sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Hej. Wiedziony ciekawością, po lekturze rewelacyjnej analizy by Luke (http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89071-dpf-story-lub-jak-kto-woli-ketivv-mode…/), postanowiłem zbadać co w moim SBD piszczy. A w zasadzie chciałem się upewnić, że nic nie piszczy Okazało się, że pokazanie wielu parametrów, mających kluczową rolę w procesie pracy silnika (jak aktywne wypalanie, temperatura DPF, rozrzedzenie oleju, itp) jest bardzo proste i bardzo tanie. Kupiłem najprostszy interface OBD2 Bluetooth u naszych azjatyckich przyjaciół (zapłaciłem niewiele ponad 5$) i aplikację Torque (15 zł). Za niecałe 40 zł i kilka godzin pracy, otrzymałem więc takie oto cudo, które wyświetlam sobie podczas jazdy: Lista parametrów które udało mi się zdefiniować i które są wg mnie ciekawe dla użytkownika SBD: "Exhaust Gas Temperature (EGT) at DPF Inlet" - "EGT@DPF" "Exhaust Gas Temperature (EGT) at Catalyst Inlet" -"EGT@Cat" "Exhaust Gas Recirculation (EGR) Target Valve Opening Angle" - "EGR T Angle" "Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Opening Angle" - "EGR O Angle" "Quantity Correction Cylinder #1" - "Cyl1" "Quantity Correction Cylinder #2" - "Cyl2" "Quantity Correction Cylinder #3" - "Cyl3" "Quantity Correction Cylinder #4" - "Cyl4" "Cumulative Ash Ratio" - "Ash" "Pressure Difference between DPF Inlet and Outlet" - "DPF Pressure Diff", "Estimated Catalyst Temperature" - "Catalyst Temp" "Estimated DPF Temperature" - "DPF Temp" "Soot Accumulation Ratio" - "Soot" "Oil Dilution Ratio" - "Oil Dilution" "Running Distance since last DPF Regeneration" - "Last DPF Reg" "DPF Regeneration Count" - "DPF Reg" "DPF Regeneration Attempts" - "DPF Attempts" "Injector Learning Switch" - "Inj. learned" "DPF Active Regeneration Switch" - "DPF Regen" "Glow Relay Switch" - "Glow" Jeśli ktoś jest chętny też coś takiego mieć to nie musi sam się grzebać... W załączniku do posta jest zip SBD_DPF_Torque.zip który trzeba sobie rozpakować. W środku dwa pliki: SBD_DPF_PID_definition.csv SBD_DPF.dash Pierwszy (csv) wgrywamy do katalogu .torque/extendedpids Drugi (dash) do katalogu .torque/dashboards Potem odpalmy Torque, wchodzimy w Settings/Manage extraPIDs i z menu wybieramy Add predefined set. Po czym wskazujemy SBD_DPF_PID_definition. Teraz przechodzimy do Realtime Information, wchodzimy w Layout Settings/Import Layout i wskazujemy SBD_DPF.dash. I już Dla zrozumienia co jest pokazywane polecam lekturę wspomnianego już posta i strony: https://subdiesel.wordpress.com/ która jest kopalnią wiedzy jeśli chodzi o SBD (z tej strony brałem definicje PIDów). I dla jasności - wszystko robicie ze swojej własnej, nieprzymuszonej woli i ponosicie pełną odpowiedzialność za decyzję podłączania czegokolwiek do Waszego auta. Pozdrawiam i życzę samych poprawnie zakończonych wypaleń. I mało paliwa w oleju. EDIT: Druga, lepsza definicja dla Torque: SBC_DPF_Torque_2.zip Edytowane 23 Stycznia 2018 przez sambor Dodanie drugiej definicji Torque 2 2 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Dzięx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Podłącze się do podziękowań tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Dobre!!! Brawo!!! Muszę sobie sprawić takie cudo: zdecydowanie to łatwiej ogarniać niż jeździć z wpiętym w OBD kablem i odpalonym laptopem na fotelu pasażera! +1 ode mnie A wracając do rzeczy istotnych, sprawdź proszę przy okazji, co ile włącza Ci się regeneracja (pilnuj zakończonych ) w różnych cyklach jazdy? Twój Forek jest Euro4 czy Euro5? EDIT: 1. Właśnie zauważyłem parametr o którym kiedyś dyskutowałem z jednym z Forumowiczów: "DPF Regeneration Attempts" - "DPF Attempts" - ilość podjętych PRÓB regeneracji, czyli ilość nie ukończonych regeneracji. To wskazuje na autko Euro5... 2. Widzę, że masz "Oil dilution" = 4%. Jaki masz przebieg od wymiany oleju? Dzięki! Zdrówka! Luke Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 c.a. minuta po odpaleniu (auto po nocy w garażu) dwie minuty później już jadąc po ok. 1 km 4 minuty później (miasto obrzeża, około 60-70 km) minuta później, jedno lekkie przyśpieszenie do max 100 km/h korekty - rozgrzany silnik, na postoju, wahają się w ślad za pracującą sprężarką klimy taka ciekawostka @@sambor, "well done" z ciekawości sprawdziłem, wszystkie moje wcześniejsze PID-y dawały mniej więcej taki sam odczyt temp @CAT @ DPF jak i EGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Regeneracja włącza się oczywiście w zależności od tego jak i gdzie się jeździ. Ostatnio miałem 1189 kilometrów od ostatniej aktywnej regeneracji... ale to tylko dlatego, że jechałem trasę 1000 km w której pasywna regeneracja wyczyściła DPF. Reszta to była spokojna jazda po mieście. Przy jeździe po mieście w moim stylu - czyli 350 Nm musi popracować, regeneracja odpala mi się co około 100 km. Mam już silnik Euro 5 (Forek 2010 rok). Parametr DPF Regeneration Attempts jest już dla silników Euro 6 Zdefiniowałem go ale nie wrzuciłem na dashboard'a bo uważałem, że nie jest dostępny u mnie. Ale teraz patrzę na opis: "Confirmed working for Euro 6, probably not available on Euro 5." i dzisiaj sprawdzę czy faktycznie nie działa. Oil dilution 4% mam po 10,5 k km od wymiany. Czyli w mojej ocenie całkiem przyzwoicie... 40% Ash po 100k km też chyba jest w miarę OK.. @@ketivv Cudowne odczyty Soot itp. Zazdraszczam Ciekawe jednak, że masz jakąś wartość Ash? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 @ketivv Cudowne odczyty Soot itp. Zazdraszczam Ciekawe jednak, że masz jakąś wartość Ash? ciekawe ale ... znalazło by się wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) odczyt temp @ DPF jak masz po 4-5 minutach >500 na dpf-ie to rewelacja w sensie miejscu po Wytaptane Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez OBK CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) jak masz po 4-5 minutach >500 na dpf-ie to rewelacja ciężko mi powiedzieć czy rewelacja, zawsze tak było (500 i to i tak niska wartość, bez najmniejszego problemu miałem i mam wyższe) raz jeszcze powiem nigdy nie miałem problemu z sadzą w DPF-ie czy w pierwszym czy w drugim sadzy nie było zarówno w odczycie jak i fizycznie Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 @Ketivv: Fantastyczny dystans od ostatniej regeneracji! Oil dilution Ci nie grozi... Natomiast SZOKUJĄCE wartości EGT podczas przyspieszania! W swoim Forku 710 st. C. to ja widzę w szczytowym momencie aktywnej regeneracji i to tylko przez moment. Normalnie utrzymuje się wówczas 680 - 700 st. @Sambor: Ponad 1100 km pomiędzy regeneracjami również zaobserwowałem u siebie goniąc autostradą z Wawy nad morze i z powrotem. Natomiast 100 km pomiędzy regeneracjami po mieście to raczej niewiele. Przy tak krótkich interwałach, 4% oil dilution po 10 000 km od wymiany oleju to rewelacja! Od czasu w którym uznałem, że Forek jest zdrów i nie jeżdzę z kompem na kolanach, aktywne procedury żyją sobie w tle własnym życiem. To znaczy, że uruchamiają się, kiedy wypadnie a ja nie obserwuję ich jakości i nie dostosowuję jazdy do ich występowania. To skutkuje dopalaniem nieco płytszym niż gdy monitorowałem sytuację. Przekłada się to na dystanse około 170 - 190 km między dopaleniami (190 km to wynik z dziś). Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Fantastyczny dystans od ostatniej regeneracji! fantastyczny na fabrycznym setupie to miał @@OBK CVT, w jakimś wątku wyszło przy okazji dyskusji Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Brawo! Czy regenerację można wymusić? (przycisk DPF regen) Pobawię się w V60, zobaczę co pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 fantastyczny na fabrycznym setupie to miał @OBK CVT, 'running distance since last dpf regeneration' 14500 Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Od czasu w którym uznałem, że Forek jest zdrów i nie jeżdzę z kompem na kolanach, aktywne procedury żyją sobie w tle własnym życiem. Dlatego w tym parametrze masz większe dystanse. Bo dopiero zakończona procedura resetuje "Running Distance since last DPF Regeneration" i zwiększa o jeden "DPF Regeneration Count". Niezakończone nic nie zmieniają... A ja w tej chwili, jeśli odpali się regeneracja, to jeżdżę tak długo aż się zakończy Czy regenerację można wymusić? (przycisk DPF regen) Niestety nie. To tylko wskaźnik, że regeneracja się uruchomiła. 'running distance since last dpf regeneration' 14500 Ale jak to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 @woyt: Można, ale tylko komputerem serwisowym. @Sambor: Mówiąc o dystansie między regeneracjami mówię o wartości między ostatnią zakończoną W PEŁNI a kolejną (zakończoną bądź nie). Żyją własnym życiem w sensie: nie stosuję techniki jazdy wydłużającej bądź opóźniającej moment jej włączenia, bo nie znam live poziomu sadzy. Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ale jak to? autobanowy przebieg po wro moze ze 100 km o ile nie mniej ale to byly poczatki, teraz moze z 10 wypalen przez 5 tys km tiry na tory, dyszle na autobany Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 To i tak KOSMICZNIE dużo! Jak pisaliśmy wcześniej: mój rekord to 1100 km przy przebiegu autostradowym, miasto 270 km. Standard w mieście to 170 - 190 km, czasami nawet mniej. Ciekawe byłoby obejrzeć logi z jazdy Twojego samochodu. Jak on to robi?! Zdrówka Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Jak on to robi?! 2700 obr/min i autostrada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Pewnie tak... Z moich doświadczeń jednoznacznie wynikało, że 150 - 160 km/h po minucie jazdy oznacza 550 - 600 st.C EGT, co skutkuje obserwowalnym spadkiem sadzy... Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Jak on to robi?! Stacja Agip obok lotniska Monachium -> stacja Orlen Wrocław Żmigrodzka, 720 km wyłącznie po autostradach A93, A4, A8. Wlałem prawie 60 litrów czyli 8.3 l / 100 km. Dużo? Pewnie tak, ale jechałem 5 i pół godzin. Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Czy apka pokazuje też temperaturę, ciśnienie oleju i boost? Ja mało technologiczno - techniczny jestem, jak się podłączy OBD II przez BT to telefon będzie działał w trybie głośnomówiącym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Temperatury oleju nie udało mi się w przypadku SBD odczytać Dla smartfona to są dwa osobne połączenia BT obsługiwane jednocześnie u mnie nie miał z tym żaden Android problemu tapatalk Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Temat do sledzenia :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Czy apka pokazuje też temperaturę, ciśnienie oleju i boost? Boost możesz wyciągnać. Torque po wprowadzeniu danych samochodu potrafi go wyliczyć. Parametrów oleju ja nie umiem wyciągnąć. Może ktoś wie jak? Ja mało technologiczno - techniczny jestem, jak się podłączy OBD II przez BT to telefon będzie działał w trybie głośnomówiącym? Tak jak napisał Ketivv - nie ma problemów. Telefon wie którego urządzenia BT używać do OBD a którego do dzwonienia. Możesz prowadzić rozmowę (przez zestaw głośnomówiący BT) i jednocześnie wyświetlać dashboard z Torque. Dzisiaj mi się DPF dopalił.... Szkoda, że taki poziom sadzy nie zostanie na dłuzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zazdraszczam Ładnie się dopala... Możesz coś bliżej o warunkach jazdy w których miała miejsce regeneracja? Miasto? Trasa? Ile czasu trwała? O ile spadł Ci dystans do wymiany oleju jeśli zaobserwowałeś lub czy wskoczyło Ci rozrzedzenie o 1% w górę? Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się