Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

h

Przy jeździe na LPG H6 z prędkościami 200-220 to luzy zaworowe co ile robisz? Z tego co wiem przy takim obciążeniu silnika na LPG wytwarzają się bardzo wysokie temperatury powodujące wypalanie gniazd zaworowych w bardzo szybkim czasie . pozdrawiam

Nie bardzo rozumiem przecież temperatura spalania jest taka sama przy 100 km/h jak przy 200 km/h fakt że silnik jest bardziej obciążony i temperatura może być wyższa ale przy odpowiednio dobranej mieszance nie powinno być problemu.

No właśnie podobno nie jest , uświadomiono mnie jak zakładałem gaz w swojej H6 , to samo zresztą mówił mi mój mechanik zajmujący się tylko Subaru. Do 140 na autostradzie na gazie jest bezpiecznie. Poza tym skoro 100 km/h pali załóżmy 10 a przy 200 18 to coś się z ta temperaturą musi stać. Jazda po mieście nawet dynamiczna nie ma wielkiego wpływu na wypalanie zaworów i gniazd bo obciążenie jest zmienne.

Chodzi o to, że wraz ze wzrostem prędkości samochodu, wykładniczo rośnie opór, wzrasta więc obciążenie silnika, który spala w komorach spalania większe dawki paliwa (zamienianego na pracę), a to powoduje wyższą temperaturę gazów wylotowych.

 

Podsumowując - to obciążenie silnika spalinowego decyduje o temperaturze spalin, a ta jest jednym ze wskażników obciażenia jednostki - toche teorii :P

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 2 litry benzyny będą się palić w wyższej temperaturze niż 1 litr ?
Nie oczywiście :) . Parametry paliwa sa jednakowe, ale w objetości komory spalania jest go wiecej i dlatego temperatura w czasie suwu spalania osiąga różne wartości.

 

To tak jak z ogniskiem :) - temperatura spalania drewna jest stała, ale jesli dorzucisz go wiecej temperatura będzie wyższa, ponieważ wieksza ilość paliwa (tu drwna) podgrzeje wiekszą przestrzeń (w silniku komrę spalania).

wówczas bardziej nagrzeją sie zawory, denko tłoka, mogą sie nawet wypalić.

 

średnia temperatura gazów spalinowych (spaliny + powietrze przedmuchujące komorę spalania) to dajmy na to 200 do przy wysokim obciażeniu 400 stopni C. Temperatura jaką osiaga spalane paliwo to do około 3tys stopni. Im wiecej tego paliwa podasz do komory spalania tym wyższą temperaturę spalin osiągniesz.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu jest stała czy będzie wyższa ?
W czasie spalania wiekszej dawki paliwa w czasie suwiu pracy wydzieli się większa ilość energii cieplnej - dokładnie. A to ona jest dla silnika niebezpieczna, ze wględu na ograniczoną wytrzymałość materiałów, ograniczoną właściwości smarne oleju.

 

Temperatura spalania mieszanki paliwowo-powietrznej jest ta sama, ale ilość spalin i energia cieplna generowana w czasie suwu pracy jest większa/mniejsza w zależności od otwarcia przepustnicy. :)

Chodziło mi o to, że to nie prędkość samochodu sama w sobie decyduje o energii cieplnej generowanej w silniku spalinowym.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy GT 2010 265KM mocno zapakowane, dwie osoby, średnia prędkość 120 - 160 km/h, klima non - stop.

 

9,5l Warszawa - Cieszyn

9,0l Cieszyn - Wiedeń tempomat 145 km/h (licznikowe)

8,0l Wiedeń - Wenecja :idea: tereny góra dół góra dół zrobiły swoje :twisted: sam jestem w szoku...przez 2/3 trasy było cały czas 8,5l, a na ostatnich 100 km kiedy jechałem 120 km/h spalanie spadło do 8.0l a przez chwilę nawet 7.8l :)

 

Za każdym razem tankowanie pod korek i sprawdzanie liczydłem w postaci podręcznego kalkulatora. Maksymalny zasięg do rezerwy to średnio 650 km

 

Świetny wynik moim zdaniem jak na takiego potwora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy GT 2010 265KM mocno zapakowane, dwie osoby, średnia prędkość 120 - 160 km/h, klima non - stop.

 

9,5l Warszawa - Cieszyn

9,0l Cieszyn - Wiedeń tempomat 145 km/h (licznikowe)

8,0l Wiedeń - Wenecja :idea: tereny góra dół góra dół zrobiły swoje :twisted: sam jestem w szoku...przez 2/3 trasy było cały czas 8,5l, a na ostatnich 100 km kiedy jechałem 120 km/h spalanie spadło do 8.0l a przez chwilę nawet 7.8l :)

 

Za każdym razem tankowanie pod korek i sprawdzanie liczydłem w postaci podręcznego kalkulatora. Maksymalny zasięg do rezerwy to średnio 650 km

 

Świetny wynik moim zdaniem jak na takiego potwora.

to naprawde fajny wynik.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AllRad to naprawdę super wynik jak na to auto. Ja zrobiłem trasę Kraków - Montepulciano (Toskania) też przez Cieszyn i Wiedeń Imprezą MY07 Kombi 2,5 (ale bez turbo :( ), co prawda z boxem na dachu i 2+2 osoby, ale Vmax <140km/h i nie dało się zejść poniżej 10l. Nie wspomnę już o różnicy we wrażeniach z jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...