Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a co myślicie o tanich oponach bieżnikowanych (z bardzo miękkiej mieszanki) do upalania w zimie?

 

 

Zdaje sobie sprawę ze to nie forum Calibry, ale chciałbym poznac zdanie specjalistów na temat 'nalewek'. Bo szczerze to nie wiem jakie opony do GTka na zimowe zabawy...

 

 

Mam nadzieje ze nie dolałem oliwy do ognia.

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze nie dolałem oliwy do ognia.

Dolałeś, i to nie oliwy a wręcz V-Powera :wink: :mrgreen:

Każdy może jaździć na czym chce, nawet na drewnianych kołach z drewnianą kierownicą, ale koniecznie musi być machoń. :mrgreen:

Nawet niech do Ferrari zakładają Dębicę. Ale mnie nikt na takie eksperymenta nie namówi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co myślicie o tanich oponach bieżnikowanych (z bardzo miękkiej mieszanki) do upalania w zimie? (...)

jezeli to maja byc opony tylko i wylacznie do "zdarcia"/upalania, to why not?

ale do upalania na sniegu/lodzie to ja bym bral jakies opony z kolcami... nawet te "cywilne"

 

 

p.s.

Mam nadzieje ze nie dolałem oliwy do ognia.

Dolałeś, i to nie oliwy a wręcz V-Powera :wink: :mrgreen:

Każdy może jaździć na czym chce, nawet na drewnianych kołach z drewnianą kierownicą (...)

mowisz i masz! :mrgreen:

 

skoda20iiies6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej starej Toyocie, lat temu kilka jeździłem na bieżnikowanych oponach (mowa o zimówkach) i byłem bardzo zadowolony. Mieszanka była bardzo miękkka, opony szybko sie zużywały ale przyczepnosc na śniegu była super. Wiadomo, stara Toyota nie osiągała takich prędkości jak GTek...wiec stąd moje pytanie. :roll:

 

P.S

 

Z tego co wiem to V-Power jest mniej 'wybuchowy' niz '95tka', wiec nie wiem co daje dolewanie V-Powera do ognia... :mrgreen::twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat i zapytam znawców...zarzuciłem dzisaj do Forka Uniroyale 195/65 R15 , na razie jest sucho, to trudno coś więcej o nich powiedzieć, ale nurtuje mnie pytanie, czy nie powinienem był założyc wyższych - zgodnie z tym co przewiduje fabryka? Pewnie będę miał przekłamanie na liczniku, a co za tym idzie to i większe spalanie, ale pomijając koszty, to czy ma to wpływ na przyczepność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit:

Jeśli chodzi o zimowe Nokiany są rzeczywiście ok, nie jest to ekstraliga ( ale i cena nizsza ) to jest coś pomiedzy średniakami typu Fulda, Kleber , a oponami typu Dunlop 3D, Goodyer performance, michelin PA3 itd.

 

Popatrzyłem w netcar.pl na ceny Nokian WR G2 SUV 215/65R16 (do Forka) kosztuje 499 zł

GOODYEAR UG Performance (nie SUV) - 455 zł

DUNLOP SP Winter Sport 3D 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 450 zł

MICHELIN Primacy Alpin PA3 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 548 zł

 

Czy lepiej kupić opony SUV Nokiana czy założyć standardowe "osobowe" lepszej klasy? Indeks nośności trochę mniejszy ale powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit:
Jeśli chodzi o zimowe Nokiany są rzeczywiście ok, nie jest to ekstraliga ( ale i cena nizsza ) to jest coś pomiedzy średniakami typu Fulda, Kleber , a oponami typu Dunlop 3D, Goodyer performance, michelin PA3 itd.

 

Popatrzyłem w netcar.pl na ceny Nokian WR G2 SUV 215/65R16 (do Forka) kosztuje 499 zł

GOODYEAR UG Performance (nie SUV) - 455 zł

DUNLOP SP Winter Sport 3D 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 450 zł

MICHELIN Primacy Alpin PA3 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 548 zł

 

Czy lepiej kupić opony SUV Nokiana czy założyć standardowe "osobowe" lepszej klasy? Indeks nośności trochę mniejszy ale powinno być OK.

 

Zdecydowanie standartowe opony osobowe. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zmienić opony na zimówki i mam dylemacik:

mam nowe opony, bo kupiłam pod koniec zimy 2 + 2 takie same, tylko założyłam na przód dwie nowe, z tyłu zostały te, na których kupowałam auto. W związku z tym te 2 na których jeździłam około miesiąca mają lekko zużyty bieżnik (ok. 1 mm), założę je na tył.

Wydawało mi się, że powinnam założyć prawy przód na prawy tył, ale ostatnio ktoś chyba napisał, że powinno sie jednak zmieniać po przekątnej, to jak to naprawdę jest :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zmienić opony na zimówki i mam dylemacik:

mam nowe opony, bo kupiłam pod koniec zimy 2 + 2 takie same, tylko założyłam na przód dwie nowe, z tyłu zostały te, na których kupowałam auto. W związku z tym te 2 na których jeździłam około miesiąca mają lekko zużyty bieżnik (ok. 1 mm), założę je na tył.

Wydawało mi się, że powinnam założyć prawy przód na prawy tył, ale ostatnio ktoś chyba napisał, że powinno sie jednak zmieniać po przekątnej, to jak to naprawdę jest :?: :roll:

 

Nie zawracaj sobie tym głowy, jezeli róznica jest 1mm zamontuj gdzie Ci pasuje :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis bylem na wymianie, zeby pozniej nie stac w kolejkach.

Oponki Goodyear UltraGrip Performance 215/55R16, narazie nie moge nic o nich powiedziec. Mam nadzieje ze nie bede zalowal. Zastanawialem sie nad Fuldami jeszcze. Kristall Montero. We wczesniejszym aucie bylem bardzo zadowolony z nich, ale jakos zwyciezyla w ostatnim momencie opcja Goodyear, sam nie wiem czemu.

Felgi alu, szprychowe, białe. Tez mam wielka nadzieje ze dadza rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit, dzięki za szybką odpowiedź.

 

Co byś wybrał z tych trzech:

 

GOODYEAR UG Performance (nie SUV) - 455 zł

DUNLOP SP Winter Sport 3D 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 450 zł

MICHELIN Primacy Alpin PA3 215/65R16 98H TL (nie SUV) - 548 zł

 

Czy MICHELIN jest wyraźnie lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi którą kiedyś widziałem i którą gdzieś zapodziałem pisali że opony w subaru 4x4 należy zmieniać po przekątnej.
A nie w Subaru 4x4 na krzyż :wink: :mrgreen:

:oops: W zasadzie to chyba nie pisało "po przekątnej" ani "na krzyż" tylko był rysunek :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że kiedyś widziałem taki rysuneczek w którym opony zmienia się z tyłu na przód czyli równolegle a nie na krzyż :P
Też go widziałem. Ale nie pamiętam czy to chodziło o Subaru, coś mi się kojarzy że chyba jednak tak.

Może jakiś autorytet nam podpowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że kiedyś widziałem taki rysuneczek w którym opony zmienia się z tyłu na przód czyli równolegle a nie na krzyż :P
Też go widziałem. Ale nie pamiętam czy to chodziło o Subaru, coś mi się kojarzy że chyba jednak tak.

Może jakiś autorytet nam podpowie ?

 

Ano właśnie, a ja w poniedziałek zmieniam oponki.

Czekam na odpowiedź w tej sprawie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem Dunlopy WS 3D.Pierwsza jazda ,to niezłe wrażenie,trochę się pływa.Fakt ,że na termometrze +10.Są ciche,hamują nieżle.A w Super Expresie ,czy innym fakcie mówią,że zimy nie będzie,z drugiej strony ponoć górale już w kalesonach chodzą,to może będzie zima. :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja trochę z innej beczki. Jako szczęśliwy współwłasciciel Forestera MY09(szczęście dzielę z żoną) obutego w cztery Bridgestone-y dueler 687 (215/65/R16) ze znaczkiem M+S, zastanawiam się nad sensownością zakupu zimówek. Odrobiłem lekcje i zajrzałem do instrukcji obsługi a tam dowiedziałem się, że są to opony całoroczne, czyli takie które " wykazują wystarczające własności trakcyjne... łącznie z jazdą po zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach." Co więcej napisano: "Opony zimowe nie posiadają takich samych właściwości jak opony letnie czy całoroczne, jeżeli jazda odbywa się po innych niż zaśnieżone lub oblodzone drogi." Wniosek: jeżeli zima bedzie słaba a wozidło dodatkowo używane w mieście, zaryzykuję jazdę bez zmiany ogumienia. A dla tych wszystkich, którzy poszukują nowych zimówek - jest ciekawy test opon do SUV-ów w październikowym wydaniu 4x4auto-świat. Continentala, Vredesteina czy Pirelli w ofertach internetowych znalazłem poniżej 400PLN za sztukę. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako szczęśliwy współwłasciciel Forestera MY09(szczęście dzielę z żoną) obutego w cztery Bridgestone-y dueler 687 (215/65/R16) ze znaczkiem M+S, zastanawiam się nad sensownością zakupu zimówek. Odrobiłem lekcje i zajrzałem do instrukcji obsługi a tam dowiedziałem się, że są to opony całoroczne, czyli takie które " wykazują wystarczające własności trakcyjne... łącznie z jazdą po zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach." Co więcej napisano: "Opony zimowe nie posiadają takich samych właściwości jak opony letnie czy całoroczne, jeżeli jazda odbywa się po innych niż zaśnieżone lub oblodzone drogi." Wniosek: jeżeli zima bedzie słaba a wozidło dodatkowo używane w mieście, zaryzykuję jazdę bez zmiany ogumienia. A dla tych wszystkich, którzy poszukują nowych zimówek - jest ciekawy test opon do SUV-ów w październikowym wydaniu 4x4auto-świat.

 

Ja też tak myślałem i wstrzymywałem się z zakupem zimówek. W dniu, kiedy spadł pierwszy śnieg zmieniłem zdanie!!!! Przy ruszaniu wielosezon jeszcze sobie radzi. Gorzej jak trzeba gwałtownie zahamować na światłach :shock: abs i jeeeeeeeeedziesz bez końca ... to znaczy tylko do przeszkody ..... :o:o:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Góralu za radę, :smile: ale zdaję sobie sprawę ze słabości nie-zimówek podczas hamowania na śniegu. Poprostu nie cierpię dnia, kiedy muszę zmieniać letnie na zimówki. Pomijam kolejki oraz "fachowość" niektórych serwisów oponiarskich. Najgorsze jest to, że samochód prowadzi się gorzej, staje się gąbczasty i to niezależnie czy włóżysz zimówki premium czy tańsze. Najnowsze opony całoroczne to już inna bajka, ich droga hamowania na śniegu jest tylko minimalnie krótrza niż zimówek ok 0,5 - 1,5 metra. A na suchym bądź mokrym asfalcie zatrzymują się 2-3 metry wcześniej niż zimówki. Mój problem polega na tym, że nie jestem pewien czy te opony, które mam na forku (bridgestone dueler 687) z symbolem M+S są naprawdę całoroczne. Spotkałem się z różnymi opiniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis wymiany opon w amerykańskiej instrukcji, a tam jak wiadomo piszą nawet, jak wstawić kubek w trzymadełko.....

Jeśli opony sa kierunkowe(unidirectional) to tylne na przód bez krzyżowania. Jeśli są bezkierunkowe, to prawa przednia na prawy tył, lewa przednia na lewy tył, prawa tylna na lewy przód, lewa tylna na prawy przód.

I jeszcze pytanko: czy Vredestein jest warty swojej ceny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...