Fortis Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Pytanie czy przebieg oryginalny i czy wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 To się muszę pochwalić. Lecząc kryzys wieku średniego, korzystając z wyprzedaży rocznika i uciekając od szalejących kursów walut stałem się posiadaczem forestera XT. To trzecie moje subaru i trzeci forester. Na razie wiele nie powiem bo przejechałem raptem 30 km. Z rzeczy które mi się od razu nasunęły to działanie automatyki świateł. Człowiek z salonu wydający samochód twierdzi, że jak nastawię dzienne to będą dzienne, zaś w trybie auto w ciągu dnia nie będzie żadnych świateł dopiero po zmroku załączą się mijania. Trochę dziwne bo w poczciwej służbowej skodzie po nastawieniu auto wszystko samo się robi tj. świecą się dzienne, a jak robi się ciemno lub pada deszcz same załączają się mijania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Albo gadał głupoty, albo źle zrozumiałeś . W trybie auto przełączają się automatycznie między dziennymi i mijania. Nie są jedynie skorelowane z wycieraczkami - tego trzeba pilnować Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 16 Stycznia 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Gratulacje. Jak ustawisz na Off to świecą się dzienne. Na Auto w dzień świecą się dzienne, a po zmroku mijania. Na postojowych świecą się postojowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Może ma dzienne założone te ledowe w "skrzelach", a one świecą się chyba cały czas czy to dzień czy noc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Dzięki Panowie za błyskawiczną odpowiedź i wstrzymanie się od jak najbardziej uzasadnionych odesłań do instrukcji obsługi, ale ten kto widział instrukcję obsługi nowego forka ten zrozumie - jej rozmiar odrzuca, a instrukcja skrócona jest wielkości normalnej instrukcji innych aut :-). Jeszcze raz dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Rozmiar to nie problem. Problemem jest język, którym jest przetłumaczona. Nad niektórymi zdaniami długo się zastanawiałem, a opis nawigacji sobie odpuściłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zapomniałem dodać że zaliczyłem przez te 30 km już pierwszy sukces - jak wyjeżdżałem z salonu spalanie na wyświetlaczu wynosiło 50l/100km po tych 30 km zeszło do 25l/100km. Generalnie spalanie tego auta stanowi dla mnie obecnie największą zagadkę ze względu na rozpiętość danych podawanych chociażby na tym forum. Oczywiście nie chodzi mi o upalanie ale normalne użytkowanie. Mój poprzedni forek 2.0 bezn. silnik FB20 palił mi ok 10,2-10,8/100km jeżeli XT będzie palił 12-13l/100km to przy moich rocznych przebiegach taki wzrost kosztów paliwa warty jest fun-u jaki daje to auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hankmoody Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Gdy odbieralem mojego Forestera, sprzedawca uprzedzil mnie zebym nie przejmowal sie spalaniem przez najbilzsze dwa dni, powiedzial mi ze "silnik bedzie sie ukladal" cokolwiek to znaczy . Po 2000 km srednie spalanie mam na poziomie 12, 4 l/100km i po pierwszym 1000 testuje wszystkie tryby kiedy sie da . Pamietaj silnik na dotarciu powinien miec zmieniane obroty tak czesto jak sie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 hankmoody w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie tj. unikanie wprowadzania motoru na wyższe obroty? To zgadzałoby się z funkcjonującą opinią, że auta traktowane po macoszemu najlepiej się odwdzięczają użytkownikom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Dziś przejechałem ponad 900 km. Super. Średnia na komputerze 129, spalanie 12.8, na dachu była trumna. Jedyna wada - huk trumny. Zauważyłem nastepująca relację: średnie spalanie = średnia prędkość / 10. Bo kilka razy kasowałem jeden z liczników i miałem taką zależność. 100 % autostrada. Lekki wiatr boczny. Jutro liczę na testy na śniegu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Gdy odbieralem mojego Forestera, sprzedawca uprzedzil mnie zebym nie przejmowal sie spalaniem przez najbilzsze dwa dni, powiedzial mi ze "silnik bedzie sie ukladal" cokolwiek to znaczy . Po 2000 km srednie spalanie mam na poziomie 12, 4 l/100km i po pierwszym 1000 testuje wszystkie tryby kiedy sie da . Pamietaj silnik na dotarciu powinien miec zmieniane obroty tak czesto jak sie da. Czytałem różne opinie nt. docierania, m.in że nie zaleca się przekraczania 3,5 tys obr./min. Był też wątek na forum o docieraniu ale nic z niego nie wynika. Może wypowie się ktoś kompetentny na ten temat? Subaru Zdanowicz z Gdańska zaleca nie przeciążać silnika (np. przyczepą) przez pierwsze 1500 km, zmiana oleju po 5000 km i tyle. Aaaa i jeszcze jedno pytanie, czy zawory w silniku DIT trzeba regulować? Pozdrawiam, Maciek Edytowane 16 Stycznia 2015 przez maciek2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Problemem jest język, którym jest przetłumaczona. Nad niektórymi zdaniami długo się zastanawiałem, a opis nawigacji sobie odpuściłem. Jest też sporo błędów i rzeczowych i w tłumaczeniu. Czytać ją to męczarnia. w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie Nie chodzi tu o katowanie silnika, ale o to aby nie pozwalać na jednostajną pracę na jednakowych obrotach do czego dąży skrzynia CVT, a starać się aby praca silnika była podobna do tej w autach z manualem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Problemem jest język, którym jest przetłumaczona. Nad niektórymi zdaniami długo się zastanawiałem, a opis nawigacji sobie odpuściłem. Jest też sporo błędów i rzeczowych i w tłumaczeniu. Czytać ją to męczarnia. w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie Nie chodzi tu o katowanie silnika, ale o to aby nie pozwalać na jednostajną pracę na jednakowych obrotach do czego dąży skrzynia CVT, a starać się aby praca silnika była podobna do tej w autach z manualem. Czyli jak to się robi by z automatu zostać manuelem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Najłatwiej to przerzucić skrzynie w tryb manualny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Uwaga będzie OT. Bukmacerek, wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wielkie dzięki za życzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) A propos tzw. docierania, nasz XTek mial okolo 200 km jak pojechalismy nim na pierwsza Subariade do Rumunii, a tam nie dalo sie pilnowac obotow. Tak wiec nie ma co przesadzac z ta ostroznoscia ale przez pierwsze 1000 km ze spokojem dochodzic do predkosci maksymalnych. Miedzy 2500, a 5000 km zrobic wymiane oleju sionikowego i filtra i dziiiiidaaa! P.S. Bukmacerek, niech sie Tobie czarne z ledami sni po nocach do konca ... i jeszcze jeden dzien dluzej ... z okazji urodzin Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 O.T Dołączam się do życzeń ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 W kwestii pierwszej wymiany oleju. Przy wydawaniu auta poinformowano mnie że następny przegląd i pierwsza wymiana oleju jest po 15 tys./roku czasu. Rozumiem, że wymiana po 5 tys. to nieobligatoryjna profilaktyka. Kupując poprzednie auto u Pana A.Kopera miałem taką wymianę gratis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Rozumiem, że wymiana po 5 tys. to nieobligatoryjna profilaktyka tak tylko w 3.6 jest to obligatoryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 W kwestii pierwszej wymiany oleju. Przy wydawaniu auta poinformowano mnie że następny przegląd i pierwsza wymiana oleju jest po 15 tys./roku czasu. Rozumiem, że wymiana po 5 tys. to nieobligatoryjna profilaktyka. Kupując poprzednie auto u Pana A.Kopera miałem taką wymianę gratis. Wszystko zalezy od tego ile wynegocjowales przy zakupie. Jesli nie za duzo dla dobra i renomy firmy zaproponowali Ci po 5 tys wymiane gratis. Jesli wiecej wycisnales za pierwsza wymiane zaplaciszm. Jak to sie mowi "nic w przyrodzie nie ginie" Pozdrawiam, promil_one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 @@promil_one,Zawsze można to zrobić samemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Niekoniecznie chodzi o sama wymiane oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Jaki fajny, niedrogi, solidny, łatwy w montażu bagażnik dachowy polecacie? Chodzi o same belki poprzeczne. Pozdrawiam, Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się