Skocz do zawartości

Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

O właśnie właśnie, z zamulonym i z niezamulonym.


Ok chyba znalazłem, co prawda 125hp, ale problem ten sam:


+ opis:

 

"Hi all
I have a problem with my subaru impreza blobeye 2005 2.0. Non turbo 125 hp.
Sometimes it doesn't have any power, till the rpm meter comes to 2300 rpm, then the car literaly jumps and accelerates with full power. It doesn't matter if there is hot wetter, cold, freezing, raining, anything...the car sometimes does that, and then it sometimes it runs just perfect. When you drive up a hill, then it chokes so hard, that you almost can't come to the top. In all gears. And when it works perfect, you let the gas pedal a bit loose, and then step on it again, it chokes again. When the ECU is beeing reset, the car runs ok for between 10 to 100 km.
So in short - no matter what wetter conditions, sometimes the car chokes from 0 to 2300 rpm. At 2300 rpm the car jumps and accelerates. I can push the pedal to the end, but it just doesn't accelerate.
I already changed: ECU, cables, NGK, catalyst, both lambdas, neutral position sensor, injectors have been cleaned, gas filter...and nothing is better.
In the video it is a bit vissible, when the car starts accelerating at over 2300 rpm.
No one finds anything wrong. But don't say, that this is normal. Because we have another impreza exactly the same and it runs perfect.
Thank you for the help"


Problem dotyczy auta w Słowenii, więc Polska nie jest wyjątkiem.

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie to żadne rozwiązanie problemu więc się nie wybieram. Wymiana działających wtryskiwaczy i endoskop na mój koszt

Nie no chwila, jeśli usterka nie będzie usunięta to z jakiej racji na Twój koszt ?

 

Zgłaszasz auto do naprawy, z usterką, jeśli nie została usunięta to za co masz płacić ? To już problem serwisu w jaki sposób sobie z tym poradzą.

 

ASO resetuje ECU i mówi, żeby Pan sobie pojeździł i zobaczymy. Po 200 km znowu zaczyna mulić. Wracasz, a miły Pan mówi, że to może być co innego i kasy nie oddadzą. Inne marki po wykryciu problemu z ich strony organizują akcje serwisowe na swój koszt. Tutaj mamy wydatki i nie rozwiązany problem. Wydaje mi się, że wszyscy troszkę odeszli od tematu albo uwierzyli, że wszystkim pomoże wymiana wtrysków. Z moich doświadczeń źródłem wszystkich problemów z zamulaniem we wszystkich modelach jest ECU i mapa, czego dowiodłem w swoim aucie. Jeżeli mam delikatnie zmęczone przylgnie itp. to pewnie możliwe po 70 000km, ale nie może być to powodem takiego zachowania auta. 

Po odseparowaniu wejść, odszumieniu masy i ścięciu wejścia KS na płytce ECU problem ustępuje, to chyba nie są to wtryskiwacze lub przylgnie.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

+ opis: "Hi all I have a problem with my subaru impreza blobeye 2005 2.0. Non turbo 125 hp. Sometimes it doesn't have any power, till the rpm meter comes to 2300 rpm, then the car literaly jumps and accelerates with full power. It doesn't matter if there is hot wetter, cold, freezing, raining, anything...the car sometimes does that, and then it sometimes it runs just perfect. When you drive up a hill, then it chokes so hard, that you almost can't come to the top. In all gears. And when it works perfect, you let the gas pedal a bit loose, and then step on it again, it chokes again. When the ECU is beeing reset, the car runs ok for between 10 to 100 km. So in short - no matter what wetter conditions, sometimes the car chokes from 0 to 2300 rpm. At 2300 rpm the car jumps and accelerates. I can push the pedal to the end, but it just doesn't accelerate. I already changed: ECU, cables, NGK, catalyst, both lambdas, neutral position sensor, injectors have been cleaned, gas filter...and nothing is better. In the video it is a bit vissible, when the car starts accelerating at over 2300 rpm. No one finds anything wrong. But don't say, that this is normal. Because we have another impreza exactly the same and it runs perfect. Thank you for the help" Problem dotyczy auta w Słowenii, więc Polska nie jest wyjątkiem.

 

Dość podobnie było u mnie, więc nie tylko Impreza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że układ KS-ECU jest obarczony błędem interpretacji różnych hałasów jako niby spalanie stukowe, wynika przecież nawet z postu Dyrekcji.

Ponownie przypomnę że Dyrekcja przecież oficjalnie napisała w tym wątku że :

 

 

 

Ani uszkodzone wtryskiwacze, ani uszkodzona przylgnia gniazd zaworowych nie powoduje spalania stukowego. Może natomiast generować hałas odbierany przez czujnik i odpowiednio jako objaw takiego spalania interpretowany przez ECU.
Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało już napisane i powiedziane, nie mniej jednak pojawiały się pytania odnośnie tego jak sprawdzić czy auto "zamula" w sposób w miarę obiektywny i miarodajny bo odczucia każdy może mieć inne. Nagrałem dwa filmiki, zrzuciłem z nich trzy screeny.

 

Silnik, nagrzany, prosta droga, około 2k RPM na trzecim biegu (na 4 i 5 różnica byłaby bardziej spektakularna ale zależało mi żeby auto wkręcić przynajmniej do 6k RPM co przy 4 dało by już bardzo dużą prędkość a tego nie chciałem robić), pedał gazu wciśnięty do oporu. Radio podpięte po OBD do komputera auta, interesują nas wykresy: drugi: Wyprzedzenie zapłonu, trzeci: prędkość (z kompa, nie z GPSu), piąty: obroty, szósty: przepustnica.

 

Z zamulaniem:

a1:

ncct94.png

a2:

2r72bet.png

 

zjazd na parking, odpięcie klemy na 10min, powrót na tą samą drogę, efekt bez zamulania:

b1:

30k9esm.png

 

Wykresy "a1" i "b1" obejmują czas 9s od wciśnięcia pedału gazu.

 

Timing Adv:

Przy zamulaniu spadek z wartości około 37 do blisko 0, na wykresie a2 widać "garb" gdzie wartość wzrasta powyżej 15, gdy spojrzymy na wykres obrotów, dzieje się to około 3300RPM. To jest dokładnie moment w którym w aucie czuć szarpnięcie do przodu i auto zaczyna jechać normalnie. Jeżeli porównanym to z b1 to okazuje się że właśnie powyżej 3.300RPM przebieg jest bardzo podobny i wraca do normy.

 

Speed:

Przy zamulani, zaczęliśmy z prędkością około 48km/h, po 9s mamy około 72km/h. Bez zamulania mimo tego że zaczynamy z prędkością około 36km/h, po 9s mamy koło 88km/h.

 

Revs rpm:

Przy zamulaniu po 9s od wciśnięcia pedału gazu mamy koło 3000 RPM, bez zamulania 4.600 RPM. Warto zwrócić uwagę też na kąt nachylenia wykresu, ewidentnie widać że po resecie kompa auto dużo lepiej i szybciej wkręca się na obroty.

 

Skala nie jest super dokładna, żeby to zrobić dobrze trzeba by zrzucić surowe dane do pliku (pewnie da się) i je obrobić kompie i wrzucić na wykresy, ale mi się trochę nie chce. Trend jest wyraźnie zauważalny i czarno na białym, po samym wykresie Timing Adv. widać czy mamy problem z zamulaniem czy nie.

 

Odnośnie naprawy, jeśli można to mam pytanie:

 

Kiedy mogę podjechać do ASO w celu rozwiązania problemu? Jak wygląda diagnostyka? To że odłączyłem akumulator na 10min i problem zamulania odszedł w nie pamięć nie znaczy że został wyeliminowany, czy ASO będzie w stanie stwierdzić czy wtryski generują szumy? Pytam bo chciałbym uniknąć następujących sytuacji:

 

1) Idę do ASO z autem które nie zamula (bo komp po resecie), dostaje informację że skoro Panu działa to nie mamy co naprawić, do widzenia.

2) Idę do ASO z autem które zamula, zostają z marszu wymienione wtryski i powiedzmy wyczyszczona przepustnica no i przy okazji oczywiście odpięty akumulator co jak wiemy doraźnie rozwiązuje problem tak czy siak. Auto jedzie dobrze (czy mu wymienimy wtryski czy nie to i tak po odpięciu akumulatora będzie jechać dobrze), szczęśliwy wracam do domu, po paru miesiącach (mało jeżdżę) problem powraca, wracam do ASO i co wtedy? Wymiana wtrysków, czyszczenie przepustnicy, odpięcia akumulatora i do domu?

Edytowane przez Tinuviel
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Tinuviel

A czemu na biegu jałowym jest tak duże wyprzedzenie?

 

 

To nie jest bieg jałowy, to jest około 2k RPM z utrzymaniem prędkości około 40km/h.

 

 

Faktycznie, nie skorelowałem tego z wykresem RPM. Niemniej, obciążenie wtedy (przed otwarciem przepustnicy na 100%) nie jest jakieś nad wyraz duże, więc czemu jest aż takie wyprzedzenie? To normalne?

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad pół roku temu zainteresowałem się Subaru, i tak sobie czytam forum.

 

Patrzę na wykresy - są świetne.

 

Zastanawiam się tylko, czy pierwszy wykres STFT1 % to sygnał z sondy lambda?

Bo jeśli tak, to podczas przyśpieszania mieszanka jest zbyt uboga, a powinno być odwrotnie - powinna być bogatsza.

 

Więc pytanie dlaczego jest uboższa? Myślę, że to wina jakiegoś czujnika zmiennych faz rozrządu (jeśli jest takowy w Subaru - jeszcze nim nie jechałem i nie oglądałem silnika).

 

Powietrze wpływa do cylindra w złym czasie i jest go zbyt dużo.

 

Komputer stara się dopasować dawkę paliwa do zbyt dużej ilości powietrza, ale nie może zejść poniżej pewnej wartości.

Więc cofa drastycznie zapłon, bo inaczej spalanie stukowe raczej wystąpi.

 

 

Czy jak byliście w serwisie z mułem, to ktoś badał skład spalin analizatorem?

Gdyby tak było to tlenki azotu (NOx) powinny wyjść poza normą.

Edytowane przez Redis
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi, i'm the one that owns the Impreza Jumpman published with the problem. on the top of the site. Sorry, don't understand your writing, and the google translate only translates 1/2 of the written...Please could somebody write me anything that would help me? If not in english, then in german. 

 

 

Also watch this video, and at 0:21 you can hear the car beeing choked. And it doesn't go anywhere and almost dies...

 

PS: The car has a LPG device installed. And when it's driving on LPG it works PERFECT, when driving on benzin, it's choking. When driving on benzin, and switch to LPG, in only few kilometers it stops choking, and everything is as should be.

 

Injectors are fine, ECU is new, benzin filter is new, ignition coild new, catalyst new, lambdas both new, neutral position sensor is new, coil cables new...many money but nothing helped. No Subaru service can find anything. When  checked with OBD there is NO fault code. When ECU beeing reset, car works fine for next 50 - 100 km, then the problem is back. Sometimes even after few km, when you drive on a hill.

 

So please HELP! :)

 

Thank you

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

artaa, o 22 Oct 2015 - 21:49, powiedział: cmc911 powiedział Injectors are fine Really? Really...old ones cleaned, and later swithced with new ones. So...new.

 

Yes but you have to be aware, that injectors cleaning not always helps.

Fuel pump, fuel lines, filter has to be checked/changed as well.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał, że podmienił na nowe.

 

I sądzisz, że hałas z pompy paliwa, węży paliwowych czy filtra może być interpretowany przez ECU jako spalanie stukowe? Chyba średnio :)

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytajcie temat z romraidera który kolega wrzucił. Pewien nowy trop, konkretnie ten post:

 

 

 

"This is a common problem of the JECS\Hitachi NA engine ecu.
False knock ignition retard and incorrect atmo pressure calculations.

You may try to correct knock sensor sensitivity by a C866 2200 pf ceramic capacitor that is not installed currenty.

I306 atmo pressure sensor is not installed and is disabled inside the ROM.
Atmo pressure value is "calculated" from the manifold pressure.
Open the throttle wide for a short time and atmo pressure value becomes correct for some period.

This ecu needs those C866, I306 and reflash badly.
There is no DIY solution for JECS\Hitachi ecu reflash currently.

It is probably 22611-AJ730 ecu and as far as I know there was no official update for this ROM."


Niektóre instalacje LPG mają swojego kompa i swoje mapy i dlatego na LPG auta jeżdżą OK.

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tym kondensatorem to niby jak, wpiąć w szereg na linii sygnałowej KS?

 

Inne "druciarskie" rozwiązanie cytowane z innego wątku:

 

 

Rok produkcji wg VIN - 2000.
Wydaje mi się, że jest tylko jedna sonda - przed katalizatorem. Chyba, że nie potrafię zlokalizować tej drugiej.

 

 

EDIT:

Znalazłem sprawcę całego zamieszania. Okazał się nim czujnik spalania stukowego. Po jego odpięciu objawy mulenia przy ruszaniu ustąpiły (świeci się Check Engine - z wpiętym czujnikiem nie).

Co prawda na zimnym silniku potrafi mocno przygasnąć, ale wydaje mi się, że przy odpiętym stukowcu tak może być, bo nie ma wyprzedzenia zapłonu. Mam rację?

Jak zdobędę klucz dynamometryczny to spróbuję oczyścić czujnik i przykręcić go na nowo. Jak nie pomoże to zrobię dzielnik napięcia:

 

6gwgmo.jpg

wczoraj musialem cos takiego skomponowac na szybkosci bo mnie juz zaczelo to wkurzać... wymiana oleju, kalibracja gazu itp i ciagle CE, tylko przy okolo 2500obr znikalo
zamieszczam wiec "schemat" dla tych co mieli problem z ogarnieciem lub bedzie ich to dotyczyc w przyszlosci...na upartego to nawet mozna to zrobic bez lutowania, dobrze skrecic przewody z drutami opornikow, koncowki zacisnac, wszystko zaizolowac i do dziela, u mnie jak na razie dziala, koszt czesc z foto 0,60zl ;)
koncowki sa ustawione tak jak na stronie northusalia czyli nasuwka idzie do czujnika, wsuwka w strone kompa, wsuwke trosze pilnikiem trzeba bylo potraktowac bo zbyt szeroka byla, ja mam czujnik 1-przewodowy, mase podpialem pod kielich bo mi dosc dlugi ten zestaw wyszedl ;)
generalnie kilka minut roboty

W ostateczności wymienię na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzisz, że hałas z pompy paliwa, węży paliwowych czy filtra może być interpretowany przez ECU jako spalanie stukowe?

 

Kolega Pompik dawno napisał że ECU jest pozbawione filtrów (rozbierał w specjalistycznym warsztacie) i łapie cokolwiek a potem interpretuje jak chce, najczęściej jako spalanie stukowe, a Dyrekcja przecież też to potwierdziła.

 

Dlatego też wszystkie sposoby powodujące filtrację sygnałów od KS, czy to dzielnik, czy to kondensatory, czy podkładka gumowa, lub "wiszący" KS, w jakmiś zakresie z reguły pomagają, a niektórym szczęśliwcom nawet całkowicie.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sądzisz, że hałas z pompy paliwa, węży paliwowych czy filtra może być interpretowany przez ECU jako spalanie stukowe?

 

Kolega Pompik dawno napisał że ECU jest pozbawione filtrów (rozbierał w specjalistycznym warsztacie) i łapie cokolwiek a potem interpretuje jak chce, najczęściej jako spalanie stukowe, a Dyrekcja przecież też to potwierdziła.

 

Dlatego też wszystkie sposoby powodujące filtrację sygnałów od KS, czy to dzielnik, czy to kondensatory, czy podkładka gumowa, lub "wiszący" KS, w jakmiś zakresie z reguły pomagają, a niektórym szczęśliwcom nawet całkowicie.

 

 

Dzielniki czy kondensatory może i pomagają, ale nadal nie rozumiem w jaki sposób miałaby hałasować pompa, która jest w baku, czy przewody lub filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory, czy to odszumiajace mase czy tez tlumiace KS, niweluja skutki wadliwego ECU, a nie przyczyne. Oczywiscie bez wspolpracy z FHI / SIP duzo wiecej zrobic sie nie da. W Polsce nikt nie flashuje ECU do 2.0 NA. Jedyna osoba, ktora potrafi to zrobic to rosyjski kolega z RomRidera, ale nie udalo mi sie jeszcze sprawdzic tego osobiscie. Na razie moje auto jezdzi na kondensatorach zamontowanych przez goraco polecany przeze mnie warsztat z Gdyni bezposrednio na plytce ECU i oddzielonych kanalach wejsciowych, ale nie jest uzdorwienie pacjenta, a raczej zbicie termometru, jak mi to ladnie zobrazowal Pan Piotr ze wspomnianego warsztatu.  Prosze pamietac, ze co auto to troche inny sterownik i przyczyny moga sie nakladac. Mi tez problem ustal na jakis czas po wymianie pompy wtornego powietrza (pewnie dawala szumy na masie), ale potem cos innego sie zaktywowalo, kilka knock'ow i zabawa od poczatku. W tym momencie moj KS jest ogluszony hardware'owo do 30%, ale nie wiadomo jak sie zachowa przy prawdziwym knock'u.

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze info z ASO: podobno lada dzień ma być nowy soft producencki dla tych silników. Czy pomoże? Zobaczymy :)

 

Poprzednie też miały pomóc. ;-)

Na pewno pomogły ASO wpływy finansowe za aktualizację,

niestety użytkownikom nie bardzo.

 

Co do hałasów, pompy itp, były opisywane przypadki gdy naprawa zawieszenia lub maglownicy pomogła,

a pompa paliwa jest chociaż jakoś połączona z wtryskiwaczami... ;-) .

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory, czy to odszumiajace mase czy tez tlumiace KS, niweluja skutki wadliwego ECU, a nie przyczyne. Oczywiscie bez wspolpracy z FHI / SIP duzo wiecej zrobic sie nie da. W Polsce nikt nie flashuje ECU do 2.0 NA. Jedyna osoba, ktora potrafi to zrobic to rosyjski kolega z RomRidera, ale nie udalo mi sie jeszcze sprawdzic tego osobiscie. Na razie moje auto jezdzi na kondensatorach zamontowanych przez goraco polecany przeze mnie warsztat z Gdyni bezposrednio na plytce ECU i oddzielonych kanalach wejsciowych, ale nie jest uzdorwienie pacjenta, a raczej zbicie termometru, jak mi to ladnie zobrazowal Pan Piotr ze wspomnianego warsztatu.  Prosze pamietac, ze co auto to troche inny sterownik i przyczyny moga sie nakladac. Mi tez problem ustal na jakis czas po wymianie pompy wtornego powietrza (pewnie dawala szumy na masie), ale potem cos innego sie zaktywowalo, kilka knock'ow i zabawa od poczatku. W tym momencie moj KS jest ogluszony hardware'owo do 30%, ale nie wiadomo jak sie zachowa przy prawdziwym knock'u.

 

 

To takie trochę śliskie moim zdaniem. Gdyby w aucie wszystko działało i nic nie generowało szumów to problemu by nie było. Gdyby KS był idealny i nie zbierał żadnych szumów to wszystko by działało. Gdyby filtr przed ECU był idealny i odfiltrowywał wszystko poza spalaniem stukowym to też wszystko by działało. Gdybym ECU miało sprytny algorytm który softowo oddziela ziarna od plew to też wszystko by działało. Wystarczy że jeden z tych elementów jest idealny i problemu nie ma.

W praktyce różne elementy w aucie generują szumy, KS jak twierdzi ASO zbiera szumu od wtryskiwaczy, filtracji przed ECU nie działa poprawnie albo nie ma jej wcale, Soft ECU radzi sobie słabo lub wcale z poprawną interpretacją otrzymanych sygnałów.

 

Piszę to bo to brzmi trochę tak: Wrzućmy cały syf jak leci do ECU, bez filtracji, bez separacji, niech programiści to sobie ogarną : ] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...