Jump to content

Remont silnika WRX a mały tuning


xyg

Recommended Posts

Po sierpniowych upałach efekt w moim WRX'ie (2.0) jest taki, że mam uszczelkę pod głowicą do wymiany.

Jako, że będzie to dość kosztowna operacja wymagająca wyciągnięcia i rozebrania silnika, zastanawiam się co można by przy okazji w silniku dodatkowo "usprawnić" przy zachowaniu jakichś tam racjonalnych kosztów (powiedzmy dodatkowe kilka k pln). Do tej pory silnik był seryjny. Zastanawiam się nad następującymi rzeczami:

 

1) Wymiana panewek - ma sens? Dotychczas nie sprawiały problemu, ale jak wiadomo w Subaru to problem dość powszechny. A jak wymieniać to na co? OEM lub coś innego?

2) Sama uszczelka pod głowicą - podobnie, OEM czy może coś innego (np. Cosworth)?

3) Uppipe przelotowy - to na pewno przy okazji zrobię

4) Strojenie - po pkt 3. chyba raczej konieczne?

5) Inne sugestie?

 

Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień.

 

 

 

 

Edited by xyg
Link to comment
Share on other sites

 

 

Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień.


Myślę, że taką moc można bezpiecznie uzyskać bez większych modyfikacji silnika typu zakuwanie. Sam remap wystarczy :)
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady :D

Edited by SOpEL
Link to comment
Share on other sites

 

 

Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień.
 

Zanim namówią Cię na wielotysięczne inwestycje powiem Ci tak:

- jak miałeś ok z ciśnieniem oleju to "olej " dalszą rozbiórkę silnika bo zatrzymasz się na 10-12tys a i tak szału nie będzie bo jak padnie to Ci powiedzą że upalałeś itd...  więc z gwarancji lipa

- jeżeli te uszczelki wymienisz sam lub ktoś Ci to ogarnie za powiedzmy 1,5 tys. to ok jeżeli nie to lepiej kup używany silnik cena ok 2,5 - 3tys z wrx jdm ,  części z Twojego posłużą za zestaw adaptacyjny :yahoo:

- żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln 

 

Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!!

Zmierzyłem to na hamowni żeby wiedzieć ile mocy i momentu dają kolejne modyfikacje. W celach kontrolnych kazałem sprawdzić czy dawkowanie paliwa jest ok i nie trzeba było na tym etapie nic zmieniać w ecu a wrażenia z jazdy poprawiły się niesamowicie.Dobrze byłoby też wypruć precat z uppipe ale wtedy faktycznie może trzeba coś "dolać paliwa". 

Na  forum spora część użytkowników robi biznes więc nie spodziewaj się porad niskobudżetowych bo to "niepoprawne politycznie druciarstwo" a efekt dają wyłącznie najdroższe części i modyfikacje.

Ja osobiście zrobiłem ok 60 tys km na silniku z jdm wrx który finalnie tłoczył 290KM lub coś więcej bo ostatniego mapowania nie mierzyłem i używałem auta codziennie łącząc przyjemne :yahoo:  z pożytecznym. Łatwo nie miał a jak już kupiłem nowy(s203) to starałem się go "zamordować" i zeszło mi dwa miesiące....Kończąc ten przydługi wywód zanim wszyscy święci doradzą Ci zakup (dozbieranie na) STI możesz stosunkowo tanio i łatwo uprzyjemnić sobie codzienne podróże do pracy czego z całego serca Ci życzę! 

Ale ja się nie znam.....

Link to comment
Share on other sites

 

Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień.

 

 

Zanim namówią Cię na wielotysięczne inwestycje powiem Ci tak:

- jak miałeś ok z ciśnieniem oleju to "olej " dalszą rozbiórkę silnika bo zatrzymasz się na 10-12tys a i tak szału nie będzie bo jak padnie to Ci powiedzą że upalałeś itd...  więc z gwarancji lipa

- jeżeli te uszczelki wymienisz sam lub ktoś Ci to ogarnie za powiedzmy 1,5 tys. to ok jeżeli nie to lepiej kup używany silnik cena ok 2,5 - 3tys z wrx jdm ,  części z Twojego posłużą za zestaw adaptacyjny :yahoo:

- żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln 

 

Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!!

Zmierzyłem to na hamowni żeby wiedzieć ile mocy i momentu dają kolejne modyfikacje. W celach kontrolnych kazałem sprawdzić czy dawkowanie paliwa jest ok i nie trzeba było na tym etapie nic zmieniać w ecu a wrażenia z jazdy poprawiły się niesamowicie.Dobrze byłoby też wypruć precat z uppipe ale wtedy faktycznie może trzeba coś "dolać paliwa". 

Na  forum spora część użytkowników robi biznes więc nie spodziewaj się porad niskobudżetowych bo to "niepoprawne politycznie druciarstwo" a efekt dają wyłącznie najdroższe części i modyfikacje.

Ja osobiście zrobiłem ok 60 tys km na silniku z jdm wrx który finalnie tłoczył 290KM lub coś więcej bo ostatniego mapowania nie mierzyłem i używałem auta codziennie łącząc przyjemne :yahoo:  z pożytecznym. Łatwo nie miał a jak już kupiłem nowy(s203) to starałem się go "zamordować" i zeszło mi dwa miesiące....Kończąc ten przydługi wywód zanim wszyscy święci doradzą Ci zakup (dozbieranie na) STI możesz stosunkowo tanio i łatwo uprzyjemnić sobie codzienne podróże do pracy czego z całego serca Ci życzę! 

Ale ja się nie znam.....

Mądrze napisane ;)

Link to comment
Share on other sites

Po sierpniowych upałach efekt w moim WRX'ie (2.0) jest taki, że mam uszczelkę pod głowicą do wymiany.

Jako, że będzie to dość kosztowna operacja wymagająca wyciągnięcia i rozebrania silnika, zastanawiam się co można by przy okazji w silniku dodatkowo "usprawnić" przy zachowaniu jakichś tam racjonalnych kosztów (powiedzmy dodatkowe kilka k pln). Do tej pory silnik był seryjny. Zastanawiam się nad następującymi rzeczami:

 

1) Wymiana panewek - ma sens? Dotychczas nie sprawiały problemu, ale jak wiadomo w Subaru to problem dość powszechny. A jak wymieniać to na co? OEM lub coś innego?

2) Sama uszczelka pod głowicą - podobnie, OEM czy może coś innego (np. Cosworth)?

3) Uppipe przelotowy - to na pewno przy okazji zrobię

4) Strojenie - po pkt 3. chyba raczej konieczne?

5) Inne sugestie?

 

Chciałbym w najbliższej przyszłości podnieść trochę moc, powiedzmy w okolice 250-260KM, ale auto ma służyć głównie do jazdy na co dzień.

Na seryjnych gratach i seryjnej turbinie spokojnie sobie zrobisz 260KM. To akurat jest kwestią tylko i wyłącznie mądrego wystrojenia.

 

Zdejmij głowice, daj je do sprawdzenia i oczywiście obowiązkowego planowania. Uszczele OEM, możesz spokojnie zostawić stare szpilki. Sprawdź uszczelniacze wałków rozrządu.

Wymień uszczelki dekli, świec i śrubek do dekli. Wszystko, z grubsza rzecz biorąc.

 

Montować, stroić, jeździć i cieszyć się. I tak jak pisze Matsil, pilnuj oliwy, bo to świętość w subaru ;)

Byłbym zapomniał, właściwie to dobrze było by wymienić rozrząd, bo raz zdjęty pasek nie powinien być ponownie zakładany.

Link to comment
Share on other sites

 

 

- żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln    Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!!

jeżdżenie w ten sposób jest bardzo ryzykowne i grozi szybkim ubiciem silnika, więc po czymś takim generujesz sobie ryzyko takie, że jednak trzeba będzie te kilkanaście tysięcy w motor pakować... jakiekolwiek mody większe niż backbox(tłumik końcowy) = remap, z tym, że takie kwestie najlepiej konsultować z tunerem, który ma jakieś doświadczenie. nie ma po co robić bezsensownych modyfikacji... 

Link to comment
Share on other sites

 

- żeby uzyskać moce o których piszesz potrzeba nowego downpipe (tzw. szeroki kołnierz bez kat) koszt ok 700,00pln    Po wymianie turbo szybciej wstaje i lepiej pompuje a efekt to przyrost mocy o 30KM bez remapu !!!

jeżdżenie w ten sposób jest bardzo ryzykowne i grozi szybkim ubiciem silnika, więc po czymś takim generujesz sobie ryzyko takie, że jednak trzeba będzie te kilkanaście tysięcy w motor pakować... jakiekolwiek mody większe niż backbox(tłumik końcowy) = remap, z tym, że takie kwestie najlepiej konsultować z tunerem, który ma jakieś doświadczenie. nie ma po co robić bezsensownych modyfikacji... 

 

Jeździłem w ten sposób dosyć długo i nic się nie wydarzyło ponieważ Mister Colin  sprawdził po założeniu parametry sondą szerokopasmową w czasie sprintu obwodnicą Krakowa. Poprawek nie wnosił to co ja będę go pouczał.... w końcu się nie znam. Subara latała jak się patrzy a mapowałem dopiero po wymianie turbo,wtrysków, pompy i intercoolera. I jak pisałem wcześniej przelatałem tak  60tys km przy finalnie około 300 KM.... :yahoo: Po założeniu customowego downpipe jeździłem na doładowaniu 0,9 bara ale auto szło petardą bez żadnych lagów czego nie mogę powiedzieć o jeździe już zmapowanym TD 04 przy 1,2 bara (długo nie pożyło). Mocy przybyło ale do codziennego użytku było już kiepsko... Dla mnie bez sensu jest wywalenie 2-3tys za wirtualne przeróbki bez mechanicznych podstaw  . A ryzyko, no cóż istnieje odkąd ktoś się staje właścicielem Subaru turbo.Moje po zakupie przejechało sto kilometrów ( nawet kurde do domu nie dojechałem) i paneweczki wyleciały do miski. 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, choć teraz trochę żałuję, że wspomniałem o tuningu, bo nie o to mi głównie chodziło, a wszyscy poszli w tą stronę. Auto ma obecnie 130kkm i jako, że sentymentalny jestem i je lubię to chciałbym nim drugie tyle zrobić ;) . Dlatego bardziej chodziło mi o to, co zmienić, aby silnik wzmocnić i jak najdłużej jeździć bezawaryjnie bez usterek typu TTTM. Moc ma mniejsze znaczenie (wiem, że podniesienie mocy o które mi chodzi da się zrobić remapem). Dlatego mi te panewki, dość powszechne w Subaru, spokoju nie dają. Jak padnie za jakiś czas panewka to do podwójnego kosztu, który teraz przy UPG poniosę (sam niestety remontu nie jestem w stanie zrobić), dojdzie jeszcze naprawa skutków obróconej panewki.

Jeśli dodatkowy koszt wymiany panewek nie jest horrendalny, to byłbym w stanie to zrobić (ponoć lepiej zapobiegać niż leczyć....)

 

 

 

wsadziłem pompę wydajniejszą

Którą?


Co do tej wymiany rozrządu i informacji o pasku...

Zaznaczam na wstępie nie znam sie na tyle ale w tym momencie po co napinacz ?? Nie po to zeby wybierał wszystkie luzy na pasku ??

 

Hmm, też chciałem zapytać o to, czy wymiana rozrządu jest konieczna (na obecnym przejechałem 35kkm). Pewien "znany na forum serwis" powiedział mi, że bezdyskusyjnie tak.

Edited by xyg
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady :D

Na czysta kucy to wtryski też by się przydały większe ;)

Na 250-260 wrx'owe powinny wystarczyć. 

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd:

1. instrukcja serwisowa mówi, że raz zdjęty pasek nie może być ponownie zakładany

2. tak naprawdę problemem są głównie rolki, bo to one padają, a w szczególności (zasłyszane z niezależnych źródeł) rolka zębata pod napinaczem

3. napinacz kasuje pojawiający się z czasem luz (bo pasek zwyczajnie się wyciąga), ale nie kompensuje starości ;)

 

ergo "znany na forum serwis" ma rację.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, choć teraz trochę żałuję, że wspomniałem o tuningu, bo nie o to mi głównie chodziło, a wszyscy poszli w tą stronę. Auto ma obecnie 130kkm i jako, że sentymentalny jestem i je lubię to chciałbym nim drugie tyle zrobić ;) . Dlatego bardziej chodziło mi o to, co zmienić, aby silnik wzmocnić i jak najdłużej jeździć bezawaryjnie bez usterek typu TTTM. Moc ma mniejsze znaczenie (wiem, że podniesienie mocy o które mi chodzi da się zrobić remapem). Dlatego mi te panewki, dość powszechne w Subaru, spokoju nie dają. Jak padnie za jakiś czas panewka to do podwójnego kosztu, który teraz przy UPG poniosę (sam niestety remontu nie jestem w stanie zrobić), dojdzie jeszcze naprawa skutków obróconej panewki.

Jeśli dodatkowy koszt wymiany panewek nie jest horrendalny, to byłbym w stanie to zrobić (ponoć lepiej zapobiegać niż leczyć....)

 

 

 

wsadziłem pompę wydajniejszą

Którą?

Walbro255

 

 

Zgadzam się z przedmówcami. Ja mam serię WRX'04 zrobiłem przelot, wsadziłem pompę wydajniejszą i mam 271KM 354Nm. Decyzja należy do Ciebie, ale informacyjnie - do mocy które planujesz w zupełności wystarczy seria silnik... nawet chyba do 300KM wystarczy - nie wliczając turbinki bo ona nie da rady :D

Na czysta kucy to wtryski też by się przydały większe ;)

Na 250-260 wrx'owe powinny wystarczyć. 

 

w sumie to chyba warto ;)

Link to comment
Share on other sites

@@SOpEL, czy warto wtryski? Pewnie że tak! Jak i walbro i (przynajmniej u mnie) większy icek. Cieszę się jak głupi, a jeżdżę na docierce :)
Ja sobie tłumaczę, że dodawania mocy są trzy "drogi":
1. Zrobię przelot i mapę - jest całkiem przyjemnie i szybko.
2. Zrobię przelot, wtryski, pompę, mapę, ewentualnie chłodzenie - jest diabelnie szybko.
3. Mam za dużo kasy i wymieniam wszystkie graty - zapier$*^!m.

Mniej więcej tak? ;) 

Link to comment
Share on other sites

w załączniku wykres wrx 2.0 które miało wymieniony DP na szeroki kołnierz bez katów reszta wydechu - seria, i wyciętego precata, oraz dla pewności została wymieniona pompa paliwa na walbro255, żadnego remapu nie było, afr wyszło w normie podczas pomiarów również o spalaniu stukowym nie było mowy  ;)

 

wnioski wyciągnij sam. choć ja bym się pokusił o remap żeby troche boosta dosypać żeby zrobić ładne 270 np.  ^_^

 

pozdro.

post-9576-0-41833000-1443744892_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

no to u mnie:

uppipe, downpipe (szeroki z prodrive) -decat

walbro255

końcowy przelotowy H&S

filtr powietrza wkładka K&N

po mapie:

post-14852-0-91036000-1443768238_thumb.jpg

 

Zalecono mi wymianę IC na sti, ale głównie w przypadku chęci upalania. Do jazdy codziennej wrxowy styknie, ale i tak szukam jakiejs okazji ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...