Skocz do zawartości

Focus ST vs Civic typeR vs Impreza WRX


domestos666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 615
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odrób lekcję z historii rajdów i sprawdź sobie w jakich latach wygrywał Mini Cooper i co wtedy było jego konkurencją i na jaką oś miało napęd i odszczekaj.

 

A wtedy nie bylo wspolczynnikow? bo one tez troche mieszaly.

 

A co do wyscigow to co ciekawe w serialach wyscigowych w czolowce triumfy swieca tez FWD, rzadko trafia sie AWD (czemu? straty na napedzie? wieksza waga?) No oczywiscie sa tez RWD ale te celowo pomijam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no, ale prosze szanowjnych moderatorow, zebyscie tez troche zapanowali nad jezykiem :( Jakies teksty typu "nie osmieszaj sie" nie brzma fajnie i zaloze sie, ze gdybyscie dyskutowali w realu to byscie tego nie uzyli. Nie wspomne juz o tym, ze moderatorom nie wypada ;)

 

tak tylko chcialem sie wtracic :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem sobie wątek....no Kuby niestety do końca nie rozumię :roll:

Słownictwo Moderatorów (jak Was lubię) ...no cóż, dla niektorych to przynajmniej czerwony pasek.

Zakłady, czy FWD pokonalby Kube w WRX....przypomniała mi sie przedszkolna piaskownica :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtedy nie bylo wspolczynnikow? bo one tez troche mieszaly.

 

Nie pamiętam, czy były współczynniki, czy nie, ale Mini łoiło wszystko, co się rusza, bo było małe, zwinne i np. w Alpach, na krętych dróżkach spuszczało wszystkim wpierdy, jak leci. Czy to Mercedesom, Fordom czy Prosiakom.

 

Zresztą Citroen ID19 i Saab 96 też były FWD i też łoiły zadki różnym tylnopędom. (proponuję prześledzić wyniki Monte Carlo na przestrzeni lat).

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się zdaje, że mowa jest o różnych samochodach. Jak na razie wyróżniłem następujące grupy

1)sportowe (bardzo ogólne stwierdzenie)

2)dające frajdę z jazdy czyli fun (fun można definiować jak się chce)

3)uniwersalne- czyli takie które świetnie się spiszą na torze asfaltowym, rajdzie szutrowym, na śniegu i ulicy.

4)na zakupy :mrgreen:

Sądzę, że gdyby nie koszty i komplikacja produkcji, wyższe koszty eksploatacji to znakomita większość samochodów byłaby AWD. RWD daje większy fun z jazdy, brak drgań na kierownicy, mniej skomplikowany układ kierowniczy ale wymaga większych umiejętności od kierowcy.

Gdyby sklonować Loeba i jednego wsadzić do Xary WRC AWD a drugiego FWD(jak wam się podoba pomysł?) to dolary przeciwko orzechom, że ten w AWD wygrał by na każdym rodzaju nawierzchni (może miałby kłopoty na suchym torze wyścigowym ale pewnie w końcu dałby radę).

Oczywiście, że są ośki przeznaczone do sportu i świetnie im idzie (nawet wygrywają z AWD-ale to wg mnie zasługa kierowcy) ale nie są chyba tak uniwersalne jak AWD. Z inżynierskiego punktu widzenia graniczną mocą dla ośki jest 250KM powyżej tej granicy zaczyna się sztuka dla sztuki.

 

 

P.S.

 

Czytałem trochę testów CTR i po sprawdzeniu na hamowni żaden z nich nie osiągnął deklarowanych 200KM, zazwyczaj było to około 190.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem trochę testów CTR i po sprawdzeniu na hamowni żaden z nich nie osiągnął deklarowanych 200KM, zazwyczaj było to około 190.

 

Czesto bylo nawet 17x ewentualnie lekko ponad 180. Co dziwne, na Maha wychodzilo czesto miedzy 195 a 200 czyli pelna seria

Milek porownales swoja SI z jakims CTRem juz ??? ktora lepiej idzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...