xyg Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Po sierpniowych upałach efekt w moim WRX'ie (2.0) jest taki, że mam uszczelkę pod głowicą do wymiany. Jako, że będzie to dość kosztowna operacja wymagająca wyciągnięcia i rozebrania silnika, zastanawiam się co można by przy okazji w silniku dodatkowo "usprawnić" przy zachowaniu jakichś tam racjonalnych kosztów (powiedzmy dodatkowe kilka k pln). Do tej pory silnik był seryjny. Zastanawiam się nad następującymi rzeczami: 1) Wymiana panewek - ma sens? Dotychczas nie sprawiały problemu, ale jak wiadomo w Subaru to problem dość powszechny. A jak wymieniać to na co? OEM lub coś innego? 2) Sama uszczelka pod głowicą - podobnie, OEM czy może coś innego (np. Cosworth)? 3) Uppipe przelotowy - to na pewno przy okazji zrobię 4) Strojenie - po pkt 3. chyba raczej konieczne? 5) Inne sugestie? Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień. Edytowane 29 Września 2015 przez xyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian96 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień. Myślę, że taką moc można bezpiecznie uzyskać bez większych modyfikacji silnika typu zakuwanie. Sam remap wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Ja bym nie robił nic profilaktycznie poza tym co trzeba czyli UPG . Lej dobry olej, trzymaj górny poziom, pamiętaj o rozgrzewaniu i będzie dobrze. Jak @@Adrian96 pisze, przy takich parametrach wystarczy remap . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady Edytowane 29 Września 2015 przez SOpEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień. Zanim namówią Cię na wielotysięczne inwestycje powiem Ci tak: - jak miałeś ok z ciśnieniem oleju to "olej " dalszą rozbiórkę silnika bo zatrzymasz się na 10-12tys a i tak szału nie będzie bo jak padnie to Ci powiedzą że upalałeś itd... więc z gwarancji lipa - jeżeli te uszczelki wymienisz sam lub ktoś Ci to ogarnie za powiedzmy 1,5 tys. to ok jeżeli nie to lepiej kup używany silnik cena ok 2,5 - 3tys z wrx jdm , części z Twojego posłużą za zestaw adaptacyjny - żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!! Zmierzyłem to na hamowni żeby wiedzieć ile mocy i momentu dają kolejne modyfikacje. W celach kontrolnych kazałem sprawdzić czy dawkowanie paliwa jest ok i nie trzeba było na tym etapie nic zmieniać w ecu a wrażenia z jazdy poprawiły się niesamowicie.Dobrze byłoby też wypruć precat z uppipe ale wtedy faktycznie może trzeba coś "dolać paliwa". Na forum spora część użytkowników robi biznes więc nie spodziewaj się porad niskobudżetowych bo to "niepoprawne politycznie druciarstwo" a efekt dają wyłącznie najdroższe części i modyfikacje. Ja osobiście zrobiłem ok 60 tys km na silniku z jdm wrx który finalnie tłoczył 290KM lub coś więcej bo ostatniego mapowania nie mierzyłem i używałem auta codziennie łącząc przyjemne z pożytecznym. Łatwo nie miał a jak już kupiłem nowy(s203) to starałem się go "zamordować" i zeszło mi dwa miesiące....Kończąc ten przydługi wywód zanim wszyscy święci doradzą Ci zakup (dozbieranie na) STI możesz stosunkowo tanio i łatwo uprzyjemnić sobie codzienne podróże do pracy czego z całego serca Ci życzę! Ale ja się nie znam..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień. Zanim namówią Cię na wielotysięczne inwestycje powiem Ci tak: - jak miałeś ok z ciśnieniem oleju to "olej " dalszą rozbiórkę silnika bo zatrzymasz się na 10-12tys a i tak szału nie będzie bo jak padnie to Ci powiedzą że upalałeś itd... więc z gwarancji lipa - jeżeli te uszczelki wymienisz sam lub ktoś Ci to ogarnie za powiedzmy 1,5 tys. to ok jeżeli nie to lepiej kup używany silnik cena ok 2,5 - 3tys z wrx jdm , części z Twojego posłużą za zestaw adaptacyjny - żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!! Zmierzyłem to na hamowni żeby wiedzieć ile mocy i momentu dają kolejne modyfikacje. W celach kontrolnych kazałem sprawdzić czy dawkowanie paliwa jest ok i nie trzeba było na tym etapie nic zmieniać w ecu a wrażenia z jazdy poprawiły się niesamowicie.Dobrze byłoby też wypruć precat z uppipe ale wtedy faktycznie może trzeba coś "dolać paliwa". Na forum spora część użytkowników robi biznes więc nie spodziewaj się porad niskobudżetowych bo to "niepoprawne politycznie druciarstwo" a efekt dają wyłącznie najdroższe części i modyfikacje. Ja osobiście zrobiłem ok 60 tys km na silniku z jdm wrx który finalnie tłoczył 290KM lub coś więcej bo ostatniego mapowania nie mierzyłem i używałem auta codziennie łącząc przyjemne z pożytecznym. Łatwo nie miał a jak już kupiłem nowy(s203) to starałem się go "zamordować" i zeszło mi dwa miesiące....Kończąc ten przydługi wywód zanim wszyscy święci doradzą Ci zakup (dozbieranie na) STI możesz stosunkowo tanio i łatwo uprzyjemnić sobie codzienne podróże do pracy czego z całego serca Ci życzę! Ale ja się nie znam..... Mądrze napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Po sierpniowych upałach efekt w moim WRX'ie (2.0) jest taki, że mam uszczelkę pod głowicą do wymiany. Jako, że będzie to dość kosztowna operacja wymagająca wyciągnięcia i rozebrania silnika, zastanawiam się co można by przy okazji w silniku dodatkowo "usprawnić" przy zachowaniu jakichś tam racjonalnych kosztów (powiedzmy dodatkowe kilka k pln). Do tej pory silnik był seryjny. Zastanawiam się nad następującymi rzeczami: 1) Wymiana panewek - ma sens? Dotychczas nie sprawiały problemu, ale jak wiadomo w Subaru to problem dość powszechny. A jak wymieniać to na co? OEM lub coś innego? 2) Sama uszczelka pod głowicą - podobnie, OEM czy może coś innego (np. Cosworth)? 3) Uppipe przelotowy - to na pewno przy okazji zrobię 4) Strojenie - po pkt 3. chyba raczej konieczne? 5) Inne sugestie? Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień. Na seryjnych gratach i seryjnej turbinie spokojnie sobie zrobisz 260KM. To akurat jest kwestią tylko i wyłącznie mądrego wystrojenia. Zdejmij głowice, daj je do sprawdzenia i oczywiście obowiązkowego planowania. Uszczele OEM, możesz spokojnie zostawić stare szpilki. Sprawdź uszczelniacze wałków rozrządu. Wymień uszczelki dekli, świec i śrubek do dekli. Wszystko, z grubsza rzecz biorąc. Montować, stroić, jeździć i cieszyć się. I tak jak pisze Matsil, pilnuj oliwy, bo to świętość w subaru Byłbym zapomniał, właściwie to dobrze było by wymienić rozrząd, bo raz zdjęty pasek nie powinien być ponownie zakładany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Sobczak Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Co do tej wymiany rozrządu i informacji o pasku... Zaznaczam na wstępie nie znam sie na tyle ale w tym momencie po co napinacz ?? Nie po to zeby wybierał wszystkie luzy na pasku ?? Edytowane 30 Września 2015 przez Mateusz Sopel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 - żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!! jeżdżenie w ten sposób jest bardzo ryzykowne i grozi szybkim ubiciem silnika, więc po czymś takim generujesz sobie ryzyko takie, że jednak trzeba będzie te kilkanaście tysięcy w motor pakować... jakiekolwiek mody większe niż backbox(tłumik końcowy) = remap, z tym, że takie kwestie najlepiej konsultować z tunerem, który ma jakieś doświadczenie. nie ma po co robić bezsensownych modyfikacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 - żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!! jeżdżenie w ten sposób jest bardzo ryzykowne i grozi szybkim ubiciem silnika, więc po czymś takim generujesz sobie ryzyko takie, że jednak trzeba będzie te kilkanaście tysięcy w motor pakować... jakiekolwiek mody większe niż backbox(tłumik końcowy) = remap, z tym, że takie kwestie najlepiej konsultować z tunerem, który ma jakieś doświadczenie. nie ma po co robić bezsensownych modyfikacji... Jeździłem w ten sposób dosyć długo i nic się nie wydarzyło ponieważ Mister Colin sprawdził po założeniu parametry sondą szerokopasmową w czasie sprintu obwodnicą Krakowa. Poprawek nie wnosił to co ja będę go pouczał.... w końcu się nie znam. Subara latała jak się patrzy a mapowałem dopiero po wymianie turbo,wtrysków, pompy i intercoolera. I jak pisałem wcześniej przelatałem tak 60tys km przy finalnie około 300 KM.... Po założeniu customowego downpipe jeździłem na doładowaniu 0,9 bara ale auto szło petardą bez żadnych lagów czego nie mogę powiedzieć o jeździe już zmapowanym TD 04 przy 1,2 bara (długo nie pożyło). Mocy przybyło ale do codziennego użytku było już kiepsko... Dla mnie bez sensu jest wywalenie 2-3tys za wirtualne przeróbki bez mechanicznych podstaw . A ryzyko, no cóż istnieje odkąd ktoś się staje właścicielem Subaru turbo.Moje po zakupie przejechało sto kilometrów ( nawet kurde do domu nie dojechałem) i paneweczki wyleciały do miski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, choć teraz trochę żałuję, że wspomniałem o tuningu, bo nie o to mi głównie chodziło, a wszyscy poszli w tą stronę. Auto ma obecnie 130kkm i jako, że sentymentalny jestem i je lubię to chciałbym nim drugie tyle zrobić . Dlatego bardziej chodziło mi o to, co zmienić, aby silnik wzmocnić i jak najdłużej jeździć bezawaryjnie bez usterek typu TTTM. Moc ma mniejsze znaczenie (wiem, że podniesienie mocy o które mi chodzi da się zrobić remapem). Dlatego mi te panewki, dość powszechne w Subaru, spokoju nie dają. Jak padnie za jakiś czas panewka to do podwójnego kosztu, który teraz przy UPG poniosę (sam niestety remontu nie jestem w stanie zrobić), dojdzie jeszcze naprawa skutków obróconej panewki. Jeśli dodatkowy koszt wymiany panewek nie jest horrendalny, to byłbym w stanie to zrobić (ponoć lepiej zapobiegać niż leczyć....) wsadziłem pompę wydajniejszą Którą? Co do tej wymiany rozrządu i informacji o pasku...Zaznaczam na wstępie nie znam sie na tyle ale w tym momencie po co napinacz ?? Nie po to zeby wybierał wszystkie luzy na pasku ?? Hmm, też chciałem zapytać o to, czy wymiana rozrządu jest konieczna (na obecnym przejechałem 35kkm). Pewien "znany na forum serwis" powiedział mi, że bezdyskusyjnie tak. Edytowane 30 Września 2015 przez xyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady Na czysta kucy to wtryski też by się przydały większe Na 250-260 wrx'owe powinny wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Rozrząd: 1. instrukcja serwisowa mówi, że raz zdjęty pasek nie może być ponownie zakładany 2. tak naprawdę problemem są głównie rolki, bo to one padają, a w szczególności (zasłyszane z niezależnych źródeł) rolka zębata pod napinaczem 3. napinacz kasuje pojawiający się z czasem luz (bo pasek zwyczajnie się wyciąga), ale nie kompensuje starości ergo "znany na forum serwis" ma rację. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, choć teraz trochę żałuję, że wspomniałem o tuningu, bo nie o to mi głównie chodziło, a wszyscy poszli w tą stronę. Auto ma obecnie 130kkm i jako, że sentymentalny jestem i je lubię to chciałbym nim drugie tyle zrobić . Dlatego bardziej chodziło mi o to, co zmienić, aby silnik wzmocnić i jak najdłużej jeździć bezawaryjnie bez usterek typu TTTM. Moc ma mniejsze znaczenie (wiem, że podniesienie mocy o które mi chodzi da się zrobić remapem). Dlatego mi te panewki, dość powszechne w Subaru, spokoju nie dają. Jak padnie za jakiś czas panewka to do podwójnego kosztu, który teraz przy UPG poniosę (sam niestety remontu nie jestem w stanie zrobić), dojdzie jeszcze naprawa skutków obróconej panewki. Jeśli dodatkowy koszt wymiany panewek nie jest horrendalny, to byłbym w stanie to zrobić (ponoć lepiej zapobiegać niż leczyć....) wsadziłem pompę wydajniejszą Którą? Walbro255 Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady Na czysta kucy to wtryski też by się przydały większe Na 250-260 wrx'owe powinny wystarczyć. w sumie to chyba warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 @@SOpEL, czy warto wtryski? Pewnie że tak! Jak i walbro i (przynajmniej u mnie) większy icek. Cieszę się jak głupi, a jeżdżę na docierce Ja sobie tłumaczę, że dodawania mocy są trzy "drogi":1. Zrobię przelot i mapę - jest całkiem przyjemnie i szybko.2. Zrobię przelot, wtryski, pompę, mapę, ewentualnie chłodzenie - jest diabelnie szybko.3. Mam za dużo kasy i wymieniam wszystkie graty - zapier$*^!m.Mniej więcej tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 nie, to tak nie działa. 300ps nie będzie diabelnie szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 w załączniku wykres wrx 2.0 które miało wymieniony DP na szeroki kołnierz bez katów reszta wydechu - seria, i wyciętego precata, oraz dla pewności została wymieniona pompa paliwa na walbro255, żadnego remapu nie było, afr wyszło w normie podczas pomiarów również o spalaniu stukowym nie było mowy wnioski wyciągnij sam. choć ja bym się pokusił o remap żeby troche boosta dosypać żeby zrobić ładne 270 np. pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 no to u mnie: uppipe, downpipe (szeroki z prodrive) -decat walbro255 końcowy przelotowy H&S filtr powietrza wkładka K&N po mapie: Zalecono mi wymianę IC na sti, ale głównie w przypadku chęci upalania. Do jazdy codziennej wrxowy styknie, ale i tak szukam jakiejs okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Pompę paliwa zawsze warto wymienić jak i "rozluźnić" wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Czy wymiana uppipe i downpipe na przelotwe wpłynie znacząco na głośność wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Będzie głośniej, ale wszystko do wytrzymania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Spodziewam się, że będzie głośniej, tylko pytanie jak bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Spodziewam się, że będzie głośniej, tylko pytanie jak bardzo Głośność uzależniona jest od ostatniego tłumika,nim można "regulować" poziom bulgotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Z własnego doświadczenia powiem, że po wywaleniu precata z uppipe i zamontowaniu downpipe na szerokim kołnierzu Prodrive wcale nie zrobiło się głośniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad0101 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 tak z innej beczki skrzynia w WRX 05 EU jest mocniejsza niz w latach 02-04? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się