Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja konfigurowałem Q5 w automacie z 177KM diesel.Automat,xenon,jasna tapicerka z drzewem (wygląda ,oczywiście rzecz gustu,ale jakościowo super,choć nie skóra)system muzyczny ,ciemne szybki i jakieś drobniutkie pierdoły -168tysięcy-taką cenę dostałem

Potem jeszcze kombinowałem,żeby pozbyć się z tego metalika (bo kosztował coś 4tys) i wziąść białego w pakiecie s-line.Coś 170 chyba wtedy.

Rabaty są (były jak pytałem)dla np dla grup zawodowych 10% i od dealera jeszcze 2% lekko

Było to auto nie z wyprzedaży rocznika ,tylko zamawiane do produkcji

Oczywiście quattro

Noi mamy choć 9 do setki i 200v-maxa

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi mamy choć 9 do setki i 200v-maxa

 

i prestiz wiekszy, bo marka premium. I do charakteru prezentowanego dotychczs na forum tez jakby lepiej pasuje... wiec moze juz faktycznie nie ma sensu dalej kopac tego lezacego Forka-bidule ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo oleje suvy i se Peugota 508 gt kupię biturbo diesel 204Km i 450Nm i zrobię na 250KM i ponad 500Nm i będzie latał jak ta lala.Białego na 19feldze czarnej.

Nic czekam na jazdę Forkiem w dieslu i na info kiedy będzie automat i na odpowiedz od kiedy i czy są mocniejsze sprzęgła ,jakbym chciał mu 180kucy zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić nowy i za chwilę stracić gwarancję??

Gwarancja jest po to żeby wymieniać olej 5x drożej i dostawać plakietkę 'wróc tu za rok frajerze'. A jak coś wywali w silniku to i tak wmówią żeś sam podpiłował boś wredny z natury i w ramach akcji "Zdrowe Serce" zafundują bieganie z papugami po sądach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja konfigurowałem Q5 w automacie z 177KM diesel.Automat,xenon,jasna tapicerka z drzewem (wygląda ,oczywiście rzecz gustu,ale jakościowo super,choć nie skóra)system muzyczny ,ciemne szybki i jakieś drobniutkie pierdoły -168tysięcy-taką cenę dostałem Potem jeszcze kombinowałem,żeby pozbyć się z tego metalika (bo kosztował coś 4tys) i wziąść białego w pakiecie s-line.Coś 170 chyba wtedy.

 

no to 20 tys wiecej od For. 2.0 dit w bogatszej wersji.... :)

 

Rabaty są (były jak pytałem)dla np dla grup zawodowych 10% i od dealera jeszcze 2% lekko

 

niestety ten model Subaru to najwyżej dywaniki.... :(

 

Nic czekam na jazdę Forkiem w dieslu i na info kiedy będzie automat i na odpowiedz od kiedy i czy są mocniejsze sprzęgła ,jakbym chciał mu 180kucy zrobić

 

AT podobno koniec roku...O mocniejszych sprzegłach nie słyszalem a jezdzac na pólsprzegle to mocne czy normalne to róznica z 1 tys km....może.. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to bez jazdy próbnej biorę w ciemno :)

 

ale u mnie... :rolleyes:

 

Gwarancja jest po to żeby wymieniać olej 5x drożej i dostawać plakietkę 'wróc tu za rok frajerze'. A jak coś wywali w silniku to i tak wmówią żeś sam podpiłował boś wredny z natury i w ramach akcji "Zdrowe Serce" zafundują bieganie z papugami po sądach.

 

Są dwa wyjscia 1/ kupić pogwarancyjny 2/ po kupnie zrezygnować na pismie z gwarancji.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić nowy i za chwilę stracić gwarancję??

Gwarancja jest po to żeby wymieniać olej 5x drożej i dostawać plakietkę 'wróc tu za rok frajerze'. A jak coś wywali w silniku to i tak wmówią żeś sam podpiłował boś wredny z natury i w ramach akcji "Zdrowe Serce" zafundują bieganie z papugami po sądach.

 

A to ciekawe podejście :)

 

Może jestem w czepku urodzony, albo miałem farta (lub znajomosci :) ), ale mnie gwarancja przydala sie w życiu już wielokrotnie - a nawet raz w sądzie nie byłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla podsumowania - chodzi o to dlaczego niektóre proste udogodnienia może mieć ta najzwyczjniejsza, plebejska i kapelusznicza Skoda, a Subaru nie?

 

Z jednej strony ekonomia skali. Subaru najzwyczajniej nie ma takich mozliwosci jak np. Skoda za ktora stoi VW z ich przepastnym magazynem podzespolow dzielonym czesto na prawie 10 marek. Grupa VW (w tym Skoda) sprzedaje rocznie 8 milionow samochodow, a Subaru raptem troche ponad pol miliona. To robi roznice. Mozemy sobie rowniez filozofowac zza klawiatury dlaczego pamiec foteli i to nieszczesne (dla mnie karykaturalne) podswietlenie lusterek w zaslonach przeciwslonecznych, nie sa przeniesione do nowego modelu np. Forestera, skoro byly np. w Tribece. Z punktu widzenia inzynierow, to nie jest napweno takie plug & play proste. Gdyby bylo takie banalne i tanie do wdrozenia, to raczej byloby to w standardzie bogatszej wersji, czy w opcji. Jezeli nie ma, to nie dlatego ze komus sie zapomnialo, ktos nie dostal w pore maila, czy FHI uwzielo sie na jednego klienta z Burundii ( :P ) i dzieki temu (czy raczej "przez to") beda cierpiec tysiace niewiniatek, ktorzy wybrali Audi Q5, Volvona czy jakas inna Skode, bo Subaru extra, no ale sorry, jest XXI wiek i bez pamieci ustawien fotela to juz zona nie pojedzie, no way Jose! No i ta koszmarna podsufitka!!!

 

Z drugiej strony, jak juz zostalo na forum ustalone ;) Subaru nie jest marka premium jak np. Porsche (roczna sprzedaz to "tylko" 80 pare tysiecy), ktore moze sobie pozwolic na drogie R&D pomimo duuuuzo mniejszej sprzedazy, bo zysk na kazdym aucie jest w porownaniu do Subaru ogromny i klient w salonie za to beknie bez mrugniecia okiem. Zreszta, Porsche to moze slaby przyklad bo tam mechanizm pamieci ustawien fotela np. w Cayenne jest pewnie zywcem dziabniety z Tuarega / Audi Q7 (czyli patrz pierwszy akapit).

 

OK, klient ma kase, klient chce doplacic do iluminacji zestawu do makijazu dla zony. Koszt niewazny. Dlaczego nie moze, pyta miedzy innymi lukass. Dlatego, ze konfiguracji sprzedazy aut nie dostosowuje sie w 5 minut dla danego rynku. Dlatego, ze z punku widzenia dochodowego koncernu FHI, taka elestacznosc w oferowaniu opcji jest paradoksalnie nieoplacalna. Gdyby to sie kalkulowalo (na wielu plaszczyznach, bo nie tylko o pieniadze chodzi), to Subaru mialoby wszystkie wodotryski motoryzacyjnego swiata.

 

Dlatego polityka FHI mnie dziwi bo jest to produkt który ma swoje zalety, ale także wady, a producent narzuca pewne rozwiązania nieco na siłe.

 

Z Subaru zawsze tak bylo. Parafrazujac, chodzi o to, zeby minusy nie przyslonily nam plusow ;) My jestesmy Subaru - produkt specyficzny. Nie dla kazdego. Jest w tym swoisty urok, ale tez ograniczamy sobie rynek. Spoko, stac nas. W USA i Australazji sprzedajemy tyle miedzy innymi wlasnie dlatego, ze jestesmy inni. To jest nowy model. Podoba sie? Super! Nie podoba sie?? SuperB :P

Edytowane przez T8LEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie Forka do Q5 to pomyłka - Q5 to segment wyżej wymiarowo - wystarczy spojrzeć na szerokość, rozstaw osi czy wielkość silników jakie wchodzą do Q5. Odpowiednikiem Forka jest Q3 i to mozna porówwnywac cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie ma, to nie dlatego ze komus sie zapomnialo, ktos nie dostal w pore maila, czy FHI uwzielo sie na jednego klienta z Burundii ( ) i dzieki temu (czy raczej "przez to") beda cierpiec tysiace niewiniatek, ktorzy wybrali Audi Q5, Volvona czy jakas inna Skode, bo Subaru extra, no ale sorry, jest XXI wiek i bez pamieci ustawien fotela to juz zona nie pojedzie, no way Jose!

Subaru w swojej ofercie ma pamieć foteli i oświetlone słoneczniki, więc nie trzeba patrzeć na inne marki. :P

 

No i ta koszmarna podsufitka!!!

Podsufitka w nowym Forku jest koszmarna !!!! Masz rację. ;)

Edytowane przez Platon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idę do Volvo,

 

to juz mamy ustalone.... :)

 

A, i mówił Pan, zdaje się,że Masters powinien wymienić sprzęgło ,a teraz ,że nie ma takich sprzęgieł

 

jeżeli twierdzi , ze jest za słabe a chce tuningować silnik to powinien mieć w ofercie np. jakis komplet "wzmocniony" od wrx z jednomasą (pasuje do d.) a skoro nawet o tym nie wie , ze jest takie proste rozwiazanie i niedrogie.....to nie wiem....co mysleć. :rolleyes: ....Firmy tuningowe nie daja na nic gwarancji ( wszystkie w zasadzie! ) więc co bedzie sie dzialo na takim zestawie (180 KM i sprzeglo z WRX) to sie klient dowie pózniej.....ale sprzegło być moze wytrzyma...? :)

ps.osobiscie nie polecam diesla z jednomasą ale próby podobno byly......pogwarancyjne oczywiście...

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co te kłótnie skoro jest prosty sposób pogodzenia zwolenników Subaru z markami grupy VW i BMW ?

Ja przykładowo (!) na co dzień jeżdżę Subaru, a w weekendy pożyczam od znajomych kiboli bm-kę albo audika i śmigam po lokalnych dyskotekach powiatu sieradzkiego. I wszystkie laski są moje ! A jak kiedyś naiwnie podjezdzałem Foresterem to masakra, jescze od ped..w mnie wyzywali :)

Tylko uwaga : auto nie starsze niż 15 lat, wykończenie w drewnie i alu, mile widziany neon w podwoziu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza ze Raju juz wrocil z Kielc?

mówił , ze tak... B)

Czy zeznawal na bierzaco? :)

były trudnosci z tym "na bieżąco"... :rolleyes: ..pod wieczór przerywalo.....

, a w weekendy pożyczam od znajomych kiboli bm-kę albo audika i śmigam po lokalnych dyskotekach powiatu

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugota 508 gt kupię biturbo diesel 204Km i 450Nm i zrobię na 250KM i ponad 500Nm i będzie latał jak ta lala
kup, kup kup :yahoo:

 

były trudnosci z tym "na bieżąco"... ..pod wieczór przerywalo....
:biglol: :biglol: :biglol: coś eterem???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...