Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, dr.elich napisał:

Zaczął mi hałasować nawiew w Foresterze. Dmuchawę się wymienia czy regeneruje?

Nie wiem czy można regenerować. W SF (nie wiem jak w nowszych) filtr kabinowy nie pokrywał całego światła przewodu dolotowego do wiatraka - być może hałas jest spowodowany np. liściem który zablokował się przy dmuchawie (ja miałem taki problem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u człowieka od regeneracji. Na maszynie alternator wypluł 14,6V.

Mam już nowy akumulator.

Dzisiaj rano wykonałem takie pomiary

 

Alternator 23700AA540

 

Wszystkie poniższe pomiary robiłem sondami na akumulatorze, a różnica zmierzona na alternatorze wynosi 0,2-0,3V, spadki na przewodach od 0,15 do 0,20V

 

Po postoju w nocy napięcie na aku 12,76V

Włączony zapłon 12,28V

Uruchomienie silnika spadek do 10,61V

Ładowanie zaraz po odpaleniu 14,62V

Włączenie odbiorników (światła mijania, nadmuch, grzanie tylnej szyby, grzanie stołków, grzanie lusterek) 14,2V

 

Silnik pobełtał się z 10 minut, płyn chłodniczy złapał temperaturę, obroty na jałowym około 660 i teraz po kolei

 

Włączone odbiorniki j.w. na jałowych obrotach 12,4V

Obroty zwiększone do 2K 13,8V

Wyłączam wszystkie odbiorniki i na jałowych obrotach 12,37V

Zwiększam obroty do 2K z wyłączonymi odbiornikami 12,45V

 

Na jałowych włączam tylko światła pozycyjne 14,03V

To samo na tylko włączonej klimatyzacji.

Na zdrowy rozsądek wszystko zdaje się być w porządku. Ładować ładuje, bo nie ma spadków poniżej 12V, kiedy na obciążenie to zwiększa ładowanie, nie ma obciążenia to podtrzymuję. 

 

Jak to u Was wygląda?

 

Edit

Znalazłem taką informację

https://www.strongforsubaru.com/subaru-alternator-fault-fix/

 

Z niej wynika, że komputer w Subarynach czyta napięcie i jak nie ma obciążenia, to wtedy napięcie na alternatorze spada co w perspektywie doprowadza akumulator do spadku sprawności do odpalenia. Jest opisany myk jak to obejść.

Tylko, że u mnie żaden błąd nie wyskakuje. Albo więc ten myk, albo raz na pół roku lub co 4 miesiące podłączyć pod prostownik. ^_^

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

 

Wydaje mi się, że w moim tak nie jest, chyba zawsze jest powyżej 13, ale muszę sprawdzić...

Spadki na przewodach mam ok 0,090 - 0,100

 

Z drugiej strony ten fix w PL nie jest potrzebny w SG, bo i tak musisz jeździć na światłach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, artaa napisał:

Hmm

 

Wydaje mi się, że w moim tak nie jest, chyba zawsze jest powyżej 13, ale muszę sprawdzić...

Spadki na przewodach mam ok 0,090 - 0,100

 

Z drugiej strony ten fix w PL nie jest potrzebny w SG, bo i tak musisz jeździć na światłach...

Niby tak. Nie zmienia to faktu, że takie spadki to nie jest wina alternatora tylko komputer tym steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester XT 18 - Jak wyłączyć auto i zostawić skrzynie na N, by komputer nie wydawał tego dźwięku, że auto nie ma ustawionej skrzyni na P ? Musiałem zostawić auto na luzie u wulkanizatora i niestety nie byłem w stanie tego ogarnąć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, forek8925xt napisał:

czy wahacze ALU z Imprezy GD WRX/STI  podchodzą P&P do Forka SG ?

Pasują. 

 

W dniu 17.05.2022 o 08:05, Masteritos napisał:

Forester XT 18 - Jak wyłączyć auto i zostawić skrzynie na N, by komputer nie wydawał tego dźwięku, że auto nie ma ustawionej skrzyni na P ? Musiałem zostawić auto na luzie u wulkanizatora i niestety nie byłem w stanie tego ogarnąć

Nie da się :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, forek8925xt napisał:

Pomijając wagę i "sztywność " są jakieś plusy wahaczy aluminiowych ? 

Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. 

 

http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html

 

@skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, jacekw napisał:

Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. 

 

http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html

 

@skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić :P

Ale do normalnej cywilnej jazdy to już trochę przerost formy nad treścią, co nie? O nieresorowanej wadze nie wspominam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekw napisał:

Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. 

 

http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html

 

@skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić :P

5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SubaruLPG napisał:

Niższa masa resorowana zmniejsza bezwładność układu zawieszenia. ponadto aluminium jest sztywniejsze i bardziej przenosi informacje z drogi.

Czyli do wolnossaka też można:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Czyli do wolnossaka też można:)

 

Raczej na daily się nie nadają, osobiście przemyślałabym tą kwestię co w bmw - w e46 do latania ponoć właśnie pozbywają się alu żeby w razie w nie mieć zawiasu do śmieci :biglol:

Oczywiście chodzi o latanie bokiem, ale myślę, że w terenie to też może być utrudnieniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gabin napisał:

 

Raczej na daily się nie nadają, osobiście przemyślałabym tą kwestię co w bmw - w e46 do latania ponoć właśnie pozbywają się alu żeby w razie w nie mieć zawiasu do śmieci :biglol:

Oczywiście chodzi o latanie bokiem, ale myślę, że w terenie to też może być utrudnieniem...

A niby czemu się nie nadają? Jakoś u mnie się sprawdzają i auto fajniej jeździ. Do tego pozbywasz się niebezpiecznego problemu, czyli rdzy, która potrafi doprowadzić do pęknięcia seryjnego wahacza.

 

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Czyli do wolnossaka też można:)

Można :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SJ. Blokował mi się kluczyk po wyłączeniu silnika i nie mogłem go wyjąć. Na 99% to jest jakiś czujnik na skrzyni biegów lub jakieś ustrojstwo kiedy po wbiciu na wybieraku P nie odnotowywała tego stacyjka. Próbowałem rozebrać i popatrzeć ale złączki od grzania foteli i trybu X-mode mnie pokonały. Niby teraz usterka nie występuje ale chcę to zweryfikować przed wakacjami żebym nie musiał zostawiać samochodu z kluczykiem w stacyjce ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lucash napisał:

Forester SJ. Blokował mi się kluczyk po wyłączeniu silnika i nie mogłem go wyjąć. Na 99% to jest jakiś czujnik na skrzyni biegów lub jakieś ustrojstwo kiedy po wbiciu na wybieraku P nie odnotowywała tego stacyjka. Próbowałem rozebrać i popatrzeć ale złączki od grzania foteli i trybu X-mode mnie pokonały. Niby teraz usterka nie występuje ale chcę to zweryfikować przed wakacjami żebym nie musiał zostawiać samochodu z kluczykiem w stacyjce ;) 

U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jedynym problemem wahaczy aluminiowych jest ich niska wytrzymałość na tarcie.

Jeśli mamy poliuretan osadzony bezpośrednio w wahaczu aluminiowym ( tuleja bez zewnętrznego kosza wykonanego z stali?) i takie połączenie dostanie luzu to aluminium będzie intensywnie się wycierać co może spowodować urwanie się wahacza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, SubaruLPG napisał:

Wydaje mi się że jedynym problemem wahaczy aluminiowych jest ich niska wytrzymałość na tarcie.

Jeśli mamy poliuretan osadzony bezpośrednio w wahaczu aluminiowym ( tuleja bez zewnętrznego kosza wykonanego z stali?) i takie połączenie dostanie luzu to aluminium będzie intensywnie się wycierać co może spowodować urwanie się wahacza.

 

Wydaje Ci się. Weź od uwagę ile imprez STI lata na poliuretanach i nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...