Skocz do zawartości

Subaru Forester 2014 kontra Dacia Duster 2014


jozef1972

Rekomendowane odpowiedzi

ja też jezdzilem astrą i co chwile wymieniałem łożyska na kielichach póki się nie nauczyłem jeździć :P 

 

Ale to jako samouk, czy Opel jakieś kursy, szkolenia organizował, jak nie niszczyć łożysk w kielichach? ;)  :D  

:) w książce serwisowej na ostatniej stronie, napisane niewidzialnym drukiem ;)

 

 

Jak dla mnie sprawa jest prosta, jak ktoś nie widzi nie czuje różnic to pewnie ..brać dustera i po co cała dyskusja, ja bym nawet powiedział złośliwie kup nive. Mi nie przychodzi do glowy jak można porównywać skodę z mercedesem, subaru z mercedesem itp. To taka różnica jak kupić dżinsy z tesco, a dżinsy z  levisa np. tyłek zakryje - jedyne podobieństwo - potrzeba spełniona człek ubrany :P

Edytowane przez MateuszWwa
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru - beznadziejnie słabe zawieszenie jak na auto, które choć na chwilę ma zjechać z asfaltu. Gumy w łącznikach wytrzymują jakieś 900 km od wymiany.

Matko Bosko... to chyba z gumy do żucia to kupujesz :) sorry - ale od 14 lat jeżdżę Subarakami i może to nie są gumy jak w Subaru 1800 z lat 80-tych, ale akurat 900 km to znaczy, że kupujesz jakiś babol.

 

Subaru - król Lawet (z tego co pamiętam 3-0 względem Laguny)

Akurat Subaru to jedyny samochód, którym nie jechałem na lawecie. A jeździłem i R8 na pace...

 

 

 

Subaru - drogi serwis i krótkie okresy międzyserwisowe, 15000km to śmiech na sali

jak chcesz porównywać, to faktycznie LongLife VW co 30.000. NAstępnie będzie co 40,000, co 50,000... Tyle, że kiedyś jeździłem Oplem Vectrą i olej zmieniałem co 10,000. Przejechał 250,000 km i sprzedałem bez bólu. Merce 200D, 300D jeździły po 1 mln kilometrów. Obecne silniki po 200,000 umierają. Ale co Long Life to Long Life... 

 

 

 

I na koniec informacja zaczerpnięta z cennika czynności serwisowych dla Forestera XT - jeśli by założyć, że auto ma przejechać 120000km to kwota przeglądów sięga 19000 zł netto :D - zatem połowy ceny trzyletniego dustera :D - i to oczywiście pod warunkiem, że nie wliczymy kosztów części, które trzeba wymienić jako normalnie zużywające się, np. ww. gumy stabilizatorów.

Zatem nad czym się zastanawiasz :) kup Dustera :)

Zwyczajnie - porównuj porównywalne. Duster nie jest konkurencją dla Subaru. Równaj w kierunku np. Audi, Infinity, Mitsu, itp.  Dustera porównaj do Skody Yeti, Fiat Panda 4x4, Suzuki SX4, Kia Sportage, itp.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nivę, fajne niedrogie autko w lekki i cięższy teren, nie boję się że coś się odrapie-urwie, części nieprzyzwoicie tanie, wymieniane nieprzyzwoicie często. Dacią pojeździłem trochu, ale z 4x4 i normalnym wyposażeniem ceną do jakości nie powala a jazda może trochę lepsza niż w Nivie. Forek świetny na trasę, w szutrach radzi sobie nieźle i zimą rewelacja, ale prawdziwą terenówką nie będzie nigdy - tak jak i Dacia. Dziwne że ten temat tak długo żyje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zatem nad czym się zastanawiasz :) kup Dustera :)

Zwyczajnie - porównuj porównywalne. Duster nie jest konkurencją dla Subaru. Równaj w kierunku np. Audi, Infinity, Mitsu, itp.  Dustera porównaj do Skody Yeti, Fiat Panda 4x4, Suzuki SX4, Kia Sportage, itp.

 

 

Raczej bym nie rownal Forestera do Audi czy Infinity, nie ta liga jakosciowa.

Natomiast porownianie Forestera do Skody Yeti, Kii Sportage czy Suzuki SX4 (najnowszy model) jest jak najbardziej na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zatem nad czym się zastanawiasz :) kup Dustera :)

Zwyczajnie - porównuj porównywalne. Duster nie jest konkurencją dla Subaru. Równaj w kierunku np. Audi, Infinity, Mitsu, itp.  Dustera porównaj do Skody Yeti, Fiat Panda 4x4, Suzuki SX4, Kia Sportage, itp.

 

 

Raczej bym nie rownal Forestera do Audi czy Infinity, nie ta liga jakosciowa.

Natomiast porownianie Forestera do Skody Yeti, Kii Sportage czy Suzuki SX4 (najnowszy model) jest jak najbardziej na miejscu.

 

Z tej trójki to tylko Kia. Pozostałe dwa są znacznie mniejsze. Czemu tak uparcie wkładacie Forka na jedną półkę z Yeti? Przecież to 2 różne segmenty. Czy przypadkiem nie zaczynamy wpadać w sidła retoryki Axel Springera i tym podobnych, którzy do jednego porównania wystawiają 5er i Superba i przy odpowiedniej metodologii Superb oczywiście wygrywa  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym nie rownal Forestera do Audi czy Infinity, nie ta liga jakosciowa.

Za to w terenie Infiniti nie dorasta Forkowi do pięt. Infiniti ma opinie jednego z najsłabszych SUV-ów w nawet lekkim terenie.

 

 

porownianie Forestera do Skody Yeti, Kii Sportage czy Suzuki SX4

To w ogóle razem z Infiniti różne auta z różnych segmentów - ich porównanie średnio ma jakiś sens.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Raczej bym nie rownal Forestera do Audi czy Infinity, nie ta liga jakosciowa.

Za to w terenie Infiniti nie dorasta Forkowi do pięt. Infiniti ma opinie jednego z najsłabszych SUV-ów w nawet lekkim terenie.

 

 

porownianie Forestera do Skody Yeti, Kii Sportage czy Suzuki SX4

To w ogóle razem z Infiniti różne auta z różnych segmentów - ich porównanie średnio ma jakiś sens.

 

 

Srednio w co drugim Motorze lub Auto Swiecie jest porownianie 3 lub wiecej SUVow.

I wlasnie do jednego kosza wrzucany jest Forek, Yeti, Sportage, Rav4, CRV, Tiguan, CX5.

 

Dzis wlsnie czytalem w jakim starszym Auto Moto porownia 10 SUVow z Forkiem wlacznie i wygralo wlasnie Yeti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A nie łatwiej umieścić Forestera pośród jego oczywistych konkurentów, czyli Rav4, CR-V, Tiguan, CX-5, Outlander? A nie kombinować z jakimiś Yeti, Dusterami ;)

Nie, bo traci się jedyny poważny argument. Cenę ;)

 

W przypadku diesla wg. cenników na stronie Forester nie wypada wcale najgorzej(ratuje go akcyza na pojemności powyżej 2 litrów, chociaż Tiguan też tańszy nie jest). Tylko w przypadkach konkurencji podobno znacznie łatwiej o rabat ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i temat przeradza sie w kolejny temat o skodzie.. . Yeti faktycznie blizej do Forka niz do Dustera i pod wzgledem gabarytow, napedu, oferowanego poziomu bezpieczenstwa i nawet ceny . Nie zmienia to faktu ze skoda jest i bedzie tansza od aut konkurencji grajacej w lidze VW takiej jak honda, toyota,subaru bo z zalozenia skoda miala byc i jest tansza marka VW. Japonskie marki oczywiscie tez stosuja podobna taktyke np Acura -Honda, Lexus-Toyota-Scion , Infinity-Nissan itp

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A nie łatwiej umieścić Forestera pośród jego oczywistych konkurentów, czyli Rav4, CR-V, Tiguan, CX-5, Outlander? A nie kombinować z jakimiś Yeti, Dusterami ;)

Nie, bo traci się jedyny poważny argument. Cenę ;)

 

Nie rozumiem ?

Outlander -150 tyś w bogatej wersji w 2.2 Dieslu 

Cx5- 150tyś w bezynie

Forek 150 tyś 240KM -konkurencja nie ma tego nawet w dieslach

 

tak BTW już gdzieś kiedyś pisałem ale wykończenie wnętrza w Foresterze a w Outlanderze - jest spora różnica na korzyść Forka 

O prowadzeniu nie wspomnę :)

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem ?

Outlander -150 tyś w bogatej wersji w 2.2 Dieslu 

Cx5- 150tyś w bezynie

Forek 150 tyś 240KM -konkurencja nie ma tego nawet w dieslach

 

tak BTW już gdzieś kiedyś pisałem ale wykończenie wnętrza w Foresterze a w Outlanderze - jest spora różnica na korzyść Forka 

O prowadzeniu nie wspomnę :)

 

DWA Dustery 1.5 dCi - 144 tys zł, w bogatej wersji. :biglol:

 

Napiszę po raz kolejny: czy Duster jest dwa razy gorszy od Subaru (czy innych wymienionych SUVów)? Za różnicę w cenie można mu na prawdę DUŻO wybaczyć. Pod warunkiem, że człowiek wie czego oczekuje. Jeżeli oczekuje wyposażenia z Touarega w cenie Dustera to się rozczaruje. :lol:

Edytowane przez wojtek_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DWA Dustery 1.5 dCi - 144 tys zł, w bogatej wersji. :biglol: Napiszę po raz kolejny: czy Duster jest dwa razy gorszy od Subaru (czy innych wymienionych SUVów)? Za różnicę w cenie można mu na prawdę DUŻO wybaczyć. Pod warunkiem, że człowiek wie czego oczekuje. Jeżeli oczekuje wyposażenia z Touarega w cenie Dustera to się rozczaruje.

 

duster -suv dla mas. nie stac Cie  ,albo szkoda Ci $$ na cos pozadniejszego np yeti :) kupujesz dustera. To tak jak ze skoda, dacia z zalozenia ma byc tansza marka renault -czyli propozycja dla ludzi ktorych nie stac na np Koleosa. I pisanie w pierwszych tematach tego watku ze duster jest tak samo dobry jak forek jest  albo proba dowartosciowania sie w jakis dziwny sposob albo sam nie wiem czego gdyz te auta nie graja w tej samej lidze B) .

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam 3m15s

 

 

Renault sprzedaje Dustera tez pod swoja nazwą

Widziałem ten filmik, zanim kupiłem swojego. Nie ma to jak solidna stalowa osłona pod silnikiem. :P

 

Na niektórych rynkach jest sprzedawany jako Nissan. :Dhttps://www.nissan.in/vehicles/new/terrano.html

 

Jak rozumiem niektórzy nie wstydzili by się postawić takiego Nissana obok Subaru, prawda?  Bo Dacia jest be ale Nissan jest OK ! ;):P:biglol:

Edytowane przez wojtek_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skubany dobrze sobie radzi w terenie. Mi osobiscie szkoda by bylo np mojego xv'a przetestowac w taki sposob- test w 3m15s z drzewem mega:) Moze terrano pojawi sie na naszym rynku -napewno zabralby daci jakas pule klientow -osobiscie jakos wolalbym smigac autkiem ze znaczkiem nissana niz daci

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skubany dobrze sobie radzi w terenie. Mi osobiscie szkoda by bylo np mojego xv'a przetestowac w taki sposob- test w 3m15s z drzewem mega:) Moze terrano pojawi sie na naszym rynku -napewno zabralby daci jakas pule klientow -osobiscie jakos wolalbym smigac autkiem ze znaczkiem nissana niz daci

Nikłe szanse. W Europie jest Dacia, gdzie indziej Renault lub Nissan. Polityka korporacji. Nie robić konkurencji między swoimi własnymi markami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polityka korporacji. Nie robić konkurencji między swoimi własnymi markami.

to tak chyba nie do konca jest  patrz auta koncernu VW : skoda/seat/VW/Audi niby te same plyty podlogowe, silniki, elementy zawieszenia itp a jednak wszystkie sprzedawane sa na rynku europejskim.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...