Jump to content

Podniesienie zawieszenia/karoserii OBK


Wojtek8

Recommended Posts

Witam, na początku napiszę że historie przeszukałem i nie znalazłem wyczerpującej tematu dyskusji. Jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za naprowadzenie na właściwe tory.

Otóż chciałbym dźwignąć zawieszenie w moim OBK US z 2005 roku. Na amerykańskim forum znalazłem taki :

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f100/lift-kit-installed-my-outback-52797/

super zrobiony, udało im się podnieść go o 3 cale- dzięki wymianie sprężyn i tym dystansom. Pytanie- czy ktoś zetknął się z takimi dystansami u nas, lub też dysponuje wiedzą gdzie takowe zakupić? Ewentualnie jakie sprężyny wchodzą w grę. Jeśli ktoś przerabiał temat to będę wdzięczny za wszelkie info.

 

 

Dzięki i pozdrawiam.

 

Link to comment
Share on other sites

Jak bardzo  zmienia  się zachowanie   auta w  zakrętach  po  podniesieniu OBK  o te  kilka  cm?

Co zyskujemy  w codziennym   użytkowaniu  takim  zabiegiem?

Rozumiem, żeby  podnieść  i utwardzić   zawieszenie  ale  tylko  podnosić   kiedy  jest  i tak  raczej  miekkie?

Link to comment
Share on other sites

Pod Wrocławiem jest osoba, która może Ci pomóc. Adres strony internetowej wysyłam Ci na PW.

Hefty, też bym chciał...

 

Mój '99 po 15 latach stracił na wysokości 2,5 cm w stosunku do katalogu. Po wymianie sprężyn na nowe podniósł się o 1 cm. Za resztę winię lpg i hak. Nowe kyb odczuwalnie bardziej sprężyste. Celowałbym na +2,5 cm, czyli podkładki pod kolumny takie jak do forków. Ktokolwiek widział, wie...

Link to comment
Share on other sites

Witam, na początku napiszę że historie przeszukałem i nie znalazłem wyczerpującej tematu dyskusji. Jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za naprowadzenie na właściwe tory.

Otóż chciałbym dźwignąć zawieszenie w moim OBK US z 2005 roku. Na amerykańskim forum znalazłem taki :

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f100/lift-kit-installed-my-outback-52797/

super zrobiony, udało im się podnieść go o 3 cale- dzięki wymianie sprężyn i tym dystansom. Pytanie- czy ktoś zetknął się z takimi dystansami u nas, lub też dysponuje wiedzą gdzie takowe zakupić? Ewentualnie jakie sprężyny wchodzą w grę. Jeśli ktoś przerabiał temat to będę wdzięczny za wszelkie info.

 

 

Dzięki i pozdrawiam.

Podniosłeś o 3 cale ??

Jak to, wygląda w zakrętach ??

Mocno przerażająco ??

Link to comment
Share on other sites

No właśnie jak jest z tymi sprężynami z Baja- bo na moje oko to jest to poprzedni model outbacka... Po niedzieli dzwonie do firmy z Wro i dam znać co i jak. Co do zachowania w zakrętach, to pogorszenia raczej nie przewiduję bo i tak jest żenująco...

Moja idea jest taka żeby zrobić takiego sofciarskiego 2 osobowego off-roadowego niby campera który poradzi sobie na lżejszych trasach leśnych, szutrowych itp, a przy tym da się też użytkować na co dzień. Niestety na dziś dzień nie stać mnie na utrzymywanie 2 samochodów- a taki byłby ideał. Z tyłu planuję taką wkładkę z półkami jak robią do "dorosłych" off-roadów- łóżko na górze nad półkami, wysuwany blat, wbudowana kuchenka. Miejsca jest niewiele więc max wysokość wkładki to 15-20 cm, ale powinno dać radę i uporządkować trochę gratów (jestem już po pierwszych konsultacjach z utalentowanym stolarzem). Do tego kosz na dach z uchwytami na rowery i kajak (już zakupiony i przetestowany), markiza rozwijana z boku (też już jest).

Co do przeróbek samego samochodu, to wyciągarka byłaby przesadą, ale trzebaby dospawać jakiś porządny hak z przodu żeby było o co zaczepić w razie potrzeby (ewentualnie jakaś zewnętrzna wyciągarka, jeszcze się nad tym nie zastanawiałem). Snorkel to tez raczej bardziej do lansu niż używania- głębokość brodzenia musiałaby być wyższa niż maska samochodu. Na pewno większe felgi i opony odpowiednie. 

 

Może ktoś z forum próbował podobnych przeróbek w OBK lub Forku? Jest to dla mnie nowy temat (chociaż już byłem właścicielem jedynego w swoim rodzaju Subaru Libero któremu chyba najbliżej do campera z całej gamy Subaru) i chętnie posłuchałbym rad mądrzejszych od siebie.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jakiś rok temu był do sprzedania podniesiony bordowy '97. Na oko 7-8cm. Przeguby "lekko" zdemolowane. Przy takim lifcie zamiast zmian tylko w wysokości kolumny trzebaby pomyśleć o wyższych podkładkach pod sanki zawieszenia tylnego.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie jak jest z tymi sprężynami z Baja- bo na moje oko to jest to poprzedni model outbacka... Po niedzieli dzwonie do firmy z Wro i dam znać co i jak. Co do zachowania w zakrętach, to pogorszenia raczej nie przewiduję bo i tak jest żenująco...

Moja idea jest taka żeby zrobić takiego sofciarskiego 2 osobowego off-roadowego niby campera który poradzi sobie na lżejszych trasach leśnych, szutrowych itp, a przy tym da się też użytkować na co dzień. Niestety na dziś dzień nie stać mnie na utrzymywanie 2 samochodów- a taki byłby ideał. Z tyłu planuję taką wkładkę z półkami jak robią do "dorosłych" off-roadów- łóżko na górze nad półkami, wysuwany blat, wbudowana kuchenka. Miejsca jest niewiele więc max wysokość wkładki to 15-20 cm, ale powinno dać radę i uporządkować trochę gratów (jestem już po pierwszych konsultacjach z utalentowanym stolarzem). Do tego kosz na dach z uchwytami na rowery i kajak (już zakupiony i przetestowany), markiza rozwijana z boku (też już jest).

Co do przeróbek samego samochodu, to wyciągarka byłaby przesadą, ale trzebaby dospawać jakiś porządny hak z przodu żeby było o co zaczepić w razie potrzeby (ewentualnie jakaś zewnętrzna wyciągarka, jeszcze się nad tym nie zastanawiałem). Snorkel to tez raczej bardziej do lansu niż używania- głębokość brodzenia musiałaby być wyższa niż maska samochodu. Na pewno większe felgi i opony odpowiednie. 

 

Może ktoś z forum próbował podobnych przeróbek w OBK lub Forku? Jest to dla mnie nowy temat (chociaż już byłem właścicielem jedynego w swoim rodzaju Subaru Libero któremu chyba najbliżej do campera z całej gamy Subaru) i chętnie posłuchałbym rad mądrzejszych od siebie.

 

Pozdrawiam.

Tu masz Kolego trochę o Forku :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/71069-subaru-autem-wyprawowym-jest-wyprawowy-forester/

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest  patent  na podniesienie  samego tyłu  w OBK  o +/- 3cm?

Mam  nowe  SLS-y   ale   po zainstalowaniu   LPG  tył   jest  nieco  niżej od przodu.

Być może  podczas  jazdy  kiedy  amor  pracuje   wysokośc   się  wyrówna?

Nie mniej jednak  chętnie  podniosę    sam tył   o kilka  cm.

 

Czy  wersja  US  jest  wyższa  od UE?

Edited by WojtekK
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Max, na ten post nie trafiłem, a jest fajnie zrobiony. Najlepsze są te linki do stron z przeróbkami- jest tam wszystko czego szukam.

Ciesze się że mogłem pomóc.

 

Forek kolegi, piotrekM461 jest naprawdę fajnie zrobiony i pomyślany.

Miło patrzeć na takie projekty.

 
Link to comment
Share on other sites

A do Carsportu dzwoniłeś? Gość z Wrocka ma słabe opinie w necie, a Carfit, jak to Carfit:) Solidna firma, ja swoje podkładki do Forka SF u niego nabyłem. Montaż + zbieżność ustawi każdy ogarnięty mechanik. Ja płaciłem w sumie ok 200zł za podkładki (8 sztuk, po 1cm każda) i jakieś 150zł za montaż.

Edited by Yanas
Link to comment
Share on other sites

Jaki jest  patent  na podniesienie  samego tyłu  w OBK  o +/- 3cm?

Mam  nowe  SLS-y   ale   po zainstalowaniu   LPG  tył   jest  nieco  niżej od przodu.

Być może  podczas  jazdy  kiedy  amor  pracuje   wysokośc   się  wyrówna?

Nie mniej jednak  chętnie  podniosę    sam tył   o kilka  cm.

 

Czy  wersja  US  jest  wyższa  od UE?

Ja też mam lpg i hak, na tył zamontowałem sprężyny peddersa  i amortyzatory kayaba.

Po tym zabiegu tył poszedł w górę jakieś 2 cm wyżej od przodu.

Po zatankowaniu i zapakowaniu auta z kompletem pasażerów jest ok,ale na pusto czuć że tył jest twardszy.

Prowadzenie się poprawiło.

Tylko trzeba wyrzucić slsy. A nowych szkoda 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie  Mazy bo SLS  u mnie  mają  przebieg 10 tys  km   i nie  wyrzucę   amorów  za  4 tys  zł.

Nie  mam  tragedii  ale   odległość   miedzy  nadkolem a  oponą  z  przodu jest większa  niż  z  tyłu.

SLS  pracują   wzorowo  i podczas  jazdy   sie  "pompują"

Jednak  zastosowałbym  jakiś    dystans/ podkładki   żeby  podnieć  o te 2cm tył.

Edited by WojtekK
Link to comment
Share on other sites

 

Ja też mam lpg i hak, na tył zamontowałem sprężyny peddersa  i amortyzatory kayaba.

Po tym zabiegu tył poszedł w górę jakieś 2 cm wyżej od przodu.

Po zatankowaniu i zapakowaniu auta z kompletem pasażerów jest ok,ale na pusto czuć że tył jest twardszy.

Prowadzenie się poprawiło.

Tylko trzeba wyrzucić slsy. A nowych szkoda 

 

Mazy, w OBK to zrobiłeś czy w Forku? Jak w OBK to jakie sprężyny i amortyzatory dałeś?

Link to comment
Share on other sites

W outbacku sprężyny peders a amortyzatory kayaba

A możesz napisać jakie dokładnie modele sprężyn i amortyzatorów montowałeś? I czy potrzeba było coś przerabiać, dokładać czy weszły plug&play? Masz jakieś zdjęcia jak wygląda OBK na tym zestawie?

Link to comment
Share on other sites

Pasowało wszystko bez problemu ale trochę eksperymentowałem.Tył stoi trochę wyżej (jakieś 2cm) ale jest odczuwalnie sztywniejszy od przodu.Natomiast z kompletem pasażerów i bagażem jest ok, tyle że Mam zamontowany hak i lpg bez tego było by chyba za twardo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Pod Wrocławiem jest osoba, która może Ci pomóc. Adres strony internetowej wysyłam Ci na PW.

Hefty, też bym chciał...

 

Mój '99 po 15 latach stracił na wysokości 2,5 cm w stosunku do katalogu. Po wymianie sprężyn na nowe podniósł się o 1 cm. Za resztę winię lpg i hak. Nowe kyb odczuwalnie bardziej sprężyste. Celowałbym na +2,5 cm, czyli podkładki pod kolumny takie jak do forków. Ktokolwiek widział, wie...

 

Dzisiaj wpadły mi w ręce zdemontowane sprężyny. Z nudów zacząłem rozkuwać je na zimno. Podobno taką usługę sprzedają naprawiacze zawieszeń. Zdania na temat trwałości efektu podzielone. Jak rozkuję i założę, zdam raport z efektów.

Cytuję siebie, bo skłamałem. Założyłem monroe, KYBy regularnie łamię w suzuce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...