Skocz do zawartości

Wybuchający silnik w Outbacku 2.0 Diesel


karlin

Rekomendowane odpowiedzi

To nie chodzi o kwestię wyboru marki auta. Ostatecznie Maserati ma również w ofercie diesla. Ja zwyczajnie nie rozumiem tych którzy to kupują. Może to kwestia marketingu - pisma motoryzacyjne swego czasu bardzo promowały auta z silnikami wysokopreznymi a miejsce tego typu silników w motoryzacji jest całkiem inne niż napęd samochodów osobowych.

Akurat mogę to wyjaśnić na przykładzie własnego ojca.

Niedawno zakończył przewałkę z volvo D5 po 140kkm. W sumie klasyka: diesel jeżdżony po mieście udławił się sadzą. Po pól roku pielgrzymek do znachorów, filozofów i kilku mniej potrzebnych naprawach silnik skończył 'na stole'.

Jak już samochód był złożony, okazało się, że ojciec 'musi' zmienić auto.

Po tych wszystkich przejściach, nie przekonałem go, że powinien kupić silnik benzynowy. Uznał, że dynamika diesla bardziej mu odpowiada i 'gdzieś' ma całą racjonalną argumentację.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

150-220km/h  nie powienien spalić wiecej jak max 10litrów
 

 

bez najmniejszego problemu  ;)

 

diesle 2.0 przekroczą 10 - Focus 2.0 TDCI @200 12-13 

 

natomiast duże diesle przy takich prędkościach są zaskakująco oszczędne w takim Audi Q7 czy A6 3.0 TDI można wręcz uznać, że XV pali dużo

 

 

 

 

Miałem kiedyś Forestera 2.0N/A nówkę , rocznik 2006 , [moderator czuwa] na trasie palił 17-19 litrów …… ale z butem w podłodze bo inaczej sie nie dało jechać 
 

 

co, że tak powiem FXT 2 razy objedzie spalając tyle samo lub mniej  ;)

 

a tak samo traktowany SBD w pewnym momencie odmówi posłuszeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

diesle 2.0 przekroczą 10 - Focus 2.0 TDCI @200 12-13 

 

Miałem Focusa co prawda 1.8 tdci , i rzeczywiscie w poczatkowym okresie do 40kkm od nowości palił jak smok , czasem nawet i 14l , potem spalanie diametralnie spadło , do ok 8-9l a potem stopił sie tłok :twisted: , nawet przyjechał ekspert z ford polska , bo nie wierzyli …… oczywiscie wymienili bez gadania silnik.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u

w takim razie niedlugo umra tez jednoski napedzane Pb wraz z wprowadzeniem odpowiednika dpf'u. I tak czy siak bedziemy musieli smigac hybrydami co wcale nie jest zlym rozwiazaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u

w takim razie niedlugo umra tez jednoski napedzane Pb wraz z wprowadzeniem odpowiednika dpf'u. I tak czy siak bedziemy musieli smigac hybrydami co wcale nie jest zlym rozwiazaniem

 

 

nie wszystkie głównie dotyczy aut z bezpośrednim wtryskiem, który nawet idealnie wysterowany powoduje powstawanie większej ilości sadzy, mimo wszystko jest jej znacząco mniej jak w dieslu, do tego GPF działa w całkowicie innym reżimie nie będzie to aż taki problem

 

co by nie było kawał porowatego "kamienia" za turbo odbierze dużo przyjemności z jazdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Byłem dzisiaj w DaWoju i dowiedziałem się, że rękojmia SIP na silnik SBD została przedłużona do 6 lat/200 tys. km, co mnie akurat ucieszyło, gdyż za kwartał moja Impreza kończy 5 lat 
 

 

to przypadkiem nie dotyczy nowych aut ? 

 

Z tego co wiem, dotyczy wszystkich.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Wszystkich. Fajna rzecz dla klientów i mówi dużo o braku problemów dieslami z produkcji od roku 2010 w górę.

Jeśli to prawda, to świetna wiadomość dla użytkowników SBD. Tyle tylko, że poza info od @raju ( tu na Forum), że od dnia ... wprowadzona jest gwarancja 5 lat/200 kkm na SBD brak jest informacji / potwierdzenia, że dotyczy to także aut używanych kupionych przed tym dniem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u

taki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie :)

tak zapobiegawczo......

Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dla mnie definitywnie Diesel umarł przez wprowadzenie DPF-u

taki DPFik można zawsze sobie ciachnąć, ot i po kłopocie :)

tak zapobiegawczo......

Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra.

Jak lokomotywa to spora przesada

 

chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem ;)

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem

Tak mniej wiecej wyglada jazda za dieslem bez dpf'u ze zrobionym programem (kiedy taki diesel ostro przyspiesza bo podczas normalnej jazdy bez wcisnietego pedalu gazu w podloge dymienia faktycznie nie ma). W przypadku kontroli policyjnej za granicami naszego kraju robi sie duzy problem - ale kazdy kto"dopusza" sie takiego procederu doskonale sobie o tym zdaje sprawe-ketiv bez urazy

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chodzi o to "dymienie" którego nie widać gołym okiem

Tak mniej wiecej wyglada jazda za dieslem bez dpf'u ze zrobionym programem (kiedy taki diesel ostro przyspiesza bo podczas normalnej jazdy bez wcisnietego pedalu gazu w podloge dymienia faktycznie nie ma). W przypadku kontroli policyjnej za granicami naszego kraju robi sie duzy problem - ale kazdy kto"dopusza" sie takiego procederu doskonale sobie o tym zdaje sprawe-ketiv bez urazy

 

Tak golf 3 zwyciętym  DPF :rolleyes: ,mam w rodzinie diesla z wyciętym dpf po dobrym programie[delkatny wzrost mocy i momentu zmniejszenie spalania] dymienia brak

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dymienia brak

nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz

Edytowane przez Karas
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dymienia brak

nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz

 

Dokadnie. Naprawdę jestem dość ugodową osobą i przeciwnikiem kar finansowych jako jedynego rozwiazania problemu jednak uważam że sytuacja 'zadymienia' jak na filmiku powinna być karana surowym mandatem i odebraniem dokumentów auta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dymienia brak

nie uwierze jak nie zobacze. Popros kogos zeby za toba jechal i nagrywal a ty depnij gaz w podloge na 2 i 3 biegu to sie mocno zdziwisz jakie baki puszcza twoj diesel. Fizyki nie oszukasz

 

Dokadnie. Naprawdę jestem dość ugodową osobą i przeciwnikiem kar finansowych jako jedynego rozwiazania problemu jednak uważam że sytuacja 'zadymienia' jak na filmiku powinna być karana surowym mandatem i odebraniem dokumentów auta.

 

Ale golf z filmu jest ewidentnie zepsuty ,wedlug was niema diesla bez dpf który nie dymi?,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,wedlug was niema diesla bez dpf który nie dymi?,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany

bez dpf i zrobionego programu nie ma. Tak jak napisalem szefa oszukasz, kolege oszukasz, zone oszukasz ale fizyki nie oszukasz. Oprogramowanie seryjnego silnika jest tak pisane zeby twoj diesel byl  "clean". Jak myslisz skad sie bierze dodatkowa moc po zrobieniu programu?   m.in ze zwiększenia dawki paliwa . Po programie twoj diesel juz nie jest clean, nie ma co wylapywac sadzy ktorej jest duzo wiecej niz na seryjnym programie bo nie ma dpf'a . Kazdy diesel bez wyjatku z programem i bez dpf'a pod duzym obciazeniem puszcza czarne baki. Ile tych bakow jest zalezy od tunera bo dobry zrobi tak program aby byl "na granicy kopcenia" ale dalej lekki bak bedzie.

 

 

Co więcej w internetach jest pełno firm reklamujących się jako wycinanie DPF itp. i nikt im sie do tyłka nie dobiera

Bo takie mamy prawo. Gdyby funkcjonariusz ktory zlapie delikwenta z kopcacym autem czy z nielegalnymi ksenonami ( ogolnie niesprawnym autem) zamiast zabierac dowod rejestracyjny kazal zlawetowac auto i zawiezc na parking policyjny za ktory trzeba slono zaplacic a nastepnie zglosic sie na kontrole do "rzetelnej stacji kontroli pojazdow" z naprawionym autem problem by nie istnial :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...