Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

@.Misza. Zrób jak @koziolek radzi. Miałem Ironman z tyłu to czuć było że dupa jest sztywniejsza, twardsza itd zwłaszcza na progach zwalniających. A żeby wyglądało że równo siedzi to wtedy wypada dać 1-1.5cm na przód podkładek. Ty masz jakiś lift już więc kombinować będziesz żeby było równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Black500 napisał:

Na zdjęciu jest z rozjaśnieniem i bez rozjaśnienia. Różnica ogromna, a jak jest słoneczny dzień to w ogóle. 

Jak światła wyłączę to rozjaśnia się zarówno panel klimatyzacji jak i rdio także obie rzeczy są powiązane ze światłami

 

Powinno to działać tak:

-światła zgaszone - wszystko jest rozjaśnione

-światła zapalone - domyślnie wszystko przygasa i wtedy:

   -aby rozjaśnić radio naciskasz i trzymasz do kliknięcia lewe pokrętło

   -aby rozjaśnić klimę trzymasz przycisk OFF przez ok 2-3s

 

I jeżeli wszystko działa prawidłowo to te "ustawienia" powinny być zachowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

31 minut temu, Black500 napisał:

Na zdjęciu jest z rozjaśnieniem i bez rozjaśnienia. Różnica ogromna, a jak jest słoneczny dzień to w ogóle. 

Jak światła wyłączę to rozjaśnia się zarówno panel klimatyzacji jak i rdio także obie rzeczy są powiązane ze światłami

 

Powinno to działać tak:

-światła zgaszone - wszystko jest rozjaśnione

-światła zapalone - domyślnie wszystko przygasa i wtedy:

   -aby rozjaśnić radio naciskasz i trzymasz do kliknięcia lewe pokrętło

   -aby rozjaśnić klimę trzymasz przycisk OFF na pokrętłach klimy przez ok 2-3s

 

I jeżeli wszystko działa prawidłowo to te "ustawienia" powinny być zachowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LosioDriver napisał:

  

 

Powinno to działać tak:

-światła zgaszone - wszystko jest rozjaśnione

-światła zapalone - domyślnie wszystko przygasa i wtedy:

   -aby rozjaśnić radio naciskasz i trzymasz do kliknięcia lewe pokrętło

   -aby rozjaśnić klimę trzymasz przycisk OFF na pokrętłach klimy przez ok 2-3s

 

I jeżeli wszystko działa prawidłowo to te "ustawienia" powinny być zachowane.

No właśnie i chodzi o to że ustawienia się nie zachowują. I muszę to robić za każdym razem od nowa. I jak rozumiem w radio odpowiada za to coś w jego wnętrzu co podtrzymuje pamięć a pa el klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Black500 napisał:

No właśnie i chodzi o to że ustawienia się nie zachowują. I muszę to robić za każdym razem od nowa. I jak rozumiem w radio odpowiada za to coś w jego wnętrzu co podtrzymuje pamięć a pa el klimy?

 

Będę miał jutro przedliftowy panel klimy i zerknę na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was rozbierał i naprawiał we własnym zakresie alternator? U mnie chyba mam szczotki do wymiany, albo i regulator, bo pod obciążeniem mam napięcie poniżej 13V, a to zdecydowanie za mało i chciałbym spróbować ogarnąć to we własnym zakresie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Czy ktoś z Was rozbierał i naprawiał we własnym zakresie alternator? U mnie chyba mam szczotki do wymiany, albo i regulator, bo pod obciążeniem mam napięcie poniżej 13V, a to zdecydowanie za mało i chciałbym spróbować ogarnąć to we własnym zakresie :)

Szczotki są razem z regulatorem, nie pamiętam czy w subi jest na dwie śrubki czy dupkę alternatora trzeba zdejmować.

 

edyta, kup kolejny altek, i tak wyjdzie taniej.

Edytowane przez koziolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koziolek napisał:

Szczotki są razem z regulatorem, nie pamiętam czy w subi jest na dwie śrubki czy dupkę alternatora trzeba zdejmować.

 

edyta, kup kolejny altek, i tak wyjdzie taniej.

Tak będę musiał zrobić :facepalm: niemniej ten co mam się przyda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, artaa napisał:

Pomiar kabli masy i zasilania zrób..

 

 

Kable i masy są raczej ok. Mierzyłem na palcu alternatora i do masy, później na akumulatorze. Różnica 0,15v więc przewodów bym się nie czepiał. Generalnie stanęło na tym, że kupuje używany alternator zgodny z moją specyfikacja i tyle. W razie w mam zapas z 2,5 USA, tylko na nim błąd p2503 wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Kable i masy są raczej ok. Mierzyłem na palcu alternatora i do masy, później na akumulatorze. Różnica 0,15v więc przewodów bym się nie czepiał. Generalnie stanęło na tym, że kupuje używany alternator zgodny z moją specyfikacja i tyle. W razie w mam zapas z 2,5 USA, tylko na nim błąd p2503 wyskakuje.

Są wersje alternatorów co mają jeden dodatkowy kabel który odpowiada za komunikację z ECU. Szwagier walczył tak z alternatorem do opla. Wymieniał na używki i za każdym razem choinka na desce i brak ładowania.  Dopiero jak rozebrali jedną używkę i stary popsuty to okazało sie że różnica w środku na  płytce  miała jeden dodatkowy kabelek do wtyczki. Zakończyło się na zakupie nowego za prawie 800 zł bo ta wersja niedostępna była w używkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Generalnie stanęło na tym, że kupuje używany alternator zgodny z moją specyfikacja i tyle.

W którymś wątku w 2021 rozkminiałem jakie alternatory Hitachi są zamienne za mój OK, bo kupowałem do swojego SG.

 

alternator mitsubishi A3TG0491 23700 AA521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, artaa napisał:

W którymś wątku w 2021 rozkminiałem jakie alternatory Hitachi są zamienne za mój OK, bo kupowałem do swojego SG.

 

alternator mitsubishi A3TG0491 23700 AA521.jpg

Akurat zamówiłem 1:1. U mnie jest końcówka 540 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te powinny być zamienne: nie patrz na numer Subaru tylko na numer prawdziwego producenta ;-)

 


Alternator  RNL A3TG0491

 

A002TB3091 MITSUBISHI

A002TB5391 MITSUBISHI

A002TB6991 MITSUBISHI

A002TG0391 MITSUBISHI

A2TB3091 MITSUBISHI

A2TB5391 MITSUBISHI

A2TB6991 MITSUBISHI

A2TG0391 MITSUBISHI

23700-AA380 SUBARU

23700-AA420 SUBARU

23700-AA450 SUBARU

23700-AA540 SUBARU

23700-AA541 SUBARU

0986045741 BOSCH

CA2083IR HOLGER CRISTIANSEN

 

 

Informacyjnie tu np mają wybór nowych:

https://www.autoczescionline24.pl/oenumber/a3tg0491.html

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artaa napisał:

 

 

Informacyjnie tu np mają wybór nowych:

https://www.autoczescionline24.pl/oenumber/a3tg0491.html

W tych cenach, to jak już zrobię alternator to wyrwie z kapci swoim wyglądem :biglol:

Ten co mi przyjdzie ma numer A2TG0391

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, artaa napisał:

Jak już o szybach w SG, to jak poprawić przesuwanie szyb ?

Bo ta u kierowcy to już mi prawie nie chodzi...

 

nie wiem czy da się coś samemu pokombinować, ja wymieniłem silniczek i chodzi jak nówka. Silniczek z tego co pamiętam ok 350-400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej myślałem o brudzie i oporze na prowadnicach,

ale o silniczku nie myślałem, może mu się ośka zaciera...

 

Po kilku razach góra - dół z pomocą ręki, to przez chwilę sama daje powoli radę...

 

jak będzie ciepło to muszę zobaczyć,

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej myślałem o brudzie i oporze na prowadnicach,
ale o silniczku nie myślałem, może mu się ośka zaciera...
 
Po kilku razach góra - dół z pomocą ręki, to przez chwilę sama daje powoli radę...
 
jak będzie ciepło to muszę zobaczyć,
 
Odkręcić silniczek i nasmarować, łącznie z mechanizmem trybów.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, durst napisał:

Odwieczny problem rys na przednich szybach w SG... jakie macie patenty? :D da się jakoś spolerować? i co tam w środku w drzwiach oczyścić, coby problem za prędko później nie powrócił?

1. Jak pozbyć się rys: nie wiem :)

2. Ja używam "wycieraczki w płynie". To powłoka hydrofobowa. Nie służy do usuwania rys ale (moim zdaniem) po jej nałożeniu rysy są trochę mniej widoczne, a szyba i uszczelki wolniej zbierają brud. Dobrze zacząć od wyczyszczenia szyby, uszczelek i prowadnic.

3. Co wyczyścić: wystarczy uszczelki-te w które "wjeżdża" szyba, zewnętrzną i wewnętrzną uszczelkę oraz prowadnice; prowadnice to takie szczoteczki po których ślizga się szyba, są ukryte w drzwiach. trzeba zdjąć plastiki i wymontować szybę. To dość proste, potrzeba tylko trochę czasu i cierpliwości. Przygotuj sobie miękką szczoteczkę do zębów, przyda się :) Nie czyść prowadnic zbyt mocno bo je zniszczysz.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, durst napisał:

Odwieczny problem rys na przednich szybach w SG... jakie macie patenty? :D da się jakoś spolerować? i co tam w środku w drzwiach oczyścić, coby problem za prędko później nie powrócił?

Szybę można polerować. Ale jeśli masz mocne rysy to zajedziesz sie. Oczyścić można zgarniacze. Jeśli miałbyś je wyjęte, to one chyba są pokryte jakby flokiem od strony szyby, nie wiem czy znajdziesz nowe zgarniacze. Ale jakbyś chciał mieć na tip-top to można oddać do flokowania.

 

Kiedyś drzwi wymieniałem z tyłu w SF, chciałem szybe przełożyć co by nie przyciemniać nowej. Co prawda nie miałem instrukcji wtedy itd, ale stwierdziłem że prościej to okleić nową szybę niż tą wyjąć. Dużo łaciny poleciało wtedy a mechanik miał ze mnie niezły ubaw.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...