ppmarian Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 AT ma kolejna zaletę, nie spali się sprzęgła w terenie. Niestety XT MT bardzo słabo radzi sobie na stromych podjazdach, piachu i jeździe po skalach/kamieniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 ppmarian, bo do tego najlepszy jest wolnossący z reduktorem ☺. Ja też bym się nie zamienił na AT, mimo, że mam sprzęgło twarde i w korku wzdycham do automatu, ale jednak częściej się cieszę jazdą a do tego skrzynia MT jest duuuużo lepsza. A propos skrzyń automatycznych - mieliście do czynienia ze skrzynią TCT z Alfy MiTo i Gulietty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 ppmarian, bo do tego najlepszy jest wolnossący z reduktorem w terenie AT jest rownie dobry jak nie jeszcze lepszy tak wolnego pelzania jak AT nie da sie uzyskac MT + reduktor bez spalania sprzegla poza tym w AT nie ma przewy w przekazywaniu momentu na kola jak ma to mieksce w MT podczas zamiany biegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Jeżeli kolega porusza się głównie po mieście, to raczej skrzynia AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 I wtedy szkoda kupować Turbo , po co kupować coś co nie jedzie z AT a posiada wszystkie wady 2.5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 AT w terenie bylo swietne, ale manual na trasie terenowej tez daje rade i umozliwia dojechanie do mety, wiecej mi do szczęścia nie potrzeba. Zależy kto jak Forka chce używać, bo wedlug mnie nie da sie jednoznacznie stwierdzic ktora wersja jest lepsza. Od 10 dni siedze w Bieszczadach i sporo jezdze po tutejszych drogach, szutrach i blotach - za zadne skarby nie chcialbym sie znów przesiadać na automat, po prostu lubie machać reka przy lewarku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 odpowiedz jest prosta jak lubisz zabawę to MT jak żonowóz, lamowóz, dupowóz itp to AT z VDC w sumie to kwestia VDC. Nie kupię auta dla żony bez VDC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Szukałem MT, skończyło się na AT. I tak ma ok. 6 sek do setki, wystarczy. W mieście wygodnie, wrzucasz "3" i jedziesz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 @@paul_78, Tak szczerze nie nudzi Cię jazda automatem ? Szczerze nie wyobrażam sobie tak jeździć mimo, że osiągi może takie same lub podobne to jakoś jestem na nie do AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 @@paul_78, Tak szczerze nie nudzi Cię jazda automatem ? Szczerze nie wyobrażam sobie tak jeździć mimo, że osiągi może takie same lub podobne to jakoś jestem na nie do AT. Jak będziesz w moim wieku to też będziesz sobie cenił ciszę, komfort i takie tam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 AT nie ma około 6 tylko 7,5... Każdy szuka manuala , jak nie ma kupuje AT i się nagle okazuje że spalanie jak w manualu i osiągi też. Przestancie powielać bzdury że AT ma pdobne przyśpieszenie bo nawet w wolnymssaku 2.5 jest ponad sekunda straty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Jako że forek to nie impreza, automat tylko uprzyjemnia jazdę, i świetnie radzi sobie poza asfaltem(w prawdziwy teren są inne samochody ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 @@paul_78, Nie strasz mnie @@Vilmark, Fakt MT ma chyba 6,2s do setki, a AT tak jak piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Może w przyszłości będzie dla mnie bardziej przydatny. Serce chciało 2,5XT, ale rozum wygrał tę batalię i jest 2.0 NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 @@paul_78, Nie strasz mnie @@Vilmark, Fakt MT ma chyba 6,2s do setki, a AT tak jak piszesz Tyle, że w przypadku AT osiągi bardziej powtarzalne. Mimo tego do Forestera polecam MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 6,2 ma wersja 210 kunia w Twojej budzie. 230 ma katalogowo 6,0 jak głoszą legendy. Co do powtarzalności , wiadomo że tak ale to też kwestia ogarnięcia samochodu. Ostatnio łapałem się z nowym VW Beetle ;-) na światłach po facet był frustratem i objeżdżał wszyskitch z pasa do skrętu. Startował z pedałem w podłodze przy DSG , był bardzo zdziwiony że nie może mnie dogonić ;-) a to był Beetle Turbo 210Km 7.2 do setki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 6,2 ma wersja 210 kunia w Twojej budzie. 230 ma katalogowo 6,0 jak głoszą legendy. W teście magazynu motoryzacyjnego z Wyborczej ze stycznia 2005 roku bodajże osiągnęli (powtarzalne przy kilku próbach) na zimowych oponach 5,9s - a była to wersja 210km ;-) Pytanie co zostało ze sprzęgła po tych testach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Podczas sprzedazy forka, ktorego nabylam ja gosc mial rowniez doczynienia z wersja po lifcie 230 km w AT. Sam stwierdzil, ze AT 230 nie umywa sie z przyspieszeniem do mojej 211 konnej torpedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 AT nie ma około 6 tylko 7,5... Mój ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 AT nie ma około 6 tylko 7,5... Mój ma Większe stado koni pod maską ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Większe stado, większy moment, zakuty silnik i takie tam Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SANEK Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Szukałem MT a mam AT (2,5 XT) i jestem bardzo zadowolony. W warszawskich korkach sprawdza się znakomicie a i na trasie daje rade Można się nawet przyzwyczaić do dość specyficznego kick-down'u Wcześniej ja byłem właścicielem 2.5 XT AT, którym obecnie jeździ kolega 'dobee' - potwierdzam wrażenia, bardzo przyjemne autko do płynnej i dosyć dynamicznej jazdy, szczególnie po zgraniu się kierowcy z pracą skrzyni biegów w kwestii dosyć flegmatycznych redukcji. Dodatkową zaletą automatu jest to, że pasażerowie mniej odczuwają efekty uboczne dynamicznej jazdy. Wszelkie szarpnięcia przy zmianach obciążenia układu napędowego oraz przełączaniu biegów /przy moich umiejętnościach/ w AT były dużo delikatniejsze niż w przypadku skrzyni manualnej w Forku 2.0 XT. Z tym że jak na moje potrzeby 2.5 XT AT(seria) był zdecydowanie za szybkim samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Piszesz o automacie 5eat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Piszesz o automacie 5eat ? Adam, nie kojarzę, żeby takie były w Forku XT. Ale może Ty wiesz coś, czego ja nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Nie było , przynajmniej do 2008 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się