Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

To się muszę pochwalić. Lecząc kryzys wieku średniego, korzystając z wyprzedaży rocznika i uciekając od szalejących kursów walut stałem się posiadaczem forestera XT. To trzecie moje subaru i trzeci forester. Na razie wiele nie powiem bo przejechałem raptem 30 km. Z rzeczy które mi się od razu nasunęły to działanie automatyki świateł. Człowiek z salonu wydający samochód twierdzi, że jak nastawię dzienne to będą dzienne, zaś w trybie auto w ciągu dnia nie będzie żadnych świateł dopiero po zmroku załączą się mijania. Trochę dziwne bo w poczciwej służbowej skodzie po nastawieniu auto wszystko samo się robi tj. świecą się dzienne, a jak robi się ciemno lub pada deszcz same załączają się mijania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo gadał głupoty, albo źle zrozumiałeś ;). W trybie auto przełączają się automatycznie między dziennymi i mijania. Nie są jedynie skorelowane z wycieraczkami - tego trzeba pilnować :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za błyskawiczną odpowiedź i wstrzymanie się od jak najbardziej uzasadnionych odesłań do instrukcji obsługi, ale ten kto widział instrukcję obsługi nowego forka ten zrozumie - jej rozmiar odrzuca, a instrukcja skrócona jest wielkości normalnej instrukcji innych aut :-). Jeszcze raz dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że zaliczyłem przez te 30 km już pierwszy sukces - jak wyjeżdżałem z salonu spalanie na wyświetlaczu wynosiło 50l/100km po tych 30 km zeszło do 25l/100km. Generalnie spalanie tego auta stanowi dla mnie obecnie największą zagadkę ze względu na rozpiętość danych podawanych chociażby na tym forum. Oczywiście nie chodzi mi o upalanie ale normalne użytkowanie. Mój poprzedni forek 2.0 bezn. silnik FB20 palił mi ok 10,2-10,8/100km jeżeli XT będzie palił 12-13l/100km to przy moich rocznych przebiegach taki wzrost kosztów paliwa warty jest fun-u jaki daje to auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy odbieralem mojego Forestera, sprzedawca uprzedzil mnie zebym nie przejmowal sie spalaniem przez najbilzsze dwa dni, powiedzial mi ze "silnik bedzie sie ukladal" cokolwiek to znaczy :). Po 2000 km srednie spalanie mam na poziomie 12, 4 l/100km i po pierwszym 1000 testuje wszystkie tryby kiedy sie da ;). Pamietaj silnik na dotarciu powinien miec zmieniane obroty tak czesto jak sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hankmoody w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie tj. unikanie wprowadzania motoru na wyższe obroty? To zgadzałoby się z funkcjonującą opinią, że auta traktowane po macoszemu najlepiej się odwdzięczają użytkownikom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przejechałem ponad 900 km. Super. Średnia na komputerze 129, spalanie 12.8, na dachu była trumna. Jedyna wada - huk trumny. Zauważyłem nastepująca relację: średnie spalanie = średnia prędkość / 10. Bo kilka razy kasowałem jeden z liczników i miałem taką zależność. 100 % autostrada. Lekki wiatr boczny. Jutro liczę na testy na śniegu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy odbieralem mojego Forestera, sprzedawca uprzedzil mnie zebym nie przejmowal sie spalaniem przez najbilzsze dwa dni, powiedzial mi ze "silnik bedzie sie ukladal" cokolwiek to znaczy :). Po 2000 km srednie spalanie mam na poziomie 12, 4 l/100km i po pierwszym 1000 testuje wszystkie tryby kiedy sie da ;). Pamietaj silnik na dotarciu powinien miec zmieniane obroty tak czesto jak sie da.

 

Czytałem różne opinie nt. docierania, m.in że nie zaleca się przekraczania 3,5 tys obr./min.

Był też wątek na forum o docieraniu ale nic z niego nie wynika.

Może wypowie się ktoś kompetentny na ten temat?

 

Subaru Zdanowicz z Gdańska zaleca nie przeciążać silnika (np. przyczepą) przez pierwsze 1500 km, zmiana oleju po 5000 km i tyle.

 

Aaaa i jeszcze jedno pytanie, czy zawory w silniku DIT trzeba regulować?

 

Pozdrawiam,

Maciek

Edytowane przez maciek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problemem jest język, którym jest przetłumaczona. Nad niektórymi zdaniami długo się zastanawiałem, a opis nawigacji sobie odpuściłem.
Jest też sporo błędów i rzeczowych i w tłumaczeniu. Czytać ją to męczarnia.

 

 

w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie

Nie chodzi tu o katowanie silnika, ale o to aby nie pozwalać na jednostajną pracę na jednakowych obrotach do czego dąży skrzynia CVT, a starać się aby praca silnika była podobna do tej w autach z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problemem jest język, którym jest przetłumaczona. Nad niektórymi zdaniami długo się zastanawiałem, a opis nawigacji sobie odpuściłem.

 

Jest też sporo błędów i rzeczowych i w tłumaczeniu. Czytać ją to męczarnia.

w kwestii docierania jeżeli dobrze rozumiem twój post to zalecasz normalne użytkowanie a nie oszczędzanie

 

Nie chodzi tu o katowanie silnika, ale o to aby nie pozwalać na jednostajną pracę na jednakowych obrotach do czego dąży skrzynia CVT, a starać się aby praca silnika była podobna do tej w autach z manualem.

Czyli jak to się robi by z automatu zostać manuelem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos tzw. docierania, nasz XTek mial okolo 200 km jak pojechalismy nim na pierwsza Subariade do Rumunii, a tam nie dalo sie pilnowac obotow. Tak wiec nie ma co przesadzac z ta ostroznoscia ale przez pierwsze 1000 km ze spokojem dochodzic do predkosci maksymalnych. Miedzy 2500, a 5000 km zrobic wymiane oleju sionikowego i filtra i dziiiiidaaa! ;)

 

P.S. Bukmacerek, niech sie Tobie czarne z ledami sni po nocach do konca ... i jeszcze jeden dzien dluzej ;) ... z okazji urodzin

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii pierwszej wymiany oleju. Przy wydawaniu auta poinformowano mnie że następny przegląd i pierwsza wymiana oleju jest po 15 tys./roku czasu. Rozumiem, że wymiana po 5 tys. to nieobligatoryjna profilaktyka. Kupując poprzednie auto u Pana A.Kopera miałem taką wymianę gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii pierwszej wymiany oleju. Przy wydawaniu auta poinformowano mnie że następny przegląd i pierwsza wymiana oleju jest po 15 tys./roku czasu. Rozumiem, że wymiana po 5 tys. to nieobligatoryjna profilaktyka. Kupując poprzednie auto u Pana A.Kopera miałem taką wymianę gratis.

Wszystko zalezy od tego ile wynegocjowales przy zakupie. Jesli nie za duzo dla dobra i renomy firmy zaproponowali Ci po 5 tys wymiane gratis. Jesli wiecej wycisnales za pierwsza wymiane zaplaciszm. Jak to sie mowi "nic w przyrodzie nie ginie" :)

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...