Wesoly Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR. W związku z powyższym mam kilka pytań: 1. Czy ciśnienie doładowania powinno być inne na każdym z biegów? Wygląda to mniej więcej tak: - 1-2 max 0,5Bara, - 3 0,7Bara, - 4 w piku do 0,8Bara, - 5 max 0,5Bara. 2. AFR. Pełny ogień 12,5-13, hamowanie silnikiem 20 - brak paliwa, na luzie coś dziadostwo mocno lata. Czujnik podpięty pod sondę lambda pod biały przewód. 3. Ciśnienie oleju - czy można wykręcić oryginalny czujnik i w to miejsce wpiąć czujnik od wskaźników? W żaden sposób nie chce mi się zmieścić trójnik, przy filtrze oleju nie ma też szans wcisnąć podkładkę i dodatkowy czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Gratuluje ci zakupu najmniej dokładnych wskażników na rynku. Ciśnienie ładowania jest inne na pierwszych trzech biegach, max. doładowanie masz dopiero na czwórce. Ale wartości podawanych przez zegary Autogauge nie bierz zbyt poważnie bo i tak nie są dokładne. Co do AFR, to ten zegar w wykonaniu Autogauge jest równie pożyteczny co lampka na choince. W kóńcu z jakiegoś powodu porządny wskażnik AFR kosztuje 1500 zł. Czujnik ciśnienia oleju możesz wkręcić w miejsce orginalnego, z tym że w przypadku Autogauge nie ma to sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Gratuluje ci zakupu najmniej dokładnych wskażników na rynku. Ciśnienie ładowania jest inne na pierwszych trzech biegach, max. doładowanie masz dopiero na czwórce. Ale wartości podawanych przez zegary Autogauge nie bierz zbyt poważnie bo i tak nie są dokładne. Co do AFR, to ten zegar w wykonaniu Autogauge jest równie pożyteczny co lampka na choince. W kóńcu z jakiegoś powodu porządny wskażnik AFR kosztuje 1500 zł. Czujnik ciśnienia oleju możesz wkręcić w miejsce orginalnego, z tym że w przypadku Autogauge nie ma to sensu. No toś go pocieszył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR. W związku z powyższym mam kilka pytań: 1. Czy ciśnienie doładowania powinno być inne na każdym z biegów? Wygląda to mniej więcej tak: - 1-2 max 0,5Bara, - 3 0,7Bara, - 4 w piku do 0,8Bara, - 5 max 0,5Bara. 2. AFR. Pełny ogień 12,5-13, hamowanie silnikiem 20 - brak paliwa, na luzie coś dziadostwo mocno lata. Czujnik podpięty pod sondę lambda pod biały przewód. 3. Ciśnienie oleju - czy można wykręcić oryginalny czujnik i w to miejsce wpiąć czujnik od wskaźników? W żaden sposób nie chce mi się zmieścić trójnik, przy filtrze oleju nie ma też szans wcisnąć podkładkę i dodatkowy czujnik. cos nie tak, na V biegu tez musi byc max doladowanie jak depniesz czyli 0,8.AFR bez szerokopasmowki jest nie miarodajny... w niektorych zakresach obrotow nawet do 2pkt! Wiec to tylko bedzie sobie tak machalo wskazowka dla zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 W najbliższym czasie dokonam sprawdzenia zarówno wskaźnika turbo jak i ciśnienia oleju na wzorcowym manometrze. Zobaczymy jakie będą rozbieżności. Moim zdaniem seria SMOKE 2 jest wykonana bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Gratuluje ci zakupu najmniej dokładnych wskażników na rynku. Ciśnienie ładowania jest inne na pierwszych trzech biegach, max. doładowanie masz dopiero na czwórce. Ale wartości podawanych przez zegary Autogauge nie bierz zbyt poważnie bo i tak nie są dokładne. Co do AFR, to ten zegar w wykonaniu Autogauge jest równie pożyteczny co lampka na choince. W kóńcu z jakiegoś powodu porządny wskażnik AFR kosztuje 1500 zł. Czujnik ciśnienia oleju możesz wkręcić w miejsce orginalnego, z tym że w przypadku Autogauge nie ma to sensu. mati, miedzy wierszami wyczuwam u ciebie "delikatna" niechec do tej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Ja poprostu nie lubie tandety. A Autogauge właśnie jest tandetą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radex Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Czepiasz się, jak już zrobi sprawdzian z wzorcem i ustali różnice będzie mógł sobie przeliczać real-time :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Przypominam - na razie delikatnie - że jesteśmy na Forum Technicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Sprawdź i podaj różnice. Jestem ciekaw jak wyjdą pomiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Pomiary dokonane. Do kalibracji użyte zostały manometry o średnicy około 20cm, wszystkie legalizowane, plombowane. 3 skale: - 0-1,6Bara, -0-2,5Bara, -0-25Bar. Na pierwszy ogień poszło ciśnienie oleju. Czujnik oleju jest rezystancyjny 3-160 ohm. Przed korektą były rozbieżności. Mała zmiana, i jest idealnie. Max błąd 0,1Bara. Można luknąć na fotach. Ciśnienie doładowania. Czujnik jest elektroniczny. Po rozkręceniu ukazały się dwa potencjometry, mała regulacja i efekt widać na fotach. Błąd nawet nie jest zauważalny. Podsumowanie. Prezentowane wskaźniki nie są gorsze jakościowo od renomowanych produktów. Błąd wskazania nie odbiega od błędu odczytu. Wskaźniki mają możliwość zmiany koloru podświetlania w dowolnej kombinacji. Biały jasny, biały przygaszony, czerwony jasny, czerwony przygaszony. AFR wyposażony jest w dodatkowy wskaźnik napięci akumulatora. Na minus :brak regulacji alarmów (dźwiękowe + czerwona lampka) . Domyślnie: turbo poniżej ;0,8Bara, lub powyżej 1,5Bara; ciśnienie oleju poniżej 1Bara, AFR poniżej 10 lub powyżej 20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Foty cd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Na minus: stylistyka żywcem zerżnięta z Defi (popatrzcie choćby na boost) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
man111 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 czepliwyś Waść :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Na minus: stylistyka żywcem zerżnięta z Defi (popatrzcie choćby na boost) . ale jak widac... zzynac trza umic . najwazniejsze jednak, ze nie zaklamuja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Nie przekłamują, jak się je dostroi. Pytanie też, jak często trzeba ponawiać strojenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 No i o to chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR... a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR... a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR? do starszych samochodow zdecydowanie lepiej cisnienie oleju, a EGT jak podnosisz cisnienie powyzej 1bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 A co to EGT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Exhaust Gas Temp. - temperatura spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Exhaust Gas Temp. - temperatura spalin Ważniejsze od AFR? Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Exhaust Gas Temp. - temperatura spalin Ważniejsze od AFR? Dlaczego? AFR tez wazny, ale taki z szerokopasmowka, najlpeije mniec wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Temperatura spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 7 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Wstępnie miał być EGT. AFR był stosunkowo nie drogi dodatkowo ma wskaźnik napięcia AKU. Z info jakie zebrałem można wkręcić szerokopasmową sondę lambda od silnika Audi 1.8t. Zobaczę jak to będzie się zachowywało na autostradzie przy wyższych prędkościach. Wybór ciśnienia oleju podyktowany był tym że wiem czy pompa działa, wiem kiedy olej jest nagrzany (spadek ciśnienia) i można mocniej cisnąć. Może z czasem wymienię AFR na EGT, zobaczymy. To co jest działa OK. Za jakiś czas planuje sprawdzenie poprawności wskazań, ale nie sądze aby były rozbieżności. Elektroniczny czujnik ciśnienia turbo wykonany był bardzo starannie (z wykształcenia jestem elektronikiem i coś o tym wiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się