Jump to content
beben

Plejady 2016 - forester low budget cup :)

Recommended Posts

Coś się bujnęło... czyli jednak pomysł żyje... :) Hmm... dobrze wiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jakie koszta dochodzą do auta z Niemiec ?
 

 

akcyza to najwieksze zlo, choc przy tych cenach raczej nie gra roli ;)

 

 

 

A co przemawia przeciwko skrzyni A/T...? Pytam z ciekawosci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

modyfikację karoserii pojazdu – poprzez skrócenie nakładek przedniej i tylnej zderzaków przy czym niedopuszczalny jest całkowity demontaż tych elementów

Z tym jest kłopot - zmiana zderzaków na niehomologowane neguje dopuszczenie do ruchu ...

 

 

 

Wykluczyłem zmianę zderzaków, a jedynie ich modyfikację. Odnosimy się tutaj nadal do

 

Dz.U.2003.32.262

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

 

§ 7.1.Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego uczestnika ruchu.
2.Daszek reflektora pojazdu albo krawędź wystającej części reflektora lub nadwozia, przykrywającej częściowo reflektor, powinny być zaokrąglone.
3.Przepisu ust. 2 nie stosuje się do pojazdu Sił Zbrojnych.
4.Pojazd, którego zwis tylny jest większy niż 600 mm i wzniesiony nad powierzchnię jezdni więcej niż 700 mm przy zachowanej masie własnej, powinien być wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadające warunkom określonym w ust. 1 oraz następującym warunkom:
1)odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 550 mm przy zachowanej masie własnej pojazdu;
2)odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 400 mm;
3)szerokość nie może przekraczać w żadnym miejscu największej szerokości tylnej osi, mierzonej na skrajnych zewnętrznych punktach kół (wyłączając odkształcenia opon występujące w pobliżu ich styku z jezdnią), i nie może być od niej mniejsza niż 100 mm z każdej strony;
4)końce nie powinny być wygięte w kierunku do tyłu oraz nie powinny mieć zewnętrznych ostrych krawędzi;
5)powinny być wytrzymałe i dobrze zamocowane; wysokość przekroju poprzecznego nie może być mniejsza niż 100 mm;
6)warunki określone w pkt 1-5 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1998 r.
5.Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 31 grudnia 1994 r. dopuszcza się, aby zderzak lub urządzenia ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadały następującym warunkom:
1)odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 700 mm;
2)odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 600 mm;
3)szerokość nie może być mniejsza od szerokości pojazdu o więcej niż 100 mm z każdej strony pojazdu; jeżeli składa się z więcej niż jednego elementu, dopuszcza się między elementami przerwę w kierunku poziomym o długości nieprzekraczającej 600 mm;
4)końce powinny być zaokrąglone w kierunku do przodu;
5)powinny mieć odpowiednią wytrzymałość i być dobrze zamocowane.
6.Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1995 r. do dnia 31 grudnia 1998 r. dopuszcza się odległość zderzaka lub urządzenia ochronnego od tylnego obrysu pojazdu nieprzekraczającą 600 mm.
7.Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na:
1)pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;
2)pojeździe i przyczepie samowyładowczej;
3)ciągniku siodłowym;
4)przyczepie dłużycowej.
8.Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające.
9.Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t powinien być wyposażony w homologowane osłony boczne zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego między osie tego pojazdu.
10.Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego, przyczepy dłużycowej, pojazdu specjalnego o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. i pojazdu Sił Zbrojnych.

 

 

Jakie koszta dochodzą do auta z Niemiec ?
 

 

akcyza to najwieksze zlo, choc przy tych cenach raczej nie gra roli ;)

 

 

 

A co przemawia przeciwko skrzyni A/T...? Pytam z ciekawosci :)

 

inaczej rozwiązane przeniesienie napędu. I robi się z tego w terenie Subaru Forester NO VA /hiszp. nie jedzie/ ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie pędzi, ale a/t w terenie to bajka. przynajmniej w Sg5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

wszystkie n/a. z reduktorem i tu sie pojawia problem , bo Forester 06-07 ma większą moc , większy naturalny przeswit itd.

Rzecz w tym, że nie widzę racjonalnych przyczyn, dlaczego wykluczyć tych, którzy ew. takie własnie auto już mają... ( także te wcześniejsze wersje, mające 122 KM).

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racjonalnych przyczyn pewnie nie ma ale pomysł z założenia nie jest racjonalny. Tu chyba miało być odwrotnie niż wygnańcami z turbo szosowej. Podstawą byly ograniczenia do zrownania klasy i niski budzet. Bardziej zbliżony do wyścigu wrakow. Urwał to urwał i ma rok na odbudowanie sprzętu. Dopusczenie nowszych samochodow to już element wyścigu zbrojeń.
Ci co mają już takie auta nie są przecież wykluczeni. Jadą przecież na terenowej tylko że bez kagańca czyli w wyższej klasie normalnej.
 

Edited by dzioba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załatwiaj :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się bujnęło... czyli jednak pomysł żyje... :) Hmm... dobrze wiedzieć.

 

hehe nie psuj chłopakom zabawy  :P  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Coś się bujnęło... czyli jednak pomysł żyje... :) Hmm... dobrze wiedzieć.

hehe nie psuj chłopakom zabawy :P;)

Już sie dwa dziki cieszą, że do obrony tytułów im konkurencja odpływa :D

I tu dylemat wygrac terenową i forester low budget cup, czy pokazać, że zeszłoroczna porażka to tylko wypadek przy pracy... Jumpman jak myślisz? :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Już sie dwa dziki cieszą, że do obrony tytułów im konkurencja odpływa

 

 

 

Raczej że wolnossąca wygrana, Turbo wygrane, Outlaw wygrane, generalka wygrana, fair play jest, kobieca też... może faktycznie warto wyłożyć te 300€ na Forka i dostawić do rodzinnych zbiorów statuetkę z terenowej   :P

 

 

 

I tu dylemat wygrac terenową i forester low budget cup, czy pokazać, że zeszłoroczna porażka to tylko wypadek przy pracy... Jumpman jak myślisz?

 

To byłby szok... chodziły słuchy że atakujesz turystyka  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jumpman jak myślisz?

Nie mam zdania ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To byłby szok... chodziły słuchy że atakujesz turystyka :)

Trzba przyznać zagadki to mocny punkt Prema Edited by dzioba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nom, na czymś trzeba się odkuć bo zbabolonych próbach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Już sie dwa dziki cieszą, że do obrony tytułów im konkurencja odpływa

 

 

Raczej że wolnossąca wygrana, Turbo wygrane, Outlaw wygrane, generalka wygrana, fair play jest, kobieca też... może faktycznie warto wyłożyć te 300€ na Forka i dostawić do rodzinnych zbiorów statuetkę z terenowej   :P

 

 

Ja podobnie. Co prawda w wolnossącej nie startowałem, bo słabym samochodem to już trzeba umieć jeździć. Do kobiecej też jakoś nie miałem odwagi pretendować  :P . Ale o low budget myślę bardzo poważnie  :) .

 

czy pokazać, że zeszłoroczna porażka to tylko wypadek przy pracy... Jumpman jak myślisz?  :)  ;)

Ryzykowna opcja Premo - musisz sie pogodzić z tym, że najlepsze lata masz już za sobą, a teraz nadszedł czas młodych wilków  ;) .

Edited by Apacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryzykowna opcja Premo - musisz sie pogodzić z tym, że najlepsze lata masz już za sobą, a teraz nadszedł czas młodych wilków

Ciężko się pogodzić z tym że te młode wilki są bardziej siwe od ciebie samego.... :) jednak błąd przy pracy ;)

Edited by Premo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak z tylną kanapą? Będę potrzebował niebawem do firmy samochód dostawczy. Maras przekonuje mnie żeby kupić właśnie takiego forka, wymontować wszystko z tyłu i wsadzić kratkę. Dzięki temu będę miał dwa w jednym czyli dostawczak i plejadowóz:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Maras przekonuje mnie

 

 

Maras ma zawsze rację :thumbup:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynam przeglądać ogłoszenia

Edited by beben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest może już ustalona data tej imprezy? Mojemu forkowi wychodzi przegląd w kwietniu i raczej nie ma szans na podbicie go na następny rok. Zrobił bym mu taki odpowiednik skoku ze spadachronu na 80-te urodziny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się wypisuję z projektu.

Jednak będzie szosowa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...