Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

No i nie wytrzymałem. Podjechałem tak swoim pod krawężnik dokładnie tak jak ten kierownik. Efekt taki że jak poczułem lekki smrodek od sprzęgła to dałem se spokój. Z manualem też ciężko podjechać ;)

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wytrzymałem. Podjechałem tak swoim pod krawężnik dokładnie tak jak ten kierownik. Efekt taki że jak poczułem lekki smrodek od sprzęgła to dałem se spokój. Z manualem też ciężko podjechać ;)

 

Jest takie zadanie z fizyki:

 

Walec o promieniu r i ciężarze Q ma być przetoczony przez próg o wysokości h. Obliczyć wartość poziomej siły P potrzebnej do przetoczenia walca :-). W każdym razie przeciągnie przez próg o wysokości 1/2 promienia daje siłę 1.73 ciężaru)

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wytrzymałem. Podjechałem tak swoim pod krawężnik dokładnie tak jak ten kierownik. Efekt taki że jak poczułem lekki smrodek od sprzęgła to dałem se spokój. Z manualem też ciężko podjechać ;)

 

Jest takie zadanie z fizyki:

 

Walec o promieniu r i ciężarze Q ma być przetoczony przez próg o wysokości h. Obliczyć wartość poziomej siły P potrzebnej do przetoczenia walca :-). W każdym razie przeciągnie przez próg o wysokości 1/2 promienia daje siłę 1.73 ciężaru)

 

Widze że naukowe podejście do problemu krawężnika zabiło dyskusje :) Prawda jest taka że na podstawie jednej specyficznej sytuacji ciężko wyrokować. Jedno jest pewne cvt to nie ideał i napewno minusy są, pytanie tylko czy te minusy nie przesłonią plusów. Ale to zweryfikuje czas i użytkownicy którzy zdecydują sie na przetestowanie.

Ja osobiście gdybym miał wystarczająco dużo wolnej kasy to pewnie bym zamienił swojego leciwego forka na nowszego ... ale 40 tys euro. Hmm może za rok/dwa jak nie będzie wtopy z użytkownikami nie potrafiącymi ruszać, czy też jeździć foresterem o zgrozo po piachu czy lesie, to kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może za rok/dwa jak nie będzie wtopy z użytkownikami nie potrafiącymi ruszać, czy też jeździć foresterem o zgrozo po piachu czy lesie, to kto wie.

 

Zrobi się szkolenie w SJS z ruszania samochodem ze skrzynią CVT i będzie dobrze :) Niestety w sieci można znaleźć filmiki ilustrujące nieco rozczarowujące zachowanie tej skrzyni w trudniejszych sytuacjach. Jak jest naprawdę to czas pokaże, może ktoś kto ma taki samochód coś więcej opowie jak ta skrzynia sprawuje się w praktyce. Z drugiej strony trochę szkoda że nowy Forester nie dostał rozwiązania opartego na VTD (szczególnie ten w najmocniejszej wersji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę CVT w OBK od 1.5 roku i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że nie spotkałem sytuacji w której nie mógłbym wjechać na krawężnik przodem, tyłem, bokiem. górą lub dołem. IMHO sytuacja całkowicie wydumana. Tak samo jak stwierdzenie jednego mojego znajomego po przejechaniu się CVT, że cyt: "Lipa jakaś! Obroty rosną wolniej niż prędkość! Bez sensu!". :) Jazda po błocie i śniegu - tu bardziej przeszkadza (ale nie nieumożliwia pokonywania odległości) ESP (włączone ciut nawet po wyłączeniu przyciskiem), CVT nie ma tu nic do rzeczy. Dalej przejeżdżam przez miejsca przed którymi inni zawracają. Mam taki skrót przez "kukurydzę", którym omijam codzienne korki i uwielbiam jak jest mokro albo śnieżnie - bo tam jadę sam. I mam z tego frajdę.

 

Faktem natomiast jest, że mam podświetlane lusterka w "słonecznikach". Nie wiem tylko po co bo golę się w domu a makijażu nie używam... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przesiadce się ponad 5 lat temu z Opla Vectry B z 1997roku do nowiutkiego Forka 2007 to tego czego mi brakowało a miałem wcześniej w Vectrze to właśnie podświetlanych słoneczników oraz klimatyzowanego schowka który można było używać jako mini lodóweczkę, ale wystarczyło kilka kilometrów żebym o tych duperelach zapomniał

nowy Forek jest super, więc może kiedy zanabedę takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim samochodem najłatwiej jest wjechać na krawężnik o wysokości równej promieniowi kola??

 

Przykładowo: dla koła 18" z oponą 225/55 (to chyba parametry Forka?) byłoby to ponad 35cm wysokości do pokonania i żadne auto by nie wjechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dobi1972,a jakim samochodem najłatwiej jest wjechać na krawężnik o wysokości równej promieniowi kola??

 

np. takim:

 

Tak naprawę mój przykład dotyczył przeciągania/wpychania koła - ale my mamy 4x4 a krawężniki jakieś tam tarcie mają :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę CVT w OBK od 1.5 roku i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że nie spotkałem sytuacji w której nie mógłbym wjechać na krawężnik przodem, tyłem, bokiem. górą lub dołem. IMHO sytuacja całkowicie wydumana. Tak samo jak stwierdzenie jednego mojego znajomego po przejechaniu się CVT, że cyt: "Lipa jakaś! Obroty rosną wolniej niż prędkość! Bez sensu!". :) Jazda po błocie i śniegu - tu bardziej przeszkadza (ale nie nieumożliwia pokonywania odległości) ESP (włączone ciut nawet po wyłączeniu przyciskiem), CVT nie ma tu nic do rzeczy. Dalej przejeżdżam przez miejsca przed którymi inni zawracają. Mam taki skrót przez "kukurydzę", którym omijam codzienne korki i uwielbiam jak jest mokro albo śnieżnie - bo tam jadę sam. I mam z tego frajdę.

 

Faktem natomiast jest, że mam podświetlane lusterka w "słonecznikach". Nie wiem tylko po co bo golę się w domu a makijażu nie używam... ;)

Czyli suma sumarum jesteś zadowolony? Czy następne Subaru to będzie manual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja se tak dumam,może jednak wezmę to Subaru ,a ponieważ świadom jestem,że dla mnie go nie przerobią na mocniejszego (diesla znaczy)to myślę sobie ,trudno , sam przerobię...ale jak poczytałem....

Wkleję co odpowiedział człowiek od tuningu, na jednym popularnym forum ,na pytanie użytkownika ,czy zrobiłby mu diesla subaru ,a ten gość to jakiś guru tuningu ,mówią o nim,że jak robił moda do pierwszych diesli to Rudolf Diesel na księdza mówił Zorro :biglol:

Oto co napisał

"nie robimy ich bo sprzęgła są do dupy. Na serii się ślizgają, a co dopiero po modzie "

 

oraz

Na chwilę obecną problem dotyczy wszystkich sprzedanych do tej pory aut. Servis, jako środek zaradczy przeprogramowywuje kompy. Na nowym sofcie auto się zachowuje jak wykastrowany muł. Znika piękne przyspieszenie z dołu...poijawia się mega lag. Klienci są w*&%(*%wieni na maxa bo już sie nic nie da ztym zrobić

 

Był to rok 2010 ,styczeń

W styczniu bieżącego roku ,ktoś wrócił do tematu z podobnym pytaniem,czy może już coś się zmieniło,oto jego odpowiedz:

 

Robiłem takiego subaru Legacy 2010r przed świętami. Zrobiłem program na 175PS 400Nm. Sprzęgło padło na hamowni. Zdjełem parametry i finalnie wypuściliśmy auto na mocy 165PS_380Nm. Narazie klient nie dzwoni. Sprzęgła są bardzo słabe

 

Aha i gość nie występuje anonimowo,to uznana firma w branży tuningu,nazwy nie będę podawał

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@madox, goscio tak pisal bo nie potrafil zmapowac subaru dyszla. Systam jest hyper zabezpieczony i guru leszcze niech robią fordy i pancerwageny.

W roku 2011 kiedy sukalem mapera co robi SBD w Polsce istnial tylko jeden. Wlosi nie potrafili sami zrobic i wysylali cale ZCU do pewnego Belga i po powrocie robili mape na konkretnym samochodzie. Jak cie stac na tuning za 1200pln u pana Juzia to nikt cie nie zatrzyma. Za ta cenę nie da się dostosować mapy do danego egzemplaza. Wtawienie opornika do przeplawki i cisnienia turba to ja sam potrafię zrobić ale to jest dalekie od zmiany mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to była jedna z chyba najlepszych firm w Polsce,nie był to Pan Kaziu raczej,noi nie chodziło,że nie umie ,bo system zabezpieczony,tylko o to ,że sprzęgło pada (co jest problemem znanym od kilku lat-wszyscy mówią,że pada bo słabe,a SIP ,że pada ,bo ludzie nie potrafią jezdzić)

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli suma sumarum jesteś zadowolony? Czy następne Subaru to będzie manual?

 

CVT. Jestem wygodnym człowiekiem. I jestem zadowolony. No i Forka XT (całkiem słusznie) nie robią z manualem... :)

Edytowane przez dpassent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dzioba,ślizga Ci się to sprzęgło?
zmienilem po 90kkm ale ja czasm koparke 2,5t ciagne forkiem :rolleyes: i jezdze na plejady i do piaskownic. nawet nissan pic-up tyle nie wytrzymał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem takiego subaru Legacy 2010r przed świętami. Zrobiłem program na 175PS 400Nm. Sprzęgło padło na hamowni. Zdjełem parametry i finalnie wypuściliśmy auto na mocy 165PS_380Nm. Narazie klient nie dzwoni. Sprzęgła są bardzo słabe

To jest bardzo frapujące.Po zdjęciu mocy,padnięte sprzęgło zmartwychwstało. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a chwilę obecną problem dotyczy wszystkich sprzedanych do tej pory aut. Servis, jako środek zaradczy przeprogramowywuje kompy. Na nowym sofcie auto się zachowuje jak wykastrowany muł. Znika piękne przyspieszenie z dołu.

nowy program od my09/10 jedyne co zmienial to max. moment obrotowy przesuwal z 1800 obr. na 2200 . poniewaz silnik bez klopotu przyspiesza do 4/4.5 tys obrotow to dla wiekszosci kierowcow ta zmiana byla niezauważalna (jak twierdzą niektórzy auto lepiej przyspiesza do 100 czy wyżej) Po zmianie oprogramowania ruszanie autem , czy jazda z niewielka szybkoscia na 2 biegu przestala byc problemem. Róznice odczuły jedynie osoby zmieniajace biegi przy np. 1500 obrotach i probujace z tych lub nizszych obrotów przyspieszać ( sa tacy ) i jedynie dla tych jezdzacych " o kropelce " róznica w sofcie mogla być odczuwalna . Od 2010 roku wszystkie SBD maja fabrycznie taki soft wiec informacje sa mało aktualne.

nie robimy ich bo sprzęgła są do dupy. Na serii się ślizgają, a co dopiero po modzie "

 

sprzegla srednica sa identyczne np. z bmw d. Tego typu oswiadczenia ( o sprzegłach ) w zasadzie dyskwalifikują tego "czlowieka od tuningu" prawdopodobnie nie umie lub nie chce tego robic ..z jakis przyczyn. Dla Twojej wiadomosci tuningowane diesle jezdzą i jak twierdza tunerzy nie ma z nimi klopotów a tym bardziej ze sprzeglami....o ile lewa noge kierowca trzyma na podlodze... :)

Aha i gość nie występuje anonimowo,to uznana firma w branży tuningu,nazwy nie będę podawał

 

Byloby miło gdybys jednak podał nazwe firmy bo warto wiedzieć , ze "on"-firma niewiele wie na ten temat tuningu/sprzegieł SBD...

 

ps. tego typu przeróbki ECU to automatycznie utrata gwarancji !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...