Skocz do zawartości

Podniesienie zawieszenia/karoserii OBK


Wojtek8

Rekomendowane odpowiedzi

Po dołożeniu dystansów przód i tył po 80 cm, w sumie równo.
Z tyłu bezprovlemowo. Z przodu, pomimo zakupionych śrub konieczne było lekkie przyłapanie spawarką do poduchy - nie miały tego wieloklina i minimalnie cieńsze od starych. Mechanik zalecił diagnostykę świateł i zbieżność, na wszelki wypadek.
Jest teraz jakby trochę sztywniej, mniej się buja, no i równo przód/tył. Więc w sumie zadowolony za 695 zł :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2019 o 09:21, franek-b napisał:

Czujecie jakąś różnice w prowadzeniu? Jakieś inne objawy tego podniesienia np. więcej pali auto na trasie? 

Wprawdzie moj 2015 OBK zostal podniesiony amortyzatorami i sprezynami a nie podkladkami, to wrazenia z jazdy chyba beda podobne - opis mojego OBK jest tutaj.  Podniesienie auta bylo w moim przypadku w wiekszosci przypadkowe.

 

Wrazenia z jazdy sa mieszane, samochod bardziej buja na nierownosci z racji ze buda jest teraz wyzej, natomiast ze stabem 20mm, i sprezynami Kinga zachowanie w zakretach jest dobrze - choc na seryjnych sprezynach byloby chyba gorzej...  Najwiekszy plus mojego zestawu czuje gdy ciagne przyczepke - w zasadzie procz gorszego przyspieszenia to wogole nie czuje ze ja mam za samochodem, podobnie jest gdy w bagazniku przewoze ciezkie materialy.  U siebie musialem jeszcze wymienic tylnie wahacze zeby mozna bylo ustawic zbieznosc - choc mozna to obejsc.

Edytowane przez Eryk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mierzcie od środka koła, a nie od gleby. Od gleby jest przekłamane przez ciśnienie w oponie i wysokość bieżnika. Podkładki nie mają wpływu na charakterystykę pracy amortyzatora i sprężyny więc wrażenia z jazdy że sztywniej to raczej placebo :) Środek ciężkości wyżej co na zakrętach raczej negatywny ma wpływ na zachowanie nadwozia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis zestaw amorków i sprężyn do Outbacka 3 co podnosi go? Bo to raczej lepsze rozwiązanie niż zestaw podkładek no ale droższe na pewno.
W forku to znam ale w outbacku sie nie orientuje..

Edytowane przez beren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, beren napisał:

A jest jakis zestaw amorków i sprężyn do Outbacka 3 co podnosi go? Bo to raczej lepsze rozwiązanie niż zestaw podkładek no ale droższe na pewno.
W forku to znam ale w outbacku sie nie orientuje..

Do wersji US, sa sprezyny Rallitek, i sprezyny King (firma z Australi).  W naszym OBK z 2007 zalozylismy sprezyny Rallitek i staby tejze firmy - i bylismy zadowoleni, bo samochod prowadzil sie genianie - znacznie lepiej od fabryki.  Tylnie sprezyny pekly dwa razy - firma przyslala nowe zestawy za kazdym razem za darmo.   W nowym OBK mam sprezyny King z ktorych jestem zadowolony.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Eryk napisał:

Do wersji US, sa sprezyny Rallitek, i sprezyny King (firma z Australi).  W naszym OBK z 2007 zalozylismy sprezyny Rallitek i staby tejze firmy - i bylismy zadowoleni, bo samochod prowadzil sie genianie - znacznie lepiej od fabryki.  Tylnie sprezyny pekly dwa razy - firma przyslala nowe zestawy za kazdym razem za darmo.   W nowym OBK mam sprezyny King z ktorych jestem zadowolony.

Ale same sprężyny do OEM amorków pasują? Przód  podnosi o 1 cal a tył o 0,4 plus podkładki. Ale podkładki to można tu w PL kupić dużo taniej. 
Za sprężyny na przód i tył wychodzi 400$ plus wysyłka..  Stab czyli Sway bar? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, beren napisał:

Ale same sprężyny do OEM amorków pasują? Przód  podnosi o 1 cal a tył o 0,4 plus podkładki. Ale podkładki to można tu w PL kupić dużo taniej. 
Za sprężyny na przód i tył wychodzi 400$ plus wysyłka..  Stab czyli Sway bar? 

Pasuja do wersji US - ja zakladalem do nowych amortyzatorow KYB, ale do oem tez by pasowaly, u nas sprezyny rallitek podniosly auto rowno, bez potrzeby dodawania podkladek, zdjecie ponizej.  Tak stab to sway bar.  Wazne odnosnie staba - z tylu konieczne sa wzmocnienia mocowan - bo jak sie ich nie zalozy to grubszy stab je poprostu urwie - ja stosowalem takie pomaranczowe firmy axo, do tego jedyne laczniki stabow jakie dzialaly mi bez problemowo to Kartboy - choc pewnie whiteline podobnej konstrukcji dzialalyby podobnie.  Jak pisales w swoim poscie - nie jest z tym tanio, ale jak jezdzisz na wakacje autem to sie to wszystko w sumie oplaca..  W wersji US fabryczne zawieszenie w tych autach bylo tak niesamowicie tragiczne - ze te wszystkie zmiany byly konieczne.  Dodam jeszcze ze amortyzatory KYB byly do poprzedniej budy (do US rocznika 2003 lub 2004) - bo sa lepiej zestrojone niz zamienniki do rocznika 2007. 

IMG_7230.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Lift zawieszenia Subaru Outback BP (po lifcie 2007) 
Przeszedłem drogę przez mękę - zrobiłem lift zawieszenia w Outbacku BP. Geometria jest na zielono. Jak w nowym aucie.
Do podniesienia zawieszenia potrzebujemy:

- Kupę czasu żeby przeczytać amerykańskie i australijskie fora,
-ADF Lift Kit 2” lub polską podróbkę/kopię, ulepszoną kopię - jak kto woli, dostępną na portalach aukcyjnych,
- amortyzatory Pedders przód,
- sprężyny Pedders oraz amortyzatory Pedders na tył, auto miało SLS,
- nowe śruby do regulacji zawieszenia na tył oryginał Subaru, 
- łączniki OEM 20420-FA020,na przód,
- łączniki OEM 20470-AE000, na tył, po to żeby nie obniżać montażu drążka stabilizatora,
- śruby Whiteline KCA 414 , bardzo ważne aby przód nie zrobił nam „Tatry”
śruby KCA 414 montujemy w miejsce górnych śrub mimośrodowych (amortyzator) , które odpowiadają za regulację kąta pochylenia koła .
- rozpórkę na przód np Staffa 
- worek pieniędzy i cierpliwość , nie każdy mechanior to ogarnia i trzeba pilnować i pokazywać paluchem co dokładnie ma zrobić. 
Przykład z życia: Poprosiłem w Serwisie Subaru przy serwisie robionym w związku przebiegiem żeby mi zamontowali śruby KCA414 , pokazałem palcem gdzie… Dziadek powiedział : „tak,tak” po czym zrobili mi geometrię za ponad 400 zł - cena Subaru - bez tych śrub… Geometrię dokończył mi inny mechanik z małego warsztatu. Chłop posłuchał co ma zrobić. Tego typu modyfikacje ogarnie prawdziwy mechanik a nie wymieniacz serwisowy… Miłej zabawy , nie musicie już grzebać w internetach i szukać co jest potrzebne aby auto jeździło prosto po lifcie zawieszenia.

Po podniesieniu zawieszenia pasują koła 215/60 R17 Yokohama A/T. 

Nie zapomnijcie o tarczach i klockach  DBA - najlepiej 4000 t3 / Xtreme Performance .

Wasz szatan musi hamować a nie zwalniać…

Kolejną rzeczą którą należy zrobić jest dodanie chłodnicy oleju/płynu ATF - polecam Hayden 679 

udało się to wcisnąć.

Założenie chłodnicy o grubości 32 mm bez plastików oraz wentylatorów SPAL .

Płukanie układu chłodzenia - około dzień zabawy, nikt nie chce tego robić i się brudzić. Cuda wylatują, łącznie z folią… Wymiana płynu na G12+ .

Subaru Super Coolant niech sobie wsadzą w te ich cienkie chłodnice z plastiku.

Chłodnicę zamówiłem w firmie pod Poznaniem.

Tak zrobionym autem ganiamy Golfy GTI/ Skody RS na niemieckich autostradach bez obaw że coś się zagotuje… 

Najpiękniej puchną pod górkę - he he ;-) 

Pakiet poganiacz GTI to :

filter powietrza K&N

- Sprint Booster 

- niemieckie paliwo, po uprzednim wyjechaniu polskiej wachy. 

Edytowane przez Pumba
Dokończenie projektu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja nic nie podnosiłem a jest wyżej niż u Was, tylko założyłem koła z 2019 Outbacka Onyx 225/60/18

IMG_0072.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RSK7 napisał(a):

US ma fabrycznie troszkę wyżej zawieszenie. 

No właśnie widzę, ja chciałem go obniżyć. Tutaj Outback to SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrywkowo i dla porównania - kolekcja liftów.

4ED53FE7-8126-41C9-A0C8-EEE29D2E46AD.JPG

716919D1-5477-4271-8F0F-7F31EC8A76E2.jpeg

20190321_170052_1553307643237.jpg

50488635_10157150559787658_2874186595450224640_o.jpg

57511623_10218721444772443_6344440627823902720_o.jpg

57564726_10218721447292506_4758839341814382592_o.jpg

58375345_10218721446772493_6226712460389253120_o.jpg

117594830_10222867076243052_9202378934991613026_o.jpg

FA68F545-964C-4E22-8BF2-80A31EC2252A.jpeg

wheels 1.jpg

wheels 4.jpg

wheels 7.jpg

wheels 8.JPG

wheels 9.jpg

wheels 90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii lifty są dobre w autach do tego przeznaczonych czyli w pick up-ach a Outbacka ja widzę tak i mamy zamiar z młodym zrobić tak zonie

IMG_0103.jpeg

IMG_0102.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...