie będzie wiadomo jakie przepustki dostaniemy. Górskie rejony Inguszetii i Osetii Północnej będą... lub nie będą
- w przypadku Czeczenii zawsze dostajemy przepustki, ale co rok nasi miejscowi partnerzy mają nowe atrakcje, albo chcą nam pokazać coś nowego. Od teraz do października też zapewne coś się pozmienia.
- z kolei w Dagestanie mam 2x tyle miejsc niż macie czasu, i zawsze tworzę przejazdy tam lekko improwizując na podstawie warunków, pogody itp.
- jak w programie miałbym opisać "kolejny dzień oglądamy widoki" ? W tym przypadku najlepszy program to zdjęcia z poprzednich wyjazdów.
 
Natomiast będziemy dążyć do zrealizowania (brzydko mówiąc zaliczenia) miejsc i atrakcji, które są wymienione tutaj: http://przygody4x4.pl/tymczasowe/kaukaz%20n.pdf
oraz jeszcze paru, których zdjęciami nie dało się nijak oddać – niespodzianka.
Ogólnie ten wyjazd nie posiada zabytków, wielu kulinariów itp., natomiast jest NAJMOCNIEJSZY widokowo spośród dotychczasowych kierunków.
Zapewne wszyscy oglądaliście to już, ale jeśli ktoś chce dokładniej jeczcze zwizualizować sobie trasę to zapraszam tutaj: http://przygody4x4.pl/galeria/kaukaz-polnocny/
 

Termin: 9-20 października 2017 + dojazd/powrót.
 
Trasa: Cała trasa liczy około 6500 km. Główne "przeloty" na dojeździe i powrocie realizujemy trasami szybkiego ruchu. W republikach docelowych poruszać się będziemy zarówno drogami asfaltowymi, jak i drogami szutrowymi oraz gruntowymi (w tamtych krajach to normalne lokalne drogi). Do tego kilka razy zapuścimy się w górskie rejony łatwymi trasami offroadowymi. Trasa jako całość nie powinna być trudniejsza niż poprzednie Subariady, ale mamy co najmniej jedno miejsce gdzie będzie walka i na pewno nie wszyscy ją wygrają. Kto nie wjedzie będzie maił 2 godziny spaceru :biglol: . Jeśli spadnie śnieżek lub popada to będzie dużo śliskiej trawy i błota więc opony AT z mocnym bieżnikiem mile widziane.
Wiem, że @Wipolak rozważa nie męczyć swojego XV (wg mnie w wielu miejscach byłby problem, również czasowy, a dnie mamy krótkie!) i chciałby poprosić szanowne grono o permit na udział pełnoprawną terenówką. Nie ukrywam, że nie jest to głupi pomysł, ponieważ przynajmniej w jednym OBOWIĄZKOWYM miejsu może następić potrzeba przetransportowania osób z aut, które nie podołają naszymi terenówkami (2 auta wezmą więcej ludzi niżjedno). A dwie wyciągarki to lepsza asekuracja niż jedna.
 
Spotkacie się ze mną w Czerkiesku. Trasa dojazdowa tutaj: https://goo.gl/maps/iiW4qJB96tL2
Dyrekcja oraz ekipy, które w tym roku były w Gruzji znają trasę oraz formalności graniczne. W stosownym czasie prześlę wszystkim informacje o dokumentach, które przyśpieszą odprawę na granicy (być może  ).
Na dojazd trzeba przeznaczyć 3 dni, jako punkt spotkania zalecam Radymno, a nie Kraków. Oficjalnie trasę zakończymy 20go w Machaczkale, ale ja wracam z Wami przynajmniej połowę trasy potem. Z Machaczkały trzeba wracać 4 dni (https://goo.gl/maps/rALBShGRLmQ2). Jeśli macie problemy z urlopami itd. to można skrócić pobyt na miejscu o 1, max 2 dni. Ale nie warto.
 
Paliwo: Paliwo w Rosji jest dobrej jakości na głównych stacjach i znacznie gorszej jakości na samym Kaukazie. Kosztuje ok. 2,0zł / litr. Na Ukrainie ok. 3,5zł/litr. Nie ma potrzeby zabierać kanistrów. Można zabrać uszlachetniacze.
 
Waluty: Na terenie Ukrainy nie ma większych wydatków, poza tankowaniem (można wszędzie płacić kartą) i ewentualnie jednym hotelem na dojeździe . Na Ukrainie płacimy hrywnami, które można zakupić w kantorze na granicy. W Rosji płacimy rublami, w większości gotówką. Warto kupić niewielką ilość rubli w Polsce. Oczywiście na wielu większych stacjach i w miastach  można płacić kartą. W większych miastach są również bankomaty. Można liczyć na wypłatę gotówki z bankomatu w miastach lub zabrać ze sobą Dolary/Euro i wymienić je w banku lub kantorze. Na samym Kaukazie większość transakcji będziecie przeprowadzać gotówką.
 
Dokumenty: Potrzebny jest paszport, ważny min 180 dni od wjazdu oraz wiza rosyjska (turystyczna jednokrotna, sugerujemy postarać się o wizę o kilka dni dłuższą niż wyjazd). Wizę rosyjską uzyskujemy w ambasadzie w Warszawie lub konsulacie rosyjskim w Krakowie, Poznaniu,, Gdańsku.  Do uzyskania wizy potrzebne są dodatkowe dokumenty i zaświadczenia (informacje szczegółowe tutaj: http://www.rusemb.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=130. Najprościej uzyskać wszystkie dokumenty w jednym z licznych biur pośredniczących. Prócz  wizy konieczne jest wykupienie specjalnego ubezpieczenia KL na teren Rosji w jednej z firm ubezpieczeniowych uznawanych przez Rosję (np. Uniqua, Signal Induna). Całkowity koszt wiz i ubezpieczenia wynosi 500-700 od osoby (biuro w Gdańsku nawet drożej). Na załatwienie wszystkich dokumentów wjazdowych potrzeba minimum 2 tygodni, jednak z uwagi na fakt, że mamy już skompletowaną całą ekipę oraz z uwagi na konieczność wcześniejszego załatwienia przepustek na wjazd w najciekawsze rejony, będziemy chcieli, abyście uzyskali wizy znacznie wcześniej. Najlepiej 3 miesiące przed wyprawą, czyli od 15go lipca. Ja wykonam telefony do znajomych biur, spróbuję wynegocjować cenę “grupową”, a jeśli nie cenę to przynajmniej uproszczone procedury.
 
Prawo jazdy - wystarczy polskie, nie musi być międzynarodowe. Jeśli ktoś jedzie pożyczonym autem (nie zarejestrowanym na kierowcę, lub z współwłaścicielem) to powinien posiadać potwierdzone notarialnie i przetłumaczone (tłumacz przysięgły, język rosyjski) upoważnienie do prowadzenia samochodu na terenie Ukrainy i Rosji.
Warto zrobić kserokopię paszportu i innych dokumentów i trzymać je podczas podróży w innym miejscu, niż oryginały.
 
Ubezpieczenia: Na teren Rosji potrzeba wykupić zieloną kartę (uwaga, na Zielonej Karcie musi się znajdować znaczek "RUS". Zwróćcie na to uwagę, gdyż niektóre firmy wykreślają Rosję z ZK, którą dają swoim Klientom).
Na terytorium Rosji będziecie mieć wspomniane wyżej obowiązkowe ubezpieczenie KL. Kwestię ubezpieczenia AC/Assistance pozostawiamy waszej osobistej decyzji.

Noclegi: Zdecydowana większość noclegów będzie w namiotach. Noclegi w hotelach zapewne uskutecznicie na dojeździe i powrocie (jak zwykle) oraz w Groznym, Władykaukazie oraz Derbencie lub Machaczkale. W praktyce 2-3 noce w terenie na jeden hotel. Standard noclegów w hotelach jest porównywalny z naszymi hotelami jedno-, dwugwiazdkowymi lub przeciętną agroturystyką (choć może zaszalejemy i pójdziemy do pięciogwiazdkowego Grozny City, jeśli będzie promocja). Zwykle staramy się dobrać pokoje zgodnie z podziałem na samochody lub pary, ale nie zawsze jest to możliwe.  Nie planujemy wizyt na zorganizowanych campingach, wszystkie noclegi "pozahotelowe" są na dziko na łonie przyrody, w górach. Należy się przygotować na warunki biwakowe i to na zimno! Zabieramy kocyki, grube śpiwory, “meszkową”, przylegającą do ciała, długą bieliznę".
 
Wydatki: 4 noclegi w cenie do 35E od osoby (ze śniadaniem). Obiady w restauracjach można zjeść za 5-10E od osoby. W przydrożnych knajpach nawet taniej. Załóżcie kilka wizyt w restauracjach. Jedzenie i podstawowe artykuły w odwiedzanych rejonach są w cenach porównywalnych jak w Polsce lub niższych. Większość atrakcji na trasie nie wymaga opłat, stąd na tej wyprawie nie wydajemy dużo. Spróbujemy zorganizować całodzienną wycieczkę samochodami po górskich, zamkniętych rejonach Czeczenii z miejscowym przewodnikiem – ostatnio był to koszt ok 30E od osoby. Do tego krótsza z jakimś “polskomówiącym lokalesem” po Groznym za kilka Euro. Jeśli będą warunki to zorganizujemy loty na paralotni. Ostatnio był to koszt 45E od osoby.
Może się zdarzyć, że jeśli nie dostaniemy przepustek do Dargavs w Osetii Północnej, zorganizujemy tam wycieczkę busem z przewodnikiem. Koszt ok 30E od osoby.
 
Co koniecznie zabrać:
- dobry humor, odporność na trudy podróży, ciekawość świata
- namioty, karimaty, śpiwory (ciepłe!), słowem sprzęt potrzebny do biwakowania. Będzie to jesień, w dzień temperatury powinny oscylować od 10-20C. Jednak w górach (80% trasy) będą zimne noce, ze spadkami temperatury – może nawet zdarzyć się przymrozek! Czapki, rękawiczki, grube skarpetki, kurtki puchowe – ale i przeciwdeszczowe.
- sprzęt do przyrządzania posiłków w terenie – uwzględnijcie, że na zimnie zużywa się więcej paliwa do gotowania.
- termos – nie ma to jak popić gotową ciepłą herbatkę przygotowaną z rana, gdy inni modlą się do czajnika!
- baniak na wodę – minimum 20l na 2 osoby. Jeśli z reguły zużywacie dużo wody - zabierzcie większy pojemnik.
Wszystkie auta MUSZĄ być wyposażone w sprawne CB radio!
 
Czy zabierać jedzenie?
W Rosji w dużych miastach można kupić wszystkie towary spożywcze. Jednak większą część trasy spędzimy poza miejscowościami, a sklepy w wioskach sprzedają tylko podstawowe produkty. Nie planujemy codziennych wizyt w sklepach. Z doświadczenia wiemy, że najwygodniej i najszybciej jest zabrać pewną ilość jedzenia z Polski, a na miejscu uzupełniać warzywa, owoce, napoje i pieczywo.
 

 

Informacje rozliczeniowe i techniczne ma Justyna. Proszę o stworzenie i uzupełnienie tabelki uczestników.

 

Poneważ będziemy aplikować do FSB o przepustki w niektóre rejony, będę potrzebował dodatkowe dane,uczestników. Aby nie były upubliczniane i nie wisiały "w chmurze" możecie wysyłać je BEZPOŚREDNIO do mnie, na adres: milosz@przygody4x4.pl

 

Potrzeba:
- pełny adres zamieszkania
- telefon kontaktowy (do każdego dorosłego!)
- miejsce pracy (adres, nazwa, stanowisko, telefon do zakładu pracy); dzieci wpisują nazwę i adres szkoły
- numer rejestracyjny pojazdu
- skan paszportu (strona ze zdjęciem), a potem wizy gdy już dostaniecie ją
 
Uwaga do Dyrekcji - dotyczy to również ekipy z NG. Dane muszą być u mnie najpóźniej w lipcu.
 
No to akcja!
PS. Tu też pojedziemy:
0262.jpg


 
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wiem, że @Wipolak rozważa nie męczyć swojego XV (wg mnie w wielu miejscach byłby problem, również czasowy, a dnie mamy krótkie!) i chciałby poprosić szanowne grono o permit na udział pełnoprawną terenówką. Nie ukrywam, że nie jest to głupi pomysł, ponieważ przynajmniej w jednym OBOWIĄZKOWYM miejsu może następić potrzeba przetransportowania osób z aut, które nie podołają naszymi terenówkami (2 auta wezmą więcej ludzi niżjedno). A dwie wyciągarki to lepsza asekuracja niż jedna.

 

 

Skoro zostałem przywołany, to nie pozostaje mi nic innego tylko zapytać szanowne gremium z Dyrekcją na czele, czy wyrażona w cytowanym fragmencie myśl zasługuje na :thumbup: czy jest może z cyklu "propozycji niemoralnych"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...