Skocz do zawartości

Bezpieczna prędkość przelotowa


tedimy99

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy zwracam się do Was z zapytaniem , które mnie nurtuje a mianowicie: jaka jest bezpieczna prędkość przelotowa (autostradowa) Forestera XT 2.0 T 177KM. Ostatnio nabyłem takowy pojazd ,a że to moja pierwsza turbo benzyna to nie wiem czy np. jazda ze stałą prędkością 130 km\h   przez 80km nie szkodzi silnikowi. Gdzieś czytałem ,że podczas długotrwałej jazdy z wysokimi obrotami silnika turbo podnosi się temperatura spalin co ponoć ma zły wpływ na  silnik  turbo. Jak to jest w tych naszych autkach? Z góry dzięki za rozjaśnienie mi tematu :) . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jazda ze stałą prędkością 130 km\h   przez 80km nie szkodzi silnikowi.

Kompletnie nic się nie stanie. ;) Oczywiście jeśli silnik jest sprawny i nic mu nie dolega. :) 

Chodzi raczej o prędkości sporo wyższe,jak będziesz gonił 180km/h+ przez dłuższy czas,na nieodpowiednim oleju,wtedy możesz mieć zmartwienie. ;)

Ale o chłodzeniu silnika i turbiny nie zapomnij,po przelocie autostradowym. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy zwracam się do Was z zapytaniem , które mnie nurtuje a mianowicie: jaka jest bezpieczna prędkość przelotowa (autostradowa) Forestera XT 2.0 T 177KM. Ostatnio nabyłem takowy pojazd ,a że to moja pierwsza turbo benzyna to nie wiem czy np. jazda ze stałą prędkością 130 km\h   przez 80km nie szkodzi silnikowi. Gdzieś czytałem ,że podczas długotrwałej jazdy z wysokimi obrotami silnika turbo podnosi się temperatura spalin co ponoć ma zły wpływ na  silnik  turbo. Jak to jest w tych naszych autkach? Z góry dzięki za rozjaśnienie mi tematu :) . Pozdrawiam.

A jakie masz przy tego typu prędkościach obroty silnika?

PB czy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamte wakacje jechałem z Warszawy do Sopotu i całą trasę przejechałem 140-160, momentami szybciej, z jednym przystankiem. Samochód do dzisiaj jeździ i nie wygląda jakby mu cokolwiek dolegało, więc chyba nie ma co aż tak przeżywać ;). Tylko przed wyjazdem sprawdź poziom oleju.

Edytowane przez Bright
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko:) Swoim stary gnałem koło 200 km / h kilkaset km i nawet oleju nie łyknął przy przebiegu 240 k km. Czym się stresujesz. Pamiętaj o chłodzeniu turbiny po pojeżdżawce.

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super . Dzięki za uświadomienie :) . Wcześniej miałem Gacka III i na autostradę był super.

 

A jakie masz przy tego typu prędkościach obroty silnika? PB czy LPG?
Mateuszku przy 2.5 tyś obr\min jest 100km\h. Auto ma świeże LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem 2013 trasa Warszawa-Wiedeń-Rimini  i z powrotem(+/- 3100km), wielogodzinna jazda z prędkościami 140-150 km/h nie przysporzyła żadnych problemów. Przystanki tylko na tankowanie i dalej ogień. Też trochę się obawiałem, lpg miało dwa miesiące a auto 190tkm przebiegu. Jedynie polecam skontrolować od czasu do czasu poziom oleju.

Edytowane przez rickson
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to super . Dzięki za uświadomienie :) . Wcześniej miałem Gacka III i na autostradę był super.

 

A jakie masz przy tego typu prędkościach obroty silnika? PB czy LPG?
Mateuszku przy 2.5 tyś obr\min jest 100km\h. Auto ma świeże LPG.

 

Niczym się nie martw w takim razie. Nic się nie stanie :)

Jedynie jakbyś miał od czasu do czasu chęć pojechać tak w okolicach czerwonego pola to radzę na Pb zgodnie z regułą gaz do oszczędzania Pb do upalania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jedynie jakbyś miał od czasu do czasu chęć pojechać tak w okolicach czerwonego pola to radzę na Pb zgodnie z regułą gaz do oszczędzania Pb do upalania ;)
LPG mam tak ustawione , że samoczynnie się przełączy , chociaż jeszcze nie sprawdzałem ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedynie jakbyś miał od czasu do czasu chęć pojechać tak w okolicach czerwonego pola to radzę na Pb zgodnie z regułą gaz do oszczędzania Pb do upalania ;)
LPG mam tak ustawione , że samoczynnie się przełączy , chociaż jeszcze nie sprawdzałem ;) .

 

Pięknie :)

 

Aha zjeżdżając z autostrady jeśli tylko są bezpieczne warunki to możesz hamować silnikiem, skuteczny sposób na schłodzenie silnika  ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeleciałem S-turbo już 4 razy przez całe Niemcy i Danię z prędkościami (gps) 140-150 na tempomacie, momentami podjeżdżając do 200 i jakoś silnikowi się nic nie dzieje ;)

przy spokojnej jeździe nawet przy 150 na 5b i tak się jeszcze jedzie na podciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wielogodzinna jazda z prędkościami 140-150 km/h nie przysporzyła żadnych problemów.
Come on! Jeszcze tego brakowało, żeby przy takich  prędkościach padały silniki Subaru. Rozumiem stała jazda pod czerwonym polem, ale przy 150 km/h u mnie jest 3700 obrotów. Jeżeli polonez wytrzymywał, to i boxer wytrzyma. :)
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku turbo spalanie wyraźnie wzrasta od uruchomienia silnika ;) 

Sporo jeździłem A2 do Berlina z tempomatem na 140km/h i zero problemów. Powyżej, tak jak napisane wcześniej, nie ma według mnie sensu bo aerodynamika wartburga się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie prędkości z rzędu 130-140 nie stanowią problemu  czuć , że silnik pracuje bez napinki ;) ale hałas powyżej 140 już męczy, szczególnie przy lusterkach. W OBK-u jest dużo ciszej. U mnie spalanie wyszło przy 130 na tempomacie 12l LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu przejechałem trasę Wawa-Wrocław-Wawa (S8-Łódź-A2) z max prędkością 140-150 km/h i spalanie wyszło 10,5 litra. Znaczy, że silnik miał pełen relaks. :rolleyes:

Edytowane przez sebachon
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pozwolę się podzielić z Wami moim przypadkiem.

Autko którym jeżdżę ma silnik 1.4i LPG ok 50KM połączony z 4A/T. Cieszy mnie strasznie bo już 21lat ma, ale daje radość bo jeździ i mrozy nie mrozy zapala od szczała i wierni znosi moje jazdy. Kiedy jeździła nim moja siostra to w cyklu mieszanym palił 13.5 - 14l/LPG na 100 a w mrozy to i 16 wciągnął przy delikatnej jeździe.

Od kąd ja jeżdżę dynamicznie ale zgodnie z przepisami to wciąga 12.5LPG.

Natomiast od ponad 400km jeżdżę całe czasy na trybie sport który chyba nigdy nie był używany bo pierwsze 50km skrzynia nie wiedziała jak się biegu wrzuca tak szarpała. Ale "nauczyła" się w tym trybie pracować :yahoo: 

Ostatni bak który wyjeździłem zrobiłem na zasadzie "pedal to the metal" jak tylko rozgrzał się silniczek. M.in pokazywał majestatycznie ruszającym mieszkańca mojego miasta jak się rusza z pod świateł do tych 60km/h. Nie ukrywam czasami było kilowanko...  -_-

Generalnie kiedy mogłem to cisnąłem opelka, a że jazda na S to skrzynia trzyma go na obrotach wyższych prawie zawsze bo dop po przy 80 km/h wyłącza się tryb S.

Wczoraj tankowałem Corse do pełna i... spaliła mi przez te 190km niecałe 11l/LPG na 100 :huh:  :o

Dziwne to wszystko ^_^

 

A najlepsze jest to, że byłem przekonany, że w wyższych partiach obrotów mam za ubogą mieszankę gazwo-powietrzną, podjechałem do chłopaka od LPG wrzucił w rurę czujnik, zrobił analizę spalin i... pokazał mi że wszystko jest ok :biglol:  :o

S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...