mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) h Przy jeździe na LPG H6 z prędkościami 200-220 to luzy zaworowe co ile robisz? Z tego co wiem przy takim obciążeniu silnika na LPG wytwarzają się bardzo wysokie temperatury powodujące wypalanie gniazd zaworowych w bardzo szybkim czasie . pozdrawiam Nie bardzo rozumiem przecież temperatura spalania jest taka sama przy 100 km/h jak przy 200 km/h fakt że silnik jest bardziej obciążony i temperatura może być wyższa ale przy odpowiednio dobranej mieszance nie powinno być problemu. No właśnie podobno nie jest , uświadomiono mnie jak zakładałem gaz w swojej H6 , to samo zresztą mówił mi mój mechanik zajmujący się tylko Subaru. Do 140 na autostradzie na gazie jest bezpiecznie. Poza tym skoro 100 km/h pali załóżmy 10 a przy 200 18 to coś się z ta temperaturą musi stać. Jazda po mieście nawet dynamiczna nie ma wielkiego wpływu na wypalanie zaworów i gniazd bo obciążenie jest zmienne. Chodzi o to, że wraz ze wzrostem prędkości samochodu, wykładniczo rośnie opór, wzrasta więc obciążenie silnika, który spala w komorach spalania większe dawki paliwa (zamienianego na pracę), a to powoduje wyższą temperaturę gazów wylotowych. Podsumowując - to obciążenie silnika spalinowego decyduje o temperaturze spalin, a ta jest jednym ze wskażników obciażenia jednostki - toche teorii Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 spala w komorach spalania większe dawki paliwa (zamienianego na pracę), a to powoduje wyższą temperaturę gazów wylotowych. Jesteś tego pewien ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 jak to jara ile wleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Trasa Wawa-Kraków, obciążenie 4 osób, klima, prędkości 90-150km/h, od czasu do czasu max obroty przy wyprzedzaniu i wynik 11,8/ 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Jesteś tego pewien ? Zdecydowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Jesteś tego pewien ? Zdecydowanie Czyli 2 litry benzyny będą się palić w wyższej temperaturze niż 1 litr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Czyli 2 litry benzyny będą się palić w wyższej temperaturze niż 1 litr ? Nie oczywiście . Parametry paliwa sa jednakowe, ale w objetości komory spalania jest go wiecej i dlatego temperatura w czasie suwu spalania osiąga różne wartości. To tak jak z ogniskiem - temperatura spalania drewna jest stała, ale jesli dorzucisz go wiecej temperatura będzie wyższa, ponieważ wieksza ilość paliwa (tu drwna) podgrzeje wiekszą przestrzeń (w silniku komrę spalania). wówczas bardziej nagrzeją sie zawory, denko tłoka, mogą sie nawet wypalić. średnia temperatura gazów spalinowych (spaliny + powietrze przedmuchujące komorę spalania) to dajmy na to 200 do przy wysokim obciażeniu 400 stopni C. Temperatura jaką osiaga spalane paliwo to do około 3tys stopni. Im wiecej tego paliwa podasz do komory spalania tym wyższą temperaturę spalin osiągniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 temperatura spalania drewna jest stała, ale jesli dorzucisz go wiecej temperatura będzie wyższa To w końcu jest stała czy będzie wyższa ? To co będzie większe, to emisja ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) To w końcu jest stała czy będzie wyższa ? W czasie spalania wiekszej dawki paliwa w czasie suwiu pracy wydzieli się większa ilość energii cieplnej - dokładnie. A to ona jest dla silnika niebezpieczna, ze wględu na ograniczoną wytrzymałość materiałów, ograniczoną właściwości smarne oleju. Temperatura spalania mieszanki paliwowo-powietrznej jest ta sama, ale ilość spalin i energia cieplna generowana w czasie suwu pracy jest większa/mniejsza w zależności od otwarcia przepustnicy. Chodziło mi o to, że to nie prędkość samochodu sama w sobie decyduje o energii cieplnej generowanej w silniku spalinowym. Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Legacy GT 2010 265KM mocno zapakowane, dwie osoby, średnia prędkość 120 - 160 km/h, klima non - stop. 9,5l Warszawa - Cieszyn 9,0l Cieszyn - Wiedeń tempomat 145 km/h (licznikowe) 8,0l Wiedeń - Wenecja tereny góra dół góra dół zrobiły swoje sam jestem w szoku...przez 2/3 trasy było cały czas 8,5l, a na ostatnich 100 km kiedy jechałem 120 km/h spalanie spadło do 8.0l a przez chwilę nawet 7.8l Za każdym razem tankowanie pod korek i sprawdzanie liczydłem w postaci podręcznego kalkulatora. Maksymalny zasięg do rezerwy to średnio 650 km Świetny wynik moim zdaniem jak na takiego potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Legacy GT 2010 265KM mocno zapakowane, dwie osoby, średnia prędkość 120 - 160 km/h, klima non - stop. 9,5l Warszawa - Cieszyn 9,0l Cieszyn - Wiedeń tempomat 145 km/h (licznikowe) 8,0l Wiedeń - Wenecja tereny góra dół góra dół zrobiły swoje sam jestem w szoku...przez 2/3 trasy było cały czas 8,5l, a na ostatnich 100 km kiedy jechałem 120 km/h spalanie spadło do 8.0l a przez chwilę nawet 7.8l Za każdym razem tankowanie pod korek i sprawdzanie liczydłem w postaci podręcznego kalkulatora. Maksymalny zasięg do rezerwy to średnio 650 km Świetny wynik moim zdaniem jak na takiego potwora. to naprawde fajny wynik......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Subarka zony 125KM MY 99 zapakowana 2 osoby trasa 9Lgaz,miasto 11-12Lgaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 może i temperatura spalania jest stała ... ale temperatura spalin - już nie PS. Subarka zony 125KM MY 99 zapakowana 2 osoby trasa 9Lgaz,miasto 11-12Lgaz to tylko 1 litr mniej niż mój WRX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 może i temperatura spalania jest stała ... ale temperatura spalin - już nie PS. Subarka zony 125KM MY 99 zapakowana 2 osoby trasa 9Lgaz,miasto 11-12Lgaz to tylko 1 litr mniej niż mój WRX to sie ciesz,ze masz tak oszczedny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Absolutny rekord jak dla mnie - trasa: Wawka -> Nisko 28,2 mil/us galon. Średnia prędkość całej podróży 82 km/h Autko: OBK 3.6 US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 AllRad to naprawdę super wynik jak na to auto. Ja zrobiłem trasę Kraków - Montepulciano (Toskania) też przez Cieszyn i Wiedeń Imprezą MY07 Kombi 2,5 (ale bez turbo ), co prawda z boxem na dachu i 2+2 osoby, ale Vmax <140km/h i nie dało się zejść poniżej 10l. Nie wspomnę już o różnicy we wrażeniach z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Mój wynik to 12.8l/100km w WRXie 2.0. Jazda zgodna z przeznaczeniem więc jestem zadowolony z wyniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Absolutny rekord jak dla mnie - trasa: Wawka -> Nisko 28,2 mil/us galon. Średnia prędkość całej podróży 82 km/h Autko: OBK 3.6 US I co? My to sobie mamy przeliczyć? Litości!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Forek MY13 z silniczkiem 2.0i, średnia z 2500km - 8,2l/100km 60% trasa 40% miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 OBK 3.6 trasa 685km, 7.7 l/100km (liczone przy dystrybutorze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Forek w trasie z prędkością do 90km/h - 9l (tak się nie da jeździć) atostrada prędkość w okolicach 160km/h - 15l, w miejscu średnio 13-14l przy dość dynamicznej jeździe. Paliwo to LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 I co? My to sobie mamy przeliczyć? Litości!!! 8.29L/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 I co? My to sobie mamy przeliczyć? Litości!!! 8.29L/100 km Widzisz i wysly ci ulamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Widzisz i wysly ci ulamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 mi wskazówka paliwka znika i potem musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się