aflinta Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A o tym ten profesor wspominał? Czy coś o knock-sensor w ogóle? Obecność czujnika spalania stukowego wcale nie określa czy dany silnik potrafi pracować na benzynie 98 oktanowej. Owszem jest to warunek konieczny, ale nie wystarczający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A o tym ten profesor wspominał? Czy coś o knock-sensor w ogóle? Obecność czujnika spalania stukowego wcale nie określa czy dany silnik potrafi pracować na benzynie 98 oktanowej. Owszem jest to warunek konieczny, ale nie wystarczający A co pisałem wcześniej? Jeżeli ECU reaguje poprawnie na knock-sensor, to może być różnica. Więc jak? Jest taki cfany czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Tankujecie na JETcie? Ja też swego czasu tankowałem Volvo, też była promocja 98 w cenie 95..aż do momentu kiedy auto zaczęło skakać jak kangurek i się dławić. Potem tylko Shell od dawna. Teraz jednak przesiadam sie na BP bo tam mają 98. Natomiast też zauważyłem prawidłowość, że na 98 volvem robiłem 20-30km więcej niż na 95 i to miałem sprawdzone wielokrotnie (tankowałem na zmianę). - Na klapce wlewu była nalepka aby lać minimum 95 oct. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Od lat tanuje na Jetcie i nie miałem nigdy problemów. Jedyne problemy miałem po tankowaniu na Orleniekiedyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 No, to chyba zależy od konkretnej stacji a niekoniecznie marki. P.s; Jak zmienić format zegarka na tryb 24 godzinny w moim WRX MY05 (EU), mam 3 przyciski... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Więc jak? Jest taki cfany czy nie? Czujnik spalania stukowego jest bardzo prostym urządzeniem i nie przypisywałbym mu zdolności rozpoznawania niedopalonej mieszanki Kąt wyprzedzenia zapłonu jest modyfikowany tak długo aż spalanie stukowe ustąpi i nic nad to. Potem jest próba powrócenia z zapłonem do ustawienia fabrycznego, a to jeżeli nie przewidywało innego paliwa niż 95 oktanów nie skutkuje wcale przestawieniem zapłonu w okolice optymalne dla paliwa 98 oktanów (no bo jak się ma o tym komputer dowiedzieć, skoro nie ma ani map paliwowych do takiego paliwa i potrafi wykryć tylko paliwo gorsze niż 95 oktanów?). Zupełnie inaczej sprawa ma się z nowoczesnymi jednostkami, które potrafią pracować na obu paliwach (np. TFSI), tam zalecane paliwo to 98 oktanów oraz dopuszczalne 95. Silnika 2.0 115KM z Subaru o tą nowoczesność bym nie podejrzewał, bo to leciwa konstrukcja (w wersji bez katalizatora zadowala się benzyną 90 oktanową) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 O ile mi wiadomo SUbaru nic tkaiego nie robia,a le auta koncerny VAG mają coś tkaiego że ECU cały czas przesuwa zapłon w kierunku granicy spalania stukowego, po czym cofa o kilka stopni, w dodatku ECU robi to indywidualnie dla wszystkich cylindrów korzystając z dwóch czujników stuku. (w przypadku 1.8T np.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b. Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Tak czy inaczej zauważyłem niższe spalanie na 98 i jakby żwawszą reakcję na polecenia wydawane pedałem gazu To jest dopiero moc... autosugestii... moj ojciec od zawsze leje do swojego matiza (podstawowa wersja) tylko 98. i nie da mu sie przekonac ze 95 tez moze zalac. zawsze tylko slysze, ze lepiej sie jedzie i mniej spala. ale jak mu podam przyklad masla, ktore kupuje najtansze w biedronce, zamiast jakies lepsze i drozsze, to mowi, ze przeciez to bez roznicy co zje wiec po co przeplacac.......ehhhh b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 michal robie na baku od 300 km do 400 km jadac baaardzo spokojnie i delikatnie ale nie jak emeryt.jesli jazda bardzo dynamiczna po miescie i w trasie ok 300 km upalanko: 150-200 km zawieszeniowo posypaly sie stabilizatory i wszystkie amory. reszta ok. oleju nie bierze wlasciwie w ogole. Na zbiorniku 380-420 w normalnym w miarę użytkowaniu. Pozdr.AK Czyli z grubsza wychodzi tak jak STi'04 - 1l/100km Dzieki za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 No wszystko zależy jakie sandały włożymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek K Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Mi dealer Subaru nakazal lac 95 i tego sie trzymam. A leje na BP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 a to bardzo ciekawe, bo jest jak byk napisane UNLEADED 98oct FUEL ONLY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 a to bardzo ciekawe, bo jest jak byk napisane UNLEADED 98oct FUEL ONLY Ale Ty masz, sądząc z podpisu, 2005 a nie 2006 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 O ile mi wiadomo SUbaru nic tkaiego nie robia I o taką odpowiedź mi chodziło. Teorię znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domestos666 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 W 2006 można lać 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek K Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 a to bardzo ciekawe, bo jest jak byk napisane UNLEADED 98oct FUEL ONLY jutro to sprawdze ale nie rzucilo mi sie w oczy. Ktos jeszcze leje 95 do wrx06? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skarbnik Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 95 można tankowac jedynie w imprezkach z 2,5 l silnikiem. Z 2,0 niestety 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Zależy jeszcze chyba od rocznika i silnika. Wbrew pozorom impreza miała całkiem szeroką paletę silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 95 można tankowac jedynie w imprezkach z 2,5 l silnikiem. Z 2,0 niestety 98 98 nalezy lac w autach 2003 - 2005 z tego co pamietam, bug eye (2000-2002) mialy 95 only Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domestos666 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 skoro jest o paliwach to mam takie pytanie. Na Hondzie mam napisane "Premium only" czyli amerykanskie 93oktany, ktore sa rowne naszemu PB98. Czesto tankowalem na shellu i to 93 nazywalo sie V-power (nie mylic z V-power racing). Moge w takim razie tankowac na naszym Shellu zwyklego V-powera :?: Jest to paliwo Premium czy nie :?: Wiem, ze V-power ma 95 oktanow + jakies uszlachetniacze ale czy musze koniecznie lac PB98 na innych markowych stacjach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 W wielu stanach Premium to max 91 oktan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 OGS z tego co pamiętam lał na Statoil bez siarkową Supremę i był zadowolony. yhy - calkiem spoko... a cena nie taka drastyczna jak V99+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferodo Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 O czym to był ten temat ? Chyba generalnie o WRX '06.... No to teraz o paliwach. Na klapce mam napis, ze 98 oktanow. To mu leje taka, jak kazali. Nasze paliwa maja liczbe oktanowa mierzona metoda chyba laboratoryjna. Pod cisnieniem, czyli metoda motorowa sa lichutkie. Tak gdzies wyczytalem. Skad sie bierze roznica w zuzyciu paliwa ? Moze te 95 oktanów to 90 ? I dlatego ? Omijam wszystko, co nie jest Statoilem, BP, Vervą (robota Hołka). Palimy (razem z autem) koło 11 litrów. Na poczatku eksploatacji trudno było zejśc poniżej 13 l/100. Kilometrów mamy 94 tys. Wpisów do książeczki gwarancyjnej ZERO. Niepokojące, bo zaraz sie skonczy gwarancja. Co tu popsuć ? Ktos wie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 ferodo, psuj amory bo drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi