Jump to content
pegi

SVX Alcyone

Recommended Posts

Nadszedł ten czas, kiedy w gronie Forumowych SVX-owców uchwaliliśmy i to jednogłośnie, że też chcemy mieć wątek ogólny poświęcony naszej subarowej miłości.

Może nie ma nas tylu, co posiadaczy innych modeli, a SVX-y na Forum można na palcach jednej ręki policzyć, ale jednak wciąż są tematy, które poruszamy i chcemy poruszyć, niekoniecznie tylko przez PW czy na telefon. Poza tym właśnie fakt, że jest nas i SVX-ów tak mało powoduje, że kumulacja wszystkich potencjalnych wątków w jednym wątku wyjdzie na dobre i nam (bo będziemy mieć wszystko w jednym miejscu) i The Forum, bo nie będziemy śmiecić gdzie indziej ;)

Jeśli zatem Moderatornia nie uzna inaczej, uważam wątek za otwarty :)

Edited by pegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednogłośnie, a nawet dwugłośnie, bo SVX'a nie mam... jeszcze... ale planuję mieć ;) Może na dział modelowy jest nas za mało, ale na wątek chyba jak najbardziej... :)

Edited by BelegUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem za:-)

 

Udało mi się w tej chwili zreanimować skrzynię zalewając nowym olejem, oraz stabilizatorem oleju do skrzyni, który w tej chwili pozwala mi na normalne poruszanie.

 

Druga skrzynia- ta oryginalna, zostanie w najbliższym czasie rozebrana i zostaną wymienione tarcze, przekładki oraz wszystkie uszczelki oraz uszczelniacze ( komplet ok 1000 zł)


Tak przy okazji pochwalę się- jakiś czas temu byłem na spotkaniu w Gdyni- Svx na pierwszym planie :-)

 

http://trojmiasto.tv/Na-Swietojanskiej-tylko-motoklasyka-8639.html

Edited by jbond

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Udało mi się w tej chwili zreanimować skrzynię zalewając nowym olejem, oraz stabilizatorem oleju do skrzyni,

Co to jest ten stabilizator? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NARESZCIE !

SVX mają duszę i należy im się miejsce na The Forum. Będę śledził temat skrupulatnie choć SVX nie mam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też chętnie tu będę zaglądał. W końcu to nietuzinkowe auto, nawet jak na Subaru  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja w takim razie się przywitam i mam nadzieję, że będzie przybywać właścicieli SVX'ów na forum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pegi, świetny pomysł. Mam nadzieję - jako przyszły właściciel SVX-a - zagościć tu na stałe.

A poniżej coś, co @jbonda może zainteresuje :) :

 

 

post-2503-0-42098400-1411554402_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pegi, świetny pomysł. Mam nadzieję - jako przyszły właściciel SVX-a - zagościć tu na stałe.

A poniżej coś, co @jbonda może zainteresuje :) :

A to nie przypadkiem ten, którym się już jakiś czas temu jbond zainteresował i jeździ nim? Bo przynajmniej mnie tak wygląda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie przypadkiem ten, którym się już jakiś czas temu jbond zainteresował i jeździ nim? Bo przynajmniej mnie tak wygląda :)

:applause:

Edited by kade

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A to nie przypadkiem ten, którym się już jakiś czas temu jbond zainteresował i jeździ nim? Bo przynajmniej mnie tak wygląda :)

:applause:

 

:yahoo:

 

A w ogóle to witamy i zapraszamy do śledzenia i aktywnego udziału w wątku wszystkich. Nie ma dla mnie większej radochy niż kolejna osoba zarażona SVX-omanią :)

 

Tylko jedna prośba, nie bierzcie tak całkiem na serio naszych wpisów tu, jakie to wspaniałe i niewiarygodnie genialne auto, jak bardzo je uwielbiamy i czcimy i w związku z tym nie napalajcie się na te SVX tak bardzo, bo my wciąż chcemy tanio kupować kolejne egzemplarze i części do nich, więc jak się wszyscy rzucicie, to rynek oszaleje ;)  :biglol:

Edited by pegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolaczam do ludzi zapatrzonych w SVX, niczem w piczem. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

Tylko jedna prośba, nie bierzcie tak całkiem na serio naszych wpisów tu, jakie to wspaniałe i niewiarygodnie genialne auto, jak bardzo je uwielbiamy i czcimy i w związku z tym nie napalajcie się na te SVX tak bardzo, bo my wciąż chcemy tanio kupować kolejne egzemplarze i części do nich, więc jak się wszyscy rzucicie, to rynek oszaleje ;)  :biglol:

 

 

Nie martw się, jak na razie rynku SVX'ów nie ma :P

A ceny poszczególnych części i tak są szalone

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Tylko jedna prośba, nie bierzcie tak całkiem na serio naszych wpisów tu, jakie to wspaniałe i niewiarygodnie genialne auto, jak bardzo je uwielbiamy i czcimy i w związku z tym nie napalajcie się na te SVX tak bardzo, bo my wciąż chcemy tanio kupować kolejne egzemplarze i części do nich, więc jak się wszyscy rzucicie, to rynek oszaleje ;)  :biglol:

 

 

Nie martw się, jak na razie rynku SVX'ów nie ma :P

A ceny poszczególnych części i tak są szalone

 

Z czym tak właściwie jest kiepsko (oprócz szyb), co stanowiło by faktyczny problem? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest ze wszystkim praktycznie co trzeba kupić nowe. 

Temat cewek juz znasz, mogę wymienic na szybko np. pasek rozrządu, pompę wody, łożyska, przeguby...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pasku też już wiem, ale to zakup raz na parę lat... pompę wody da się gdzieś zdobyć...? Czy może z czegoś innego przypasować...?

 

O łożyskach też już rozmawialiśmy (do obejścia, plus np. pegi nie miał takich problemów :P Chyba coś zmieniali podczas produkcji...), a przeguby...

 

... przegubów niby na Alledrogo nie brakuje... nie pasują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@pegi, sprzedałbyś jednego  .

Nie. :P  ;) 

Chętniebym za to co jeszcze kupił ;)

 

 

 

Nie martw się, jak na razie rynku SVX'ów nie ma
 

No właśnie, Jedna, dwie osoby chętne więcej i już ceny pójdą w górę :biglol:

 

 

 

... przegubów niby na Alledrogo nie brakuje... nie pasują?

Z przegubami nie powinno być też większych problemów, ale one nie są dedykowane tylko do SVX,  a stosowane są też w Imprezie i Legacy. 

Generalnie zasada z numerami części jest taka, że literki PA w kodzie OEM-owym oznaczają część dedykowaną do SVX-a (i tu niestety rzadko kiedy występują zamienniki), zaś AA to część stosowana w więcej niż jednym modelu. 

Z reguły nie ma problemu, żeby kupić części w ASO, jednakże spory jest czas oczekiwania (przesyłka z Japonii) a o cenach lepiej nie mówić ... Złożyć SVX-a z części z ASO to pewnie miliona braknie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

No właśnie, Jedna, dwie osoby chętne więcej i już ceny pójdą w górę :biglol:

 

To dlatego wszystkie wykupujesz. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No właśnie, Jedna, dwie osoby chętne więcej i już ceny pójdą w górę :biglol:

 

To dlatego wszystkie wykupujesz. ;)

 

To się nazywa przyjemne z pożytecznym ;)

W każdym bądź razie żonie mówię, że jak mnie co trafi, to żeby póki co nie sprzedawała, a później niech krzyczy kilka razy więcej niż jej powiedziałem, że te SVX-owe zabawy kosztowały :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@pegi, sprzedałbyś jednego  .

Nie. :P  ;)

Chętniebym za to co jeszcze kupił ;)

 

 

 

Nie martw się, jak na razie rynku SVX'ów nie ma
 

No właśnie, Jedna, dwie osoby chętne więcej i już ceny pójdą w górę :biglol:

 

 

 

... przegubów niby na Alledrogo nie brakuje... nie pasują?

Z przegubami nie powinno być też większych problemów, ale one nie są dedykowane tylko do SVX,  a stosowane są też w Imprezie i Legacy. 

Generalnie zasada z numerami części jest taka, że literki PA w kodzie OEM-owym oznaczają część dedykowaną do SVX-a (i tu niestety rzadko kiedy występują zamienniki), zaś AA to część stosowana w więcej niż jednym modelu. 

Z reguły nie ma problemu, żeby kupić części w ASO, jednakże spory jest czas oczekiwania (przesyłka z Japonii) a o cenach lepiej nie mówić ... Złożyć SVX-a z części z ASO to pewnie miliona braknie :rolleyes:

 

Pegi odnośnie przegubów mylisz się, przerabiałem ten temat i wiem co mówię, owszem katalogowo powinno pasować, ale niestety wszystkie przeguby dostępne u nas pasują od strony koła, a od strony półośki mają inny wieloklin(inną ilość zębów). Łożyska też niestety nie występują, a jeżeli występują to bardzo ciężko je namierzyć bo od dluższego czasu już szukam i znaleźć nie mogę. Problem jest jeszcze np z tylnymi tarczami, gdyż również nie występują u nas na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pewnie nie części nie pasują do Twojego auta tylko Twoje auto nie pasuje do tych części :P  ;)

A na serio, to przegubów nie robiłem jeszcze, ale łożyska wymieniałem u siebie - i tylne i przednie i nie miałem kłopotów żadnych :) Parę innych rzeczy też robiłem (tak z grubsza, co pamiętam to ostatnich miesiącach tarcze przód, klocki przód i tył, filtry, sondy, popychacze,uszczelnienia silnika, skrzyni, alternator) i nic nie musiałem oddawać czy wymieniać. Przypadkowe, okazyjne zakupy, w szczególności różnych dziwnych zamienników, mogą jednak się skończyć niepowodzeniem. Ale to dotyczy nie tylko SVX, a każdego auta. Papier wszystko przyjmie i można wpisać co się chce. Kwestia rzetelnego producenta, katalogu i sprzedawcy.

A co do tarcz tylnych - PW. 

Edited by pegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do lozysk to przednie rzeczywiscie mozliwe ze mozna dostac ale tylnych nie ma obecnie, moze kiedys byly i stad miales w zapasie ale obecnie niestety obdzwonilem wszystkie mozliwe miejsca i nigdzie nie ma:-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pegi, świetny pomysł. Mam nadzieję - jako przyszły właściciel SVX-a - zagościć tu na stałe.

A poniżej coś, co @jbonda może zainteresuje :) :

Hej

 

Tak ,to mój samochód- jakiś czas temu też znalazłem to ogłoszenie  z tymi zdjęciami, w jakimś białostockim portalu, szukając chłodnicy do mojege Svx-a.

 

Mam "stały " kontakt z poprzednimi właścicielami- dzięki niemu nie musiałem wymieniac rozrządu- bo całkiem niedawo go zmieniali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to właśnie jest z hamulcami z tyłu? Serio trudnodostępne/drogie? Bo tak się zastanawiam... wiem, że przodu się nie da zamienić, ale tył ponoć jest całkiem "standardowo Subarowy" - może jakiś swap na coś mocniejszego, a zarazem popularniejszego? Np. STi? Ma to sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...