FROST1978 Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 no tak ale najważniejsze są te pierwsze sek. , minuty gdzie silnik pracuje na zimnym oleju zwłaszcza w mrozy i tu się liczy płynność oleju . Mam tez 10w60 w butelce i jak leżał w aucie, a było poniżej zera to czuć tą gęstwine . Wiadomo, że to dopiero wyjdzie po kilkuset km., jaki olej był dobry i jeden silnik zrobi tylko 200 tyś, a drugi ponad 300 no ale kto tyle auto trzyma Łykanie oleju też zależy od konstrukcji silnika i marki , BMW w M3 e46 zalecali lepkość 10w60 , nie wiem jak boksery subarynek mają zalecane ale raczej standard. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 no tak ale najważniejsze są te pierwsze sek. , minuty gdzie silnik pracuje na zimnym oleju zwłaszcza w mrozy i tu się liczy płynność oleju . Mam tez 10w60 w butelce i jak leżał w aucie, a było poniżej zera to czuć tą gęstwine . Wiadomo, że to dopiero wyjdzie po kilkuset km., jaki olej był dobry i jeden silnik zrobi tylko 200 tyś, a drugi ponad 300 no ale kto tyle auto trzyma Łykanie oleju też zależy od konstrukcji silnika i marki , BMW w M3 e46 zalecali lepkość 10w60 , nie wiem jak boksery subarynek mają zalecane ale raczej standard. Tu się z Tobą zgadzam. Dlatego trzymam samochód w ogrzewanym garażu gdzie jest temp. około 18 stopni. i nigdy nie pałuję na nie dogrzanym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Kupiłem parę dni temu GTeka i właściciel lał Castrol Edge Sport 10W60. Czy radzilibyście zmianę na motula albo millersa? Auto ma nakulane ok. 180k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Na zime to chyba tak. A przede wszystkim na cos innego niz ten szlam produkcji Castrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Czyli nie wiesz. Co innego czujnik na końcu układu smarowania a co innego na początku. Pamiętaj o zaworze relif gdzie kupa oleju wraca do miski. Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2 Wiem, tylko nie rozumiem co to ma wspólnego z porównaniem temperatur różnych olejów w tym samym samochodzie? Pewnie taką, że olej o wyższej temp. więcej odprowadził ciepła z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Czyli nie wiesz. Co innego czujnik na końcu układu smarowania a co innego na początku. Pamiętaj o zaworze relif gdzie kupa oleju wraca do miski. Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2 Wiem, tylko nie rozumiem co to ma wspólnego z porównaniem temperatur różnych olejów w tym samym samochodzie?Pewnie taką, że olej o wyższej temp. więcej odprowadził ciepła z silnika. Nie podejmuję rękawicy dalszej dyskusji bo nic z tego dobrego nie wyjdzie poza kolejnym wątkiem olejowym Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Na zime to chyba tak. A przede wszystkim na cos innego niz ten szlam produkcji Castrola. Tak wszyscy jada po tym castrolu a moj diesel volvo 2.4 D5 ma nakulane na ten moment 395 000 tys km od nowosci na castrolu i po zdjeciu miski jakies 2 m-ce temu zadnego szlamu i nagaru. wiec jak to jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Można jeszcze zajrzeć do silnika od góry. Wtedy dopiero przekonujemy się o jakości zalewanego oleju. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Tak pokrywa tez byla zdejmowana bo maly wyciek byl i zadnych niepokojacych widokow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Wrx my03 eu jeżdżony na 5w40 motul x-cess od około 80 tyś., miasto, rzadko trasy, dynamika poruszania raczej agresywna jak na betonową dżunglę, wymiana co 8 tyś., dolewka do 0.5L między wymianami. Wnioski i odczucia co do pracy silnika, a obecnie 125 tyś. przebieg, brak spadku formy, a ja z natury upierdliwy i doszukuję się szczegółów.No to rzeczywiście bardzo mało zużywa jak na 2.0 T. Silnik seria, bez remontu?... Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Silnik niedotykany przez mechanika oprócz oleje, filtry, świece, rozrząd, wszystko robione na czas i bez kompromisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruSK Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) No to poproszę o rade. Mam nakulane po wymianie 12tkm i chcę w tygodniu zmienić. Obecnie zalany Mobil 1 longlife 5w50 i wydaje mi się, że jest na tę porę roku zbyt gęsty (słowacja, minusowe temperatury dość często), jak wyjmę bagnet i przetrę papierowym ręcznikiem to jest brązowy a na gardle wlewu oleju, na zwężce od korka, jest brązowy szlam ??? Czy to normalne? Mam go poczęstować czymś rzadszym ? (5w40?) Zacząłem czytać słynny wątek olejowy ale wiecie... chcę wymienić w tym tygodniu. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez SubaruSK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedex Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Nie chcę być złym prorokiem ,ale ten szlam (mieszanka oleju z chłodziwem )to może być objaw upg. Sprawdż też płyn w zbiorniku wyrównawczym czy nie bąbluje. Lepiej jedż do dobrego serwisu, niech na to spojrzą,bo jak olejesz to może być drogo.Na zimę polecam Eneos 0W50 - nie gęstnieje i można trochę szybciej polatać. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez fedex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruSK Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Dobra - teraz byłem sprawdzić. W wyrównawczym (choć widoczność do środka kijowa) cisza, żadnych bąbelków, żadnego rosołu. W zbiorniku "dolewowym" też brak bąbelków i oczek. Co prawda wszystko na wolnych obrotach, około 1000 bo nie miał mi kto przygazować, a sam nie mogłem bo jest osłona (oj stary forester pod tym względem jest bardziej otwarty na grzebanie). Nie daje mi to spokoju i nie potrafię sobie tego wytłumaczyć, dlaczego tak wysoko, na rurce od wlewu oleju (ona jest dość długa, silnik jest prawie na ziemi a korek na wysokości pępka), przy samym gwincie nakrętki jest ten szlam To nie jest duży fiat gdzie może walić olejem z klawiatury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 jak sie lata na krótkich odcinkach to może sie zbierac mazia na korku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruSK Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Troszkę mnie uspokoiłeś badyl, faktycznie, poprzedni właściciel (szoferka) tylko po Starachowicach, a moja dziennie max 25km na pół (robota – z roboty). I w związku z tym, lepszy były rzadszy olej. Dam mu MOTULA 5w40, pod warunkiem że będzie tu dostępny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 5w40 jest wystarczajacy, ja po zimie tez przechodze na taki. Firma tak naprawde to drugorzędna sprawa, najwazniejsze zeby był w silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Panowie, 300V 15W50 na temperatury 30+ i okazyjne upalanie? czy iść za przykładem i lać 5W50? (u mnie temperatura raczej poniżej 20 stopni nigdy nie jest a auto nie jeździ w trasy - tylko miasto i tylko ogień ) Na tor zalałem 20W60, ale zima jest (20-30 stopni), więc trochę tak na codzień do bani chyba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 W twoim klimacie 10w60 moim zdaniem albo 5w50 jeśli jeździsz spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się