Skocz do zawartości

WRX '06


michal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A o tym ten profesor wspominał? Czy coś o knock-sensor w ogóle?

Obecność czujnika spalania stukowego wcale nie określa czy dany silnik potrafi pracować na benzynie 98 oktanowej. Owszem jest to warunek konieczny, ale nie wystarczający :)

A co pisałem wcześniej?

Jeżeli ECU reaguje poprawnie na knock-sensor, to może być różnica.

Więc jak? Jest taki cfany czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankujecie na JETcie?

 

Ja też swego czasu tankowałem Volvo, też była promocja 98 w cenie 95..aż do momentu kiedy auto zaczęło skakać jak kangurek i się dławić. Potem tylko Shell od dawna. Teraz jednak przesiadam sie na BP bo tam mają 98.

 

Natomiast też zauważyłem prawidłowość, że na 98 volvem robiłem 20-30km więcej niż na 95 i to miałem sprawdzone wielokrotnie (tankowałem na zmianę). - Na klapce wlewu była nalepka aby lać minimum 95 oct.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak? Jest taki cfany czy nie?

Czujnik spalania stukowego jest bardzo prostym urządzeniem i nie przypisywałbym mu zdolności rozpoznawania niedopalonej mieszanki :) Kąt wyprzedzenia zapłonu jest modyfikowany tak długo aż spalanie stukowe ustąpi i nic nad to. Potem jest próba powrócenia z zapłonem do ustawienia fabrycznego, a to jeżeli nie przewidywało innego paliwa niż 95 oktanów nie skutkuje wcale przestawieniem zapłonu w okolice optymalne dla paliwa 98 oktanów (no bo jak się ma o tym komputer dowiedzieć, skoro nie ma ani map paliwowych do takiego paliwa i potrafi wykryć tylko paliwo gorsze niż 95 oktanów?). Zupełnie inaczej sprawa ma się z nowoczesnymi jednostkami, które potrafią pracować na obu paliwach (np. TFSI), tam zalecane paliwo to 98 oktanów oraz dopuszczalne 95. Silnika 2.0 115KM z Subaru o tą nowoczesność bym nie podejrzewał, bo to leciwa konstrukcja (w wersji bez katalizatora zadowala się benzyną 90 oktanową) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo SUbaru nic tkaiego nie robia,a le auta koncerny VAG mają coś tkaiego że ECU cały czas przesuwa zapłon w kierunku granicy spalania stukowego, po czym cofa o kilka stopni, w dodatku ECU robi to indywidualnie dla wszystkich cylindrów korzystając z dwóch czujników stuku. (w przypadku 1.8T np.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej zauważyłem niższe spalanie na 98 i jakby żwawszą reakcję na polecenia wydawane pedałem gazu :)

 

To jest dopiero moc... autosugestii... :mrgreen:

 

moj ojciec od zawsze leje do swojego matiza (podstawowa wersja) tylko 98. i nie da mu sie przekonac ze 95 tez moze zalac. zawsze tylko slysze, ze lepiej sie jedzie i mniej spala.

 

ale jak mu podam przyklad masla, ktore kupuje najtansze w biedronce, zamiast jakies lepsze i drozsze, to mowi, ze przeciez to bez roznicy co zje wiec po co przeplacac.......ehhhh

 

b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal robie na baku od 300 km do 400 km jadac baaardzo spokojnie i delikatnie ale nie jak emeryt.

jesli jazda bardzo dynamiczna po miescie i w trasie ok 300 km upalanko: 150-200 km

 

zawieszeniowo posypaly sie stabilizatory i wszystkie amory. reszta ok. oleju nie bierze wlasciwie w ogole.

Na zbiorniku 380-420 w normalnym w miarę użytkowaniu. Pozdr.AK

 

Czyli z grubsza wychodzi tak jak STi'04 - 1l/100km :)

 

Dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest o paliwach to mam takie pytanie. Na Hondzie mam napisane "Premium only" czyli amerykanskie 93oktany, ktore sa rowne naszemu PB98. Czesto tankowalem na shellu i to 93 nazywalo sie V-power (nie mylic z V-power racing). Moge w takim razie tankowac na naszym Shellu zwyklego V-powera :?: Jest to paliwo Premium czy nie :?: Wiem, ze V-power ma 95 oktanow + jakies uszlachetniacze ale czy musze koniecznie lac PB98 na innych markowych stacjach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym to był ten temat ? Chyba generalnie o WRX '06....

No to teraz o paliwach. Na klapce mam napis, ze 98 oktanow. To mu leje taka, jak kazali.

Nasze paliwa maja liczbe oktanowa mierzona metoda chyba laboratoryjna. Pod cisnieniem, czyli metoda motorowa sa lichutkie. Tak gdzies wyczytalem. Skad sie bierze roznica w zuzyciu paliwa ? Moze te 95 oktanów to 90 ? I dlatego ? Omijam wszystko, co nie jest Statoilem, BP, Vervą (robota Hołka). Palimy (razem z autem) koło 11 litrów. Na poczatku eksploatacji trudno było zejśc poniżej 13 l/100. Kilometrów mamy 94 tys. Wpisów do książeczki gwarancyjnej ZERO. Niepokojące, bo zaraz sie skonczy gwarancja. Co tu popsuć ? Ktos wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...