GRAF Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR... a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR? do starszych samochodow zdecydowanie lepiej cisnienie oleju, a EGT jak podnosisz cisnienie powyzej 1bar czyli w moim przypadku najlepiej: boost, temp i cisnienie oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 AFR był stosunkowo nie drogi dodatkowo ma wskaźnik napięcia AKU. Z info jakie zebrałem można wkręcić szerokopasmową sondę lambda od silnika Audi 1.8t. Bez kontrolera za $200 taka sada nie bedzie dzilala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Kilka dni temu zamontowałem do Legacy turbo dodatkowe wskaźniki Auto Gauge SMOKE 2: turbo, ciśnienie oleju i AFR... a nie lepiej bylo by kupic temp. oleju i EGT zamiast cisnienia oleju i AFR? do starszych samochodow zdecydowanie lepiej cisnienie oleju, a EGT jak podnosisz cisnienie powyzej 1bar czyli w moim przypadku najlepiej: boost, temp i cisnienie oleju? taki zestawik bedzie w sam raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 To może ja się wypowiem, ponieważ temat taki przerabiałem rok temu. Autogauge nie są złe, ale daleko im do takich produktów jak Greddy, Defi, HKS, Apexi. Najlepiej z całej serii wykonany jest EGT wskazania i czas rekacji podobne jak we wskaźnikach Greddy, no i boost mechaniczny pokazuje wmiare dokładnie. Jednak wady takie jak niewidoczne wskaźniki w słońcu spowodowały, że ja własnie zamówiem sobie wskaźniki Greddy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 A jak sie ma do tego wszystkiego Omori np: taki zestw http://www.omorimeter.com/Impreza_Omori_set.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Omori jest porównywalne z Defi, greddy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subek Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 GRAF, dlaczego lepiej EGT od AFR? turdziGT, Omori to ta sama polka co Greddy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 A może coś takiego ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 GRAF, dlaczego lepiej EGT od AFR? turdziGT, Omori to ta sama polka co Greddy itd. wg mnie lepiej znac temp spalin, mozesz oszczedzic silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Nikt mi nie wyjaśni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 EGT pokazuje od razu czy dzieje się coś złego z silnikiem np. gdy występuje spalanie stukowe temp spalin idzie do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Dużo razy dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Co raz lepiej działa to forum :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 EGT pokazuje od razu czy dzieje się coś złego z silnikiem np. gdy występuje spalanie stukowe temp spalin idzie do góry. W tym kontekście wskaźnik EGT bardzo dobrze sprawdza się jako smycz na upalacza, żeby przestał upalać - w czerwcu na torze intercarsu upalaliśmy w pełnym słońcu i 32 stopniach i gdyby nie wskaźnik EGT mógłbym doprowadzić do "spłynięcia" silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 To tak wracając do EGT, to najlepiej jak by mieć 4 czujniki EGT z 4 osobnymi Alarmami. Cześć z was może śledzi forum sr.pl a część może nie, ale jest taki wskażnik na rynku który obsługuje 4 kanały EGT niezależnie, dla każdego kanału można zaprogramowac alarm. Współpracuje z termoparami typu J i K, przy standardowych EGT jest typ K. Wprawdzie jest to urządzenie z lotnictwa ale można go wykorzystać tez w przypadku samochodów. Koszt urządzenia to około 800zł + 150zł za każdą termoparę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Tak naprawde to wskaznik EGT nie jest nam do niczego potrzebny w codziennym uzytkowaniu samochodu. Przydaje sie jedynie w momencie modyfikacji, strojenia auta. Jak auto jest dobrze zestrojone, to nic sie nie powinno dziac z EGT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Wstępnie miał być EGT. AFR był stosunkowo nie drogi dodatkowo ma wskaźnik napięcia AKU. Z info jakie zebrałem można wkręcić szerokopasmową sondę lambda od silnika Audi 1.8t.Zobaczę jak to będzie się zachowywało na autostradzie przy wyższych prędkościach. Wybór ciśnienia oleju podyktowany był tym że wiem czy pompa działa, wiem kiedy olej jest nagrzany (spadek ciśnienia) i można mocniej cisnąć. Może z czasem wymienię AFR na EGT, zobaczymy. To co jest działa OK. Za jakiś czas planuje sprawdzenie poprawności wskazań, ale nie sądze aby były rozbieżności. Elektroniczny czujnik ciśnienia turbo wykonany był bardzo starannie (z wykształcenia jestem elektronikiem i coś o tym wiem). kto dokonywal kalibracji? jest jakas firma/zakład wykonujacy takie usługi? czy robia to wysyłkowo czy trzeba autem podjechac? pytam sie bo, gdybym potencjalnie zakupil takie wskazniki to tez bym chcial je skalibrowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Wskaźniki kalibrowałem sam. Znajomy pożyczył mi kilka solidnych manometrów i gotowe. Jak by co służę pomocą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gorzel Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Witam, noszę się z zamiarem montażu dodatkowych zegarów do mojego antyka (ciśnienie doładowania + temperatura oleju -> chyba że należałoby zamontować coś jeszcze). Zawsze chyba dobrze wiedzieć co w silniku słychać... Mam milion pytań: 1. czy dwa wymienione wskaźniki starczą, czy warto wziąć jeszcze jakiś? 2. jakiej firmy wskaźniki kupić - wyczytałem na forum, że autogauge uchodzą za najgorsze, ale jak wynika z badań Wesołego wskazują dobrze, za to Greddy jest ok, a Omori to prawie hi-end. Tyle wiem, ale nie wiem co kupić. Wolę zegary tanie, ale dobre, przekłamanie 0,05 różnicy mi nie robi. To jak jest z tym autogauge? 3. jak się te ustrojstwa podłącza? Ew. gdzie to robić w Warszawie, żeby nie zostało skopane, i ile circa taka przyjemność kosztuje? 4. I gdzie najlepiej je umocować w samochodzie? Kilku forumowiczów ma je w słupku, czy to nie przeszkadza w jeździe? Na razie tyle, potem będę męczył dalej. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Dwa wymienione to jest wystarczająca opcja. Ja mam jeszcze EGT. Koszt zalezy od samych zegarów głównie. Jeśli chodzi o podłączenie to nie jest to jakoś bardzo pogmatwane. No może jedynie EGT jeśli chce się mieć zrobione profi. Co do miejsca montażu to już zalezy od ciebie. Jaak kto woli. Ja mam zrobione w słupku A tak aby mi nie przeszkadzało i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108480&highlight=zegary Rany, ale pętla się zrobiła :roll: (...) ciśnienie doładowania + temperatura oleju (...) A czy przypadkiem nie lepiej ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Zdecydowanie polecam ciśnienie. 1. Po spadku wiadomo kiedy jest odpowiednia temperatura do upalania 2. Przy jakiś wahaniach można diagnozować awarie pompy lub brak oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Po spadku wiadomo kiedy jest odpowiednia temperatura do upalania To przecież jak temperatura wzrośnie Oleju to niby co :?: Nie wskazuje że można :?: Przy jakiś wahaniach można diagnozować awarie pompy lub brak oleju Jak będzie awaria pompy to też coś innego będzie trzeba zdiagnozować. Moim zdaniem są dwie szkoły. Ja preferuje Boost,EGT,Oil Temp. Jak ktoś chce to zawsze można podokładać jescze coś innego choć moim zdaniem to w początkowej fazie modyfikacji wystarcza :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Bart, co ci po temperaturze oleju jeśli spadnie za bardzo ciśnienie oleju. Np. jeśli będziesz miał przedmuch na pierścieniu olejowym w cylindrze spadnie tobie od razu ciśnienie oleju. Temperature będziesz miał cały czas taką samą, zmieni się tylko EGT na tym cylindrze, a raczej 4 EGT nie masz aby monitorować wszystkie cylindry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Ja preferuje Boost,EGT,Oil Temp. O to to. Chodziłem do tej samej szkoły 8). jak się te ustrojstwa podłącza? Ew. gdzie to robić w Warszawie, żeby nie zostało skopane, i ile circa taka przyjemność kosztuje? Jak już wielokrotnie wspominałem, ogarnia temat Hubert z DaWoj-a. Podłączenie trzech wskaźników, z montażem w kabinie itp. to kilka setek. Ile dokładnie - nie wiem; wiem, że mniej niż pięć, ale więcej niż dwie :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się