kris16 Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Czy ktoś dobierał się do cięgien wycieraczek przednich w SF ? Czy jedyne co musze zdjąć to wycieraczki oraz ten plastik pod nimi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdartapodeszwa Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 23 godziny temu, dr.elich napisał: Zaczął mi hałasować nawiew w Foresterze. Dmuchawę się wymienia czy regeneruje? Nie wiem czy można regenerować. W SF (nie wiem jak w nowszych) filtr kabinowy nie pokrywał całego światła przewodu dolotowego do wiatraka - być może hałas jest spowodowany np. liściem który zablokował się przy dmuchawie (ja miałem taki problem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 23 godziny temu, dr.elich napisał: Zaczął mi hałasować nawiew w Foresterze. Dmuchawę się wymienia czy regeneruje? @LosioDriver swoją rozbierał i czyścił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 Dmuchawa to nic innego jak silnik 12V z zamontowanym kołem z łopatkami. Tego się nie naprawia to się wymienia bo wiatrak zamontowany na sztywno na wale silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 (edytowane) Byłem u człowieka od regeneracji. Na maszynie alternator wypluł 14,6V. Mam już nowy akumulator. Dzisiaj rano wykonałem takie pomiary Alternator 23700AA540 Wszystkie poniższe pomiary robiłem sondami na akumulatorze, a różnica zmierzona na alternatorze wynosi 0,2-0,3V, spadki na przewodach od 0,15 do 0,20V Po postoju w nocy napięcie na aku 12,76V Włączony zapłon 12,28V Uruchomienie silnika spadek do 10,61V Ładowanie zaraz po odpaleniu 14,62V Włączenie odbiorników (światła mijania, nadmuch, grzanie tylnej szyby, grzanie stołków, grzanie lusterek) 14,2V Silnik pobełtał się z 10 minut, płyn chłodniczy złapał temperaturę, obroty na jałowym około 660 i teraz po kolei Włączone odbiorniki j.w. na jałowych obrotach 12,4V Obroty zwiększone do 2K 13,8V Wyłączam wszystkie odbiorniki i na jałowych obrotach 12,37V Zwiększam obroty do 2K z wyłączonymi odbiornikami 12,45V Na jałowych włączam tylko światła pozycyjne 14,03V To samo na tylko włączonej klimatyzacji. Na zdrowy rozsądek wszystko zdaje się być w porządku. Ładować ładuje, bo nie ma spadków poniżej 12V, kiedy na obciążenie to zwiększa ładowanie, nie ma obciążenia to podtrzymuję. Jak to u Was wygląda? Edit Znalazłem taką informację https://www.strongforsubaru.com/subaru-alternator-fault-fix/ Z niej wynika, że komputer w Subarynach czyta napięcie i jak nie ma obciążenia, to wtedy napięcie na alternatorze spada co w perspektywie doprowadza akumulator do spadku sprawności do odpalenia. Jest opisany myk jak to obejść. Tylko, że u mnie żaden błąd nie wyskakuje. Albo więc ten myk, albo raz na pół roku lub co 4 miesiące podłączyć pod prostownik. Edytowane 14 Maja 2022 przez Kiwi 4ester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 Hmm Wydaje mi się, że w moim tak nie jest, chyba zawsze jest powyżej 13, ale muszę sprawdzić... Spadki na przewodach mam ok 0,090 - 0,100 Z drugiej strony ten fix w PL nie jest potrzebny w SG, bo i tak musisz jeździć na światłach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 2 godziny temu, artaa napisał: Hmm Wydaje mi się, że w moim tak nie jest, chyba zawsze jest powyżej 13, ale muszę sprawdzić... Spadki na przewodach mam ok 0,090 - 0,100 Z drugiej strony ten fix w PL nie jest potrzebny w SG, bo i tak musisz jeździć na światłach... Niby tak. Nie zmienia to faktu, że takie spadki to nie jest wina alternatora tylko komputer tym steruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 17 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2022 Forester XT 18 - Jak wyłączyć auto i zostawić skrzynie na N, by komputer nie wydawał tego dźwięku, że auto nie ma ustawionej skrzyni na P ? Musiałem zostawić auto na luzie u wulkanizatora i niestety nie byłem w stanie tego ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek8925xt Opublikowano 21 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2022 (edytowane) Cześć Panowie, tak jestem ciekawy czy wahacze ALU z Imprezy GD WRX/STI podchodzą P&P do Forka SG ? Edytowane 21 Maja 2022 przez forek8925xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 21 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2022 2 godziny temu, forek8925xt napisał: czy wahacze ALU z Imprezy GD WRX/STI podchodzą P&P do Forka SG ? Pasują. W dniu 17.05.2022 o 08:05, Masteritos napisał: Forester XT 18 - Jak wyłączyć auto i zostawić skrzynie na N, by komputer nie wydawał tego dźwięku, że auto nie ma ustawionej skrzyni na P ? Musiałem zostawić auto na luzie u wulkanizatora i niestety nie byłem w stanie tego ogarnąć Nie da się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek8925xt Opublikowano 21 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2022 Pomijając wagę i "sztywność " są jakieś plusy wahaczy aluminiowych ? Jak jest z wytrzymałością na uszkodzenia wynikające z obciążeń ? np w rajdach stosuje się stal czy Alu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Cześć. Ktoś u siebie montował tą kieszonkę po stronie kierowcy? Coś topornie to wchodzi, a raczej nie chciałbym niczego urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 14 godzin temu, forek8925xt napisał: Pomijając wagę i "sztywność " są jakieś plusy wahaczy aluminiowych ? Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html @skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 31 minut temu, jacekw napisał: Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html @skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić Ale do normalnej cywilnej jazdy to już trochę przerost formy nad treścią, co nie? O nieresorowanej wadze nie wspominam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Niższa masa resorowana zmniejsza bezwładność układu zawieszenia. ponadto aluminium jest sztywniejsze i bardziej przenosi informacje z drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 1 minutę temu, jacekw napisał: Zwiększają caster, czyli kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Od 3,5 do 5 stopni. http://thedreamscars.blogspot.com/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html @skwaro ma to ładnie opisane w swoim wątku, razem z odwróceniem mocowania. Co prawda, nie podał wymiarów podkładek, właśnie próbuję je ustalić 5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 2 godziny temu, SubaruLPG napisał: Niższa masa resorowana zmniejsza bezwładność układu zawieszenia. ponadto aluminium jest sztywniejsze i bardziej przenosi informacje z drogi. Czyli do wolnossaka też można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gabin Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 15 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Czyli do wolnossaka też można Raczej na daily się nie nadają, osobiście przemyślałabym tą kwestię co w bmw - w e46 do latania ponoć właśnie pozbywają się alu żeby w razie w nie mieć zawiasu do śmieci Oczywiście chodzi o latanie bokiem, ale myślę, że w terenie to też może być utrudnieniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Godzinę temu, Gabin napisał: Raczej na daily się nie nadają, osobiście przemyślałabym tą kwestię co w bmw - w e46 do latania ponoć właśnie pozbywają się alu żeby w razie w nie mieć zawiasu do śmieci Oczywiście chodzi o latanie bokiem, ale myślę, że w terenie to też może być utrudnieniem... A niby czemu się nie nadają? Jakoś u mnie się sprawdzają i auto fajniej jeździ. Do tego pozbywasz się niebezpiecznego problemu, czyli rdzy, która potrafi doprowadzić do pęknięcia seryjnego wahacza. Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał: Czyli do wolnossaka też można Można 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 @Kiwi 4ester dawaj, kolejna modyfikacja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 15 minut temu, ewemarkam napisał: @Kiwi 4ester dawaj, kolejna modyfikacja Czekam jak Grzesiu Marczyk wrzuci swoją zabójczą propozycje cenową na FB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Forester SJ. Blokował mi się kluczyk po wyłączeniu silnika i nie mogłem go wyjąć. Na 99% to jest jakiś czujnik na skrzyni biegów lub jakieś ustrojstwo kiedy po wbiciu na wybieraku P nie odnotowywała tego stacyjka. Próbowałem rozebrać i popatrzeć ale złączki od grzania foteli i trybu X-mode mnie pokonały. Niby teraz usterka nie występuje ale chcę to zweryfikować przed wakacjami żebym nie musiał zostawiać samochodu z kluczykiem w stacyjce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 34 minuty temu, lucash napisał: Forester SJ. Blokował mi się kluczyk po wyłączeniu silnika i nie mogłem go wyjąć. Na 99% to jest jakiś czujnik na skrzyni biegów lub jakieś ustrojstwo kiedy po wbiciu na wybieraku P nie odnotowywała tego stacyjka. Próbowałem rozebrać i popatrzeć ale złączki od grzania foteli i trybu X-mode mnie pokonały. Niby teraz usterka nie występuje ale chcę to zweryfikować przed wakacjami żebym nie musiał zostawiać samochodu z kluczykiem w stacyjce U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Wydaje mi się że jedynym problemem wahaczy aluminiowych jest ich niska wytrzymałość na tarcie. Jeśli mamy poliuretan osadzony bezpośrednio w wahaczu aluminiowym ( tuleja bez zewnętrznego kosza wykonanego z stali?) i takie połączenie dostanie luzu to aluminium będzie intensywnie się wycierać co może spowodować urwanie się wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 20 minut temu, SubaruLPG napisał: Wydaje mi się że jedynym problemem wahaczy aluminiowych jest ich niska wytrzymałość na tarcie. Jeśli mamy poliuretan osadzony bezpośrednio w wahaczu aluminiowym ( tuleja bez zewnętrznego kosza wykonanego z stali?) i takie połączenie dostanie luzu to aluminium będzie intensywnie się wycierać co może spowodować urwanie się wahacza. Wydaje Ci się. Weź od uwagę ile imprez STI lata na poliuretanach i nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się