Skocz do zawartości

toyota prius


doom21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kolega jakiegoś rocznego Priusa leasinguje prywatnie, wychodzi mu to na dłuższą metę taniej, niż 9-letni passat automat którego miał wcześniej (pieprzenie się po serwisach, przeglądy itp, tutaj leje i jeździ a reszta w ramach umowy). Na ostatniej trasie w góry spalanie wg. komputera 4.2l/100km, w środku wielki, po mieście jeździ praktycznie tylko na elektrycznym silniku więc dojazd do pracy kosztuje go mniej niż kawa na wynos.

 

Szef kobity miał jakiegoś prawie 10-letniego przez parę lat, odkupił od firmy i problemów z nim nie miał chyba żadnych, wliczając mityczne "panie, baterie za milion trzeba co dwa lata wymieniać".

 

Gdybym miał na zbyciu za dużo gotówki na nowy samochód do wożenia tyłka do pracy, to poważnie bym się zastanowił. Spalanie jak 3 cylindrowgo Lupo z dwoma minutami do setki, miejsca w środku jak w Focusie i ma mrugające ekrany z bajerami jak w Start Treku.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja serwisuje 2 priusy, pierwszej i drugiej generacji, ogólnie problemów z nimi nie ma żadnych poza jednym przypadkiem, gdzie autko postało dobre pół roku i baterie się rozładowały (nie mylić z akumulatorem), ale przy pomocy drugiego priusa ;) udało się wskrzesić pojazd. Tak więc trzeba pamiętać żeby auto nie stało za długo nie odpalane.Samochód stworzony do miasta, w korku się wyłącza i do 40 km/h można na prądzie popylać. Osobiście lepiej mi się jeździ pierwszym priusem. Jak już wyżej wspomnieli auto nudne, ale jak się na co dzień jeździ rajdówkami to miła odmiana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch dalszych znajomych jeżdżą priusami pierwszej generacji. Auta na prądzie w ogóle nie słychać, więc trzeba uważać na pieszych :) O estetyce się nie wypowiem z szacunku dla tych którzy tym jeżdżą ;)

Mają już chyba po 10 lat i jeżdżą. Wspominał coś jednak, że z jakiegoś powodu na przeglądy jeździ do berlina :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobre auto.. jako zastępcze dla wózka na polu golfowym. Sporo pomieści, "ekologiczne", więcej jak 40km/h polu golfowym w zasadzie nie wskazane jeździć. Kiedyś niestety ale miałem okazję jeździć jako pasażer taxi tym cholerstwem. Powiem tak, że dla fana tradycyjnej motoryzacji to piekielny wynalazek wymemłany ze wszystkiego co kochają fani normalnych pojazdów. Owszem, Pan taxi zachwalał jakie to cudeńko. Trochę zdziwił się, że nie wzruszył ani odrobiny zachwytu choćby miłym grymasem na mojej twarzy. Chyba zrozumiał dlaczego, jak podjechaliśmy pod nie-ASO w Mysiadle i zobaczył.. to co wszyscy lubimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byloby pewnie podobnie gdybyś Ty swoja rajdówka podwiozl właściciela lambo czy ferrari po odbiór jego auta.Porownywanie Priusa do subaru to troche jak porównać subaru do lamborghini .

Niby oba to samochody,ale....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to co jest lepsze czy licytacje ktore daje więcej frajdy z jazdy,co lepsze na szutrze a co na asfalcie.te auta są od siebie tak rozne i zaprojektowane w tak różnym celu ze porównywanie ich nie ma sensu.Jak chcesz to zastąpmy to lambo Np fiestą Kana Blocka albo Tomcatem ktorym jezdzil Hammond w TG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, to zakładamy że prius jest zaprojektowany by jeździć oszczędnie i ekologicznie. Czy to się udało..? zakładając że pali 5l., (zwykły nowoczesny diesel tyle pali może i mniej) jest skomplikowany technologicznie. Trzeba go było wyprodukować wkładając w to energię. Trzeba go będzie zutylizować kiedyś również wkładając w to energię, dodatkowo może i 2x utylizacja ogniw czy tam baterii, akumulatorów (nie wiem co tam dokładnie jest). Trzeba by policzyć bilans, czy faktycznie jest on taki ekologiczny jak to usiłują promować. Jak dla mnie na chwilę obecną biorąc pod uwagę energię do produkcji, koszty zakupu i użytkowania, koszty złomowania i utylizacji szkodliwych odpadów nie jest to takie oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony koszty serwisowania nowoczesnego diesla łatwo mogą sie zrównać lub przekroczyć koszta serwisowania hybrydy ,dwa nie każdy lubi klekot i wibracje , poza tym diesel do jazdy typowo miejskiej srednio sie nadaje.No i hybryda ma "to coś" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybryda daje najlepsze korzysci w miescie, na krótkich dystansach lub przy jezdzie gdzie czesto sie zatrzymujemy i ruszamy.

Jezeli jednak ktos codziennie pokonuje trasy od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrow ze stala predkoscia (np autostrada), to nie zobaczy zbyt duzych korzysci. Taka osoba moze spokojnie kupic jakiegos diesla lub oszczedna benzyne.

 

Baterie w Priusie nie sa takie straszne jak sie je maluje. Uzywaja one ogniw NiMh, ktore nie sa toksyczne. Pojemnosc tej baterii to równoważność okolo 24-32 baterii z wiertarki bezprzewodowej. Sa dostepne tansze zamienniki lub mozna naprawic swoja orginalna bateriie. Koszty to ponizej $1000.

Poniewaz przy normalnej jezdzie hybryda uzywa hamowania regeneracyjnego, to hamulce wystarczają na ponad 300 tysiecy km.

 

Naped hybrydowy po prostu wykorzystuje wiecej energii z silnika spalinowego, ktora wczesniej byla marnowana i tracona w postaci ciepla. Podnosi on sprawnosc calego ukladu napedowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W duzym uproszczeniu Prius uzywa baterii zbudowanych z takich ogniw:

 

aa_nimh_batteries.jpg

 

Ogniwa NiMh w latach 90/00 zasilaly telefony, aparaty fotograficzne, przenosne odtwarzacze muzyki, latarki, zabawkia srodowiska i cala reszte przenosnej elektroniki. Jak sie zuzyly, to ludzie je wyrzucali do kosza. Sa wzglednie bezpieczne dla srodowiska. Sa suche i nic sie nie wylewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...