morda4u Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam, pacjent to Legacy MY06 165KM N/A. Wyskoczył mi dzisiaj Check Engine z błędem P0030: HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1). Miałem ten błąd też 3 tygodnie temu, skasowałem, wszystko grało. Dzisiaj wrócił. Objawów nie mam żadnych, normalnie odpala od ręki, jeździ hamuje itp Wiecie co to może być? Gdzieś wyczytałem, że jakiś bezpiecznik, albo kabelki przy czujniku albo sam czujnik. Tylko nie wiem jaki i gdzie. Pozdr. morda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 a szukałeś na forum? jest kilka tematów -- np ten. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thearchitect Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Padła Ci pierwsza sonda lambda, ta przed katalizatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dzięki Panowie. Szukałem ale nie zauważyłem, że szukajka z automatu szuka dane podforum (Legacy). Na Foresterze już nie sprawdzałem. Pozdr. morda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Podkleję się do tematu. Padła mi grzałka, błąd jak w tytule. Mechanik mi go skasował i chwilowo nic się nie wyświetla. No, ale spalanie na kompie świruje, szczególnie na zimno więc nowa sonda już zamówiona. Pytania, czy będę musiał jakoś ją zaadaptować, skasować nowy błąd po wymianie sondy? Rzecz w tym, że tego mechanika mojego nie będę miał długo pod ręką... słyszałem też, że wystarczy odpiąć aku na 30 minut i powinno się samo wszystko ustawić, prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 P0030 error is due to the soot inside the air fuel sensor. Sensor is quite good for engine control moreover JDM and Middle East versions of ecu never tested this conditions upto model year 2008. You may install a fresh sensor or reflash the ecu. You may reset the error by any OBD tool or OBD dongle with a free software after a fresh sensor is installed. Or wait up upto 20 drives while ecu resets\forget this error. Legacy08 will not reset this error after battery disconnect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Godzinę temu, Sasha_A80 napisał: P0030 error is due to the soot inside the air fuel sensor. Sensor is quite good for engine control moreover JDM and Middle East versions of ecu never tested this conditions upto model year 2008. You may install a fresh sensor or reflash the ecu. You may reset the error by any OBD tool or OBD dongle with a free software after a fresh sensor is installed. Or wait up upto 20 drives while ecu resets\forget this error. Legacy08 will not reset this error after battery disconnect. Thanks Mate for this comprehensive answer. So i will wait till the error dissapears or use OBD tool, if error occures after installing new sensor of course. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Orear, czy wymiana sondy A/F pomogła i błąd więcej się nie pojawił? U mnie dziś pojawił się nagle błąd P0137, związany z drugą sondą,patrząc na parametry jej pracy 0-0.05V, to wydaje się że się kończy. Skasowałem ten błąd i po chwili jako oczekujący błąd pokazał się P0030, co dla mnie jest nieco dziwne i tak od razu nie rzucam się do wymiany pierwszej sondy A/F, tylko wolę sprawdzić drożność wszystkich żył biegnących do obu sond. Wszystko przedzwoniłem i wydaje się że wszystkie żyły są OK, ale co może być problemem to przekaźnik grzałek obu sond, znajdujący się w dość trudnym miejscu. Na tą chwilę zamieniłem go miejscami z "Main" przekaźnikiem, samochód odpalił i pracuje OK, żaden błąd nie pojawił się jako oczekujący, z tym że druga sonda O2 na początku oscylowała 0-0.15V a po chwili przestała oscylować i stanęła na 0V, więc raczej do wymiany. Co do przekaźnika, to u mnie oba te przekaźniki mają numer 25232AA020 i teraz pytanie, czy ktoś z Was zamienił go na 25232AA030, albo coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 U mnie po zmianie sondy na Denso żaden błąd już się nie pojawił. Nie trzeba było nawet kasować, check zniknął, a po sprawdzeniu OBD nie pokazał się już żaden błąd. Z drugą sondą jeszcze nie miałem problemów więc jej nie ruszałem jak dotąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 poskładałem wszystko do kupy, pojeżdżę i zobaczę czy coś ponownie zaświeci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 W dniu 30.08.2020 o 20:28, Orear napisał: U mnie po zmianie sondy na Denso żaden błąd już się nie pojawił. Nie trzeba było nawet kasować, check zniknął, a po sprawdzeniu OBD nie pokazał się już żaden błąd. Z drugą sondą jeszcze nie miałem problemów więc jej nie ruszałem jak dotąd. Pamiętasz może model tej sondy Denso, bo mi pada a po co wyważać otwarte dzwi. Będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 16 godzin temu, adamski napisał: Pamiętasz może model tej sondy Denso, bo mi pada a po co wyważać otwarte dzwi. Będę wdzięczny Sprawdzę dzisiaj i Ci napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 20 godzin temu, adamski napisał: Pamiętasz może model tej sondy Denso, bo mi pada a po co wyważać otwarte dzwi. Będę wdzięczny Obecnie mam zainstalowaną taką. I obok zdjęcie starej sondy z której spisałem numery. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 7.01.2015 o 14:23, thearchitect napisał: Padła Ci pierwsza sonda lambda, ta przed katalizatorem Też to miałem... Nie cackałem się i wymieniłem na tę,co na pierwszy montaż wrzucali do samochodu i po krzyku. Nigdy nie miałem problemów z tą nowa sonda.blad pierwszej sondy nigdy mi nie wyskoczył. Edytowane 31 Grudnia 2020 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 4 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 W dniu 29.08.2020 o 23:56, lutek34 napisał: może być problemem to przekaźnik grzałek obu sond, znajdujący się w dość trudnym miejscu Cześć. Szukam po forum co może być powodem tego błędu P0030 czyli związanego z grzałką pierwszej sondy. U mnie przebieg już blisko 300 tyś dobija a od 2 miesięcy czasami pojawiał się błąd jak wyżej napisałem. Zdarzało się to rzadko, głównie po zapaleniu zimnego silnika ale nie zawsze. Ostatnio kupiłem oryginał Denso DOX-0361 i zamontowałem bez większego problemu. Teraz błąd tej grzałki pojawia się zawsze po zapaleniu samochodu(po kilkunastu sekundach) - czasem nawet po skasowaniu na gorącym silniku tez sie pojawia po dłuższym czasie w czasie jazdy. Panowie czy to serio może byc przekaźnik jak napisal @lutek34 ? Prześledzę kable ale dziwne że na starej sporadycznie się to pojawiało a na nowej praktycznie cały czas. Objawów żadnych nie mam - tylko check denerwuje i tak nie może być bo zawsze wszystko naprawiam jeśli jest jakiś kłopot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 10 godzin temu, maskun napisał: kupiłem oryginał Denso DOX-0361 a wykręcona sonda jaki miała symbol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 @lutek34 identyczna Denso była jeszcze fabryczna - tydzień przed zakupem wykręcałem ją żeby kupić to samo. Pomóżcie jak ktoś będzie miał chęć bo serio nie wiem co teraz zrobić - nie chce wykręcać znów i coś innego wkładać. To jest nówka sonda watpie żeby była uszkodzona....a jeszcze mocno się wahałem czy nie kupić firmy NTY bo była za 190zł ale kupiłem oryginał jednak. * grzałka idzie po czarnym białym czy niebieskim przewodzie bo jak czytam archiwalne posty to w sumie nie ma pewności.....może ktoś wie czy ten kabelek idzie gdzieś np. bezpiecznika gdzie moge pomierzyć czy działa ? bo tam chyba 12V stałe powinno iść? ** może ktoś wie jak działa ta grzałka ? cały czas grzeje ? - jak powstaje błąd -czy sonda zwraca inny sygnał ? jakby grzałka była uszkodzona całkiem to chyba odrazu by był check ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) @maskun to zostaje przedzwonić żyły grzałki i czy po zapłonie dochodzi do sondy napięcie i masa. Znajdź sobie schemat i po schemacie szukaj. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Lutego 2021 przez lutek34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Z dokumentu specyfikacji Sond Denso wychodzi że czarne kabelki to plus i minus podgrzewacza. Sprawdzę na samochodzie ale nie wiem czy prawidłowo jak cały czas jest 12V czy tylko czasami sonda się podgrzewa jak musi? Nie wiadomo czy tak ma być czy to jakaś przerwa która nie powinna wystąpić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 w manualu masz opisany sposób sprawdzenia wiązki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 W dniu 5.02.2021 o 08:35, maskun napisał: Pomóżcie jak ktoś będzie miał chęć bo serio nie wiem co teraz zrobić - nie chce wykręcać znów i coś innego wkładać. To jest nówka sonda watpie żeby była uszkodzona....a jeszcze mocno się wahałem czy nie kupić firmy NTY bo była za 190zł ale kupiłem oryginał jednak. Nie kupuj, ja płaciłem dwa razy. ;p Ucz się na moich błędach, haha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się