sjak Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Robiła też jakąś wersję Civica i wynalazek o nazwie Insight, ale nie wiem czy to było w PL Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 To było to,jak lubię hondę to był koszmar Stach, popijasz coś? ;D;D Okazjonalnie Ale podobny do Priusa jak cholera,mogłem się pomylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) Kolega jakiegoś rocznego Priusa leasinguje prywatnie, wychodzi mu to na dłuższą metę taniej, niż 9-letni passat automat którego miał wcześniej (pieprzenie się po serwisach, przeglądy itp, tutaj leje i jeździ a reszta w ramach umowy). Na ostatniej trasie w góry spalanie wg. komputera 4.2l/100km, w środku wielki, po mieście jeździ praktycznie tylko na elektrycznym silniku więc dojazd do pracy kosztuje go mniej niż kawa na wynos. Szef kobity miał jakiegoś prawie 10-letniego przez parę lat, odkupił od firmy i problemów z nim nie miał chyba żadnych, wliczając mityczne "panie, baterie za milion trzeba co dwa lata wymieniać". Gdybym miał na zbyciu za dużo gotówki na nowy samochód do wożenia tyłka do pracy, to poważnie bym się zastanowił. Spalanie jak 3 cylindrowgo Lupo z dwoma minutami do setki, miejsca w środku jak w Focusie i ma mrugające ekrany z bajerami jak w Start Treku. Edytowane 15 Listopada 2014 przez radnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Jezdzilem jako pasażer i kierowca ostatnią generacją Priusa. Samochód kompletnie pozbawiony jakichkolwiek emocji z jazdy. Bardziej "nijaki" niż skoda i VW razem wzięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Jechałem Priusem jako taksówką. Wygodne, duże auto. Pan taksówkarz był bardzo zadowolony z samochodu i kosztów jego eksploatacji. Koszt baterii do przeżycia, szczególnie że wymienia się je chyba raz na 7 lat. No i jest na nie jakaś specjalna gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Tez kilka razy jezdzilem priusem taxi. Jak pytalem kierowcow, to zadowoleni bardzo. Spalanie w Warszawie mowili pod 5 litrow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Po Warszawie dużo taxi Piusów jeździ, więc najwyraźniej się sprawdzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyhu555 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Ja serwisuje 2 priusy, pierwszej i drugiej generacji, ogólnie problemów z nimi nie ma żadnych poza jednym przypadkiem, gdzie autko postało dobre pół roku i baterie się rozładowały (nie mylić z akumulatorem), ale przy pomocy drugiego priusa udało się wskrzesić pojazd. Tak więc trzeba pamiętać żeby auto nie stało za długo nie odpalane.Samochód stworzony do miasta, w korku się wyłącza i do 40 km/h można na prądzie popylać. Osobiście lepiej mi się jeździ pierwszym priusem. Jak już wyżej wspomnieli auto nudne, ale jak się na co dzień jeździ rajdówkami to miła odmiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Wniosek jak jesteś taksówkarzem to bierz Priusa w ciemno bo eksploatacja jest tania. Jak chcesz coś co da frajdę z jazdy to kup coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Dwóch dalszych znajomych jeżdżą priusami pierwszej generacji. Auta na prądzie w ogóle nie słychać, więc trzeba uważać na pieszych O estetyce się nie wypowiem z szacunku dla tych którzy tym jeżdżą Mają już chyba po 10 lat i jeżdżą. Wspominał coś jednak, że z jakiegoś powodu na przeglądy jeździ do berlina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 To dobre auto.. jako zastępcze dla wózka na polu golfowym. Sporo pomieści, "ekologiczne", więcej jak 40km/h polu golfowym w zasadzie nie wskazane jeździć. Kiedyś niestety ale miałem okazję jeździć jako pasażer taxi tym cholerstwem. Powiem tak, że dla fana tradycyjnej motoryzacji to piekielny wynalazek wymemłany ze wszystkiego co kochają fani normalnych pojazdów. Owszem, Pan taxi zachwalał jakie to cudeńko. Trochę zdziwił się, że nie wzruszył ani odrobiny zachwytu choćby miłym grymasem na mojej twarzy. Chyba zrozumiał dlaczego, jak podjechaliśmy pod nie-ASO w Mysiadle i zobaczył.. to co wszyscy lubimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Chyba zrozumiał dlaczego, jak podjechaliśmy pod nie-ASO w Mysiadle i zobaczył.. to co wszyscy lubimy Pokazałeś mu rachunek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Akurat rachunki za serwis nie są moim ulubionym punktem użytkowania auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Byloby pewnie podobnie gdybyś Ty swoja rajdówka podwiozl właściciela lambo czy ferrari po odbiór jego auta.Porownywanie Priusa do subaru to troche jak porównać subaru do lamborghini . Niby oba to samochody,ale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 ale Lambo jakieś takie nijakie przy rajdówce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 a co jeśli założymy, że swoją "rajdówka" umiejętnie przewiozę go po szutrze? Czym może mnie elektryk zadziwić? spalaniem na poziomie 5l? no proszę Cie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Tu nie chodzi o to co jest lepsze czy licytacje ktore daje więcej frajdy z jazdy,co lepsze na szutrze a co na asfalcie.te auta są od siebie tak rozne i zaprojektowane w tak różnym celu ze porównywanie ich nie ma sensu.Jak chcesz to zastąpmy to lambo Np fiestą Kana Blocka albo Tomcatem ktorym jezdzil Hammond w TG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 no dobrze, to zakładamy że prius jest zaprojektowany by jeździć oszczędnie i ekologicznie. Czy to się udało..? zakładając że pali 5l., (zwykły nowoczesny diesel tyle pali może i mniej) jest skomplikowany technologicznie. Trzeba go było wyprodukować wkładając w to energię. Trzeba go będzie zutylizować kiedyś również wkładając w to energię, dodatkowo może i 2x utylizacja ogniw czy tam baterii, akumulatorów (nie wiem co tam dokładnie jest). Trzeba by policzyć bilans, czy faktycznie jest on taki ekologiczny jak to usiłują promować. Jak dla mnie na chwilę obecną biorąc pod uwagę energię do produkcji, koszty zakupu i użytkowania, koszty złomowania i utylizacji szkodliwych odpadów nie jest to takie oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 A da się go zagazować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 nasze zuchy w polszy zagazują Ci nawet zegarek kwarcowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Z drugiej strony koszty serwisowania nowoczesnego diesla łatwo mogą sie zrównać lub przekroczyć koszta serwisowania hybrydy ,dwa nie każdy lubi klekot i wibracje , poza tym diesel do jazdy typowo miejskiej srednio sie nadaje.No i hybryda ma "to coś" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Hybryda daje najlepsze korzysci w miescie, na krótkich dystansach lub przy jezdzie gdzie czesto sie zatrzymujemy i ruszamy. Jezeli jednak ktos codziennie pokonuje trasy od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrow ze stala predkoscia (np autostrada), to nie zobaczy zbyt duzych korzysci. Taka osoba moze spokojnie kupic jakiegos diesla lub oszczedna benzyne. Baterie w Priusie nie sa takie straszne jak sie je maluje. Uzywaja one ogniw NiMh, ktore nie sa toksyczne. Pojemnosc tej baterii to równoważność okolo 24-32 baterii z wiertarki bezprzewodowej. Sa dostepne tansze zamienniki lub mozna naprawic swoja orginalna bateriie. Koszty to ponizej $1000. Poniewaz przy normalnej jezdzie hybryda uzywa hamowania regeneracyjnego, to hamulce wystarczają na ponad 300 tysiecy km. Naped hybrydowy po prostu wykorzystuje wiecej energii z silnika spalinowego, ktora wczesniej byla marnowana i tracona w postaci ciepla. Podnosi on sprawnosc calego ukladu napedowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CYRULIK Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 A co z ta bateria jak dostanie podczas dzwonu( taki hipotetycznie), wyleje się coś co z ekologią??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 W duzym uproszczeniu Prius uzywa baterii zbudowanych z takich ogniw: Ogniwa NiMh w latach 90/00 zasilaly telefony, aparaty fotograficzne, przenosne odtwarzacze muzyki, latarki, zabawkia srodowiska i cala reszte przenosnej elektroniki. Jak sie zuzyly, to ludzie je wyrzucali do kosza. Sa wzglednie bezpieczne dla srodowiska. Sa suche i nic sie nie wylewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 W latach 90/00 wyrzucali do kosza bo co mieli z nimi robić? Praktycznie nie istniał temat recyclingu w PL, co nie znaczy że takie ogniwa są bezpieczne i można je wywalać do kosza albo lasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się