Skocz do zawartości

Forester 2.5XT MT czy AT


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

ppmarian, bo do tego najlepszy jest wolnossący z reduktorem ☺. Ja też bym się nie zamienił na AT, mimo, że mam sprzęgło twarde i w korku wzdycham do automatu, ale jednak częściej się cieszę jazdą a do tego skrzynia MT jest duuuużo lepsza.

A propos skrzyń automatycznych - mieliście do czynienia ze skrzynią TCT z Alfy MiTo i Gulietty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ppmarian, bo do tego najlepszy jest wolnossący z reduktorem

 

w terenie AT jest rownie dobry jak nie jeszcze lepszy

 

tak wolnego pelzania jak AT nie da sie uzyskac MT + reduktor bez spalania sprzegla

 

poza tym w AT nie ma przewy w przekazywaniu momentu na kola jak ma to mieksce w MT podczas zamiany biegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AT w terenie bylo swietne, ale manual na trasie terenowej tez daje rade i umozliwia dojechanie do mety, wiecej mi do szczęścia nie potrzeba. Zależy kto jak Forka chce używać, bo wedlug mnie nie da sie jednoznacznie stwierdzic ktora wersja jest lepsza. Od 10 dni siedze w Bieszczadach i sporo jezdze po tutejszych drogach, szutrach i blotach - za zadne skarby nie chcialbym sie znów przesiadać na automat, po prostu lubie machać reka przy lewarku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AT nie ma około 6 tylko 7,5... Każdy szuka manuala , jak nie ma kupuje AT i się nagle okazuje że spalanie jak w manualu

i osiągi też. Przestancie powielać bzdury że AT ma pdobne przyśpieszenie bo nawet w wolnymssaku 2.5 jest ponad sekunda straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,2 ma wersja 210 kunia w Twojej budzie. 230 ma katalogowo 6,0 jak głoszą legendy.

Co do powtarzalności , wiadomo że tak ale to też kwestia ogarnięcia samochodu.

Ostatnio łapałem się z nowym VW Beetle ;-) na światłach po facet był frustratem i objeżdżał wszyskitch

z pasa do skrętu. Startował z pedałem w podłodze przy DSG , był bardzo zdziwiony że nie może mnie dogonić ;-)

a to był Beetle Turbo 210Km 7.2 do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,2 ma wersja 210 kunia w Twojej budzie. 230 ma katalogowo 6,0 jak głoszą legendy.

W teście magazynu motoryzacyjnego z Wyborczej ze stycznia 2005 roku bodajże osiągnęli (powtarzalne przy kilku próbach) na zimowych oponach 5,9s - a była to wersja 210km ;-) Pytanie co zostało ze sprzęgła po tych testach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szukałem MT a mam AT (2,5 XT) i jestem bardzo zadowolony. W warszawskich korkach sprawdza się znakomicie a i na trasie daje rade Można się nawet przyzwyczaić do dość specyficznego kick-down'u

 

Wcześniej ja byłem właścicielem 2.5 XT AT, którym obecnie jeździ kolega 'dobee' - potwierdzam wrażenia, bardzo przyjemne autko do płynnej i dosyć dynamicznej jazdy, szczególnie po zgraniu się kierowcy z pracą skrzyni biegów w kwestii dosyć flegmatycznych redukcji. Dodatkową zaletą automatu jest to, że pasażerowie mniej odczuwają efekty uboczne dynamicznej jazdy. Wszelkie szarpnięcia przy zmianach obciążenia układu napędowego oraz przełączaniu biegów /przy moich umiejętnościach/ w AT były dużo delikatniejsze niż w przypadku skrzyni manualnej w Forku 2.0 XT. Z tym że jak na moje potrzeby 2.5 XT AT(seria) był zdecydowanie za szybkim samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...