Skocz do zawartości

Motul 5w40 vs 15w50 vs Vr1 5W50


MihauSTI

Rekomendowane odpowiedzi

no tak ale najważniejsze są te pierwsze sek. , minuty gdzie silnik pracuje na zimnym oleju zwłaszcza w mrozy i tu się liczy płynność oleju . Mam tez 10w60 w butelce i jak leżał w aucie, a było poniżej zera to czuć tą gęstwine . Wiadomo, że to dopiero wyjdzie po kilkuset km., jaki olej był dobry i jeden silnik zrobi tylko 200 tyś, a drugi ponad 300 no ale kto tyle auto trzyma :)

Łykanie oleju też zależy od konstrukcji silnika i marki , BMW w M3 e46 zalecali lepkość 10w60 , nie wiem jak boksery subarynek mają zalecane ale raczej standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale najważniejsze są te pierwsze sek. , minuty gdzie silnik pracuje na zimnym oleju zwłaszcza w mrozy i tu się liczy płynność oleju . Mam tez 10w60 w butelce i jak leżał w aucie, a było poniżej zera to czuć tą gęstwine . Wiadomo, że to dopiero wyjdzie po kilkuset km., jaki olej był dobry i jeden silnik zrobi tylko 200 tyś, a drugi ponad 300 no ale kto tyle auto trzyma :)

Łykanie oleju też zależy od konstrukcji silnika i marki , BMW w M3 e46 zalecali lepkość 10w60 , nie wiem jak boksery subarynek mają zalecane ale raczej standard.

Tu się z Tobą zgadzam. Dlatego trzymam samochód w ogrzewanym garażu gdzie jest temp. około 18 stopni. i nigdy nie pałuję na nie dogrzanym silniku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Czyli nie wiesz. Co innego czujnik na końcu układu smarowania a co innego na początku. Pamiętaj o zaworze relif gdzie kupa oleju wraca do miski.

 

Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2

Wiem, tylko nie rozumiem co to ma wspólnego z porównaniem temperatur różnych olejów w tym samym samochodzie?

 

Pewnie taką, że olej o wyższej temp. więcej odprowadził ciepła z silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Czyli nie wiesz. Co innego czujnik na końcu układu smarowania a co innego na początku. Pamiętaj o zaworze relif gdzie kupa oleju wraca do miski.

 

Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2

Wiem, tylko nie rozumiem co to ma wspólnego z porównaniem temperatur różnych olejów w tym samym samochodzie?
Pewnie taką, że olej o wyższej temp. więcej odprowadził ciepła z silnika.

Nie podejmuję rękawicy dalszej dyskusji bo nic z tego dobrego nie wyjdzie :) poza kolejnym wątkiem olejowym :P

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zime to chyba tak. A przede wszystkim na cos innego niz ten szlam produkcji Castrola.

Tak wszyscy jada po tym castrolu a moj diesel volvo 2.4 D5 ma nakulane na ten moment 395 000 tys km od nowosci na castrolu i po zdjeciu miski jakies 2 m-ce temu zadnego szlamu i nagaru. wiec jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wrx my03 eu jeżdżony na 5w40 motul x-cess od około 80 tyś., miasto, rzadko trasy, dynamika poruszania raczej agresywna jak na betonową dżunglę, wymiana co 8 tyś., dolewka do 0.5L między wymianami. Wnioski i odczucia co do pracy silnika, a obecnie 125 tyś. przebieg, brak spadku formy, a ja z natury upierdliwy i doszukuję się szczegółów.

No to rzeczywiście bardzo mało zużywa jak na 2.0 T. Silnik seria, bez remontu?...

 

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. :) Silnik niedotykany przez mechanika oprócz oleje, filtry, świece, rozrząd, wszystko robione na czas i bez kompromisów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to poproszę o rade.

 

Mam nakulane po wymianie 12tkm i chcę w tygodniu zmienić. Obecnie zalany Mobil 1 longlife 5w50 i wydaje mi się, że jest na tę porę roku zbyt gęsty (słowacja, minusowe temperatury dość często), jak wyjmę bagnet i przetrę papierowym ręcznikiem to jest brązowy :o  a na gardle wlewu oleju, na zwężce od korka, jest brązowy szlam ??? Czy to normalne? Mam go poczęstować czymś rzadszym ? (5w40?)

 

Zacząłem czytać słynny wątek olejowy :facepalm: ale wiecie... chcę wymienić w tym tygodniu.

Edytowane przez SubaruSK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złym prorokiem ,ale ten szlam (mieszanka oleju z chłodziwem )to może być objaw upg. Sprawdż też płyn w zbiorniku wyrównawczym czy nie bąbluje. Lepiej jedż do dobrego serwisu, niech na to spojrzą,bo jak olejesz to może być drogo.Na zimę polecam Eneos 0W50  -  nie gęstnieje i można trochę szybciej polatać.

Edytowane przez fedex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - teraz byłem sprawdzić.

W wyrównawczym (choć widoczność do środka kijowa) cisza, żadnych bąbelków, żadnego rosołu.

W zbiorniku "dolewowym" też brak bąbelków i oczek.

Co prawda wszystko na wolnych obrotach, około 1000 bo nie miał mi kto przygazować, a sam nie mogłem bo jest osłona (oj stary forester pod tym względem jest bardziej otwarty na grzebanie).


Nie daje mi to spokoju i nie potrafię sobie tego wytłumaczyć, dlaczego tak wysoko, na rurce od wlewu oleju (ona jest dość długa, silnik jest prawie na ziemi a korek na wysokości pępka), przy samym gwincie nakrętki jest ten szlam :huh: To nie jest duży fiat gdzie może walić olejem z klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mnie uspokoiłeś badyl, faktycznie, poprzedni właściciel (szoferka) tylko po Starachowicach, a moja dziennie max 25km na pół (robota – z roboty).

I w związku z tym, lepszy były rzadszy olej. Dam mu MOTULA 5w40, pod warunkiem że będzie tu dostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, 300V 15W50 na temperatury 30+ i okazyjne upalanie? czy iść za przykładem i lać 5W50? (u mnie temperatura raczej poniżej 20 stopni nigdy nie jest a auto nie jeździ w trasy - tylko miasto i tylko ogień :P)

 

Na tor zalałem 20W60, ale zima jest (20-30 stopni), więc trochę tak na codzień do bani chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...