Wojtek8 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam, na początku napiszę że historie przeszukałem i nie znalazłem wyczerpującej tematu dyskusji. Jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za naprowadzenie na właściwe tory. Otóż chciałbym dźwignąć zawieszenie w moim OBK US z 2005 roku. Na amerykańskim forum znalazłem taki : http://www.subaruforester.org/vbulletin/f100/lift-kit-installed-my-outback-52797/ super zrobiony, udało im się podnieść go o 3 cale- dzięki wymianie sprężyn i tym dystansom. Pytanie- czy ktoś zetknął się z takimi dystansami u nas, lub też dysponuje wiedzą gdzie takowe zakupić? Ewentualnie jakie sprężyny wchodzą w grę. Jeśli ktoś przerabiał temat to będę wdzięczny za wszelkie info. Dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Pod Wrocławiem jest osoba, która może Ci pomóc. Adres strony internetowej wysyłam Ci na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 zastosowałem dystanse wycięte z poliwęglanu i wymianę śrub na dłuższe, zyskałem około 3 cm w górę, jeżdżę 3 lata i nic nie pękło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simpson Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Co prawda modyfikacja dotyczy starszego modelu, ale ostatnio natknąłem się na taki temat: http://www.subaruoutback.org/forums/81-wheels-tires-brakes-suspension/22317-baja-springs-2000-outback-wagon-29.html Przeszczep sprężyn od Subaru Baja. Taka alternatywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Jak bardzo zmienia się zachowanie auta w zakrętach po podniesieniu OBK o te kilka cm? Co zyskujemy w codziennym użytkowaniu takim zabiegiem? Rozumiem, żeby podnieść i utwardzić zawieszenie ale tylko podnosić kiedy jest i tak raczej miekkie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Pod Wrocławiem jest osoba, która może Ci pomóc. Adres strony internetowej wysyłam Ci na PW. Hefty, też bym chciał... Mój '99 po 15 latach stracił na wysokości 2,5 cm w stosunku do katalogu. Po wymianie sprężyn na nowe podniósł się o 1 cm. Za resztę winię lpg i hak. Nowe kyb odczuwalnie bardziej sprężyste. Celowałbym na +2,5 cm, czyli podkładki pod kolumny takie jak do forków. Ktokolwiek widział, wie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Witam, na początku napiszę że historie przeszukałem i nie znalazłem wyczerpującej tematu dyskusji. Jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za naprowadzenie na właściwe tory. Otóż chciałbym dźwignąć zawieszenie w moim OBK US z 2005 roku. Na amerykańskim forum znalazłem taki : http://www.subaruforester.org/vbulletin/f100/lift-kit-installed-my-outback-52797/ super zrobiony, udało im się podnieść go o 3 cale- dzięki wymianie sprężyn i tym dystansom. Pytanie- czy ktoś zetknął się z takimi dystansami u nas, lub też dysponuje wiedzą gdzie takowe zakupić? Ewentualnie jakie sprężyny wchodzą w grę. Jeśli ktoś przerabiał temat to będę wdzięczny za wszelkie info. Dzięki i pozdrawiam. Podniosłeś o 3 cale ?? Jak to, wygląda w zakrętach ?? Mocno przerażająco ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 No właśnie jak jest z tymi sprężynami z Baja- bo na moje oko to jest to poprzedni model outbacka... Po niedzieli dzwonie do firmy z Wro i dam znać co i jak. Co do zachowania w zakrętach, to pogorszenia raczej nie przewiduję bo i tak jest żenująco... Moja idea jest taka żeby zrobić takiego sofciarskiego 2 osobowego off-roadowego niby campera który poradzi sobie na lżejszych trasach leśnych, szutrowych itp, a przy tym da się też użytkować na co dzień. Niestety na dziś dzień nie stać mnie na utrzymywanie 2 samochodów- a taki byłby ideał. Z tyłu planuję taką wkładkę z półkami jak robią do "dorosłych" off-roadów- łóżko na górze nad półkami, wysuwany blat, wbudowana kuchenka. Miejsca jest niewiele więc max wysokość wkładki to 15-20 cm, ale powinno dać radę i uporządkować trochę gratów (jestem już po pierwszych konsultacjach z utalentowanym stolarzem). Do tego kosz na dach z uchwytami na rowery i kajak (już zakupiony i przetestowany), markiza rozwijana z boku (też już jest). Co do przeróbek samego samochodu, to wyciągarka byłaby przesadą, ale trzebaby dospawać jakiś porządny hak z przodu żeby było o co zaczepić w razie potrzeby (ewentualnie jakaś zewnętrzna wyciągarka, jeszcze się nad tym nie zastanawiałem). Snorkel to tez raczej bardziej do lansu niż używania- głębokość brodzenia musiałaby być wyższa niż maska samochodu. Na pewno większe felgi i opony odpowiednie. Może ktoś z forum próbował podobnych przeróbek w OBK lub Forku? Jest to dla mnie nowy temat (chociaż już byłem właścicielem jedynego w swoim rodzaju Subaru Libero któremu chyba najbliżej do campera z całej gamy Subaru) i chętnie posłuchałbym rad mądrzejszych od siebie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jakiś rok temu był do sprzedania podniesiony bordowy '97. Na oko 7-8cm. Przeguby "lekko" zdemolowane. Przy takim lifcie zamiast zmian tylko w wysokości kolumny trzebaby pomyśleć o wyższych podkładkach pod sanki zawieszenia tylnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 No właśnie jak jest z tymi sprężynami z Baja- bo na moje oko to jest to poprzedni model outbacka... Po niedzieli dzwonie do firmy z Wro i dam znać co i jak. Co do zachowania w zakrętach, to pogorszenia raczej nie przewiduję bo i tak jest żenująco... Moja idea jest taka żeby zrobić takiego sofciarskiego 2 osobowego off-roadowego niby campera który poradzi sobie na lżejszych trasach leśnych, szutrowych itp, a przy tym da się też użytkować na co dzień. Niestety na dziś dzień nie stać mnie na utrzymywanie 2 samochodów- a taki byłby ideał. Z tyłu planuję taką wkładkę z półkami jak robią do "dorosłych" off-roadów- łóżko na górze nad półkami, wysuwany blat, wbudowana kuchenka. Miejsca jest niewiele więc max wysokość wkładki to 15-20 cm, ale powinno dać radę i uporządkować trochę gratów (jestem już po pierwszych konsultacjach z utalentowanym stolarzem). Do tego kosz na dach z uchwytami na rowery i kajak (już zakupiony i przetestowany), markiza rozwijana z boku (też już jest). Co do przeróbek samego samochodu, to wyciągarka byłaby przesadą, ale trzebaby dospawać jakiś porządny hak z przodu żeby było o co zaczepić w razie potrzeby (ewentualnie jakaś zewnętrzna wyciągarka, jeszcze się nad tym nie zastanawiałem). Snorkel to tez raczej bardziej do lansu niż używania- głębokość brodzenia musiałaby być wyższa niż maska samochodu. Na pewno większe felgi i opony odpowiednie. Może ktoś z forum próbował podobnych przeróbek w OBK lub Forku? Jest to dla mnie nowy temat (chociaż już byłem właścicielem jedynego w swoim rodzaju Subaru Libero któremu chyba najbliżej do campera z całej gamy Subaru) i chętnie posłuchałbym rad mądrzejszych od siebie. Pozdrawiam. Tu masz Kolego trochę o Forku : http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/71069-subaru-autem-wyprawowym-jest-wyprawowy-forester/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Jaki jest patent na podniesienie samego tyłu w OBK o +/- 3cm? Mam nowe SLS-y ale po zainstalowaniu LPG tył jest nieco niżej od przodu. Być może podczas jazdy kiedy amor pracuje wysokośc się wyrówna? Nie mniej jednak chętnie podniosę sam tył o kilka cm. Czy wersja US jest wyższa od UE? Edytowane 27 Grudnia 2014 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Dzięki Max, na ten post nie trafiłem, a jest fajnie zrobiony. Najlepsze są te linki do stron z przeróbkami- jest tam wszystko czego szukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Dzięki Max, na ten post nie trafiłem, a jest fajnie zrobiony. Najlepsze są te linki do stron z przeróbkami- jest tam wszystko czego szukam. Ciesze się że mogłem pomóc. Forek kolegi, piotrekM461 jest naprawdę fajnie zrobiony i pomyślany. Miło patrzeć na takie projekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Dzwoniłem do Wrocka, robią na dystansach w przyzwoitej cenie- jak ktoś zainteresowany to info na priv, bo nie wiem czy tutaj mogę. Ja w każdym razie umówiłem się na styczeń- będziemy działać!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) A do Carsportu dzwoniłeś? Gość z Wrocka ma słabe opinie w necie, a Carfit, jak to Carfit:) Solidna firma, ja swoje podkładki do Forka SF u niego nabyłem. Montaż + zbieżność ustawi każdy ogarnięty mechanik. Ja płaciłem w sumie ok 200zł za podkładki (8 sztuk, po 1cm każda) i jakieś 150zł za montaż. Edytowane 29 Grudnia 2014 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazy Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Jaki jest patent na podniesienie samego tyłu w OBK o +/- 3cm? Mam nowe SLS-y ale po zainstalowaniu LPG tył jest nieco niżej od przodu. Być może podczas jazdy kiedy amor pracuje wysokośc się wyrówna? Nie mniej jednak chętnie podniosę sam tył o kilka cm. Czy wersja US jest wyższa od UE? Ja też mam lpg i hak, na tył zamontowałem sprężyny peddersa i amortyzatory kayaba. Po tym zabiegu tył poszedł w górę jakieś 2 cm wyżej od przodu. Po zatankowaniu i zapakowaniu auta z kompletem pasażerów jest ok,ale na pusto czuć że tył jest twardszy. Prowadzenie się poprawiło. Tylko trzeba wyrzucić slsy. A nowych szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Dokładnie Mazy bo SLS u mnie mają przebieg 10 tys km i nie wyrzucę amorów za 4 tys zł. Nie mam tragedii ale odległość miedzy nadkolem a oponą z przodu jest większa niż z tyłu. SLS pracują wzorowo i podczas jazdy sie "pompują" Jednak zastosowałbym jakiś dystans/ podkładki żeby podnieć o te 2cm tył. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez WojtekK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Mam takie tulejki do podniesienia tylu jak w tym wątku w pierwszym poście: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74868-legacy-iv-podniesiony-ty%C5%82/ Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Szymon Chowicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Szymon..... poproszę szczegóły na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ja też mam lpg i hak, na tył zamontowałem sprężyny peddersa i amortyzatory kayaba. Po tym zabiegu tył poszedł w górę jakieś 2 cm wyżej od przodu. Po zatankowaniu i zapakowaniu auta z kompletem pasażerów jest ok,ale na pusto czuć że tył jest twardszy. Prowadzenie się poprawiło. Tylko trzeba wyrzucić slsy. A nowych szkoda Mazy, w OBK to zrobiłeś czy w Forku? Jak w OBK to jakie sprężyny i amortyzatory dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 W outbacku sprężyny peders a amortyzatory kayaba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 W outbacku sprężyny peders a amortyzatory kayaba A możesz napisać jakie dokładnie modele sprężyn i amortyzatorów montowałeś? I czy potrzeba było coś przerabiać, dokładać czy weszły plug&play? Masz jakieś zdjęcia jak wygląda OBK na tym zestawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazy Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Wszystko zamówiłem w sklepie subarak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazy Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Pasowało wszystko bez problemu ale trochę eksperymentowałem.Tył stoi trochę wyżej (jakieś 2cm) ale jest odczuwalnie sztywniejszy od przodu.Natomiast z kompletem pasażerów i bagażem jest ok, tyle że Mam zamontowany hak i lpg bez tego było by chyba za twardo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Pod Wrocławiem jest osoba, która może Ci pomóc. Adres strony internetowej wysyłam Ci na PW. Hefty, też bym chciał... Mój '99 po 15 latach stracił na wysokości 2,5 cm w stosunku do katalogu. Po wymianie sprężyn na nowe podniósł się o 1 cm. Za resztę winię lpg i hak. Nowe kyb odczuwalnie bardziej sprężyste. Celowałbym na +2,5 cm, czyli podkładki pod kolumny takie jak do forków. Ktokolwiek widział, wie... Dzisiaj wpadły mi w ręce zdemontowane sprężyny. Z nudów zacząłem rozkuwać je na zimno. Podobno taką usługę sprzedają naprawiacze zawieszeń. Zdania na temat trwałości efektu podzielone. Jak rozkuję i założę, zdam raport z efektów. Cytuję siebie, bo skłamałem. Założyłem monroe, KYBy regularnie łamię w suzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się