Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Wesoly

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR...

a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR?

 

do starszych samochodow zdecydowanie lepiej cisnienie oleju, a EGT jak podnosisz cisnienie powyzej 1bar

czyli w moim przypadku najlepiej: boost, temp i cisnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR...

a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR?

 

do starszych samochodow zdecydowanie lepiej cisnienie oleju, a EGT jak podnosisz cisnienie powyzej 1bar

czyli w moim przypadku najlepiej: boost, temp i cisnienie oleju?

 

taki zestawik bedzie w sam raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się wypowiem, ponieważ temat taki przerabiałem rok temu. Autogauge nie są złe, ale daleko im do takich produktów jak Greddy, Defi, HKS, Apexi. Najlepiej z całej serii wykonany jest EGT wskazania i czas rekacji podobne jak we wskaźnikach Greddy, no i boost mechaniczny pokazuje wmiare dokładnie.

Jednak wady takie jak niewidoczne wskaźniki w słońcu spowodowały, że ja własnie zamówiem sobie wskaźniki Greddy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGT pokazuje od razu czy dzieje się coś złego z silnikiem np. gdy występuje spalanie stukowe temp spalin idzie do góry.

 

W tym kontekście wskaźnik EGT bardzo dobrze sprawdza się jako smycz na upalacza, żeby przestał upalać - w czerwcu na torze intercarsu upalaliśmy w pełnym słońcu i 32 stopniach i gdyby nie wskaźnik EGT mógłbym doprowadzić do "spłynięcia" silnika :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak wracając do EGT, to najlepiej jak by mieć 4 czujniki EGT z 4 osobnymi Alarmami. Cześć z was może śledzi forum sr.pl a część może nie, ale jest taki wskażnik na rynku który obsługuje 4 kanały EGT niezależnie, dla każdego kanału można zaprogramowac alarm. Współpracuje z termoparami typu J i K, przy standardowych EGT jest typ K. Wprawdzie jest to urządzenie z lotnictwa ale można go wykorzystać tez w przypadku samochodów. Koszt urządzenia to około 800zł + 150zł za każdą termoparę.

TC-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie miał być EGT. AFR był stosunkowo nie drogi dodatkowo ma wskaźnik napięcia AKU. Z info jakie zebrałem można wkręcić szerokopasmową sondę lambda od silnika Audi 1.8t.

Zobaczę jak to będzie się zachowywało na autostradzie przy wyższych prędkościach.

Wybór ciśnienia oleju podyktowany był tym że wiem czy pompa działa, wiem kiedy olej jest nagrzany (spadek ciśnienia) i można mocniej cisnąć.

Może z czasem wymienię AFR na EGT, zobaczymy.

To co jest działa OK.

Za jakiś czas planuje sprawdzenie poprawności wskazań, ale nie sądze aby były rozbieżności.

Elektroniczny czujnik ciśnienia turbo wykonany był bardzo starannie (z wykształcenia jestem elektronikiem i coś o tym wiem).

kto dokonywal kalibracji? jest jakas firma/zakład wykonujacy takie usługi? czy robia to wysyłkowo czy trzeba autem podjechac? pytam sie bo, gdybym potencjalnie zakupil takie wskazniki to tez bym chcial je skalibrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

noszę się z zamiarem montażu dodatkowych zegarów do mojego antyka (ciśnienie doładowania + temperatura oleju -> chyba że należałoby zamontować coś jeszcze). Zawsze chyba dobrze wiedzieć co w silniku słychać... Mam milion pytań:

 

1. czy dwa wymienione wskaźniki starczą, czy warto wziąć jeszcze jakiś?

 

2. jakiej firmy wskaźniki kupić - wyczytałem na forum, że autogauge uchodzą za najgorsze, ale jak wynika z badań Wesołego wskazują dobrze, za to Greddy jest ok, a Omori to prawie hi-end. Tyle wiem, ale nie wiem co kupić. Wolę zegary tanie, ale dobre, przekłamanie 0,05 różnicy mi nie robi. To jak jest z tym autogauge? :mrgreen:

 

3. jak się te ustrojstwa podłącza? Ew. gdzie to robić w Warszawie, żeby nie zostało skopane, i ile circa taka przyjemność kosztuje?

 

4. I gdzie najlepiej je umocować w samochodzie? Kilku forumowiczów ma je w słupku, czy to nie przeszkadza w jeździe?

 

Na razie tyle, potem będę męczył dalej.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wymienione to jest wystarczająca opcja. Ja mam jeszcze EGT.

Koszt zalezy od samych zegarów głównie. Jeśli chodzi o podłączenie to nie jest to jakoś bardzo pogmatwane. No może jedynie EGT jeśli chce się mieć zrobione profi.

 

Co do miejsca montażu to już zalezy od ciebie. Jaak kto woli. Ja mam zrobione w słupku A tak aby mi nie przeszkadzało i jestem zadowolony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spadku wiadomo kiedy jest odpowiednia temperatura do upalania

 

To przecież jak temperatura wzrośnie Oleju to niby co :?: Nie wskazuje że można :?:

 

Przy jakiś wahaniach można diagnozować awarie pompy lub brak oleju

 

Jak będzie awaria pompy to też coś innego będzie trzeba zdiagnozować.

 

Moim zdaniem są dwie szkoły. Ja preferuje Boost,EGT,Oil Temp. Jak ktoś chce to zawsze można podokładać jescze coś innego choć moim zdaniem to w początkowej fazie modyfikacji wystarcza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, co ci po temperaturze oleju jeśli spadnie za bardzo ciśnienie oleju. Np. jeśli będziesz miał przedmuch na pierścieniu olejowym w cylindrze spadnie tobie od razu ciśnienie oleju. Temperature będziesz miał cały czas taką samą, zmieni się tylko EGT na tym cylindrze, a raczej 4 EGT nie masz aby monitorować wszystkie cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja preferuje Boost,EGT,Oil Temp.

 

O to to. Chodziłem do tej samej szkoły 8).

 

jak się te ustrojstwa podłącza? Ew. gdzie to robić w Warszawie, żeby nie zostało skopane, i ile circa taka przyjemność kosztuje?

 

Jak już wielokrotnie wspominałem, ogarnia temat Hubert z DaWoj-a. Podłączenie trzech wskaźników, z montażem w kabinie itp. to kilka setek. Ile dokładnie - nie wiem; wiem, że mniej niż pięć, ale więcej niż dwie :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...