Jump to content

Motul 5w40 vs 15w50 vs Vr1 5W50


MihauSTI
 Share

Recommended Posts

witam

zdaje sobie sprawe że o olejach było dużo i chyba za dużo bo wątek "jaki olej?" ma ponad 500 stron (sic) dolecialem chyba do 12 potem, skoczylem na którąś z 500 tnej no i zwariowałem.

auto jakiego od niedawana stałem sie właścicielem to RB320 a wiec w zasadzie jest to STi 2.5 MY07.

podejrzewam że auto jezdziło na oleju rekomendowanym czyli 5w30 co w mojej ocenie jest zbyt "wodnistym" olejem jak na ten typ silników i moc, zastanawiam sie nad zmianą na Motul'a jak wiekszosc użytkowników tutaj rekomenduje, ale czy przy przebiegu 70kkm zmiana z 5w30 na v300 15w50 jest dobrym posunięciem?? czy może wystarczy v300 5w40? a może jednak valvoline vr1 5w50 był by najbardziej odpowiedni? "na papierze" chyba vr1 wyglada najlepiej ale czy cena za niego nie jest zbyt niska? lekko ponad 100zł za 4l :huh:  ?? autem jezdze zwykle po miescie i czasem trasą, no i chyba  jak każdy czasem lubie podkrecic pod czerwoną  ;)

co byście polecali z góry dziękuje

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Do tego oprócz Motula masz jeszcze Millersa.

no dokładnie ojciec mnie namawia na Millersa, choc za duzo w tym co przeczytałem (a właściwie zdążyłem 12/500 stron) o tych olejach nie było, ktoś coś z tych olejów by polecał? jeśli tak to jaki?   

Link to comment
Share on other sites

Upalałem już na różnych olejach i teraz zalewam tylko Millersem CFS 10W60 NT, mam na nim najniższe temperatury. W porównaniu do motula jakieś 10 stopni przy ostrym upalaniu w podobnych warunkach. Nie wiem tylko jak ten olej się zachowuje przy długotrwałej eksploatacji w tym po mieście i trasie bo zmieniam go u siebie praktycznie co pojeżdżawkę czyli co jakieś 600 km :)

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem bardzo dobre doświadczenia z Millersem LL XF 5W50 - najmniejsze ubytki nawet przy ostrym traktowaniu, niskie spalanie pb i cicha praca silnika. Temp krzepniecia -48 stopni! Z tym że jazda cywilna.

Link to comment
Share on other sites

Wlej Millersa 10W60 albo Shell Racing 10W60 i temat masz rozwiazany. 15W50 nadaje się raczej tylko upalania, do jazdy po bułki lub na krótkich dystansach już niekoniecznie.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

a czy 10w60 to tez nie jest olej raczej do upalania? i jak z gestoscia w okres zimowy? wystarczy czy trzeba zmieniac na coś rzadszego? a co powiecie o Motulu 300v Power 5w40 zbyt rzadki do tych silników? Millers na swojej stronie napisał o oleju CFS 5w40 NT takie zdanie : "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30. " moim zdaniem najlepszy był by olej o wartosciach 5w50 czyli idealna gestosc na zimnym silniku i bardzo dobry film zabezpieczajacy na gorącym, ale takiego oleju nie produkuje ani motul ani millers jest za to valvoline tylko ze cena za 4 litry jak z biedronki :mellow:  

Link to comment
Share on other sites

Motul 300v Power 5w40 będzie ok.

tak też myśle dzieki, może tak na koniec napisze troche o olejach co zdazyłem wyczytac, może sie komuś przyda:

 

niestety za dużo sie o nich naczytałem i przez to wychodzi niezdecydowanie, łatwiej było by byc zielonym w tym temacie, isc do sklepu popatrzec na półke z olejami, wybrac sobie firme, zalac silnik i problem z głowy, za to problemy mogly by sie pojawic nieco później, 

pierwsza wartośc olejów czyli 0Wxx, 5Wxx, 10Wxx 15Wxx itd to wartosci tzw zimowe im wieksza wartosc tym gestrzy olej gdy jest zimny, (im zimniej tym ciezszy rozruch dla silnika, trzeba go wtedy troche rozgrzac zanim w ogole wbije sie pierwszy bieg, silnik cierpi przez pierwsze sekundy gdy jest zimno) z kolei im niższa tym olej jest rzadszy na zimnym, łatwiejszy rozruch, olej szybciej dociera w kazdy zakamarek smarowanego elementu itd

 

Druga wartosc tj xxW20 xxW30 xxW40 xxW50 xxW60 to są wartosci gdzie im wyższa jest liczba tym lepiej zabezpiecza silnik w ekstremalnych warunkach, film olejowy jest na tyle gruby że wszystkie podzespoły silnika są bardzo dobrze zabezpieczone ale kosztem jego obciążenia, spalania itd  z kolei niska wartosc taka jak np xxW20 to olej praktycznie woda ale silnik pracuje lekko, zero oporów przez co wiecej mocy itd, uzywany zwykle w wyścigach na 1 lub kilka okrążeń,gdzie remont silnika lub jego wymiana nie jest czyms strasznym, ale kosztem praktycznie zerowego zabezpieczenia silnika.

mniej wiecej tyle wydedukowałem z przeczytanych gazet i różnych stron  ;)

osobiscie chyba wybieram motul 300V 5w40, choc idealny był by 5w50 ale takiego motula z serii 300V niestety niema 

Link to comment
Share on other sites

 

 

a czy 10w60 to tez nie jest olej raczej do upalania? i jak z gestoscia w okres zimowy?

Ja go używam do upalania i w ostrą zimę trzeba raczej zalać coś innego do dupowozu. Tutaj masz parametry dla CFS 10W60 NT: http://sklep.millersoils.pl/oleje-silnikowe-nanodrive/420-millers-oils-cfs-10w60-nt-5l-motorsport.html

 

Tutaj masz stronę na której możesz sobie dobrać olej Milersa do samochodu razem z interwałem wymiany w zależności od sposobu jazdy: http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp

Link to comment
Share on other sites

no właśnie 10W z przodu to już na zime odpada, no chyba ze zima bedzie dla nas łaskawa z temperaturami, byle by sniegu nie skąpiła  :P

czy ktoś z was jezdzi albo jezdził na Valvoline VR1 Racing 5w50? (chodzi mi o uturbione subaraki, nie o seje,saaby itd) nie daje mi spokoju ten olej  :unsure:

Edited by MihauSTI
Link to comment
Share on other sites

a czy 10w60 to tez nie jest olej raczej do upalania? i jak z gestoscia w okres zimowy? wystarczy czy trzeba zmieniac na coś rzadszego? a co powiecie o Motulu 300v Power 5w40 zbyt rzadki do tych silników? Millers na swojej stronie napisał o oleju CFS 5w40 NT takie zdanie : "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30. " moim zdaniem najlepszy był by olej o wartosciach 5w50 czyli idealna gestosc na zimnym silniku i bardzo dobry film zabezpieczajacy na gorącym, ale takiego oleju nie produkuje ani motul ani millers jest za to valvoline tylko ze cena za 4 litry jak z biedronki :mellow:

Millers produkuje- XF LL 5W50.
Link to comment
Share on other sites

Masz jeszcze Eneos Sustina 5W-50 :P

i jeszcze to: MOBIL PEAK LIFE 5W-50 5W50 RALLY 5L, dodatkowo także ELF i egzotyczny szwajcarski Midland ;)

 

Ja leję teraz 300V 5W40, zakuty silnik, 330 KM - wszystko działa :)

 

Sam się zastanawiam nad Eneosem.

Edited by Ayu
Link to comment
Share on other sites

@Ayu,

Ja właśnie przed zimą chce zalać, bo ten który mam teraz ma kiepskie aprobaty zimowe.
Cena na jednym ze znanych nam sklepów jest przyzwoita bo na stronie oficjalnym e-sklepie to jakaś abstrakcja...
 

Link to comment
Share on other sites

@@MihauSTI, twierdzisz że 5w30 jest zły, a nie wiesz jaki jest dobry ... to skąd wiesz że 5w30 nie jest dobry ? ... :D

 

ale ok, trochę podpowiem: Motul, Millers, Mobil, Valvoline ..... jak jeździsz 'normalnie' to zwykły 5w40 da radę, jak lubisz kręcić do odcinki to możesz kupić 300V i tym podobne ... a jak typowo do upalania - 10w50, 10w60, 15w40 .... oczywiście Motul 300V, Millers CFS itp .... a jak masz silnik po przejściach/ naprawach/ modyfikacjach - to słuchaj się swojego mechanika ;)

 

Link to comment
Share on other sites

@@piter, nie twierdze że 5w30 jest zły w końcu samo Subaru zaleca taki olej, tylko, wydaje mi sie ze jest troche zbyt rzadki przy wysokich temperaturach  ;)

Dobra Pany dzieki wielkie za pomoc i rady, chyba na moj styl jazdy w zupełności wystarczy 300V 5w40 który jest sprawdzonym olejem,i widze ze ponad 300 konne auta dają sobie na nim rade wiec niebede juz kombinował :P  druga sprawa to jego cena i pochodzenie, mam niedaleko siebie sklep z olejami LucArt Automotive, mają na półce właśnie tego Motula w dośc dobrej cenie tj 87.50 PLN za bańke 2L,

 

@piter
amen :P

(czy taki koniec byłby możliwy w starym wątku olejowym) :P ?

owszem jeśli ktoś chce to może zamknąc  :P  choc szczerze to dla kogoś nowego szukającego odpowiedzi na to samo pytanie "jaki olej?" może byc przerażające szukania odpowiedzi w ponad 500 stronach starego wątku  ;)

Link to comment
Share on other sites

bo stary wątek nie polega na znalezieniu odpowiedzi w postach, tylko na zdobyciu odpowiedniej wiedzy o olejach.
Tam są całe wykłady, tabelki, wykresy, diagramy - dyskusje, rzucanie błotem, wątki filozoficzne, kosmiczne i bajkowe.

Jakby je poznać w 100% to samemu sobie odpowiadasz na to za***ście ważne pytanie w życiu: "Jaki olej zalać"

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...