Knurek1111 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) To nie chodzi o kwestię wyboru marki auta. Ostatecznie Maserati ma również w ofercie diesla. Ja zwyczajnie nie rozumiem tych którzy to kupują. Może to kwestia marketingu - pisma motoryzacyjne swego czasu bardzo promowały auta z silnikami wysokopreznymi a miejsce tego typu silników w motoryzacji jest całkiem inne niż napęd samochodów osobowych. Akurat mogę to wyjaśnić na przykładzie własnego ojca. Niedawno zakończył przewałkę z volvo D5 po 140kkm. W sumie klasyka: diesel jeżdżony po mieście udławił się sadzą. Po pól roku pielgrzymek do znachorów, filozofów i kilku mniej potrzebnych naprawach silnik skończył 'na stole'. Jak już samochód był złożony, okazało się, że ojciec 'musi' zmienić auto. Po tych wszystkich przejściach, nie przekonałem go, że powinien kupić silnik benzynowy. Uznał, że dynamika diesla bardziej mu odpowiada i 'gdzieś' ma całą racjonalną argumentację. Edytowane 4 Marca 2016 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 No tak, dynamika diesla. Ciekawe czemu tej dynamiki diesla nie wykorzystuje się w F1 czy moto GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Wiadomo dlaczego Choć... audi i PSA ścigali się dieslami i nieźle im to wychodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 150-220km/h nie powienien spalić wiecej jak max 10litrów bez najmniejszego problemu diesle 2.0 przekroczą 10 - Focus 2.0 TDCI @200 12-13 natomiast duże diesle przy takich prędkościach są zaskakująco oszczędne w takim Audi Q7 czy A6 3.0 TDI można wręcz uznać, że XV pali dużo Miałem kiedyś Forestera 2.0N/A nówkę , rocznik 2006 , [moderator czuwa] na trasie palił 17-19 litrów …… ale z butem w podłodze bo inaczej sie nie dało jechać co, że tak powiem FXT 2 razy objedzie spalając tyle samo lub mniej a tak samo traktowany SBD w pewnym momencie odmówi posłuszeństwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 diesle 2.0 przekroczą 10 - Focus 2.0 TDCI @200 12-13 Miałem Focusa co prawda 1.8 tdci , i rzeczywiscie w poczatkowym okresie do 40kkm od nowości palił jak smok , czasem nawet i 14l , potem spalanie diametralnie spadło , do ok 8-9l a potem stopił sie tłok , nawet przyjechał ekspert z ford polska , bo nie wierzyli …… oczywiscie wymienili bez gadania silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Ja tak coś czułem, że tamten niby RS, to pomalowane 1.8 tdci 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u rozumiem potrzebę tego rozwiązania ale polecę klasykiem jestem z tym rozwiązaniem "niekompatybilny" nie musi "wybuchać" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u w takim razie niedlugo umra tez jednoski napedzane Pb wraz z wprowadzeniem odpowiednika dpf'u. I tak czy siak bedziemy musieli smigac hybrydami co wcale nie jest zlym rozwiazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u w takim razie niedlugo umra tez jednoski napedzane Pb wraz z wprowadzeniem odpowiednika dpf'u. I tak czy siak bedziemy musieli smigac hybrydami co wcale nie jest zlym rozwiazaniem nie wszystkie głównie dotyczy aut z bezpośrednim wtryskiem, który nawet idealnie wysterowany powoduje powstawanie większej ilości sadzy, mimo wszystko jest jej znacząco mniej jak w dieslu, do tego GPF działa w całkowicie innym reżimie nie będzie to aż taki problem co by nie było kawał porowatego "kamienia" za turbo odbierze dużo przyjemności z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Byłem dzisiaj w DaWoju i dowiedziałem się, że rękojmia SIP na silnik SBD została przedłużona do 6 lat/200 tys. km, co mnie akurat ucieszyło, gdyż za kwartał moja Impreza kończy 5 lat to przypadkiem nie dotyczy nowych aut ? Z tego co wiem, dotyczy wszystkich. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Potwierdzam. Wszystkich. Fajna rzecz dla klientów i mówi dużo o braku problemów dieslami z produkcji od roku 2010 w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vabank Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Potwierdzam. Wszystkich. Fajna rzecz dla klientów i mówi dużo o braku problemów dieslami z produkcji od roku 2010 w górę. Jeśli to prawda, to świetna wiadomość dla użytkowników SBD. Tyle tylko, że poza info od @raju ( tu na Forum), że od dnia ... wprowadzona jest gwarancja 5 lat/200 kkm na SBD brak jest informacji / potwierdzenia, że dotyczy to także aut używanych kupionych przed tym dniem .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u taki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie tak zapobiegawczo...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u taki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie tak zapobiegawczo...... gdzieś o tym czytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-utaki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie tak zapobiegawczo...... Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Juz niedługo takie samochody nie przejdą badań technicznych Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-utaki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie tak zapobiegawczo...... Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra. Jak lokomotywa to spora przesada chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem Tak mniej wiecej wyglada jazda za dieslem bez dpf'u ze zrobionym programem (kiedy taki diesel ostro przyspiesza bo podczas normalnej jazdy bez wcisnietego pedalu gazu w podloge dymienia faktycznie nie ma). W przypadku kontroli policyjnej za granicami naszego kraju robi sie duzy problem - ale kazdy kto"dopusza" sie takiego procederu doskonale sobie o tym zdaje sprawe-ketiv bez urazy Edytowane 6 Marca 2016 przez Karas 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem Tak mniej wiecej wyglada jazda za dieslem bez dpf'u ze zrobionym programem (kiedy taki diesel ostro przyspiesza bo podczas normalnej jazdy bez wcisnietego pedalu gazu w podloge dymienia faktycznie nie ma). W przypadku kontroli policyjnej za granicami naszego kraju robi sie duzy problem - ale kazdy kto"dopusza" sie takiego procederu doskonale sobie o tym zdaje sprawe-ketiv bez urazy Tak golf 3 zwyciętym DPF ,mam w rodzinie diesla z wyciętym dpf po dobrym programie[delkatny wzrost mocy i momentu zmniejszenie spalania] dymienia brak 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) dymienia brak nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz Edytowane 6 Marca 2016 przez Karas 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Ja tez nie wierze Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 dymienia brak nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz Dokadnie. Naprawdę jestem dość ugodową osobą i przeciwnikiem kar finansowych jako jedynego rozwiazania problemu jednak uważam że sytuacja 'zadymienia' jak na filmiku powinna być karana surowym mandatem i odebraniem dokumentów auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Co więcej w internetach jest pełno firm reklamujących się jako wycinanie DPF itp. i nikt im sie do tyłka nie dobiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 dymienia brak nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz Dokadnie. Naprawdę jestem dość ugodową osobą i przeciwnikiem kar finansowych jako jedynego rozwiazania problemu jednak uważam że sytuacja 'zadymienia' jak na filmiku powinna być karana surowym mandatem i odebraniem dokumentów auta. Ale golf z filmu jest ewidentnie zepsuty ,wedlug was niema diesla bez dpf który nie dymi?,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) ,wedlug was niema diesla bez dpf który nie dymi?,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany bez dpf i zrobionego programu nie ma. Tak jak napisalem szefa oszukasz, kolege oszukasz, zone oszukasz ale fizyki nie oszukasz. Oprogramowanie seryjnego silnika jest tak pisane zeby twoj diesel byl "clean". Jak myslisz skad sie bierze dodatkowa moc po zrobieniu programu? m.in ze zwiększenia dawki paliwa . Po programie twoj diesel juz nie jest clean, nie ma co wylapywac sadzy ktorej jest duzo wiecej niz na seryjnym programie bo nie ma dpf'a . Kazdy diesel bez wyjatku z programem i bez dpf'a pod duzym obciazeniem puszcza czarne baki. Ile tych bakow jest zalezy od tunera bo dobry zrobi tak program aby byl "na granicy kopcenia" ale dalej lekki bak bedzie. Co więcej w internetach jest pełno firm reklamujących się jako wycinanie DPF itp. i nikt im sie do tyłka nie dobiera Bo takie mamy prawo. Gdyby funkcjonariusz ktory zlapie delikwenta z kopcacym autem czy z nielegalnymi ksenonami ( ogolnie niesprawnym autem) zamiast zabierac dowod rejestracyjny kazal zlawetowac auto i zawiezc na parking policyjny za ktory trzeba slono zaplacic a nastepnie zglosic sie na kontrole do "rzetelnej stacji kontroli pojazdow" z naprawionym autem problem by nie istnial Edytowane 6 Marca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się