Jump to content

jakie felgi Legac IV


emes91

Recommended Posts

Witam ,mam pytanie i przy okazji dylemat co do rozmiaru felg.Zastanawiam sie pomiedzy 16 czy 17 ? (wieksze chyba nie maja sensu ) obecnie mam 15 ale planuje zmienic.doradzcie albo podzielcie sie swoimi doswiadczeniami .Z gory dzieki za odpowiedz.Poazdrawiam;)

Link to comment
Share on other sites

też mam 18, a dokładnie 215/40/R18 i jeździ się fajnie, ale mało praktyczne, omijam większe krawężniki.

 

Wcześniej miałem 2 komplety 16 i samochód wyglądał gorzej. Myśle, że 17 to dobry kompromis. Chociaż biorąc pod uwagę, że te 2 komplety 16 mam na sprzedaż, to powinienem polecać 16" ;p

Link to comment
Share on other sites

A, panowie, a stalówkę jak bym chciał na zapas dostać to jak dobierać? Teraz mam 16'' i założone 205/55, ale nie wiem jakie ET, przy stalówkach to też ma znaczenie?

I jaki rozstaw śrub jest? 5x100, czy 5x114?

Link to comment
Share on other sites

Zakładaj to co fabryka. 215/45/R17. Jest ładnie, nie przesadnie.

W Legasiu i tak jest twardo więc różnicy między profilem 16tki a 17tki nie będzie dużej (w sensie targania na dziurach) ;)

Edited by krvrad
Link to comment
Share on other sites

Ja mogę tylko polecić superpancerną felgę z Legacy 3.0 Spec.B  MY04-06. 18x7 ET55. Odporność na polskie asfalty - najwyższa ze znanych mi felg.

Do tego opona 225/40R18 i będzie pan zadowolony. Z tanich może być Barum Bravuris 3. Udało mi się jedną rozwalić, ale musiałem "znaleźć" do tego pręt gruby jak palec, który ktoś gdzieś zostawił na drodze. Poza tym jednostkowym przypadkiem zaliczyłem wiele konkretnych dziur w asfalcie i nic nigdy się nie stało. W przeciwieństwie do różnego rodzaju opon 215/45R17.

 

Niestety, nie chwaląc się, mam bardzo duże doświadczenie w demolowaniu felg i opon.

I wybieram zestaw jak powyżej napisałem - dlatego że jest niezawodny.

 

Ewentualnie kute felgi 17" BBS od sti US 04. Ale jest to rarytas i ciężko kupić używane za mniej niż 3 koła.

A kwota ta wystarczy na felgi specowe z renowacją i opony.

Link to comment
Share on other sites

225 nie jest homologowane w mniej wypasionych wersjach legacy i przy jego mocy, to moim zdaniem nawet nie wskazane, bo z miejsca nie ruszy. 

Link to comment
Share on other sites

225 nie jest homologowane w mniej wypasionych wersjach legacy i przy jego mocy, to moim zdaniem nawet nie wskazane, bo z miejsca nie ruszy.

225 nie jest homologowane w mniej wypasionych wersjach legacy i przy jego mocy, to moim zdaniem nawet nie wskazane, bo z miejsca nie ruszy.

Witam. Homologacja to tylko liczby,papier.Dwa dni temu założyłem opony właśnie o szerokości 225 i moim zdaniem dobrze to wygląda.W prowadzeniu też jest ok.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

 

225 nie jest homologowane w mniej wypasionych wersjach legacy i przy jego mocy, to moim zdaniem nawet nie wskazane, bo z miejsca nie ruszy.

225 nie jest homologowane w mniej wypasionych wersjach legacy i przy jego mocy, to moim zdaniem nawet nie wskazane, bo z miejsca nie ruszy.

Witam. Homologacja to tylko liczby,papier.Dwa dni temu założyłem opony właśnie o szerokości 225 i moim zdaniem dobrze to wygląda.W prowadzeniu też jest ok.Pozdrawiam.

 

 

Sam mam niehomologowany rozmiar kół. Tylko, że te liczby nie bez powodu są na papierze. W razie wypadku, można mieć problemy z ubezpieczeniem itp - o ile się ktoś doszuka.

Link to comment
Share on other sites

Nie siej defetyzmu. Polskie regulacje to Ustawa Prawo o ruchu drogowym. A w niej zapis o tym, że na jednej osi muszą być opony o identycznej rzeźbie i rozmiarze bieżnika +  min głębokości. Nie ma nic o rozmiarach homologowanych w danym aucie.

Homologacja dotyczy aut sprzedawanych jako nowe.

W przypadku rejestracji auta używanego nie jest wymagana. Więc trudno się na nią powoływać.

Dlatego też można rejestrować samochody z rynku usa, które nie mają unijnych kwitów.

Po prostu, co kraj to obyczaj.

Link to comment
Share on other sites

Nie chce nic siać. Z moich doświadczeń z ubezpieczycielem, wiem, że robią oni wszystko, aby wypłacać jak najmniej. Dlatego, mogą podciągnąć takie koła pod jakiś tam paragraf umowy OC w stylu "zmiany użytkownika względem stanu fabrycznego". No i może da się wykazać, że nie mają racji, ale ile dodatkowej papierkologii może to kosztować. 

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że co innego struktura firm ubezpieczeniowych (a jak wiadomo składają się z dwóch departamentów: wyłudzania składek i odmowy wypłaty odszkodowań  ;) ), a co innego zmiana kół.

W naszym kraju są jasne przepisy pod tym względem. I skoro ani diagnosta, ani pan policjant nie może się czepnąć, to tym bardziej ubezpieczyciel.

Po prostu, brak podstaw prawnych.

A jeśli likwidujesz szkodę w swoim aucie z czyjegoś OC, to rozmiar twoich opon nie ma znaczenia.

Natomiast przy zawieraniu umowy AC warto przeczytać umowę, aby nie było zdziwienia.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że co innego struktura firm ubezpieczeniowych (a jak wiadomo składają się z dwóch departamentów: wyłudzania składek i odmowy wypłaty odszkodowań ;) ), a co innego zmiana kół.

W naszym kraju są jasne przepisy pod tym względem. I skoro ani diagnosta, ani pan policjant nie może się czepnąć, to tym bardziej ubezpieczyciel.

Po prostu, brak podstaw prawnych.

A jeśli likwidujesz szkodę w swoim aucie z czyjegoś OC, to rozmiar twoich opon nie ma znaczenia.

Natomiast przy zawieraniu umowy AC warto przeczytać umowę, aby nie było zdziwienia.

Witam.Niektóre firmy,przy podstawowym ubezpieczeniu OC "dorzucają"

dodatkowo mini AC właśnie na opony.Zawarłem taką umowę o jestem mile zaskoczony.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja mam 17" lefgi z WRX w czarnym macie, do tego oponki 225/45/17 - powiem ze wyglada ladnie choc ta felga jest za waska z mojej ocenie (taki delikatny balonik z gumy) ale 215/45/17 to za niskie i za drogie

 

jezdzi sie fajnie trzyma i hamuhe rewelacyjnie ( z tarczami 294)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ktoś wie jaki jest fabryczny numer koloru oryginalnych felg w Legacy H6? Chodzi mi o 17`` pięcioramienne i 17`` sześcioramienne (zdaje się, że polift), srebrne i te takie grafitowe czy antracytowe...

Link to comment
Share on other sites

Mogę podtrzymać to co napisał house_1 i polecić śmiało felgę ze spec b przedliftowego tyle, że u mnie jest opona 225/45. Szukając felg na zimę, znalazłem info, że te ori są pancerne, długo się nie zastanawiałem i na zimę również zakupiłem 18' 225/45 tyle, że zima do z poliftowego spec b i wiesz co? Póki co nie żałuję, jeździ się fajnie i auto wygląda tak samo dobrze latem jak i zimą, polecam.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 years later...
12 godzin temu, desu napisał:

Może odświeżę temat zamiast nowy robić:

 

Legacy 2005 Kombi 2.0 165KM - czy będą pasować felgi 17x7JJ ET 40 z oponami 215/45  i nie będą obcierać o nadkola? 

Dokładniej mówiąc te felgi: Felgi aluminiowe CMS C25 DRB 7,00x17 5x100,00 ET40,00 » Oponeo

 

Tu masz chyba tak oficjalnie jak tylko się da :)

 

czyli teoretycznie 215/45 R17 jest ok.

 

Obcierać o nadkola jeżeli chodzi o wysokość to raczej Ci nic nie będzie bo jeżeli przechodzisz z 205/55 R16 na 215/45 R17 to średnica koła Ci nawet zmaleje - weź to pod uwagę jeżeli oczekujesz że koło bardziej ma wypełnić nadkole. Jeżeli chodzi natomiast o ET felgi to nie wiem, 40 raczej powinno być ok, wedle kalkulatora będzie wystawać 15mm bardziej niż 205/55 R16 OEM felgi z ET55:

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205-55-16X7ET55&wheel2=215-45-17X7ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 

 

 

 

Edited by Tinuviel
poprawiony link
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.07.2021 o 10:10, desu napisał:

Może odświeżę temat zamiast nowy robić:

 

Legacy 2005 Kombi 2.0 165KM - czy będą pasować felgi 17x7JJ ET 40 z oponami 215/45  i nie będą obcierać o nadkola? 

Dokładniej mówiąc te felgi: Felgi aluminiowe CMS C25 DRB 7,00x17 5x100,00 ET40,00 » Oponeo

Jeszcze pełno luzu będzie, bez problemu 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...