janek58 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 JAk w temacie mam mały (duży) problem.z moją imprezką 2001r. 2.0 125km, która to postanowiła od wczoraj mieć 3 świece zamiast 4 i jedną dobrowolnie zwróciła. Efekt - uszkodzony gwint w głowicy. Świecę da się wkręcić ale nie dokręcić. I tu pytanie czy da się naprawić gwint bez ściągania głowicy? Spotkał się ktoś z was z takim problemem? Wiem, że teoretycznie da sie dorobic nową tulejkę ale problemem jest dostep do świecy (ta z tyłu z lewej strony auta) Dziękuje za wszystkie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Da się naprawić ,są do tego zestawy narzędzi z tulejami. Koledze we Vitarze wypluło świecę i i właśnie tym sposobem zostało to naprawione . Koszt 100pln w przypadku Suzuki, w Subaru nie wiem bo dostęp kiepski i w najgorszym przypadku trzeba unieść silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 No dobra tylko co lepsze Zdjąć głowicę czy unieść silnik? I co będzie tańszym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Pewnie taniej będzie unieść silnik, gdyż zdjęcie głowicy to pewna wymiana uszczelki, planowanie głowicy i do tego robocizna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) jeśli masz jak wyjąć silnik to sam sobie poradzisz, heli coil można kupić w internecie, jak dobrze zrobisz to powinien być spokój. No i pamiętaj żeby prosto nagwintować. Edytowane 30 Czerwca 2015 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Niestety samemu nie mam jak tego ogarnąć a nawet nie wiem czy złapałbym sie podnoszenia silnika. Dlatego pytam za co mnie mniej skasuje mechanior. Może ktoś wie gdzie na śląsku mogą coś takiego naprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jak będziesz gwintował użyj odkurzacza z dorobioną cienką rura by opiłki do silnika nie leciały. Zestaw helicoil się znakomicie sprawdzi, naprawiałem gwint szpilki głowicy i trzyma zacnie.Po wkręceniu sprężynki będziesz musiał wyłamać jej końcówkę i tu przyda się mocny magnes by końcówka nie wpadła do silnika. www.youtube.com/watch?v=79IYC4L68LU 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek's Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Odpowiedź prosta za uniesienie silnika i zestaw zapłacisz na pewno o wiele mniej niż za zdjęcie jednej z głowic. Nie zastanawiaj się tylko korzystaj z zestawu naprawczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Polecam z yato, zrobiłem tym gwint w głowicy od kolektora i trzyma 3/4 miesiąc bez zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 (edytowane) Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Decyzja zapadła - wstawiam tulejke samemu przy użyciu specjalnego gwintownika z allegro po który jade jutro. Będę to robił u mechanika na warsztacie więc w razie potrzeby podniesie mi trochę silnik jak będzie mało miejsca ale jak tak patrzałem to myślę, że uda się i bez tego. Nie będę używał helicoil bo odradził mi to fachowiec co zajmuje sie wykręcaniem urwanych świec na codzień. Stwierdził, że dużo lepsze i profesjonalne rozwiązanie przy świecy iskrowej to tulejkowanie. Zestaw helicoil się znakomicie sprawdzi, naprawiałem gwint szpilki głowicy i trzyma zacnie Powiedział, że do tego sie helicoil nadaje. Do świecy nie. W każdym razie dziękuję wszystkim za pomoc, tymbardziej, że jestem żółtodziobem na tym forum Operacja zakończona sukcesem. Pacjent uzdrowiony. Nawet nie potrzebowałem podnosić silnika. Po wyjęciu zbiorniczka spryskiwaczy i akumulatora było dość miejsca. Przyczyną urwanej świecy jak sądzę był poprzedni właściciel - amator lub jego mechanik bo dwie inne świece można by wykręcić w palcach. Ręce opadają Edytowane 4 Lipca 2015 przez janek58 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Tulejkę gwintowaną z prawym zewnętrznym gwintem wkręcił ,czy wprasował gładką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Wkręcił. Kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/s1438-zestaw-do-gwintu-swiecy-iskrowej-m14-x-1-25-i5513891385.html i to wystarczyło. Gwintownik ma prowadzenie M14 zanim zacznie robic większy gwint, więc nie ma obawy o osiowość otworu. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 czyli nawet nie trzeba starego gwintu rozwiercać tylko tym gwintownikiem od razu a co z wiórami odkurzaczem wyciągałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Ten gwintownik to zbawienie w tej sytuacji bo przy tym dostępie rozwiercenie po osi tego otworu jest bardzo trudne. Odkurzaczem próbowałem ale kiepsko to wyciągało. Dużo lepiej sprawdza sie powietrze pod ciśnieniem. Silnik był tak ustawiony, że zawory były zamknięte i można było śmiało dmuchać. Wyleciało tego mnóstwo. Później odtłuszczacz i ponownie powietrze i tak kilka razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybak Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 . Silnik był tak ustawiony, że zawory były zamknięte i można było śmiało dmuchać. Wyleciało tego mnóstwo. Później odtłuszczacz i ponownie powietrze i tak kilka razy. Ustawienie zaworów nic nie zmienia,otwór do wkręcenia świecy jest przelotowy.Prosto w cylinder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek58 Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Ustawienie zaworów nic nie zmienia,otwór do wkręcenia świecy jest przelotowy.Prosto w cylinder. No przecież, że tak. Nawet mogłem pomacać tłok po "główce" odpowiednio długim narzędziem. Nie w tym rzecz. Chodziło o to by drobiny nie poleciały w głowice bo w cylinder mogą - wydmuchasz powietrzem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladzio Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 W dniu 6.07.2015 o 21:32, janek58 napisał: Wkręcił. Kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/s1438-zestaw-do-gwintu-swiecy-iskrowej-m14-x-1-25-i5513891385.html i to wystarczyło. Gwintownik ma prowadzenie M14 zanim zacznie robic większy gwint, więc nie ma obawy o osiowość otworu. Polecam Odgrzewam Mam to samo w EJ253, na szczęście drugi gar więc dobry dostęp. Zapewne zaraz kupię ten zestaw co poleciłeś. Powiedz proszę - czy tulejkę wkręciłeś na jakiś klej do gwintów typu loctite? I jak ustalić czy zawory są zamknięte bez dobierania się do rozrządu? Jak idzie do góry to albo wydech albo sprężanie. No chyba że olewamy to że pójdzie w wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 off - mi jak wywaliło świece w dużym fiacie (w zimie na mrozie przygazowałem) to aż maskę wygięło (odbiło ślad od świecy). wkleiłem ją z powrotem z poxipolem i fiacior jeździł (ale nie polecam tego zabiegu hehehe wtedy miałem 18 lat (21 lat temu) i nie miałem pojęcia o niczym) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się